Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#78863 - 08/01/2007 08:59 Én måde at få Guds hjælp på
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
den der vederkvæger andre, bliver selv vederkvæget.

jeg har oplevet igen og igen at når jeg giver til andre hvad jeg selv har brug for, så bliver jeg opbygget og hjulpet.

efter jeg har fundet ud af det, så ønsker jeg konsekvent at hjælpe andre med de ting jeg selv har brug for, og på den måde får jeg også det jeg har brug for, omend det ofte sker på den måde at jeg får det i sidste øjeblik.

Det er en vidunderlig måde at opleve Guds omsorg på, at han er aktiv med at hjælpe en videre.

så lav en hjemmeside, blog, eller hvad du vil, og begynd at skrive artikler til andres gavn, det gavner nemlig dig selv.

Vi kan lære af Jesu ord til Peter der sagde, "kom". Peter adlyd og fandt ud af at det kunne bære, det var først da han så på omstændighederne at han gik i.

omstændighederne i vores situation kan måske være at vi har ventet længe, skuffelser, men kan Jesus få lov til at rette vores blik på ham, så kan vi opleve det liv jeg her har skrevet om

Når man vil give til andre hvad man selv har brug for, så gør Gud mere end hvis man bare sidder stille og venter. Desuden er det også en god måde at komme ind i Ordet, og det er jo det det drejer sig om

KH

Ole

Til toppen 
#78864 - 08/01/2007 15:29 Re: Én måde at få Guds hjælp på [Re: Ole Madsen]
Cyber-Kim
Bruger

Reg.: 05/01/2007
Jeg har ikke det skrevne ord i min magt, som sådan og vil meget hellere møde nogen jeg kan have det godt sammen med og hjælpe.
Måske bliver der også skrevet for meget til tider. papir og hjemmesider kan være taknemlige, men mangler den kærlige hånd, som et andet mennesker giver sin næste i nød, sorg.
Hånden kan helbrede for sygdomme, hånden kan give den trykhed som den anden behøver, hånden kan give den mønt, som den næste har brug for.
dette kan ske når hånden er styret fra ånden sendt fra Jesus Kristus..
God bless you

Til toppen 
#78865 - 08/01/2007 22:58 Re: Én måde at få Guds hjælp på [Re: Cyber-Kim]
Ole Madsen
Bruger

Jeg er enig i at den personlige kontakt er meget bedre end en hjemmeside, det kan ikke erstattes, det var ikke min pointe at sige noget sådant

men jeg er da enig med dig

Ole

Til toppen 
#78866 - 09/01/2007 23:00 Re: Én måde at få Guds hjælp på [Re: Ole Madsen]
KinaMand
Bruger

Reg.: 29/12/2006
Jeg har oplevet, at hvis man ikke bekymrer sig for penge, så kommer de ind alligevel. Har lige haft indbrud i min bil og frygtede til at starte med, men så holdt jeg op med at bekymre mig (eller prøvede på ), og tingene har gået over alt forventning.

Se himlens fugle; de sår ikke og høster ikke og samler ikke i lade, og jeres himmelske fader giver dem føden. Er I ikke langt mere værd end de? (Mat 6,26)

Citat:
...hånden kan give den mønt, som den næste har brug for.
dette kan ske når hånden er styret fra ånden sendt fra Jesus Kristus..

Hvad mener du med det? Jeg kender mange ikke-kristne der gør gode gerninger, hvem fører deres hånd?

Til toppen 
#78867 - 10/01/2007 19:39 Re: Én måde at få Guds hjælp på [Re: KinaMand]
Ole Madsen
Bruger

nu var det vist cyber kim der kom med det du citerede

Ole

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær