Kærlighed kender ikke til køn og enhver kærlighed bliver velsignet af Gud, men ikke sex som høre lysten til!
Cølibat er en vej til selvkontrol, men det er nu vejen til den største kærlighed!
Fællesskabet du snakke om, kan jeg ikke udtale mig om, men om du er lige elsket af Gud kommer meget an på hvem du er og hvad du gør! Er det en velsignelse af Gud at få børn, så du ikke ligeså elske, er det ikke en velsignelse, er du mere elsket! Et kan da siges, du har valgt (forhåbentlig af dig selv) at være til samme køn, hvor du så har valgt ikke at få børn, ej heller gennem hjælp fra det offentlige!
Det helt korrekt, men tit tro vi selv at vi ved hvem vi er, hvor vi vælger efter de følelser som vi har det godt med og ikke efter hvad vi ved, er rigtigt og forkert! Det svært at skulle leve med sig selv, hvis du ikke acceptere dig selv, hvorfor netop de fleste vælger at tro på det som giver de bedste følelser for en selv!
Hvor du ender (så at sige) vil tiden vise, men det egentlig kun noget du selv kan vide!
Retfærdighed og Tilgivelse!
Ja, konflikten er i en selv, men også fra andre som kæmper med denne konflikt! Selvfordømmelse er kun et godt tegn, men tyder på at du selv ved at det er forkert, da du ellers ikke ville være selvfordømmende, men måske er det frygten for afvisning fra andres side!?
Det kommer an på hvor vi ønsker at se, at mennesket er tilintetgørende for jordens videre eksistens!
Det skam ikke kun de homoseksuelle, men det heller ikke fra alle kristnende!
"Men pointen er at de troede de kendte Jesus... og for det andet at de blev frelst fordi de gjorde gerninger..."
INGEN bliver frelst på grund af sine gode gerninger! Var dette tilfældet var vi alle håbløst fortabte.. Alt der skal gøres for at vi kan blive frelst er at TAGE IMOD Guds kærlighedsgave - i tro. At ægte tro nødvendigvis medfører gerninger er noget andet - det gør stadig ikke Kristendommen til en lovreligion som eks. islam og jødedom.
"Men ja jo mindre synd du har i dit liv, og jo mere bekendelse jo bedre mulighed har man for at være Jesus tæt..."
Hvor lidt synd skal man have? Hvor meget "bekendelse" skal man have? (og hvad mener du i øvrigt hermed?)
Kampen mod synden er en kamp alle kristne er kaldet til at kæmpe, med hele vort hjerte, hele vor sjæl og hele vor styrke - men du fremstiller sagen som om man ikke er rigtig kristen hvis ikke man holder op med al synd - hvilket ikke passer! Du er kristen hvis du "...med din mund bekender, at Jesus er Herre, og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde,"
For så:
"skal du frelses."
Dette er Herrens ord! Gud ske tak og lov.
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
Citat: Men pointen er at de troede de kendte Jesus... og for det andet at de blev frelst fordi de gjorde gerninger...
Hvordan skælner du så imellem at tro man kender Jesus og gøre gerninger,.. og så på virkelig at kende jesus og gøre gerninger?
Du mener vel ikke gerninger frelser?,..
Nej det troede de i historien at det gjorde... de troede gerninger var et tegn på at kende Jesus...
Citat: Men ja jo mindre synd du har i dit liv, og jo mere bekendelse jo bedre mulighed har man for at være Jesus tæt...
Siger Jesus ikke, at de første skal de sidste og de sidste de første?,.. Og kan man graduere kristne og fælleskab efter hvor meget synd?,....
Bare lige for at være sikker på jeg ikke misforstår dig,..
Ja Han gør og han kalder også folk for øgleyngel fordi de misbruger hans Fars hus... Vore Gud er ikke en hippie-fyr med peace , love and harmoni... eller jo det er Han også men det er ikke HELE Hans væsen...
Nå ud over det kan jeg slet ikke forstå at synd og bekendelse kan få jer så meget op af stolene... Vi kan vel blive enige om at det er en naturlig del at aflægge sit "gamle jeg" og det faktisk er ægte discipelskab... og som gerninger er en naturlig del af ens nye "Jeg" ja så er aflæggelse af synd og bekendelse af det også en naturlig del....
Det er nok bare ikke særlig meget IN i en tid hvor vi har kristenhomo-dot-dk hjemmesider, og hvor vi ellers svælger os i så meget andet, der får dem på Noas tid til at ligne helgener....
hva gør vi når saltet mister sin kraft???? hva står der i biblen at det dur til??? ingenbting smides ud og trampes på...
Det var der jeg ville hen... Håber det er til at fortså og ikke for provo...
Citat: Det er nok bare ikke særlig meget IN i en tid hvor vi har kristenhomo-dot-dk hjemmesider, og hvor vi ellers svælger os i så meget andet, der får dem på Noas tid til at ligne helgener....
hva gør vi når saltet mister sin kraft???? hva står der i biblen at det dur til??? ingenbting smides ud og trampes på...
Hvem skal kaste den første sten? Mennesket er syndigt - og det gælder også kristne. Hvis du kan fortælle mig om et enkelt menneske, der er uden synd, så bliver jeg godt nok overrasket.
Istedet for at være meget optaget af lesbiske og bøssers synd, skulle vi måske være mere optaget af vor egen synd! For som det så smukt står i biblen.
Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje?
#78815 - 09/01/200713:31Re: Til "Lige sprunget ud af skabet!"
[Re: KinaMand]
Ole Madsen
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
det med at se andres synder, så siger Paulus, hvis du ser en bror begå en synd der ikke er til døden, så skal man gå i rette med ham, og ved det forsøge at vinde ham.
men når det er sagt, så skal man gøre det med ydmyghed, for det kunne jo være en der får brug for irettesættelse en anden gang.
desuden så mangler der noget i romerne 8.1 i den danske oversættelse mener jeg
kjv rom 8 1There is therefore now no condemnation to them which are in Christ Jesus, who walk not after the flesh, but after the Spirit.
vi kan ikke bare leve som vi vil, så adlyder vi jo ikke bibelen, og der står jo i joh 3 i slutningen af det kapitel, at det fører ikke noget godt med sig.
men vi har ikke lov at pege fingre, det har vi ikke lov til, eller fordømme andre
#78816 - 09/01/200713:35Re: Til "Lige sprunget ud af skabet!"
[Re: JesusFreakDK]
Ole Madsen
Bruger
Hej JesusFreak
det er ikke rigtigt at vi er kaldede til at kæmpe imod synden, den kamp har Jesus allerede vundet for os, vi skal bare erkende at vi er døde med Jesus, derfra vil vi så være døde fra synden, den har ikke magt over os, altså er kampen ikke vores.
Det handler i bund og grund om kærlighed, ikke om at fordømme eller noget andet...
Men det er for let at sætte sig tilbage og lade folk vandre ind i helvede ( her snakker jeg ikke om det konkrete emner eller noget andet, det er ment sådan generelt ).
Og med skriftsteder som man må ikke kaste den første sten, så går man jo totalt fejl ad kristendommen som jeg ser det. Vi er ikke kaldet til at være passive, men aktive ledt af Ånden.
Udover det synes jeg ikke at man kan koge mere suppe på det...
Citat: Men det er for let at sætte sig tilbage og lade folk vandre ind i helvede ( her snakker jeg ikke om det konkrete emner eller noget andet, det er ment sådan generelt ).
Og med skriftsteder som man må ikke kaste den første sten, så går man jo totalt fejl ad kristendommen som jeg ser det. Vi er ikke kaldet til at være passive, men aktive ledt af Ånden.
Det er muligt, at jeg har misforstået det.
Jeg har dog svært ved at forstå, at du kan afvise de bibelcitater, jeg er kommet med. Det er jo Guds ord.
Men kunne du ikke være så venlig, at komme med de steder i biblen, som du bygger din holdning på, at vi skal være aktive ledt af Ånden osv.. at Kristendommen ikke kun er en hippie-relgion osv.
Denne tråd er nu officielt Hi-jacked.. jeg started med at man ikke selv vidste om man var frelst... og at aflæggelse af synd og dernlst at bekendelse var godt for en forhold til Gud... det er nu blevet til alt mulig andet...
kinamand jeg er enig i hva du grundlæggende mener, der skal ikke kastes sten eller fordømmes!!! men det må ikke blive en undskyldning for at sætte sig tilbage i sofaen, ej heller må paulus breve blive til en undskyldning for at "dunke" folk i hovedet med bibelen!!!
Er det gennemskueligt mit ærinde nu???
Som sagt før er kærligheden til mennesker afgørende når det kommer til at dømme folk hva andgår deres teologi osv...
Det jeg egenligt går imod, er noget jeg har oplevet tit i kirken, som er hver gang man kommer med dømmende udtalelser om teologi og derved kirkesamfund bliver folk rædselsslagne og stivner! dernæst i et forsøg på at komme uden om det emne de ikke ønsker at diskutere kommer så: bjælken eller kast den føste sten... og når det så er sagt sætter man sig tilbage i stolen og stiltiende godtager vranglære, og alt andet der kildrer i ørerne...
Jeg mener bare at vi snakker om evigt liv... det er vigtigt at man ikke baserer sit forhold til Gud på vranglære, og dermed går af den brede vej...
Når jeg ytrer mig, er det ikke for at "dunke" folk, fordømme kaste sten osv. Det er fordi det her er vigtigt, man kan ikke bare skøjte let over det. Derfor hvade jeg bl.a min udtalelse om kristen-homo-dot-dk.
For en ting er at selv falde en anden ting er at bringe til fald...
Men igen det er en anden historie, religion/tro er et svært emne der kræver visdom og kærlighed, men vi kan stole på Guds retfærdighed så folk får som fortjent! Både skidt og godt!!!
#78823 - 10/01/200709:45Re: Til "Lige sprunget ud af skabet!"
[Re: DanielG]
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Daniel -
Citat: .. men vi kan stole på Guds retfærdighed så folk får som fortjent! Både skidt og godt!!!
Med fare for at lyde ordkløverisk må jeg gøre indsigelse! Det lyder helt muslimsk!
Folk har ikke fortjent Guds nåde - den er så helt og aldeles ufortjent!
Guds retfærdighed sker fyldest, ja, det er sandt! Ikke fordi vi har fortjent livet, men fordi Gud selv ved Kristus Jesus på sit kors har udlignet vores gæld og givet os os saldokvittering, så vi nu kun skylder evig tak ...
Derfor skal man selv læse biblen, så man selv kan se, hvad der står.
Guds inderste væsen er nok svært at forstå for mennesker. Og vi vil vel altid, hver især hæfte os ved forskellige ting i biblen og derfor have forskellige meninger.
For synden har ikke længere den ultimative magt over os - dvs. vi skal ikke længere bære straffen for den. MEN! Jeg vil fastholde det jeg mener er et bibelsk princip at vi skal stå synden imod af alle kræfter, for syndernes FORladelse er ikke syndernes TILladelse.
Mvh
JF
#78827 - 11/01/200704:05Re: Til "Lige sprunget ud af skabet!"
Ole Madsen
Bruger
jeg ved godt at man ikke har tilladelse til at synde, men jeg mener du mangler at se at du er død med Jesus, og genopstået til et helt nyt liv, opstandelseskraft, opstandelsesliv
en død kan ikke gøre noget, synden har ingen krav på den døde, men vi lever i troen på Jesus, deri er der liv til at leve i sejr over synden.
"jeg ved godt at man ikke har tilladelse til at synde, men jeg mener du mangler at se at du er død med Jesus, og genopstået til et helt nyt liv, opstandelseskraft, opstandelsesliv
en død kan ikke gøre noget, synden har ingen krav på den døde, men vi lever i troen på Jesus, deri er der liv til at leve i sejr over synden."
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad din pointe er? Er den at hvis man er kristen begår man ikke synd??
Har hørt at Luther skulle have sagt at man hvis man bekender den tro man blev døbt til (kristentroen, duh ) så har man druknet den gamle Adam.....men stodderen flød ovenpå!
Det opsummerer det meget godt synes jeg.
Synden har ingen magt over mig længere, i og med at jeg ikke er i dens vold. Ikke fordi jeg nu bare kan gøre hvad der passer mig.
Mvh
JF
#78829 - 13/01/200708:09Re: Til "Lige sprunget ud af skabet!"
Ole Madsen
Bruger
synden som du siger, har ikke krav eller magt over os mere, så er kampen jo vundet
Kristen livet består ikke i ord, men i kraft, dvs, Gud virker i os at stå synden imod. MEN; synder vi, så har vi en talsmand i himmelen, altså, hvis vi falder i.
vi er stadig mennesker, men vi har også Gud der virker hans liv i os.
i længden tror/ved jeg at Gud vinder den kamp, hvis man har problemer