Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#78648 - 14/01/2007 18:08 Re: Trobevægelsen-Kristina og Andreas !! [Re: Andreas Falck]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Andreas F.

Jeg spurgte dig om dette:

Citat:
Og mener du, at du alene er i stand til at bedømme hvad der er en sand og sund lære ?
Citat slut.

og dertil svarer du:

Citat:
Når en person selv udtaler at han har kontakt med afdøde personer, behøver jeg ikke yderligere om denne person for at have vished for at denne person ikke er sendt af Gud og ikke forkynder et budskab kommen fra Gud.

Så enkelt er denne sag, og Bibelen er helt tydeligt på dette punkt.

Citat slut.

Kommentar:
Når du fremsætter disse påstande, så lad os få holdbare beviser og ikke blot antydninger.
Det er trods alt en kristen broder du udtaler dig om eller hvad ?

Og så fik jeg ikke svar på følgende spørgsmål:

Citat:Mener du kristendommen er en lære ?

- eller et budskab om eksistens i Kristus, som kun kan forkyndes ved at blive levet !!

Citat slut.

mvh
carl

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#78649 - 14/01/2007 19:30 Re: Trobevægelsen-Kristina og Andreas !! [Re: carl]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Carl

Citat:
Mener du kristendommen er en lære ?

- eller et budskab om eksistens i Kristus, som kun kan forkyndes ved at blive levet !!

God pointe

Guds fred,

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#78650 - 14/01/2007 20:01 Re: Trobevægelsen? [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

Guds fred,

Citat:
" Han forkynder at alle har krav på at blive helbredt," og derved skaber han forventninger, som hos nogle kan føre til så store skuffelser, at de opgiver deres kristne tro."

For det første, jeg har på intet tidspunkt hørt ham forkynde således, at vi skal "kræve" det. Jeg kan citere ordret:

Citat:
"Gud helbreder dig ikke på grund af dine behov, ej heller på grund af din tro, men fordi han vil det. Alt hvad Gud gør, og alt hvad han siger, er et resultat af hans nåde"

Og amen til det herfra.

Der er ikke noget med at vi "skal kræve" noget som helst.

Ja, det er muligt at mennesker bliver skuffet, når de ikke oplever helbredelse her og nu, men det ændrer ikke på at Gud er vores læge, vores helbreder, "at vi blev helbredt ved hans sår" osv.

Og ja, Gud VIL helbrede os, om ikke nu så senere (jvf. Joh. Åb.).

Men derfra og så til totalt at stoppe med at bede om helbredelse med håndspålæggelse som man har gjort mange steder, er også et meget stort skridt.
Dette svarer jo til, lidt firkantet sagt, at i og med at folk måske ikke lige kan "mærke" at de er frelst her og nu, så skal vi stoppe med at forkynde Evangeliet.

Nej, vi skal fortsætte med at forkynde Evangeliet, tale i nye tunger, bede for syge, kaste med dæmoner osv.

Gud adskiller jo ikke Evangeliet fra de øvrige ting - det gør mennesker.

Citat:
Jeg har forstået det på den måde, at han, og tilsvarende trosbevægelses-prædikanter, opfatter sig selv som en salvet, og derfor anser det for en bespottelse af Gud selv, at kritisere eller afvise hans ord og gerninger.

Det har jeg ikke hørt Benny Hinn udtale, men om han eller andre har (og det har de), så er det formodentlig med en referance til salvelsen og ikke personen selv. Men skulle det være med referance til personen selv, så er det naturligvis forkert!, men som du selv skriver "Guds hus er fuld af syndere". Du og jeg er på på vej, og det er bestemt ikke alt! jeg er lige stolt af, som jeg har sagt og gjort i mit 17 årige kristenliv.

Også Benny Hinn og de øvrige Trosforkyndere er på vej, de har fejl, og de begår fejl. Men dette er ikke et og samme som at Gud ikke bruger dem i deres kald. Prøv at tænke på hvor mange gange Paulus må formane menighederne, vranglære havde indsneget sig, man foretog sig sågar omskærelse!

- her kan man da VIRKELIG tale om kristne, der ikke har fattet læren! -

Paulus gav dem en balle!, men han gik ikke og advarede de øvrige kristne imod dem. I menighederne blev de overmodige, eller levede i synd på anden vis.....men Gud brugte dem alligevel.

Mkh Malli

Ændret af malli (14/01/2007 20:17)

Til toppen 
#78651 - 14/01/2007 20:57 Re: Trobevægelsen? [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

Guds fred.

Citat:
... piedestal, det synes jeg nu ikke lige, men jeg mener ganske bestemt, at Gud kan bruge læger, incl. psykiatere, til at hjælpe syge. Når jeg er syg og har brug for hjælp går jeg i hvert fald til lægen ... og ville ikke finde på at konsultere en helbredsprædikant, som i udgangspunktet mente at det nok var dæmoner der var efter mig.

Ikke engang folk i Trosbevægelsen ville gå til udfrielse for alm. sygdom.
De ville gøre som Guds Ord siger, nemlig bede til Gud og gå til lægen. Man går først til udfrielse, når man tror, at der er tale om dæmonisk aktivitet. Går man så til udfrielse, så sker der også her en sondering mellem egentlig sygdom og dæmonisk påvirkning. Man går fx ikke ind og foretager udfrielse, fordi personen har lidt snue, influenza m.m.

Men jeg synes ikke rigtig du forholder til den megen elendighed, der findes indenfor psykiatrien? Og nej, jeg er som udgangspunkt ikke sikker på at Gud bruger psykiatere, nogle uden tvivl.....men ser man på psykiatriens historie med tvangskastrationer i stor stil, tvangssterilisationer, det hvide snit, dårekister, fixering i læderremme...og op til i dag med nærmest et overforbrug af psykofarmika, der langt hen ad vejen har erstattet den fysiske fixering. Psykisk syge, der sumper i piller, der forringer deres livskvalitet og ødelægger deres netværk... og psykisk syge indenfor psykiatrien, der ender med selvmord....SÅ har jeg godt nok svært ved at se Guds finger-aftryk.

Men det kan være, du kan overbevise mig om noget andet?

Citat:
Enig! Men hvem skal bedømme dem, der kommer med den åndelige bedømmelse?

Tja, hvis man er fortaler for at sammenblande verdslighed og kirke, så bør man vel være konsekvent, og overlade al åndelig bedømmelse til de verdslige myndigheder

Men derudover, så prøv at vende den om, hvem skal bedømme psykiatrien?, eller en psykiater? Jeg ville nok bruge min snusfornuft, og sige, såfrem der er noget galt, ville jeg se at komme væk, og ikke overlade "bedømmelsen" til andre.

I forhold til den "åndelige" bedømmelse, så skal dette ske i menigheden, det står der jo i Bibelen.

Citat:
Under alle omstændigheder må jeg sige, at folk, der uden fagkundskab tager lægeordineret medicin fra syge mennesker, har jeg ikke den allermindste tillid til.

Som Anne-panne engang viist skrev: "Misbrug ophæver ikke brug"

Mkh Malli

Ændret af malli (14/01/2007 20:59)

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#78652 - 14/01/2007 21:10 Re: Trobevægelsen-Kristina og Andreas !! [Re: carl]
Andreas Falck
Bruger

Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
Citat:
Citat:
Og mener du, at du alene er i stand til at bedømme hvad der er en sand og sund lære ?
Citat slut.

og dertil svarer du:

Citat:
Når en person selv udtaler at han har kontakt med afdøde personer, behøver jeg ikke yderligere om denne person for at have vished for at denne person ikke er sendt af Gud og ikke forkynder et budskab kommen fra Gud.

Så enkelt er denne sag, og Bibelen er helt tydeligt på dette punkt.

Citat slut.

Kommentar:
Når du fremsætter disse påstande, så lad os få holdbare beviser og ikke blot antydninger.

Gud afventede, at Saul tog nye skridt på sin frafalds vej. Den vej, Saul gik, var ind i okkult åndemanen/trolddom, der kommunikerer med de afdøde. (Satans narrespil ved at sende en ånd i en afdød persons navn. Hvilket alle falske religioner benytter sig af. HSS)

Benny Hinn har sagt på national TV, at Kathryn Kuhlman og Amy Semple-MacPherson åbenbarede sig for ham en nat i hans stue. Hinn kommunikerer med de døde. Og udtalelsen blev vist på såkaldte kristne TV stationer. Bibelen kalder sådant for dæmonisk. Benny Hinn er absolut en necromancer (dødemaner). Men på trods af det mener mange kristne, at hans budskaber er fra Gud. Og ved at lytte til ham har menighederne derved bevist, at de er rede til at acceptere dæmoniske lærdomme.

Kilde: http://tagryggen.dk/show_article.php?num=208

Hele artiktlen er rent faktisk god at få forstand, selv om den er bragt på http://Tagryggen.dk. Denne artikel er et uddrag af en artikel oprindelig skrevet af Jacob Prasch med titlen The Fall of the House of Saul.

Og du kan selv søge videre på "Benny Hinn, Kathryn Kuhlman og Amy Semple-MacPherson".

Citat:
Det er trods alt en kristen broder du udtaler dig om eller hvad ?

Nej, Benny Hinn er ingen kristen bror. Ingen der har forbindelse med afdøde personers "ånder" er kristne brødre.

Mvh Andreas Falck
http://bibeltro.dk - Bibeltro forkyndelse
http://skabelsen.info - Fordomsfri skabelsesdebat
Begge med debatforum

Til toppen 
#78653 - 14/01/2007 21:35 Re: Trobevægelsen-Kristina og Andreas !! [Re: carl]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Carl - -
Citat:
Mener du kristendommen er en lære ?

Jeg er enig med dig i, at kristendommen er et budskab om eksistens i Kristus.

Men budskabet er jo da selve læren!

Selv om du lever smukt og næstekærligt i overensstemmelse med Jesu bud, kan du dog ikke hjælpe nogen til kristen tro uden at det forkyndes, hvem og hvordan Gud er, og hvad han vil os, og hvad Jesus har gjort for os?

Og hvordan kan du leve i Kristus, hvis du ikke har modtaget læremæssig undervisning i, hvem han er?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#78654 - 14/01/2007 21:37 Tråden lukkes [Re: DanielG]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Så er denne tråd nået op over 100 indlæg og lukkes derfor. I er som altid mere end velkomne til at fortsætte debatten i nye tråde (ja, det er I faktisk).

mvh ordstyreren

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær