2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#77972 - 29/12/2006 20:50
Modige Kristne efterlyses!
|
Bruger
Reg.: 29/12/2006
Sted: Helsingør.
|
Ifølge Rockwoolfonen mister den danske stat over 60 milliarder kroner om året, på grund af skattesnyd og momsfusk af forskellig art. Herunder hører f.eks. sort arbejde, og sort sodavand. Hvis man dertil lægger de mere end 40 milliarder, der snydes for når man køber kopivarer, brænder vennernes cdèr og har ikkebetalte programmer på computeren, så er vi oppe i et beløb der kunne betale for adskellige hospitaler, børnehaver, mad og bolig til hjemløse, forhøjet ulandsbistand, og i det hele taget afhjælpe stort set alle de problemer, de fleste af os jævnligt besværer os over at samfundet ikke har økonomi til at løse.
Desværre, er der ikke så få kristne, der også benytter sig af den letkøbte holdning, at; "det gør nok ikke så meget" og "det gør alle de andre jo også." Jeg har oplevet at kirker og kirkeledere, købte momsfri sodavand og havde ulovligt brændte cdèr og dvdèr, og at præstens kone ligefrem anbefalede en frisør fordi hun var billig, velvidende at det var sort.
Jeg syntes at det er forkasteligt, at folk i al almindelighed, og kirkeledere i særdeleshed, begiver sig af med den slags, og kunne ønske mig at der var nogle flere, modige kristne, der turde sige fra, når de oplever den slags.
|
|
Til toppen
|
|
|
#77973 - 29/12/2006 21:20
Re: Modige Kristne efterlyses!
[Re: Kroll1]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej brk - - velkommen i Café Thomas !
Du har ret! Fint at du minder om det. Vi må have mere frimodighed til at sige fra over for sort arbejde o.lign. Ikke sådan at vi skal sidde og pudse vores glorie og udtrykke forargelse .. for hvem skal kaste den første sten? Not me!
Men måske kan man indskyde en eller anden stilfærdig bemærkning - som f.eks. til konen, der anbefaler en sort frisør:
"Nej, det vil jeg nu ikke, for jeg synes det er lidt det samme som butikstyveri .."
Og det er det jo! Man snyder både de momsede frisører, som skal konkurrere med de sorte, og skattevæsenet.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77974 - 30/12/2006 00:19
|
Bruger
Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
|
Citat: Ifølge Rockwoolfonen mister ......
I second that!
Jeg kunne ikke være mere enig.
Godt nytår! /B
|
|
Til toppen
|
|
|
#77975 - 30/12/2006 05:02
|
Anonym
Anonym
|
Aha?...
Jeg synes du laver en nem debat,.. bør man stjæle eller snyde eller snakke uden om at man gør? En hver moral siger nej, og derfor er det en nem debat, også fordi du ikke perspektivere tingene...
Vi ved hvad loven siger, så det er ikke til diskution,...
Problematikken kommer når det kommer til penge,... I forvejen er det dyrt at leve i Danmark, og derfor kan vi starte med at perspektivere her...
Ville folk ikke i mindre grad bruge sortarbejde, hvis det var billigere at få lavet det arbejde som man søger sorthjælp til?
Ville Cd/dvd brænderi falder hvis Cd prisen faldt?
og etc... dette er ment som tankestreger, og det er noget vi på debatten før har behandlet...
Det er nemt, bare kaste galde efter de/vi folk som evt har brændte Cdér, eller som for en svoger til at installere en Vaskemaskine istedet for elektrikeren.. etc etc etc. Jo, vi bør opfordre hinanden til at lade være, men bare at rase på folk som har brændt en cd, fordi de ikke gad at betale 65% overpris efter en 67% beskatning af deres løn, det virker for nemt... Det er ærgeligt hvis staten Dk mister penge på det, men så burde der måske komme en justering på prismarkedet...
Mvh Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#77976 - 30/12/2006 09:45
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
|
hej Lars, Citat: Ville folk ikke i mindre grad bruge sortarbejde, hvis det var billigere at få lavet det arbejde som man søger sorthjælp til?
Jeg forstår din pointe. Visse ting er hamredyre og derfor fristes man mere til at gå uden om moms og skat end hvis trykket fra disse var knap så stort. Men er det ikke samme sag som licensen? Den er høj fordi kun få procent af DKs befolkning betaler den. Hvis alle var med og ingen så ville den automatisk falde...
Jeg vil i hvert fald gerne spørge dig om hvad vi skal gøre nu hvor det hele er koster en formue. Skal vi bøje reglerne fordi de er uretfærdige? Jeg ville mene vi skulle følge reglerne som eksempel for andre og for at "give kejseren hvad kejserens er".
Men ville dette bare være at støtte statens overdrevne beskatning eller pladeselskabernes griske overpris? Eller er det egentligt bare det mest forsvarlige at gøre hvis man da ikke har et artikuleret argument og en vilje til at ændre systemet, som Glistrup, den kære skøre mand, havde da han dengang i 70'erne stod frem og meddelte han ikke betalte skat....
Citat: Jo, vi bør opfordre hinanden til at lade være, men bare at rase på folk som har brændt en cd, fordi de ikke gad at betale 65% overpris efter en 67% beskatning af deres løn, det virker for nemt...
Ja! Størst af tro, håb og kærlighed er Kærligheden, så vi skal være kærlige i vores formaning af hinanden. For der er jo intet galt i at formane til at gøre hvad der er ret, men det skal ske på en ordentlig måde, uanset hvad det så end er.
"Hier stehe ich und kann nicht anders! Gott helfe mir, Amen!" - Martin Luther
|
|
Til toppen
|
|
|
#77977 - 30/12/2006 10:02
|
Bruger
|
Hej Lars. Tak for din respons på mit indlæg.
Lad mig starte med at sige, at jeg ikke var ude efter at "kaste galde," eller "rase." Jeg ville blot komme med en opfordring til at ændre på noget, jeg mener er et problem i samfundet og (har jeg opdaget) også blandt kristne. Jeg kan så tilføje at jeg såmænd også har været storforbruger, af brændte spil og cdèr, men at jeg ikke har savnet, eller manglet, en eneste af dem siden jeg smed dem ud.
Du savner perspektivering i mit indlæg, og selvom jeg mener at jeg har ridset en del op (med hvad mere end 100 milliarder kroner kan bruges til) så skal jeg da gerne komme med lidt mere.
Du skriver at det er en nem diskution, fordi både loven og moralen, siger at man ikke må den slags. Som jeg læser det, mener du på den aligevel at det er ok, at man gør det, fordi beskatningen er så høj? På den anden side siger du også, at vi skal opfordre hinanden til at lade være? (så helt så nem en debat er det vel ikke.) Hvis du blot mener at den slags er forståeligt, så er vi enige. Jeg mener også at både skatter og priser er urealistisk høje, og det er præcis en af mine pointer. Hvis alle betalte for deres varer og ydelser, kunne der nok være råd til både skatte- og prissænkning. Det er vel heller ikke ok, at stjæle sin mad i butikkerne, fordi man syntes at priserne er for høje, og der er vel ikke forskel!
Om folk ville holde sig fra ulovlige vare og ydelser, hvis priserne faldt, er så spørgsmålet. Undersøgelser viser jo, at i lande med lavere priser og skatter, eller højere lønninger, brændes der f.eks. cdèr og købes kopivare på nogenlunde samme niveau som herhjemme, så her er vi ikke enige.
Jeg syntes også man skal tage hensyn til de kunstnere og firmaer, der skal leve af at folk betaler for varerne. Jeg tænker her hverken på Britney Spears, Warner Brothers, eller de store enterprise firmaer - de skal nok klare den- men der er masser af private små virksomheder og amatørkunsnere, der mister mange indtægter, bla. fordi onkel Børge brænder sine cdèr til alle vennerne, og nærmest lever af at sætte vaskemaskiner op sort - Jeg mener da at der skal være plads til vennetjenester, men der må vel også være en grænse.
Det var så lidt flere perspektiver fra min side. VH. Brian
|
|
Til toppen
|
|
|
#77979 - 30/12/2006 11:05
|
Ordstyrer
Bruger
|
Lars, du skriver: Citat: Det er nemt, bare kaste galde efter de/vi folk som evt har brændte Cdér, eller som for en svoger til at installere en Vaskemaskine istedet for elektrikeren.. etc etc etc.
Der er bestemt ingen der har kastet galde her, ikke en eneste! (Måske især fordi der ikke er en eneste af os, som ikke selv har gjort noget, som vi må skamme os over? )
Det vi har skrevet er helt enkelt gode, saglige begrundelser for det syvende bud. Vi kan godt konkludere, at Gud vil os det godt med det bud, og at vi alle ville leve et meget bedre jordeliv, hvis vi ville overholde det og ikke finde på undskyldninger for at smyge os udenom!
Og at det er Guds eget bud, det betyder, at om så du/jeg var den eneste i hele verden, der overholdt det, så skulle du/jeg alligevel overholde det. Det står ikke til forhandling!
Heller ikke selv om vi mener at have gode argumenter for indførelse af særlove og dispensation .. 
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#77980 - 30/12/2006 11:37
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Hej Kristina. Tak for opbakningen. Jeg troede lige at mit indlæg generelt ville blive opfattet dømmende eller noget i den stil, og det var ikke mit ærinde. Det der med dom er (heldigvis) ikke min afdeling  VH Brian.
|
|
Til toppen
|
|
|
#77981 - 30/12/2006 11:40
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
|
brk skrev: Citat: følge Rockwoolfonen mister den danske stat over 60 milliarder kroner om året, på grund af skattesnyd og momsfusk af forskellig art. Herunder hører f.eks. sort arbejde, og sort sodavand. Hvis man dertil lægger de mere end 40 milliarder, der snydes for når man køber kopivarer, brænder vennernes cdèr og har ikkebetalte programmer på computeren
Sådanne beregninger overvurderer det beløb, der ville være til rådighed: Hvis folk betalte moms, skat, legale programmer*), musik osv ville varerne jo være dyrere, og dermed ville man forbruge færre enheder af disse produkter og tjenester. Så det samlede beløb, der ville komme ind i moms, skat mm ville alene derfor være mindre end den værdi, "snyderiet" ansættes til.
Hertil kommer, at "sort arbejde" er meget svært at afgrænse. Det er ikke sort arbejde, hvis jeg hjælper naboen med tagarbejde, men det er sort arbejde, hvis jeg giver ham lektiehjælp. Og vice versa, da jeg er lærer og han tømrer.
Et provenu på 100 mia til ulande og miljø mm er derfor vildt overdrevet.
Men da folk under alle omstændigheder ville foretage i hvert fald nogen af disse indkøb osv, ville der selvfølgelig blive mere til staten, hvis man ikke snød.
Diskussionen om dobbeltmoral blandt kristne vil jeg ikke blande mig i.
mvh LarsBj
*) Jeg tror faktisk, at "snyderiet" med nye teknologier, altså f.eks. programmer, har været med til at udbrede disse (eg it-teknologien) og dermed gøre markedet større i dag. Men undervejs er der selvfølgelig unddraget virksomhederne penge, der kunne have kommet især de små til gode. Og på en anden front har musikeres (tidligere) frie (læs: ulovlige) kopiering af noder utvivlsomt udbredt interessen for at spille - på en vis bekostning af nye udgivelser, selvfølgelig!
Ændret af LarsBj (30/12/2006 11:47)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77982 - 30/12/2006 11:55
[Re: LarsBj]
|
Bruger
|
Hej LarsBj.
De tal jeg refererer til er det "forsigtige" skøn fra Rockwoolfonden, der er nogle der sætter det højere.
Det er muligt at visse varer ikke ville blive brugt i samme mængde som nu, hvis alle købte det legalt, men jeg vil tillade mig at tvivle på, at der ville være et drastisk fald (hvis alle købte legalt kunne priserne falde, og vi kunne så købe mere!). Folk vil ofte gerne have den musik de kan lide, og vi skal vel alle klippes, have ordnet taget og så videre i samme omfang som nu.
Jeg mener personligt, at der bør være et andet skel mellem sort arbejde og vennetjenste, end hvad loven lægger op til, og for mig at se kunne det skel gå der, hvor en laver sort arbejde i et omfang, så det tager ordrer fra andre der har det som deres levevej, men det ændrer altså ikke på at loven siger noget, og det skal jeg selvfølgeligt holde mig til.
VH Brian
|
|
Til toppen
|
|
|
#77983 - 30/12/2006 12:05
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: København S
|
Citat: Jeg synes du laver en nem debat,.. bør man stjæle eller snyde eller snakke uden om at man gør? En hver moral siger nej, og derfor er det en nem debat, også fordi du ikke perspektivere tingene...
Men ligger det ikke i troen at man skal undgå at synde?
Citat: Det er nemt, bare kaste galde efter de/vi folk som evt har brændte Cdér, eller som for en svoger til at installere en Vaskemaskine istedet for elektrikeren.. etc etc etc. Jo, vi bør opfordre hinanden til at lade være, men bare at rase på folk som har brændt en cd, fordi de ikke gad at betale 65% overpris efter en 67% beskatning af deres løn, det virker for nemt...
Ligesom det er for nemt at rase mod mennesker der har sex før ægteskabet, eller som gifter sig med en af deres eget køn.
Det er vel mere berettiget at rase mod en der blot vil spare lidt penge på en CD, end en der vælger at leve sammen den hun elsker, eller som falder for fristelsen og har sex før ægteskabet?
Hvis du vil fordømme og forsage synd, så kan du ikke graduere og sige at det bare er fordi at CD'erne er for dyre at man stjæler.
Er det ikke sådan at der, i guds øjne, ikke er forskel på en der har en ulovlig kopi af windows installeret, og en der har giftet sig med en af samme køn?
De lever begge i synd.
Måske jeg tror forkert om dig. Måske du vil forsvare folks ret til at følge deres hjerter, ligesom du vil graduere diskussionen af sort arbejde og pirateri, i så fald undskylder jeg.
Jeg oplever blot, som ikke troende, at mange troende føler sig berettiget til at fordømme ting som homoseksualitet, eller sex før ægteskabet, endda så meget at de nægter at tro at, i hvert fald homoseksuelle, kan være kristne, fordi de angiveligt lever i synd.
Men hvis synd er synd, så er der ingen forskel på den homoseksuelle og personen der udfører sort arbejde, alligevel bliver det sidste næppe diskuteret, mens folk melder sig ud af folkekirken i hobetal, når de føler at den ikke fordømmer homoseksualitet i tilstrækkelig grad?
Venlig hilsen
Søren Kongstad
For men become civilized, not in proportion to their willingness to believe, but in their readiness to doubt
|
|
Til toppen
|
|
|
#77984 - 30/12/2006 12:44
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
|
Hej Brian, Jeg forstår, hvad du mener. Det vigtige er, at man ikke ukritisk tager tallene for "gode varer", altså for pålydende. Man kan ikke vide, hvad der ville ske, hvis alle blev lovlydige i morgen. Økonomi er en kompliceret sag, hvor tingene griber ind i hinanden. For eksempel: Citat: Folk vil ofte gerne have den musik de kan lide, og vi skal vel alle klippes, have ordnet taget og så videre i samme omfang som nu.
Nej! det skal de jo netop ikke. Man kan gå lidt længere tid med lange tjavser eller undlade en enkelt gang farvning, nøjes med at høre evergreens'ene i radioen, undlade de fine strøgne eller glacerede teglsten og leve videre med eternitten et stykke tid, lade være med at lægge sten i forhaven ( ), undlade at opdatere til det nye styresystem, tale sammen i det gamle køkken osv osv.
M.a.o.: Lade være med at bruge penge, og derved sænkes forbruget og aktiviteten, og der sker en masse ting, jeg overhovedet ikke har forstand på.
Det syge er jo, at vor s.k. velstand er baseret på s.k. "vækst", dvs et stadig øget forbrug!!!!!!
Men som sagt forstår jeg din tankerække.
mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
|
|
Til toppen
|
|
|
#77986 - 30/12/2006 13:18
|
Bruger
Reg.: 28/10/2006
|
Citat: Ville folk ikke i mindre grad bruge sortarbejde, hvis det var billigere at få lavet det arbejde som man søger sorthjælp til?
Efterspørgslen efter sort arbejde, selv om det i mange tilfælde ikke er billigere, har gjort at håndværkere når de bliver spurgt om de kan lave det sort, siger ja, for ikke at miste kunder, de opgiver så det hele til skattevæsnet, gør det hele efter bogen, betaler moms og skat og holder regnskab, men de giver bare ikke kunden en regning. Så noget af det sorte arbejde er i virkeligheden ikke sort arbejde .. ret underligt hva.
|
|
Til toppen
|
|
|
#77987 - 30/12/2006 13:33
[Re: kongstad]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Søren - vi er principielt enige om det du skriver - og du har fat i noget vigtigt her: Synd er synd og kan ikke gradbøjes - ikke i Gud-menneske-relationen. Og vi må under ingen omstændigheder rase imod hinanden - eller for den sags skyld mod nogen overhovedet! - da ingen af os er syndfri. Men i menneskers indbyrdes relationer gradbøjer vi kristne naturligvis, og det skal vi også, da vi jo naturligvis også står til ansvar for den sekulære lov. Guds bud til os er, at vi skal rette os efter al lovlig myndighed og give kejseren hvad kejserens er. Og i straffeloven gradbøjes der: Det er ikke så slemt at hugge en ekstra banan ... (11 for en tyver i stedet for kun 10, som der stod på skiltet) - som at stikke en kniv i grønthandleren og løbe med kassen ... Du skriver til Lars: Citat: Måske jeg tror forkert om dig. Måske du vil forsvare folks ret til at følge deres hjerter, ligesom du vil graduere diskussionen af sort arbejde og pirateri, i så fald undskylder jeg.
Du her ret i, at homoseksualitet i særlig grad er til diskussion mellem kristne indbyrdes, meget mere end tyveri og de øvrige bud.
Det skyldes, mener jeg, at nogle kristne homoseksuelle slet ikke anerkenderderes samliv med en partner af samme køn som værende synd, som de behøver Guds tilgivelse for, men kæmper for, at kirken skal velsigne deres leveform og også foretage egentlige vielser, hvad kirken, som jeg læser Bibelen, ikke har mandat til ...
Som kristne har vi ikke uden videre carte blanche til at følge vores svigefulde hjerter!
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#77988 - 30/12/2006 15:58
[Re: SimonKL]
|
Bruger
Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
|
Hej Simon Jeg faldt lige over den her, som jeg ikke kan lade være at klæjs lidt i... Citat: Men er det ikke samme sag som licensen? Den er høj fordi kun få procent af DKs befolkning betaler den. Hvis alle var med og ingen så ville den automatisk falde...
Licensen betales af omkring 90% af de danske husstande, og alligevel har DR den frækhed også at ville afkræve licens fra dem, der ikke har fjernsyn, fordi de selv finder på at lave nye services på internettet. Licensen er efterhånden en skat, som man meget dårligt kan undgå at betale, selv om man ikke bruger noget apparat, der kræver licens, og den opkræves med ens beløb fra alle, så en studerende (som mig selv) kan ikke engang slippe ved ikke at have fjernsyn. Vi skal nu også droppe internettet, hvilket i forhold til mange studier, mit inklusivt, er noget nær en umulighed. Så at prøve at vække dårlig samvittighed over licensen, når det er den måde, DR ønsker at bestyre den på, det synes jeg ærligt talt ikke giver mening.
|
|
Til toppen
|
|
|
#77989 - 30/12/2006 19:23
[Re: mwh]
|
Anonym
Anonym
|
Nemlig. Og det viser, hvor langt ude nogle danskere er. Det handler ikke om at spare penge, men om at man af princip ønsker at snyde.
|
|
Til toppen
|
|
|
#77990 - 30/12/2006 20:01
[Re: KajQrd]
|
Bruger
Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
|
Hej KajQrd, Ja okay, jeg ser jeg har lavet en maga brøler og byttet rundt på nogle tal her... tak fordi du rettede mig  ! Du har ret ca 90% af hustandene i DK betaler licens, i alt nemlig cirka 2.324.509. Jeg deler dog ikke din øjensynlige modstand mod medielicensen, om end jeg som studerende gerne så et afslag i prisen.
"Hier stehe ich und kann nicht anders! Gott helfe mir, Amen!" - Martin Luther
|
|
Til toppen
|
|
|
#77992 - 30/12/2006 21:09
[Re: SimonKL]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Simon og brk - - jamen så er vi allerede en hel tre-enighed - mindst - for jeg vil også gerne hægte mig på ! Godt nyt år i Jesu navn til jer to - og også til dem, som mener noget helt andet! (Hver dag er en ny dag: Man har en mening til man får en ny, og der er altid plads til én til hos os radikalere!  ) kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#77993 - 30/12/2006 21:24
|
Bruger
Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
|
Citat: der er altid plads til én til hos os radikalere! )
Ja, og så ved du vel også hvordan man får taget livet af en radikal?
|
|
Til toppen
|
|
|
#77996 - 30/12/2006 22:35
|
Bruger
|
Citat: ..mig ik' forstå .. 
Den er nu egentlig slet ikke så svær 
Spørgsmål: Hvordan tager man livet af en radikal?
Svar: Inviterer hende på stort ta'selv bord. Hun dør af sult inden hun kan få belsuttet sig for hvad hun skal spise.
Rigtig godt nytår, - og pas nu på at der ikke kommer alt for mange retter på bordet samtidig 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77997 - 30/12/2006 23:06
[Re: Andreas Falck]
|
Ordstyrer
Bruger
|
OK Andreas, så er jeg med!  - tak fordi du ville bøje det i neon for mig! Ja, jeg kender godt det med, at det kan tage sin tid at finde ud af hvad man skal ha' til middag, når der er alt for mange meter køledisk at tilbagelægge ... så måske skulle jeg stemme på liste B næste gang - - eller nej, nok allligevel ikke - eller på den anden side - - - der er jo så mange bogstaver at vælge imellem!  Måske ender det med sofaen så, man kan aldrig vide! Godt nyt år! kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#77998 - 30/12/2006 23:10
|
Bruger
|
Citat: Måske ender det med sofaen så, man kan aldrig vide!
Det har det gjort for mit vedkommende de sidste mange år.
Godt nytår
|
|
Til toppen
|
|
|
#77999 - 31/12/2006 15:51
[Re: KajQrd]
|
Anonym
Anonym
|
Danmarks Radio, LicensGestapo :/
|
|
Til toppen
|
|
|
#78000 - 31/12/2006 16:10
|
Bruger
Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
|
Kære Kristina Citat: Det skyldes, mener jeg, at nogle kristne homoseksuelle slet ikke anerkenderderes samliv med en partner af samme køn som værende synd, som de behøver Guds tilgivelse for, men kæmper for, at kirken skal velsigne deres leveform og også foretage egentlige vielser, hvad kirken, som jeg læser Bibelen, ikke har mandat til ...
Som kristne har vi ikke uden videre carte blanche til at følge vores svigefulde hjerter! Kommentar: Du har med den sidste linie sat hele problemet med menneskers manglende forståelse af vore svigefulde hjerter på plads. Jeg ønsker dig et velsignet Nytår 2007 med glæde, farver og mange gode oplevelser.  mvh carl
|
|
Til toppen
|
|
|
#78001 - 31/12/2006 19:59
[Re: carl]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Kære Carl, mange tak for venlige ord og gode ønsker, og ... lige over! ... som de siger henne i Jylland (jeg har lige lært det udtryk  - og det er første gang jeg bruger det! Tak til dig, Carl, og til alle jer andre her i vores gode stamcafé, for inspirerende med- og modspil i det år, som nu næsten ikke er der mere .. Godt nytår 2007 AD i Jesu navn! Pas godt på hinanden! Jeg ønsker jer mange gode glæder på turen endnu engang rundt om solen! - og husk Carl Nielsens Helios-ouverture på P1 kl. 0.10!  - new beginnings! kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
|