Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#77793 - 28/12/2006 04:17 jeres oplevelser af bønnesvar
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med bønnehørelse fra Gud. Hvad mener i der har lagt til baggrund for at i har fået bønnesvar.

ex

1. at i levede særligt tæt til Gud
2. at i oplevede pludselig tro (og hvorfor?)
3. det kom efter en periode af vækst
4. eller andet

personligt, de gange jeg har oplevet de bedste bønnesvar har været i perioder hvor jeg har levet særligt nær Gud. Det har været der hvor jeg har oplevet en særlig enhed i bønnen.

Hvis man ikke oplever bønnesvar, så må man finde ud af hvorfor, og lade Gud rette en ind, så bønnesvarene kommer igen.

KH

Ole

Til toppen 
#77794 - 07/02/2007 15:07 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: Ole Madsen]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Ole

du spørger, hvornår vi oplever flest bønnesvar.

Det er lidt kringlet det med bønnesvar, synes jeg, for man kan jo ikke VIDE, hvornår det er Gud, der griber ind, og hvornår det ikke er.

Jeg takker altid Gud, når noget godt - stort som småt - sker i mit og andres liv.

Jeg har i perioder været meget optaget af at analysere alt!!!, for at jeg ville vide, om det var Gud, som hjalp mig, som greb ind.

Nu er det ikke sådan mere, jeg analyserer ikke alt, som sker for mig og andre. Jeg nøjes med at takke Gud for alt godt, som sker.

Så jeg kan desværre ikke rigtig sige helt konkret, hvornår jeg har oplevet flest bønnesvar.
Dog vil jeg tro, at det særligt er, når vi lever i bøn - altså tæt til Gud, at vi oplever flest bønnesvar. Måske fordi, at så kender vi Ham bedre, så ved vi måske en anelse lille smule mere om, hvad der er Hans vilje, og så beder vi måske om noget, Han godt vil give os.

Hvis vi ikke beder, så er det sværere at kende Hans vilje, for så kan vi måske ikke så godt høre, hvad Han siger til os. Måske måske måske.

Tag det med et gran salt, det er ikke noget, jeg ved en masse klogt om.

Kh
Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#77795 - 07/02/2007 15:45 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Jeg tror jeg oplever bønnesvar hele tiden.

Jeg er bare ikke sikker på at jeg er så opmærksom på dem, desværre.

Det er som om at min idé om hvad rigtige bønnesvar er knytter sig til store, voldsomme begivenheder. Helbredelser og den slags.

Men Gud svarer jo også når han siger "nej".

Til toppen 
#77796 - 07/02/2007 16:44 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: Ole Madsen]
bibsen
Bruger

Reg.: 07/02/2007
Jeg har oplevet mange bønnesvar...det handler om tro, tror jeg,
om at sige, ok, Gud du siger i dit ord at du vil hjælpe mig, og så stå fast på det, indtil det sker. Jeg tror ofte er vi ikke er udholdende nok, vi vil have det her og nu, og hvis ikke, så vakler vi!

Gud er trofast, han VIL svare!

Guds fred

Bibsen

Til toppen 
#77797 - 07/02/2007 19:20 Dårlige oplevelser [Re: Ole Madsen]
single
Bruger

Reg.: 23/09/2006
Jeg har ikke oplevet et bønnesvar jeg kan huske. Men jeg har oplevet det modsatte. At bede intenst om noget (og faste en lille smule) og få det svar jeg håbede på. Det vil sige, senere fandt jeg på en lidt ubehagelig måde ud af, at jeg var holdt for nar eller havde bildt mig noget ind. Kan ikke huske at jeg har oplevet noget værre i mit liv og besluttede mig for ikke igen at bede om noget der betyder meget for mig.

Til toppen 
#77798 - 07/02/2007 19:42 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: ]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Moe.

Ja, og nogle gange tænker vi det vel også sådan, at det kun er den mirakuløse helbredelse, der er et bønnesvar, og ikke den der sker gennem lægerne?
Eller, nej det ved jeg ikke.
Men har man bedt om en helbredelse (privat evt., uden at patienten ved det måske), og vdk. så bliver rask ved hjælp af læger og medicin, plejer vi vist ikke at kalde det helbredelse ved bøn - selv om det jo egentlig er det?
Og derfor spørger vi måske: hvorfor sker der så få helbredelser? fordi vi glemmer at se, at det også er en helbredelse fra Gud, når han arbejder på skabelsens plan?
Men måske tager jeg helt fejl.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#77799 - 08/02/2007 22:26 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: tau]
Ole Madsen
Bruger

Hej Tau

jeg tror du er inde på noget af det rigtige, det drejer om at høre hans røst, deraf kommer troen også, ikke at vi begiver os afsted og uden at høre fra ham, at tro på det eene og det andet, det er ikke tro. Men tro kommer af at høre fra Gud.

Jeg har oplevet at Gud rørte mit hjerte engang hvor jeg i det sagde."ok Gud, hvad så med det og det...?" og 2 sek efter ringede telefonen, og en kristen udspurgte mig om det jeg faktisk havde spurgt Gud om,. indirekte, og om eftermiddagen havde jeg så det ene af det jeg spurgte efter.

Jeg ved godt at dette ikke er reglen, men Guds timing, det tror jeg også det er når vi skal høre hans røst, vi kan nemlig ikke altid høre hvad han vil sige, tror jeg.

Der tror jeg det er godt at øve sig i stilhed, og blive stille, for hvis man har et stille indre, så tror jeg også at man nemmere hører fra ham.

KH

Ole

Til toppen 
#77800 - 08/02/2007 22:31 Re: Dårlige oplevelser [Re: single]
Ole Madsen
Bruger

Hej Single

bøn handler i første omgang om at høre Guds røst i dit bønsliv. Jeg har også bedt mange bønner i mit kristenliv, og ikke fået dem, fordi det var min egen vilje, og ikke Guds, men jeg vidste ikke at det drejede sig om at høre Guds røst, så derfor bad jeg bare derudaf.

Hvis jeg må give dig et råd, så søg altid Guds vilje, for der står at når vi beder efter Guds vilje, så hører han os, og giver os det eftersom det er Guds vilje.

Gud ønsker at give bønnesvar, mange, men kun efter hans vilje.

Gud velsigne dig

KH

Ole

Til toppen 
#77801 - 08/02/2007 22:54 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: AnnePande]
Anonym
Anonym

Citat:
Hej Moe.

Ja, og nogle gange tænker vi det vel også sådan, at det kun er den mirakuløse helbredelse, der er et bønnesvar, og ikke den der sker gennem lægerne?
Eller, nej det ved jeg ikke.
Men har man bedt om en helbredelse (privat evt., uden at patienten ved det måske), og vdk. så bliver rask ved hjælp af læger og medicin, plejer vi vist ikke at kalde det helbredelse ved bøn - selv om det jo egentlig er det?
Og derfor spørger vi måske: hvorfor sker der så få helbredelser? fordi vi glemmer at se, at det også er en helbredelse fra Gud, når han arbejder på skabelsens plan?
Men måske tager jeg helt fejl.

Mvh. Anne.

Det synes jeg ikke, du gør.

Det er pudsigt. Jeg beder Fadervor med mine børn hver aften.

Men siger sjældent tak for at han har givet det vi bad for, aftenen i forvejen. Der sidder vist en syndighedschip i mit hjerte som gør, at Gud har meget svært ved at nå igennem til mig så jeg ved at han giver mig alt det, han gør...

Til toppen 
#77802 - 09/02/2007 00:59 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: ]
Ole Madsen
Bruger

Hej Moe

jeg kan rigtigt godt lide det Tau sagde, om at hun takkede for alt godt, jeg tror vi alle kan lære af hende der. Jeg er selv skyldig i ikke at takke ret meget.

Ole

Til toppen 
#77803 - 09/02/2007 14:39 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: Ole Madsen]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Ole

helt enig.
Når vi har et stille indre, så kan vi nemmere høre Gud.

Stilhed. Ja, det kan være svært.

Dog vil jeg også sige, at jeg ofte hører fra Gud via musik, lovsang og salmer. Så taler Han til mig med en bestemt sætning eller et ord. Andre gange er det et andet ord eller sætning fra samme salme/sang, der siger mig noget ekstra særligt.
Gud ved altid, hvad vi tænker og tumler med, så Han siger altid det rette til os. Opmuntring, formaning i kærlighed osv.

mkh
Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#77804 - 09/02/2007 14:42 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: Ole Madsen]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Ole

tak for søde ord.

Æren er dog ikke min alene. Jeg har haft min gang blandt karismatiske kristne, som var meget bevidste om at sige tak til Gud for alt godt, som skete.

Det har jeg lært af, og derfor er det blevet naturligt og nemt for mig at gøre det. At takke Gud for alt godt.

Man skulle da også være et lille skarn, hvis man bare tog imod gaverne ovenfra uden at sige et pip. - -

mkh
Tau

Til toppen 
#77805 - 15/02/2007 12:32 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: Ole Madsen]
Til lykke! katherthy
Bruger

Reg.: 20/06/2006
Sted: Esbjerg
Jeg har mange gange fået besvaret mine bønner.

De gange, hvor Gud har besvaret mine bønner, har jeg i mit hjerte bedt med et ret formål. Jeg bruger altid Guds navn (Jahve/Jehova), beder altid længe og inderligt, med tro på, at han virkelig vil hjælpe mig! Og med taksigelse.

"Og denne gode nyhed om riget, skal forkyndes på hele den beboede jord, til et vidnesbyrd for alle nationerne, og så skal enden komme"

Til toppen 
#77806 - 15/02/2007 12:58 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: katherthy]
Ole Madsen
Bruger

hvordan vil du beskrive processen? længsel efter det du skulle bede om, eller bare et ønske i situationen?

Jesus siger vi skal leve ved hvert ord der udgår fra Guds mund, dvs, skilt fra Jesus kan vi slet ikke gøre.

Ole

Til toppen 
#77807 - 15/02/2007 13:17 Re: jeres oplevelser af bønnesvar [Re: katherthy]
Ole Madsen
Bruger

Hej igen katherthy

jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan du oplevede det at bede og i hvor lang tid før svaret kom, hvordan oplevede du den tid fra du begyndte at bede og til at du fik svaret?

Ole

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær