Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#77485 - 20/12/2006 20:32 Bibelmaraton?!
ICTHYS
Bruger

Reg.: 23/11/2006
Halløjsovs alle jer.

Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det kan være enooormt svært at læse i bibelen. For hvor skal man nu starte -og slutte for den sags skyld, og hvad og hvilke emner er relavante, og hvad ønsker Gud jeg skal læse og hvordan gør man osv. osv. osv.. Nogen der bare kan genkende en smule?
Ja man kan jo selvfølgelig bruge Det Danske Bibelselvskabs bibellæseplan eller en andagtsbog, men det giver jo ikke bibelen som helhed, synes jeg.

Og så var det jeg tænkte på, om nogle her inde kunne/ville være med til at stable et bibelmaraton på benene, hvor man evt. kunne læse x antal kapitler der og der om dagen og så diskuterer det eller hjælpe hinanden med at forstå her inde?

Men jeg ved ikke, de fleste herinde er jo ældre end mig, er opvokset i kristne hjem, og har nok læst en del mere end mig? Men det er så urtoligt svært, synes jeg, som fjorten årig at læse og forstå bibelen. Men til trods for det, vil jeg så gerne!

Jeg håber der er nogen der vil.

-Og både hvis i er for og i mod min idé, vil jeg gerne høre hvorfor! :-)

Til toppen 
#77486 - 20/12/2006 23:40 Re: Bibelmaraton?! [Re: ICTHYS]
søgende
Bruger

Reg.: 24/09/2004
Hej Tania.

Verdens bedste tilbud til sådan en som dig er netop blevet startet af en flok kompetente folk. Det er en fantastisk mulighed for at diskutere teksten og stille alle de dumme spørgsmål, som vi alle sidder med.

Læs mere her.

KH Søren.

Til toppen 
#77487 - 21/12/2006 14:10 Re: Bibelmaraton?! [Re: søgende]
ICTHYS
Bruger

Mange tak, Søren!

Men stadig vil jeg sige, at hvis nogen er intresserede, vil jeg blivet meeget glad!

Glædelig jul og godt nytår!

- Tania -

"For jeg var fremmed, og I tog imod mig" -Matt. 25, 35

Til toppen 
#77488 - 22/12/2006 11:57 Re: Bibelmaraton?! [Re: ICTHYS]
MadsVJ
Bruger

Reg.: 28/02/2006
Sted: København
Hej Tanja!
Hvis der ikke er andre der vil svare, så vil jeg da prøve!

Umiddelbart lyder det som en god idé. Men der er halvanden ting der gør mig ret skeptisk:

1) Café Thomas er et debatforum. Det vil sige at der er MANGE forskellige syn på Jesus, Bibelen og kristendom. Det hele risikerer meget let at ende i en stor, og ikke særligt frugtbar, diskussion!

1½) Mange vil nok (måske også mig) synes at det lyder som noget man gerne vil være med i. Men det kan være lidt krævende rent tidsmæssigt!

- Mads

PS: Den "halve" betyder, at jeg ikke mener dette punkt er så vigtigt som det andet:-)

Til toppen 
#77489 - 22/12/2006 13:23 Re: Bibelmaraton?! [Re: ICTHYS]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Tania - - jeg har også gået og spekuleret lidt på dit forslag her - - og nu har så MadsVJ svaret. Jeg har lyst til at copypaste hans svar, for han skriver lige nøjagtig det, som jeg også selv er nået frem til ...

I min kirke har vi over et par år gennemgået hele Bibelen i Bibelmaraton - det kan kun blive et overblik, selv om vi har haft virkelig god teologisk undervisning med gennemgang og spørgsmål/svar.

Nu er vi så i gang med fordybelse i udvalgte tekster.

Kender du Bibelnøglen? http://www.blr.dk/side.php?id=11

Den er jeg glad for - det er til at overkomme hver dag at læse det angivne bibelcitat og de dertil hørende kommentarer, og man kommer igennem hele Bibelen på 6 år.

Mon det var en mulighed? Eller kunne du finde nogen, der ville være med i en bibelkreds i den kirke hvor du kommer?

God læselyst!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#77490 - 25/12/2006 13:49 Re: Bibelmaraton?! [Re: kristina]
ICTHYS
Bruger

Også tak for linket til dig Kristina.

Hmpf, Mads, mit navn staves T A N I A

- Tania -

Til toppen 
#77491 - 25/12/2006 13:53 Re: Bibelmaraton?! [Re: ICTHYS]
MadsVJ
Bruger

Reg.: 28/02/2006
Sted: København
Hej Tania!
Jeg vidste bare, at jeg aldrig skulle have forsøgt at svare....
Nå, jeg prøver ellers altid at huske at skrive navnene rigtigt, men denne gang var jeg vist lidt for hurtig!

- Mas

Ændret af MadsVJ (25/12/2006 13:54)

Til toppen 
#77492 - 25/12/2006 14:00 Re: Bibelmaraton?! [Re: MadsVJ]
ICTHYS
Bruger

Nå ja, hvis du ikke en gang kan stave dit eget navn, så går det vel?

Men jeg takker for svaret alligevel!
Og jeg forstår også godt det med, café Thomas er et debatforum hvor folk har forskellige meninger, men det er netop det jeg synes kunne være fedt, hvor man kunne høre andres holdninger, måske ændre sine egne og fortælle sine egne?

- Tania -

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær