Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#77440 - 20/12/2006 00:45 Det kristne teenage liv !
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
hej måske 100 svar er for lidt.jeg var teenager for ikke så lang tid siden For det første når du kommer ned til en 1 til 1 snak vil de fleste gerne tro på et eller andet men når du er 14 og sidder med flere bliver det tabu.

Mit liv har været fyldt med falske venner når det var svært var de ikke at finde.

hvis du kikker på hvad ordet siger om at forsvare sin tro i verden vil du finde ikke så super fede ting de fleste folk som var sendt eller tror på Gud blev enten landsfordrevet eller slået ihjel.

Meneskers natur hadder sandheden og det vil du jeg vi altid føle hvis vi snakker om vores hjertes fryd i verdens påhør.
Alle mennesker er Guds fortabte Børn og det er vores job at så i ilden for at dem som har øre skal høre så de kan blive Guds børn i al evighed.

Mit råd til dig er kast ikke perler for svin spild ikke din tid på folk der trækker dig ned.

Knus og god Jul Peter.

Jeg Snakker om Abrahams Isaks og Jakobs Gud som sendte sin søn for vores skyld Jesus / Yahsuah PS... Bukstavet J er 800 år gamelt.

Ref. http://jesusnet.dk/cafethomas/forum/show...age=0#Post84101

Til toppen 
#77441 - 21/12/2006 18:24 Re: Det kristne teenage liv ! [Re: Maxtor]
IluJesus
Bruger

Reg.: 25/11/2006
Sted: Herning.
Hej peter (:

Hvad mener du med:

hvis du kikker på hvad ordet siger om at forsvare sin tro i verden vil du finde ikke så super fede ting de fleste folk som var sendt eller tror på Gud blev enten landsfordrevet eller slået ihjel. ?

Til toppen 
#77442 - 25/12/2006 21:21 Re: Det kristne teenage liv ! [Re: Maxtor]
The Fighter
Bruger

Reg.: 14/08/2006
Eh... Jeg ved ikke om det er svar på spørsmålet, men det er en kommentar til den forrige (lukkede) debat...

"Hvordan havde I det i jeres teenageliv? hvordan var jeres venner overfor jer? Accepterede de, at i var troende?"

Jeg føler at jeg blir trukket i to retninger. Dels blir jeg trukket mod den kristne verden, dels blir jeg trukket mod den moderne verden.

Til toppen 
#77443 - 29/12/2006 04:12 Re: Det kristne teenage liv ! [Re: IluJesus]
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Jeg mener at historien beviser og fortæller at dem som elsker Jesus som Gud og Gud altid er blevet hadet forfulgt og mange dræbt.
Ordet bibelen fortæller at en Profet altid bliver smidt på porten i sin egen by hånet hadet og det der er være.
Lidt Eks der måske kan hlælpe:

Noa hånet og hadet for sin tro og gerninger
Jonas hånet og hadet og forfuldt
Elias hånet og hadet og forfuldt
Johannes Døderen hånet hadet og dræbt
Herren selv Jesus hadet og dræbt
Peter legmets første leder forfulgt og dræbt
Paulus Forfulgt og dræbt
+talløse andre som skal få deres sejerskrans på Herrens dag

Pointen er at hvis du sidder i verden og prøver at forklare det glade budskab om syndstilgivelse og nåde for intet andet end tro.Så vil du møde den selv samme ånd der stod bag ovennævntes lidelser og død verdens ånd satan selv med andre ord.

Ordet giver os våben til at møde verdens ånd så brug dem
men pas på har du ikke Gud med dig vil du brænde dig på verden hvis mål er at knuse din tro og dig med til evigfortabelse.

MVH Peter

Til toppen 
#77444 - 29/12/2006 16:04 Re: Det kristne teenage liv ! [Re: Maxtor]
IluJesus
Bruger

Okay, forstår nu.
Det lyder sygt .. s:
Men ja' hvis det er Gud's vilje, skal det jo ske ?

Til toppen 
#77445 - 30/12/2006 11:52 Re: Det kristne teenage liv ! [Re: IluJesus]
IluJesus
Bruger

Ændret af Thuva (30/12/2006 11:53)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær