Hej forum
Noget har undret mig i meget lang tid efterhånden.
Hvorfor støder jeg så tit på spørgsmålet om hvorvidt min tilstedeværelse på diverse religiøse fora og min iver efter at debattere religion og overtro, skyldes at jeg dybest set længes efter gud?
Det lader til at det er en rygmarvsreaktion fra rigtig mange troende, uanset deres tro.
Hvordan kan det være at tilstedeværelsen af en ateist på et religiøst forum eller bare det at en ateist ønsker at debattere troen og dens historiske, sociale og psykologiske grundlag og konsekvenser, så ofte afstedkommer sådan en reaktion?
Set fra mit synspunkt, så virker det ekstremt navlebeskuende, selvcentreret og ureflekteret.
Det svarer lidt til at jeg involverede mig på et politisk debatforum hvor jeg argumenterede imod DFs politik og af DF-sympatisørene bliver skudt i skoene at jeg dybest inde faktisk selv er DF-sympatisør og bare længtes efter at give efter for kaldet inden i.
Det kunne også svare til at skyde Naser Khader i skoene, at han inderst inde bare brænder for at blive DF'er, fordi han er i opposition til DF.
Det giver ikke rigtig mening at spørge om det vel?
Kan I forsøge at forklare hvorfor at det så ofte er jer nærliggende at drage den konklusion at ens tilstedeværelse, når man er i opposition, skyldes en længsel efter netop jeres gud og jeres sandhed?
For mig virker det bare ret underligt og ureflekteret, men det kan jo være at I kan nuancerer dette "første" indtryk i de efterfølgende indlæg her

På forhånd tak!