Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#77433 - 19/12/2006 17:28 Jeg er bekymret for min bror, hvad gør jeg?
Morten J
Bruger

Reg.: 19/12/2006
Kære brevkasse

Jeg har et lidt underligt problem, som I måske kan hjælpe mig med. Det drejer sig om min bror,der har været lidt sær på det seneste. Han virker meget træt og vil helst bare sidde derhjemme og stirrer ud i luften. han passer vist heller ikke sit studie særlig godt nu.. Jeg har læst nogle artikler på nettet omkring depression og finder, at det måske kan være nogle indestængte ting,han sidder med eller måske en ånd? Det er underligt, for han vil ikke rigtig snakke omtingene, selvom han før var åben og en rar fyr.
Jeg ved ikke, om det giver nogen mening med dette brev. Håber han kan helbredes, hvis I kender nogen der uddriver ånder eller sådan noget, ville det måske hjælpe mig.

Morten

Ændret af Benna (19/01/2007 10:38)

Til toppen 
#77434 - 19/01/2007 10:52 Re: Jeg er bekymret for min bror, hvad gør jeg? [Re: Morten J]
Benna
Moderator
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Kære Morten

Jeg kan godt forstå, at du er urolig for din bror. Hvis han ændrer karakter og adfærd over længere tid, og han virker trist og indelukket, i en grad så det påvirker hans evne til at klare hverdagen, hans studier og det sociale fællesskab, han normalt er en del af, så tror jeg helt afgjort, at han har brug for hjælp.

Bryd muren - tag en snak
Jeg vil foreslå, at du fortæller ham, at du er bekymret for ham og gerne vil snakke med ham om det. Det har du måske allerede gjort, men hvis ikke, så gør det, og gerne direkte, så han ikke kan slå det hen, eller undgå at svare.
Hvis du fortsat føler en mur af ”lukkethed”, så må du sige, at du synes han skal søge professionel hjælp, for der er hjælp at få – og hvilken form for hjælp din bror har brug for, kan hans læge hjælpe med at finde ud af. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din bror klarer at tage initiativ til at ringe til lægen, så foreslå at I gør det sammen. Find nummeret og vær der ved siden af ham, når han ringer. Giv ham frimodighed og tro på, at situation kan ændre sig.

syg ikke besat
Jeg kan godt forstå, at du kan få tanken, om det kan være en ånd, der sidder i ham. Men det er ikke særlig sandsynligt, og hvis det er tilfældet vil du kunne mærke det på hans reaktioner, hvis samtalen falder på det åndelige. Du skriver ikke noget om din brors åndelige liv, så det er svært for mig at begynde at gætte på noget der. Men kristne mennesker bli´r ikke besat af onde ånder. Det kan godt være vores hovedtese, når vi bliver forvirret over sindets tunge reaktioner. Medmindre han ligefrem aktivt har ”flirtet” med andre magter, så er der ingen grund til at være bekymret for det. Vi tilhører Gud og hans ånd har taget bolig i os – det er Helligånden, der giver os troen på Gud, og det betyder at ingen andre ånder kan tage bolig i os. Vi kan blive påvirket af den onde, fristet og ramt af angreb, Ja, men ikke besat. Hav du tillid til, at Guds ånd har bolig i din bror, hvis han tror på ham.

Grund til forbøn
Men det betyder ikke, at han ikke har brug for forbøn. Det har han og du må bede for ham, og blive ved med det. Få gerne nogle flere til at hjælpe dig. Det er en meget vigtig hjælp, du kan give ham. Bed om, at han må blive modtagelig og åben for hjælp. Spørg ham, om han har lyst til, at I ber sammen om, at lægen må få visdom til at vejlede ham til den rette hjælp. Læg din bror i Guds hånd, og bed om kærlighed og visdom til at være der for ham. Det kan være hårdt, når man ikke føler man rigtig får noget igen, men en dag kommer han ud af ”sit skjold”, og så vil han vide, at du var der for ham, da han ikke selv var i stand til at være noget for dig. Der hvor du føler dig magtesløs, så husk at Gud er stærk, og hans kærlighed til din bror er uendelig stor.

Jeg ønsker Guds velsignelse over både dig og din bror.
kh Benna

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær