1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#77293 - 17/12/2006 13:15
Juleønsker
|
Anonym
Anonym
|
Udover fred på jorden, hvad ønsker I så for denne jul?
|
|
Til toppen
|
|
|
#77294 - 17/12/2006 15:15
Re: Juleønsker
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Mine ønsker, cirka: Fred på Nørrebro, ro og fordybelse i tanken om Gud der blev menneske, tid til familien i jylland kombineret med effektiv læsning til januareksaminerne (ønsketænktning), en ny hovedpude og en cykelkurv  Hvad med dig selv Moe?
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77295 - 17/12/2006 15:20
[Re: anniesr]
|
Anonym
Anonym
|
En saftpresser!
God tid med svigermekanikken.
Kærlighed.
Ro til at eksistere.
Tid til at læse...
Og eftertænksomhed fra politikere?
|
|
Til toppen
|
|
|
#77296 - 17/12/2006 15:34
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
|
Hej Moe og I andre
Jeg ønsker mig: en køkkenvægt, et gulvtæppe, en mangfoldighed af bøger og CDer, og anden sæson af Halløj på Badehotellet. Derudover, af ting der har lidt vanskeligere ved at ligge under juletræet: evne til at bruge tiden på de ting som jeg egentlig gerne vil; afklaring om hvad jeg skal med mit liv; et folketingsvalg; og en kæreste.
Glædelig jul – om en uge Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77297 - 17/12/2006 20:08
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Og eftertænksomhed fra politikere?
Man kan selvfølgelig have lov at håbe. Men er der ikke grænser for naivitet?

|
|
Til toppen
|
|
|
#77298 - 17/12/2006 20:21
|
Anonym
Anonym
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#77299 - 17/12/2006 20:22
[Re: Nikolaj]
|
Anonym
Anonym
|
Det må vist være i omvendt prioriteret rækkefølge 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77300 - 17/12/2006 20:49
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
|
Hej Nikolaj og Jalokin, www.kristendating.dkLidt af nysgerrighed til dig Nikolaj: Hvad vil du med et folketingsvalg? Mvh. Steffen (single nu på 19. år - og stolt af det)
Ændret af steffenlaursen (17/12/2006 20:51)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77301 - 17/12/2006 22:01
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Moe - - hmm - for nu at være helt konkret og blive hernede på jorden: Bonhoeffer: Efterfølgelse Leif Andersen: Teksten og tiden Thomas Teilgaard: Ib Flemming Baatz Christensen: Mens de gik og talte sammen .. Valen-Sendstad: Troens fundamenter et supplerende boghandlergavekort samt 6 spisestuestole og så lige en gældssanering og en u/b handyman (må kunne bo hjemme!) .. så behøver jeg vist ikke mere ... !  kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77302 - 17/12/2006 22:18
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Moe fin tråd du har startet her. Det er finurligt at kunne følge lidt med i, hvad de andre ønsker sig. Jeg ønsker mig: Bloklys i jordfarver Strømper Lyseslukker Appelsinskræller/kniv Bog om 12 kvindelige politikere på Christiansborg Den Danske (nye) Salmebog fra Folkekirken Hårtørrer Sjal i valgfri farve Parfume- og farvestoffri creme til kroppen. mvh Tau. 
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#77303 - 17/12/2006 22:39
[Re: steffenlaursen]
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
|
Citat:
Lidt af nysgerrighed til dig Nikolaj: Hvad vil du med et folketingsvalg?
Jeg tror jeg kan svare: Give mulighed for at fornuften kan råde!
Jeg ønsker mig et skriveunderlag, en flaske årgangssnaps, Kongens Fald af Johs. V., overskud til mine nærmeste, og at der bliver løjet mindre om videnskab. Uprioriteret!
OOOOG, som mandelgave, finde ud af hvad den Lucas-passion, Kristina er så vild med, er for noget! mvh og glædeligt nytår LarsBj
|
|
Til toppen
|
|
|
#77305 - 17/12/2006 22:49
|
Anonym
Anonym
|
Citat: www.kristendating.dk
Kristendating? Det har jeg da aldrig hørt om før 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77309 - 18/12/2006 00:02
|
Bruger
|
Hej Steffen Citat: www.kristendating.dk
Så desperat er jeg dog ikke – endnu. Og jeg mangler jo også at have været på Børkop Højskole. Citat: Hvad vil du med et folketingsvalg?
Jeg kunne bare godt tænke mig et frisk pust over Danmark. Og ja, jeg ved godt, at det er DF, der har fundet på det slogan. Og ja, jeg bruger det ironisk. Det, jeg godt kunne tænke mig, er sådan set mere, at der ville ske et eller andet, der ville føre til et folketingsvalg og gerne også Anders Foghs afgang som statsminister og formand for Venstre. Jeg kunne faktisk godt finde på at stemme radikalt, også selv om de sandsynligvis ville støtte Socialdemokraterne, for vi har virkelig brug for en regering uden DF som støtteparti.
Guds fred Nikolaj (single, men ikke af princip)
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77311 - 18/12/2006 00:28
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Ja, nu du siger det. Men i det mindste har jeg også ønsket mig andet.
Det har jeg også, men de ønsker vedkommer ikke den samlede verdensopinion 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77312 - 18/12/2006 00:35
|
Anonym
Anonym
|
Radikalt??? Der er vist nogen ting jeg aldrig lærer at forstå  Mit juleønske er, at du må komme til fornuft 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77313 - 18/12/2006 00:55
|
Bruger
|
Hej Jalokin Citat: Radikalt??? Der er vist nogen ting jeg aldrig lærer at forstå  Mit juleønske er, at du må komme til fornuft
Tak, det ønsker jeg mig også selv (altså at jeg må komme til fornuft, hvad det så end er). Men jeg synes faktisk, at det Radikale Venstre er et ganske fornuftigt (og ikke særlig ideologisk), borgerligt parti, som heldigvis ikke lever op til sit navn.
Guds fred Nikolaj
|
|
Til toppen
|
|
|
#77314 - 18/12/2006 08:15
|
Anonym
Anonym
|
Det er da ret radikalt af dig ikke at tage på Børkop?!  Jeg vil også gerne have en ny regering, men den skal helst ikke pakkes ind. Og så ønsker jeg mig masser af bøger og CD'er og DVD'er og sådanne. Og fred på jorden. Hvad blev det egentlig til med det?
|
|
Til toppen
|
|
|
#77316 - 18/12/2006 10:42
|
Anonym
Anonym
|
Jo, du har nok ret, men det ved jeg ikke om jeg tør ønske mig så. Der er så mange mennesker, der endnu ikke kender Jesus Kristus. Måske er det en nåde at han ikke er kommet endnu, for det bliver ikke kun en skøn og herlig dag, men også en grum dag. Nå, nu skal jeg da vist ud og have en brunkage for at komme tilbage på julesporet.. 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77318 - 18/12/2006 10:50
[Re: LarsBj]
|
Bruger
|
*golf klap* Flot  Jeg kan godt se det fornuftige i en VKR regering, men så længe de radikale står "fleksibelt fast" eller hvordan de udtrykker det, så er jeg nu ikke helt tryg ved et foketingsvalg. Hvad Anders F vil, det ved jeg ikke, men K vil helt sikkert samarbejde med R  Nåh, men det er da et godt juleønske... men mon ikke også julemanden kan trylle lidt så Pia bliver i bedre humør? Julen er jo hjerternes fest  Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#77319 - 18/12/2006 10:56
|
Anonym
Anonym
|
Citat: *golf klap*
Flot 
Jeg kan godt se det fornuftige i en VKR regering, men så længe de radikale står "fleksibelt fast" eller hvordan de udtrykker det, så er jeg nu ikke helt tryg ved et foketingsvalg.
Hvad Anders F vil, det ved jeg ikke, men K vil helt sikkert samarbejde med R 
Nåh, men det er da et godt juleønske... men mon ikke også julemanden kan trylle lidt så Pia bliver i bedre humør? Julen er jo hjerternes fest 
Mvh. Steffen
Det var dog en meget u-julet julebesked. Jeg mener, du formår at sige ordene "jul", "Pia K.", "Anders F." og "VKR regering"!?
Hurra for emigration?
|
|
Til toppen
|
|
|
#77320 - 18/12/2006 11:08
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Moe
Ja, sådan har jeg det også!
Som Grundtvig skriver i vers 6 af sin prægtige salme "Rejs op dit hoved al kristenhed .."
Men skønt du længes, o kristenhed, så glem dog ikke, at godt du ved, hvad Herren tøver efter, og bed ham aldrig, før timen kom, til jordens gru og al verdens dom at røre himlens kræfter!
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#77322 - 18/12/2006 11:53
|
Anonym
Anonym
|
(psst,.. lars læser til eksamen, men han skriver lige kort) 1) 38 binds værk til Kirkefædrene og deres skrifter fra Hendrickson 2) Ny skærm til pcén 3) Jean Paul Gaultier "le male" Herre Parfume 4) Diverse Cd´er 5) Nye overstregnings penne i alle farver  Og så ønsker jeg mig også en Aston Martin,...  kh Lars 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77323 - 18/12/2006 12:54
|
Anonym
Anonym
|
Hej Nikolaj! Citat: Men jeg synes faktisk, at det Radikale Venstre er et ganske fornuftigt (og ikke særlig ideologisk), borgerligt parti, som heldigvis ikke lever op til sit navn.
På mange områder ja. Men på andre desværre også ret rabiate. Min religionsfrihed vil i hvert fald blive indskrænket, hvis de Radikale får magt som de har agt. Men ok, næppe værre end SF eller Enhedslisten.
Mvh. Jalokin
Ændret af Jalokin (18/12/2006 12:56)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77324 - 18/12/2006 14:28
|
Bruger
|
Hej Jalokin Ikke for at dette nu skal til at være en seriøs diskussion  men: Citat: Min religionsfrihed vil i hvert fald blive indskrænket, hvis de Radikale får magt som de har agt.
På hvilken måde mener du? Umiddelbart er jeg uenig med dig.
Guds fred Nikolaj
|
|
Til toppen
|
|
|
#77325 - 18/12/2006 14:29
|
Chatvært
Bruger
Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
|
Hej  Da jeg flyttede i en ny og større lejlighed i sommer ønsker jeg mig ting dertil såsom duge, standerlampe oa. Har også ønsket mig den nye opsamlings CD med U2, så nu får vi at se hvad det bliver til. Glædelig Jul til alle fra Maijannes 
Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!
|
|
Til toppen
|
|
|
#77326 - 18/12/2006 14:31
[Re: LarsBj]
|
Bruger
|
Cadeau til Lars herfra. Og undren over, hvorfor Steffen identificerer venstrefløjen med »fornuft«.  — Nikolaj
|
|
Til toppen
|
|
|
#77327 - 18/12/2006 14:32
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Cadeau til Lars herfra. Og undren over, hvorfor Steffen identificerer venstrefløjen med »fornuft«. 
— Nikolaj
Hov hov hov.
|
|
Til toppen
|
|
|
#77328 - 18/12/2006 14:36
|
Chatvært
Bruger
|
Hej Nikolaj Jeg kunne ikke være mere enig med dig i at vi trænger til et andet grundlag for regeringen end DF, mage til populistisk og udemokratisk og magtsygt parti skal man da lede længe efter. Og så ønsker jeg mig også iøvrigt, at Anders Fogh Rasmussen ville være lidt mere selvstændig og ikke kun hente sit flertal fra DF, det ville klæde ham gevaldigt... Maijannes 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77333 - 18/12/2006 18:34
|
Anonym
Anonym
|
Det må vist blive i en anden tråd. Jeg har allerede postet lidt for mange off-topic indlæg her 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77334 - 18/12/2006 21:49
|
Bruger
Reg.: 23/11/2006
|
Hmm, jeg ønsker mig en nu-dansk ordbog, en bogreol, et vitrineskab, politikens store tryllebog, gavekort til Bethesdas på Nørreport og sådan lidt. +det gælder også for fødselsdag, jeg har den 30/12  Ellers ønsker jeg nærvær til Gud, jeg ønsker for mig selv mere fred i livet, støtte i min tro, og at mine drømme vil opfyldes i livet.  -Og at forstå Café thomas, for jeg er godt nok confused over noget af det her! 
- Tania -
"For jeg var fremmed, og I tog imod mig" -Matt. 25, 35
|
|
Til toppen
|
|
|
#77335 - 18/12/2006 22:54
[Re: ICTHYS]
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Hej Tania, Citat: -Og at forstå Café thomas, for jeg er godt nok confused over noget af det her!
No stress, det tror jeg sker for de fleste herinde tror jeg (selv os, der ser det som en slags andet hjem ) Én lille bid af gangen, og spørg endelig hvis der er noget specielt!
Glædelig jul!
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#77336 - 18/12/2006 23:39
|
Bruger
|
Hej Steffen Citat: til venstre for midten... Derude er Fornuft vist en person i CS Lewis' En pilgrim vender hjem.
Svarer til "er en by i Rusland."
Aha, den havde jeg vist lige mislæst. Jamen så er der jo ikke noget at undre sig over. Eller, det skulle da lige være: Citat: Kan godt være det er mig der stener for meget over min SSO... i nat drømte jeg om bekendtgørelser, epigrafer og psykoanalyse. Jeg havde vist også lavet hele min opgave i hexameter...
Det ser da ud til, at du går op i det med liv og sjæl. Men hvorfor hexametre? Lewis skrev da ikke på hexameter, gjorde han? Og ikke for at give dig nye underlige idéer her i 11. time, men a propos hexametre: en henvisning til Odysseen ville vel ikke være helt dumt, men det har du måske allerede med?
Guds fred og held og lykke med at få opgaven færdig Nikolaj
|
|
Til toppen
|
|
|
#77337 - 19/12/2006 10:24
|
Bruger
|
Hej Nikolaj, Nej, det gjorde han ikke, men han var meget glad for klassisk og middelalderlig digtning, så det er ikke helt ved siden af. Jeg har desværre aldrig læst Odyséen, kun Illiaden, men jeg kan nu heller ikke se, hvad jeg skal sammenligne... Jeg har dog fat i Dante og Chrétien de Troyes, så jeg synes næsten det er gamle mænd nok  Jeg er næsten færdig, jeg mangler kun at skrive ½-1 side... mindre  Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#77338 - 19/12/2006 11:26
|
Anonym
Anonym
|
Hej Steffen Citat: Hvad mon Freud vil sige til det?
Hvis han overhovedet ville sige noget til dig, så tror jeg at det ville snerpe henad en anal karakterstruktur. Var dine forældre strenge med din potte- eller renlighedstræning? 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77339 - 19/12/2006 11:40
|
Ordstyrer
Bruger
|
.. ahem CloudHands ... og dine juleønsker?
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#77340 - 19/12/2006 11:42
|
Bruger
|
Haha  Det kan jeg godt nok ikke lige huske... Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#77341 - 19/12/2006 15:49
|
Chatvært
Bruger
|
ja, desværre gør man det, kan man fristes til at sige. Jeg forstår ihvertfald ikke at så mange stemte på DF i sin tid... Hvordan kan populistisk og udemokratisk være modsætninger? Kan ikke rigtig se hvordan, måske du kunne forklare mig det Maijannes 
|
|
Til toppen
|
|
|
#77342 - 19/12/2006 17:47
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Hej Kristina Citat: .. ahem CloudHands ... og dine juleønsker?
Hvis der reelt set er frit valg på alle hylder hvad angår ønsker, så ønsker jeg mig al magt i universet, men hvis det skal være det mere moderate, så ønsker jeg mig svedtransporterende undertøj, en cykelhjelm, gavekort til diverse boghandlere, noget nyt tøj, en ny computer (gerne bærbar), en USB memorykey (minimum 1 Gb) og så sikkert en masse andre småting som man ikke kan være foruden når man er en forkælet nasserøv som mig 
|
|
Til toppen
|
|
|
|