Prøv at læse følgende, for det rummer nogle ting som giver liv, nemlig at lære Jesus at kende, når vi ser ham, fyldes vi af liv, så ritualer er ikke liv, men Jesus er.
Jesus har altid mere til os, det har jeg selv oplevet, men Jesus har en vej også for dig, det ved jeg, for den gode gerning han har startet i dig, vil han også selv fuldføre. Hvis jeg må råde dig, så brug tid på evangelierne, og lær Jesus at kende.
De religiøse på hans tid kendte ham heller ikke, de vidste ikke at når de så Jesus , så så de også Faderen ved de gerninger han gjorde.
Matt 11
v25 På den tid tog Jesus til orde og sagde: »Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige; v26 ja, fader, for således var det din vilje. v27 Alt har min fader overgivet mig, og ingen kender Sønnen undtagen Faderen, og ingen kender Faderen undtagen Sønnen og den, som Sønnen vil åbenbare ham for.
v28 Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. v29 Tag mit åg på jer, og lær af mig, for jeg er sagtmodig og ydmyg af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle. v30 For mit åg er godt, og min byrde er let.«
hvis du har brug for åndelig føde, så kan jeg anbefale dig
www.danmarkforjesus.dk/andagter.php se de to med Spurgeon, de er meget gode, god indsigt og opmuntring.
Ellers er salme 1 noget vi må agte på, den der grunder meget over Guds ord, har også meget liv. Det kan godt være det tager noget tid før vi kommer dertil, men fat mod, det er Guds opgave at hjælpe dig på vej.
KH
Ole