Hejsa Jnettere...
Jeg sad igen en aften, faktisk lige nu og læste mig omkring på nettet, og i disse tider hvor FaderHuset er meget på i pressen kunne det jo være spænende at læse hvem de egentlig var,... og hvad de fx sagde og lærte og om de fik tale tid i pressen og etc som efterhånden virker til at være vigtige for nogen frikirker!
Og ganske rigtigt faldt jeg over en artikel fra udfordringen, den er dog lidt gammel, den handler om Halloween, en Kristina Djarling, som er Evangelist fra Faderhuset udtaler sig eller mindre intressant om Halloween!
Min egen holdning til fx HW, selvom vi nu er på vej ind i julen, (ved godt det er sent ude) er at det minder mig lidt om fastelavn med udklædninger, og det er lidt hyggeligt med lidt "gyser hygge" og min mor tvinger mig til at vise mine elendigheder med en kniv i en forvokset frugt, græskaret!
jaja, men efter K. Djarlings udsagn er den en portal til det rene helvede, vores børn kommer aldrig til at være normale!
Artiklen læses her
FaderHusets Kristina Djarling forklare sig "meget" kyndigt! Jeg synes næsten artiklen skal have lov til at stå alene, men så er der jo ikke rigtigt et debat oplæg,.. så derfor!
Hvordan skal kristne forholde sig til højtíder og fest i vores moderne verden,
kan vi leve med at holde verdslige fester, og halløjsa!
Eller skal vi for vor skrøbelige sjæle skyld låse os inde og spiller helt vildt høj musik på anlægget hver gang vi nærmere os lign!
Personligt, synes jeg at Djarling sætter et ubehageligt og virkerligt dårligt scenarie op, som kaster afsted med skræk og rædsel og kalder alt satanisk, det lyder meget fordomsfuldt og faktisk direkte uigennemtænkt!
Et citat fx:
Citat:
En bølge af okkultisme er skyllet ind over vores land i løbet af de seneste fem år. Halloween fik sin indgang i Danmark i 1999, derefter kom J K Rowlings’ Harry Potter bøger til Danmark, de har introduceret en hel generations børn og unge til okkultismens ondskab. Bøgerne indeholder undervisning i rigtig heksekraft. Navne på eksisterende onde ånder bliver brugt, sammen med introduktion i, hvordan man får kontakt med dem. Børns reaktion på Potterbøgerne er en naturlig lyst til mere af samme skuffe. Flere børn har udtrykt et stærkt ønske om at blive heks efter at have læst bøgerne.
Mvh Lars!