Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7612 - 05/01/2003 22:10 Alliance uge
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Så er ugen startet med fælles bøn møder og aktiviteter på tværs af menigheds samfundne eller hvad?

Her i Kalundborg er der fælles arrangementer mellem Folkekirken, Metodistkirken og Pinsekirken, hvor vi skal være sammen og ære Jesus. Her i byen er vi glade for at kunne være sammen og give hinanden en vinkel af troen som er blevet åbenbaret i den anden menighed.

Det kunne være spændende at få en debat omkring denne uge, for vi har jo haft nogle specielle debater omkring forskelligheden, så hvordan ser det ud med Alliance ugen, dr hvor du bor?

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#7613 - 06/01/2003 09:50 Re: Alliance uge [Re: steincke]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Steincke

Hvor er det fedt at høre at i i jeres by samarbejder. Jeg er sikker på at det burde være bedre i mange byer incl min. Vi har ikke det store samarbejde, jeg er lige flyttet til og ved faktisk ikke helt hviler trossamfund der eksistere her ud over LM som jeg kommer i. Er der nogle steder man kan få at vide hvor de forskellige kredse har adresser? Bare af nysgerrighed....

Det er bare super at kunne samarbejde på tværs af de trossamfund der tror på Jesus som frelser og Gud og Helligånden. Det viser også at vi trods alt er blevet bedre til at acceptere forskelligheder....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#7614 - 07/01/2003 15:35 Re: Alliance uge [Re: Esmaralda]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Hej Ester

Ja, det er vidunderligt. I år er Metodistkirken kommet med, så vi er 3. De blev også bydt rigtig hjertelig velkommen. Jeg er utrolig glad og velsignet over, at missionæren fra IM, er en meget nær og kær broder, hvor vi har en masse spændende samtaler og idéer for byen. Han fortæller hvad IM gør og jeg hvad Pinsekirken gør, hvor vi så opmuntre hinanden til at høste mennesker i vor by.

Det spændende var, at en dag hvor vi mødtes, havde begge menigheder (IM og PK) blevet enige inden for hver menighed, at der skulle bygges noget op for børn og unge.

Gud er stor og jeg er helt overbevist om at vi alle skal opleve noget så stort, at vi ikke er de samme i år 2004.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær