Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7602 - 03/01/2003 14:51 Søger, men finder ikke !!!
peace
Bruger

Reg.: 03/01/2003
Man søger og søger, i biblen i verden, men hvordan kan man finde GUD. Hvad skal man gøre for at få hans opmærksomhed ? Lige meget hvor meget jeg skriger ud til ham og hvor meget jeg ligge på min knæ, kan jeg ikke få hans opmærksomhed. Jeg ønsker fra dybet af mit hjerte, at mærke hans kærlige arme give mig et knus, og mærke hans ånd fylde mig med glæde og fred. Hvor skal jeg søge ? Hvor skal jeg lede ? Er der noget man kan gøre forkert, sådan at GUD ikke vil høre mine råb ? Jeg høre kriste sige Jesus er deres ven, og han hjælper, men hvorfor ikke mig ? Biblen siger selv der er håb for den fortabte, og selv den største synde vil han tage imod med åbne arme. Hvis der ikke er en GUD, hvad skal man så søge ?
GUD høre du mig ???

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#7603 - 03/01/2003 15:07 Re: Søger, men finder ikke !!! [Re: peace]
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
Gud lytter altid...... spørgsmålet er om Du har stillet det rigtige spørgsmål ?

Gud er i alt der lever, derfor er Gud også i dig, men som en anderledes Kristen vil jeg stille dig et spørgsmål..............

Hvad gør du for at åbne dit hjerte for Gud.?
og hvad har du gjordt siden du ikke tør tro.?

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#7604 - 03/01/2003 15:21 Re: Søger, men finder ikke !!! [Re: dagnir]
peace
Bruger

Reg.: 03/01/2003
Jeg ligger alt frem for GUD, beder ham om tilgivelse for, at jeg kan komme ren frem for hans trone, så der ikke skal være noget som hindre GUD i at røre ved mig. Jeg troede ikke man kunne stille GUD de forkerte spørgsmål ? Men hvem skal lære mig at stille de rigtig spørgsmål ? Hvad er det som jeg ikke kan spørge GUD om ved han ikke alle ting. Det med at tro, at GUD findes, det ved jeg bare han gør, men hvorfor kommer han ikke med sin ånd og fylder mig , jeg har sådan brug for at få den fred som kristene siger kun han kan give .

Til toppen 
#7605 - 03/01/2003 15:26 Re: Søger, men finder ikke !!! [Re: peace]
Anonym
Anonym

Kære Peace

Jeg tror du gør det sværere end det er. Jeg tror altid du har Guds opmærksomhed, og du kan altid spørge Gud når du er i tvivl om du er i færd med at handle rigtigt eller forkert. Jeg tror Gud taler til dig gennem din samvittighed, så lyt til den og glæd dig over at du har en sådan ven.

Med venlig hilsen
Vagn Bro

Til toppen 
#7606 - 03/01/2003 16:33 Re: Søger, men finder ikke !!! [Re: peace]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Kære Peace.

Jeg kan kun anbefale dig at søge en kristen menighed og bede om forbøn. I Biblen står der " hvor to eller tre forsamles i mit navn vil jeg selv være til stede". Frem for alt må du være tålmodig og have tillid til at at han hører dine bønner selvom du ikke lige kan mærke det.

Derudover vil jeg spørge dig om du har gjort Jesus til Herre i dit liv?

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#7607 - 03/01/2003 18:55 Re: Søger, men finder ikke !!! [Re: peace]
Anonym
Anonym

Hej Peace,

Det lyder på mig som du forventer, at Jesus skal banke på din dør og så skal I sidde og få jer en god snak. Der står at ingen kan behage ham uden tro, og det du gør nu er at du kræver tegn. Du må istedet søge Gud gennem tro og bøn og få den fred du søger.

Guds fred

Til toppen 
#7608 - 03/01/2003 19:36 Re: Søger, men finder ikke !!! [Re: peace]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære Peace

Inden jeg prøver at svare på nogle af dine spørgsmål, vil jeg gøre dig opmærksom på nogle ord af Jesus som du sikkert allerede kender. Jesus siger sådan: Jeg er livets brød. Den, der kommer til mig, skal ikke sulte, og den, der tror på mig, skal aldrig tørste. Det står i Johannesev. 6,35 og et par linier længere nede siger Jesus det sådan: den, der kommer til mig, vil jeg aldrig vise bort. Hvis vi tror på Jesus og tager hans ord for pålydende, så må vi også regne med at det er sandt at Jesus altid står med åbne arme og aldrig viser nogen fra sig, som virkelig søger ham. Det gælder også dig.

Det er godt og stærkt at søge Gud og kalde på hans opmærksomhed. Faktisk ønsker Gud selv at vi skal gøre det! Hør hvad han siger i Jeremias 33,2-3: "Dette siger Herren, han som skabte jorden, Herren som formede og grundfæstede den, hans navn er Jahve: Kald på mig, så vil jeg svare dig og fortælle dig om store og ufattelige ting, som du ikke kender." Hvorfor vil han at vi skal kalde på ham? Jo, det vil han fordi han ønsker at svare os, fordi han vil fortælle os noget, vise os store og ufattelige ting.

Nu skriver du så at du ikke får Guds opmærksomhed. At Gud ikke svarer dig. Jeg bliver da nødt til at spørge dig: Hvad bygger du det på? Hvorfor tror du ikke du har Guds opmærksomhed? Hvorfor tror du at Guds ord om dette ikke gælder dig?

Måske svarer du selv på spørgsmålet når du skriver: "Jeg ønsker fra dybet af mit hjerte, at mærke hans kærlige arme give mig et knus, og mærke hans ånd fylde mig med glæde og fred." Jeg forstår det sådan at du ønsker at opleve Guds opmærksomhed på en bestemt måde!? Som et kærligt knus eller en følelse af glæde og fred. Ok, det er også dejligt at opleve Gud på den måde, men hvis vi forventer at det er lige præcis sådan Gud skal vise os opmærksomhed, så kan det være at vi misser den. Og så er det slet ikke fordi Gud ikke viser os opmærksomhed, men snarere at vi ikke viser ham den rette opmærksomhed. Mao: vi er så optagede at det svar vi selv forventer at vi slet ikke opdager det svar som han rent faktisk giver os.

Jeg er overbevist om at så sandt du af et ærligt hjerte søger og kalder på Gud, så har du også Guds fulde og udelte opmærksomhed - uanset hvor meget du føler det eller ej. Gud kommer nemlig ikke til os gennem følelser og oplevelser, men gennem troen og tilliden til ham.

Mit råd til dig er derfor:
- tro på Gud og på de løfter han giver om at svare på dine bønner
- giv Gud lov til at svare på sin egen måde - og ikke på din måde
- søg Gud dér hvor han taler: i Bibelen, i det kristne fællesskab, i bønnen osv.

Jeg er overbevist om at Gud har hørt dine bønner og længes endnu mere efter at svare dig end du selv længes efter at erfare ham! Ikke for at forklejne din ærlighed og dine bønner, men for at fortælle dig at Gud langfra er døv eller ligeglad - tværtimod!

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#7609 - 03/01/2003 21:26 Re: Søger, men finder ikke !!! [Re: peace]
chemnitz
Bruger

Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
Du har tydeligvis hørt Guds lov. Du har hørt, hvad Gud kræver, og du har indset, at du ikke altid har gjort det, dvs, at du er en synder. Længere kan Guds lov ikke bringe dig. Den kan vise dig, at du har brug for hans nåde, men den kan ikke give dig Guds nåde. Der er ikke noget du kan gøre for at mærke Gud omsorg eller føle hans tilgivelse.

Men du kan høre det andet han har at sige i sit ord, nemlig, at han selv har ordnet det altsammen. Alt det du har gjort forkert og som har gjort, at Gud er vred på dig, det har han selv klaret ved at blive vred på sin egen søn i dit sted og ved at dømme ham i dit sted. det kan du bygge din tro på, ligegyldigt om du så i øjeblikket føler at Jesus er din ven, Gud din Fader og at ånden er i dig. Alt dette er han på grund af Jesu død på korset i dit sted.

Og han mener det alvorligt med tilgivelsen. Det er derfor han kan befale os at tro. Ikke fordi vi kan det i os selv og ikke fordi vi skal se på vores tro og den størrelse eller frugter for at få vished om vores frelse, men simpelthen for at understrege at han mener evangeliet om syndernes forladelse alvorligt. At tro er at klynge sig til evangeliet om syndernes forladelse og sætte sin lid til at Gud har erklæret os retfærdige overfor sig, sådan som han siger det i sit ord (læs bl.a. 2.kor 5,17-21 og Rom. 8).

Han har begravet os sammen med Jesus i vores dåb, så alt det Jesu har gjort gives til os deri -og den er gyldig endnu. Den kan vi bygge på. Han giver os også syndernes forladelse i nadveren, hvor Jesu legeme og blod virkelig er til stede . Der slår han igen fats over for os at han mener det. Når han hjar givet sin søn på korset og straffet ham i stdet for os, så kan han ikke hade os -nej det ser jo næsten ud som om han elsker os lige så meget som sin egen søn. Han har betalt for os med sin elskede søn -det må da betyde at han også elsker os. Og han giver os sin elskede søns legeme og blod i nadveren så vi forenes med ham.

Hvis han elsker sin søn, så elsker han også os som han giver sin søn til. Det er en opmærksomhed der vil noget. Det smme med dåben. her giver han os også det Jesus gjorde og kaster alle vores synder i havet.

Søger ham altså d'er hvor han har lovet at være, i Bibelen, i forkyndelsen af evangeliet om syndernes forladelse, i dåben, hvor han har gjort dig til sit barn og i nadveren, hvor han giver dig sin søns legem og blod. Altsammen som bevis for den nåde han vandt på korset. Og byg din tro på det i stedet for omskiftelige følelser.

Guds fred i KRISTUS

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær