1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#75879 - 24/11/2006 18:25
kristen mennesker
|
Anonym
Anonym
|
ja---min erfaring med kristen mennesker er at de største hykler på denne jord, til atr starte med er de åben og plads til alle, men som tiden gpår og man ikke vil leve som dem og efter bibelen er man ikke ok mere, ja derfor er jeg stoppet i menigheden gider sku ikke alle deres fordomme, og siden jeg er holdt op med at tilbede gud har jeg fået et godt liv med fremgang, kæreste og et kanon arbejde og det takke jeg mig selv for
|
|
Til toppen
|
|
|
#75880 - 25/11/2006 13:20
Re: kristen mennesker
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
jeg forstår dig godt, man kan godt blive skuffet over andre mennesker, kristne, som ikke kristne, men man må være ligeglad med hvad andre gør, og følge hvad bibelen siger man skal gøre, uanset om andre gør det eller ikke, vi skal alle stå til regnskab for vores liv, så for ens egen skyld, så bør man gøre det rigtige alligevel, og søge de kristne der er solide og som har omsorg for en.
mit råd er, søg det i Guds rige der gør dig allermest glad, og brug tid på det. du har sikkert haft mange gode oplevelser hvor du har set noget i bibelen, eller det kan være nogle enkelte mennesker, faktisk syntes jeg ofte at de ældste i menigheden er også dem der er mest solide, dem kan man jo forsøge at opsøge og få lidt opmuntring eller trøst af.
de unge har ikke så meget livserfaring, men de ældre kan være til stor hjælp, men er det en ældre der ikke kan give en hjælp, så er der sikkert en anden der kan, så fat mod.
hvad angår at du syntes det går dig bedre nu end før, tjaa, hvis man forlader Gud, så er det bare blindværk, det holder ikke evigt, og skal man gå igennem skuffelser for en tid, så er der altid noget bedre når man kommer igennem det.
håber du fatter mod.
Gud velsigne dig
KH
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#75882 - 26/11/2006 11:56
[Re: Nikolaj]
|
Anonym
Anonym
|
Vi kristne er nogle dumme svin.
Men altså, det er Jesus ikke. Jeg håber du bliver hos ham!
|
|
Til toppen
|
|
|
#75883 - 26/11/2006 23:01
[Re: Nikolaj]
|
Anonym
Anonym
|
Hej Nikolaj Citat: The single greatest cause of Atheism in the world today is Christians
Og den udtalelse baserer Brennan Manning på hvad?
Personligt synes jeg at det lyder tvivlsomt og hvis jeg skal være hudløst ærlig lyder det som sådan noget fis, man opfinder for at kunne stå på en prædikestol og vifte med fingeren overfor sin menighed og give dem dårlig samvittighed over at de ikke er kristne nok eller kristne på den rigtige måde.
Men venlig ser han da ud 
[billede]http://www.brennanmanning.com/grafix/bpic1.jpg[/billede]
Ændret af CloudHands (26/11/2006 23:02)
|
|
Til toppen
|
|
|
#75884 - 27/11/2006 17:27
|
Chatvært
Bruger
Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
|
Hej Sjoni
Det gør mig ked af at høre at du er skuffet over de kristne og at du af samme grund har forladt troen på Jesus, derfor denne lille hilsen fra mig.
Ja, vi mennesker skuffer hinanden indimellem, og det gør kristne også, desværre!!!! Men det er er altså ikke Jesu skyld at hans efterfølgere agerer sådan, han vil aldrig skuffe dig eller forlange af dig at du skal være som andre for at blive accepteret, han elsker dig nøjagtig sådan som du er!!!!!
Du skriver at du siden du holdt op med at tilbede Gud har fået godt liv med fremgang, kæreste og arbejde. Det lyder jo meget godt, men hvad hjælper det et menneske at vinde hele verden og så bøde for det med sin sjæl? INTET! Det virkelige liv er hos Jesus. Kæresten og arbejdet kan også skuffe dig, og hvad gør du så? Jeg håber og beder for at du vil finde de sande værdier hos Jesus, alt andet blegner ved siden af ham, tro mig, jeg taler af erfaring. Jesus elsker dig og længes efter dig når du ikke er hos ham.
Knus fra Maijannes
Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!
|
|
Til toppen
|
|
|
#75886 - 14/12/2006 17:03
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Sjoni Langt hen ad vejen må jeg desværre give dig ret. Har også selv haft nogle oplevelser, jeg har kunnet være for uden. Bl.a. har jeg oplevet at blive "jagtet" af en mand, der både var "kristen" og gift....han mente vist selv, at han var Guds gave til alle kvinder......samtidig med at han gav den som "hellig" i menigheden. Det var til at brække sig over (undskyld udtrykket) Det var meget ubehageligt, og betød, at jeg til sidst valgte ikke at komme pågældende sted. Der findes utvivlsom mange mærkelige kristne (måske er jeg endda en af dem  ). Især har jeg oplevet kristne, der i deres tjenesteiver nærmest kvæler! nye i menigheden med "gode råd", hvoraf de fleste "råd" ikke engang er begrundet i bibelen! Så skal man passe på dit - så skal man undgå dat. I hvertfald er jeg glad for, at jeg har taget det med en gran salt..........ellers havde jeg hverken haft CDer, haft min PC eller set TV, og sikkert en masse andre ting, jeg ikke kan huske i skrivende stund. Og, ja, jeg kender også godt den overfladiske venlighed: "Godt at se dig", "vi er din familie", "vi er her for dig"......................................lige indtil du får brug for os, eller lige indtil du ikke makker ret. Der er meget hykleri i menighederne! MEN! Jeg kom frem til, at årsagen til at jeg gik i kirke skyldtes Gud!, og mit eget kristenliv, - og den glæde ville jeg ikke tillade andre at stjæle! Og der findes, Gud være lovet, mange kirker. Guds fred og alt godt. Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#75887 - 19/12/2006 23:26
|
Bruger
Reg.: 11/10/2001
Sted: Rønne, Bornholm
|
Jeg vi gerne være hudløs ærlig, og det er jeg så, kan godt være jeg for på puklen for dette, men det tager jeg så med  Nu fremgår det jo ikke af dit indlæg om du kaldte dig selv Kristen eller ej, det betyder at der kan være 2 måder at besvare dit indlæg. Det vil jeg så prøve på. 1. Hvis du kaldte dig selv Kristen: Hvis du ikke vil være Kristen pågrund af de Kristne, var du så nogensinde Kristen selv? Mand et hård svar, men det er sandt, hvis jeg løber væk fra kirken fordi jeg møder Kristne der ikke opfører sig for vise, så er jeg måske ikke Kristen? At være Kristen er et valg, du vælger Gud til. Det der skulle holde dig til Ham, er det han har gjort for dig, og hvis du forstod hvad han havde gjordt for dig, ville du måske forlade menigheden, men ikke Gud, så uden at, være hård for at være det, var det måske dig der var hykler? 2. Hvis du ikke kaldte dig selv Kristen: Lidt skod, med en menighed med fordomme, det hører absolut ikke hjemme i en Kristen menighed! Men måske du har misforstået dem, måske var det vejledning. Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan de har været fordømmende over for dig, det skriver du ikke. Det gør det svært at danne sig et billede af hvad du har oplevet, men del gerne mere, hvis du har lyst. Med al den kærlighed jeg kan smide din vej, Guds fred, Tommy
|
|
Til toppen
|
|
|
#75888 - 21/12/2006 02:41
|
Bruger
Reg.: 21/12/2006
|
Hej Sjoni. Kristne mennesker er ikke bedre end andre. Ingen, selv om man tror nok så meget, må dømme andre. Det står i Bibelen. Men man må forsøge at elske og respektere andre så godt man kan. Man kan ikke lave andre mennesker om, det kan kun de selv.Det gælder både for ikke-kristne og kristne. Mennesker er mennesker,med gode og dårlige sider. Hvis nogen tror de er bedre, fordi de kalder sig kristne, så ødelægger de mere end de opbygger. Og det er vel ikke andre mennesker, kristne eller ej ,der bestemmer dit forhold til Gud? Det kan kun du selv. Dit indlæg er godt, uhyklerisk og ærligt.
|
|
Til toppen
|
|
|
#75889 - 06/01/2007 18:12
|
Bruger
Reg.: 05/01/2007
|
Hej
Beklager er selv kristen.. men kender udmærket, hvad du skriver om.. Jeg blev lige medlem her igår aftes, eller nat for at se evt. skrive lidt.. Jeg er ikke ILM men kalder mig kristen fordi jeg beder og tror på Jesus. Men ellers har jeg ikke noget tilfældes med disse.. Jeg er glad for at du har fundet en kærste og arbejde.. Det er bare alle tiders. Så er det også bedre for dig/jer at ungå "døde" kristne eller kristne der har lommerne fulde af fordomme og bibel ord til at banke en i hovedet med..:) Lykke til jer to i fremtiden
|
|
Til toppen
|
|
|
#75890 - 03/02/2007 08:34
|
Bruger
Reg.: 09/10/2006