1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#75823 - 23/11/2006 14:50
Per Fløng
|
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
|
Jeg syntes normalt ikke det er på sin plads at kalde nogen for tilnærmelsesvis "mærkelig oveni" eller for den sags skyld kristenhader med stort K. Men hvis nogen har set Per Fløngs blog, tror jeg de ville finde begge betegnelser nærværende. (http://blog.tv2.dk/floeng/)  Der er vel ikke noget debat i dette indlæg - kun et udtryk for en chokeret oplevelse af at have læst hans blog.
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#75825 - 23/11/2006 15:23
Re: Per Fløng
[Re: Nissen]
|
Anonym
Anonym
|
Dumt spørgsmål: Hvem er Per Fløng 
|
|
Til toppen
|
|
|
#75826 - 23/11/2006 15:26
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
|
Citat: Dumt spørgsmål: Hvem er Per Fløng
Vært på Tv2-Vejret
|
|
Til toppen
|
|
|
#75827 - 23/11/2006 15:31
[Re: Machine_A]
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
|
Ja, det er ikke særlig opbyggelig læsning. Tag og læs Steffen Jensens blog i stedet for: http://blog.tv2.dk/steffen.jensentv2/ . Den er god – og lærerig. — Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#75828 - 23/11/2006 15:36
[Re: ]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Jalokin - Per Fløng? Det er ikke noget dumt spørgsmål, det viser netop, at du holder dig fri af TV2!
Men Per Fløng - det er altså en profet. Ham med den varme luft ... ham, der omsorgsfuldt tilråder varme sokker, hvis det skulle blive koldt ...
Personligt kunne også bedre lide ham den anden med de flotte hjemmestrikkede sweatere ... men .. øh .. skal vi alligevel ikke invitere Fløng inden for i caféen på en varm hyldebærtoddy, hvis vi skal diskutere ham? (Han har også forstand på havskildpadder - og er i øvrigt cand.scient i biologi).
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#75829 - 23/11/2006 15:37
|
Bruger
Reg.: 21/11/2006
Sted: København
|
Jeg holder mig fra at kalde ham noget som helst, men jeg mener ikke at han har argumenterne i orden, og alt det han beskylder andre for, det benytter han glædeligt selv som værn for hans vildfarelse!
Jeg var egentlig også rigtig skuffet over hans tone og som Brian siger "hans måde at formidle på"
Alt i alt en meget meget skuffende oplevelse at "diskutere" med hr. Fløng.
Transformation to immortality is at hand, returning to the original purpose of creation!
|
|
Til toppen
|
|
|
#75830 - 23/11/2006 15:38
|
Anonym
Anonym
|
Tragikomisk læsning.  Det er desværre ret typisk for nogle mennesker, der ikke har de teologiske kundskaber at alligevel have en masse meninger og holdninger til komplicerede teologiske spørgsmål. Godt at der er mange vidende, kloge og velargumenterede mennesker af alskens observanser på JesusNet, dem kunne Fløng lære noget af.
|
|
Til toppen
|
|
|
#75831 - 23/11/2006 15:53
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
|
Ja, han har da nogle problemer med argumenterne, ham Per: Citat: Nå, tilbage til fantastiske Galapagos. Stod ud af flyet - og allerede i lufthaven møder jeg en af Darwins finker. Den sidder i en kaktus og pudser fjer - og er fuldstændig ligeglad med mig. Jeg går tæt på: 5 meter - 2 meter - 1 meter - den flytter sig ikke - ignorerer mig! Det første fine bevis på Darwins udviklingslære: Finkerne har meget få naturlige fjender på de isolerede øer. Øerne har været ubeboede (de første millioner år) og mennesket har IKKE jaget finkerne - så det er helt i Darwins ånd: at flygte fra mennesker har ingen overlevelsesværdi og derfor opererer den naturlige selektion IKKE på denne egenskab.
Der har jo været mennesker på øerne de sidste 150 år i hvert fald, så hvordan i al verden kan han vide, at de ikke er blevet jaget???
Hvad er der ellers af urimeligheder? Han angriber noget, han kalder "fundamentalister", men hvor finder man dem????
mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
|
|
Til toppen
|
|
|
#75833 - 23/11/2006 16:09
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Per Fløng? Det er ikke noget dumt spørgsmål, det viser netop, at du holder dig fri af TV2!
Ikke så svært når man ikke har tv...
Engang imellem forvilder jeg mig ind på DR Online og ser TV-Avisen - og hver gang undres jeg over, hvordan man kan fylde ½ time ud med så substansløse meningsløsheder.
|
|
Til toppen
|
|
|
#75834 - 23/11/2006 20:07
[Re: Nikolaj]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
|
Steffen Jensen vs. Per Fløng, er det ikke den klassiske duel mellem viden og visdom?
(Og hermed undskyld til Per Fløng, jeg respekterer viden, men uden visdom er den ofte aldeles uanvendelig... banalt eksempel, jeg kan 100 Shu Bi Dua sange uden ad, den vise havde lært de små tabeller som jeg ikke kan.)
- When your Karma's gone, my Dogma still stands -
|
|
Til toppen
|
|
|
#75835 - 24/11/2006 15:57
|
Bruger
Reg.: 24/05/2005
|
Har læst dele af den - og kommenteret dele af den. Men egentlig er den så fuld af fordomme og had at jeg egentlig ikke synes den er min sparsomme tid værd.... Jeg har mistet alt for Per Fløng...
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
|
|
Til toppen
|
|
|
#75836 - 24/11/2006 21:46
[Re: JesusFreakDK]
|
Bruger
Reg.: 21/11/2006
Sted: København
|
Hej JesusFreak Ja jeg er helt enig med dig, jeg havde også forventet en anden seriøs tone fra Hr. Fløng, men det viste sig hurtigt, meget hurtigt endda at det ikke var tilfældet, så jeg opgav yderligere dialog med ham. Skuffende og som du siger, man har tabt alt for manden! Jeg tænker at det da fx. lige skulle have været en kristen, endnu "værre" en IM´er, der i en eller anden lignende stilling udbredte sig på lignende måde med omvendt fortegn.... Well, det er muligt at han er klog og dygtig og har beskæftiget sig med biologi i mange år, og også muligt at han er meget flink og rar samt meget andet, men diskutere og formidle, samt tale ordentlig til andre mennesker, evner han ikke! Som skrevet andetsteds her, (frit efter hukommelsen) Der er forskel på viden og visdom. Jeg tror! Credo.
Transformation to immortality is at hand, returning to the original purpose of creation!
|
|
Til toppen
|
|
|
|