Du godeste, hvor er mange af jer livsuduelige i al jeres paranoia og indbildte frygt og påstået angst. Hvad fanden betyder en burka her og et tørklæde der. Hvor mange har egentlig personligt oplevet noget, som bare lignede en trussel fra det hold? (Min bedstemor viste sig aldrig for andre uden et tørklæde/kyse som hårdække).
Som DF har alt for mange fået Islam på hjernen, som en næsten uhelbredelig sygdom. Når nogle generationer har oplevet velstand og sikkerheden i vores samfund, er den lille kerne af en lidt krigerisk observans, som vi måske har, blevet fuldstændig assimileret.
Og må jeg så be' om en forkastelse af DF's nationalistiske, chauvinistiske og museale opfattelse af Danmarks historiske virkelighed. Oprigtige danskere må have en helt anden opfattelse af denne virkelighed. Vi er og har altid været oplivet af vores historie. Vi har været blandt de første i globaliseringsbølgen - tænk blot på vikingerne. Mange af os - jeg er i blandt - har oplevet autenciteten, nærværet - det var her, det skete, når vi stod på Dannevirke, på Dybbøls skanser, på Skamlingsbanken eller i mosen deroppe i Himmerland, hvor man fandt Gundestrupkarret - for nu at bare at næve noget fra Jylland.
Min far lærte mig de danske nationale sange, tog mig med på de historiske steder, gjorde ved sin indsats det muligt for mig at bo i 4 år på et 4. Maj Kollegium (jeg er over de 70 år). MEN han lærte mig også anstændighed, åbenhed, interesse, nysgerrighed over for fremmede. Som han sagde: De er jo mennesker, ligesom du er, og du skal ikke bilde dig ind, at du er bedre, end de er.
SØG KONTAKTEN, OG FIND UD AF RESTEN!