Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#75783 - 22/11/2006 21:47 Konspiration, konspiration
Reuss
Bruger

Reg.: 17/08/2006
I har alle hørt. USA står 9/11. Månelandning er ikke fortaget. Frankrig eksisterer ikke.
Men disse konspirationer som overvælder verden, og når så langt ind at simple mennesker bliver fanatiske over alt.
Mit syn på konspirationer er noget i retning af det er Satans værk forvirrer mennesker og får dem til anklage deres egne regeringer for løgn og bedrag.
Jo, det er da visse ting som viser sig mistænksomlige. Ingen masseødelæggelsevåben i Irak, men et frit folk uden en diktator. Vi går så stærkt ind for demokrati, men hvis der bare er lidt tvivl om manglede grunde, så er det lige pludselig bedre at Saddam havde forsat sit rædelseregime. Det kan til tider undre mig over at mennesker er så hurtige til at skifte side.

Hvad er jeres syn på konspiration? Fup eller fakta?

/Reuss

Are you my Queen? I didn't vote for you!

Til toppen 
#75784 - 22/11/2006 23:00 Ingen klar skelnen [Re: Reuss]
Anonym
Anonym

Jeg vil sige at konspirationsteorier per definition er fup. Ellers skulle de have et andet navn.

Problemet er bare, at man ikke kan lave en skarp adskillelse.

Der er selvfølgelig de konspirationsteorier, hvor man slet ikke er i tvivl - det er fup af værste skuffe. Til dem hører:
- Zions vises protokoller
- Holocaust har ikke fundet sted
- Månelandingen er fup
- USA selv stod bag terrorangrebet d. 11/9
- Jesus fik børn med Maria Magdalene og levede videre i Spanien.

Hvis man skal være politisk ukorrekt vil jeg sige, at konspirationsteorier som regel er opfundet af arabere eller muslimer med arabisk baggrund. Og derfor handler de ofte om noget med enten Israel eller USA. Men der er selvfølgelig undtagelser.

Men der er jo også nogle konspirationsteorier, som har en del sandhed i sig. Et eksempel kunne være historien om Echelon. Kan andre give eksempler på påstande, som først blev betragtet som konspirationsteorier, men som efterfølgende viste sig at være sande?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#75785 - 22/11/2006 23:19 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: Reuss]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Konspirationsteorier er sjove, underholdende og forfriskende:
Kennedy blev myrdet af CIA.
Jøderne bombede WTC 11/9 2001,
Amerikanerne var aldrig på månen. Det var en film, og de medvirkende blev snigmyrdet.
Jesus var bøsse, gift med luderen Maria og emigrerede til USA hvor han skabte en ny tro (frit efter hukommelsen), og til Europa, hvor han grundlagde en hemmelig orden, men kirken skjuler sandheden!
Videnskaben skjuler sandheden om livets historie. Den findes i øvrigt i to udgaver: a) Verden er meget ung, men videnskaben skjuler tegnene på en ung jord. b) Menneskeheden er MEGET gammel, men videnskaben skjuler sandheden om de gamle fossiler. Kan de to teorier mon kombineres????? :-)

Er der mere end een teori, tager jeg konspirationsteorien. Den er klart den sjoveste!

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#75786 - 23/11/2006 00:35 Re: Konspiration, konspiration [Re: Reuss]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
For mig er den værste konspirationsteori ung-jordskreationismen. Mange af mine bedste venner er tilhængere af denne konspirationsteori. Jorden er i virkeligheden kun 6.000 (eller 7.000 eller 10.000 eller maks. 20000) år gammel. Mennesket levede samtidigt med dinosaurerne og alle arter (eller grundtyper) er kommet umiddelbart og har ikke ændret sig væsentligt siden de blev skabt. En verdensomspændende konspiration af verdens førende forskere vil ikke underordne sig Guds autoritet, og derfor undertrykker de sandheden om, hvad de finder i naturen. De har bildt hele verdenens befolkning ind, at fossiler findes i bestemte lag, at de har fundet mellemformer mellem aber og mennesker, at galakserne bevæger sig væk fra hinanden, og de undertykker beviser for en ung jord. Kun nogle få modige kristne har modet til at sige denne konspiration imod. Disse modige kreationister kan ikke få deres artikler trykt i videnskabelige tidsskrifter, fordi forskerverdenen ikke vil høre sandheden.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#75787 - 23/11/2006 00:36 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: LarsBj]
Anonym
Anonym

Citat:
Videnskaben skjuler sandheden om livets historie. Den findes i øvrigt i to udgaver: a) Verden er meget ung, men videnskaben skjuler tegnene på en ung jord. b) Menneskeheden er MEGET gammel, men videnskaben skjuler sandheden om de gamle fossiler. Kan de to teorier mon kombineres????? :-)

Tsk tsk. Vi tager lige en definition af konspirationsteori fra Wikipedia (oversat fra engelsk udgave):

"En konspirationsteori forsøger at forklare den ultimative årsag til en hændelse (normalt en politisk, social eller historisk hændelse) som resultat af et hemmeligt og ofte forræderisk plot begået af en lukket alliance af magtfulde mennesker eller organisationer snarere end fra en offentlig aktivitet eller som en naturlig hændelse."

Hvordan mener du at skepsis overfor evolutionsteorien kvalificerer sig til at være konspirationsteori

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#75788 - 23/11/2006 00:39 Re: Konspiration, konspiration [Re: Henoch]
Anonym
Anonym

Samme svar til dig som dette her.

Til toppen 
#75789 - 23/11/2006 06:53 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: ]
LarsBj
Bruger

Citat:

Tsk tsk. Vi tager lige en definition af konspirationsteori fra Wikipedia (oversat fra engelsk udgave):

"En konspirationsteori forsøger at forklare den ultimative årsag til en hændelse (normalt en politisk, social eller historisk hændelse) som resultat af et hemmeligt og ofte forræderisk plot begået af en lukket alliance af magtfulde mennesker eller organisationer snarere end fra en offentlig aktivitet eller som en naturlig hændelse."

Hvordan mener du at skepsis overfor evolutionsteorien kvalificerer sig til at være konspirationsteori

Mvh. Jalokin

Kære Jalokin,

Vi tager lige en definition af konspirationsteori fra Wikipedia (oversat fra engelsk udgave):

Jeg skriver vist ikke om "skepsis"!.

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#75790 - 23/11/2006 08:59 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: LarsBj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej LarsBj og Henoch -

Jeg synes ikke rigtig, at ungjordskreationister (skrækkeligt ord!) opfylder konspirationsteori-kriteriet.

Mener I, at ungjordstroende er magtfulde folk, der har indgået en hjemmelig (og forrædderisk?) alliance?
Hvad skulle i så fald formålet være med forrædderiet?

Kunne I ikke forestille jer, at de faktisk selv, hver især, tror på de de siger de tror på mht. jordens alder?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75791 - 23/11/2006 10:20 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: kristina]
Henoch
Bruger

Hej Kristina

Det vi siger er ikke, at ungjordskreationisme er en konspiration. Vi siger, at det er en konspirationsteori. Ung-jordskreationister mener, at det videnskabelige flertal udgør et ondt samfund, der forsøger at skjule sandheden om jordens alder og skabelse. Det svarer til de mennesker, der mener, at 9/11 var iværksat af onde magtfulde mennesker fra den vestlige verden, der ville sætte gang i et par krige i Mellemøsten. Jeg er ikke i tvivl om, at ungjordskreationisterne og 9/11-tvivlerne er overbevidst om, at de har ret, og at de har de bedste intentioner med at fortælle "sandheden". Problemet er bare, at for at komme med den slags ekstraordinære påstande kræves ekstraordinære indicier, og dem har jeg ikke set hverken fra den ene eller den anden gruppe.
Man bliver ikke konspirationsteoretiker af at have skepsis over for officielle forklaringer. Man er konspirationsteoretiker på den negative måde, hvis man mener, at man selv tilhører en lille gruppe, der har Sandheden om en begivenhed, mens man ser det store flertal som tilhørende en konspiration.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#75792 - 23/11/2006 10:35 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: Henoch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Henoch
Citat:
Ung-jordskreationister mener, at det videnskabelige flertal udgør et ondt samfund, der forsøger at skjule sandheden om jordens alder og skabelse.

Kender du virkelig ung-jordskreationister, der mener, og hævder, at det videnskabelige flertal bedragerisk har rottet sig sammen i forsøg på at skjule sandheden?

I så fald er det ganske rigtigt en ekstraordinær påstand, som kræver helt ekstraordinære indicier.

Selv kender jeg ingen, der har sådanne meninger. Derimod nogle, som mener, at
det videnskabelige flertal tager fejl. Det er noget helt andet!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75793 - 23/11/2006 11:22 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: kristina]
Henoch
Bruger

Citat:
Kender du virkelig ung-jordskreationister, der mener, og hævder, at det videnskabelige flertal bedragerisk har rottet sig sammen i forsøg på at skjule sandheden?

I så fald er det ganske rigtigt en ekstraordinær påstand, som kræver helt ekstraordinære indicier.

Poul Hoffmann er et typisk eksempel på en ung-jords-kreationistisk konspirationsteoretiker. Her et eksempel fra jeres svararkiv
Først må det understreges, at der ikke er nogen modstrid mellem sand videnskab og bibelsk kristentro. Konflikterne opstår, fordi der i det mere og mere afkristnede samfund er en masse falsk videnskab, som bruges til at angribe Bibelen og opbygge et falsk verdensbillede. Der er altså ikke tale om, at vi skal leve med "to sandheder", en religiøs og en videnskabelig, men at vi skal stå fast i den religiøse og videnskabelige sandhed over for al religiøs og videnskabelig usandhed.

Paulus skriver til Timotheus (1 Tim 6,20): "Bevar det, der er dig betroet, og vend dig bort fra det ugudelige, tomme ævl og indvendingerne fra den "videnskab", der med urette kaldes sådan." (min gengivelse)

Det er ord, der har mindst lige så stor gyldighed for os i dag, og kristne gør klogt i at sætte sig ind i tingene, så de ikke bare tror, at alt, hvad der præsenterer sig som videnskab, også er sandhed. Det vigtigste er naturligvis at studere Bibelen (de ikke-kristne har som regel meget tågede begreber om, hvad der faktisk står i den), men der findes også mange gode bibeltro bøger om f.eks. darwinismen, "da Vinci-mysteriet" og hvad det ellers er, der i vor tid paraderer som videnskab og bringer nogle i anfægtelse. Et bibelskoleophold er guld værd for alle, der kan finde udvej for det.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#75794 - 23/11/2006 12:12 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: Henoch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Henoch - jeg går ud fra, at du her især tænker på Hoffmanns sætning:

Konflikterne opstår, fordi der i det mere og mere afkristnede samfund er en masse falsk videnskab, som bruges til at angribe Bibelen og opbygge et falsk verdensbillede

Det er mere et spørgsmål om definitioner end om konspirationer, mener jeg.

Det som Hoffmann kalder "falsk videnskab", kalder mennesker af anden observans for "sand videnskab", og Hoffmann anerkender som bekendt for sit eget vedkommende ikke videnskab som sand, med mindre den medinddrager Gud som skaber og opretholder.

Men jeg kan stadig ikke se, at han anklager videnskabsmænd for at konspirere = i bedragerisk øjemed rotte sig sammen for at skjule, hvad de véd er sandt ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75795 - 23/11/2006 12:18 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: LarsBj]
Anonym
Anonym

Absolut lol!

Til toppen 
#75796 - 23/11/2006 12:46 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: LarsBj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

LOOL - LarsBj du redder min dag!

Jeg er enig:
Underholdningsværdien er helt afgørende.

Det mindste man kan forlange af en teori er, at den er morsom!!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75797 - 23/11/2006 13:16 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: Henoch]
Anonym
Anonym

Hej Henoch!
Citat:
Først må det understreges, at der ikke er nogen modstrid mellem sand videnskab og bibelsk kristentro. Konflikterne opstår, fordi der i det mere og mere afkristnede samfund er en masse falsk videnskab, som bruges til at angribe Bibelen og opbygge et falsk verdensbillede. Der er altså ikke tale om, at vi skal leve med "to sandheder", en religiøs og en videnskabelig, men at vi skal stå fast i den religiøse og videnskabelige sandhed over for al religiøs og videnskabelig usandhed.

Hvor indikerer Poul Hoffmann, at der findes en hemmelig orden, der med en skjult dagsorden forsøger at kue alternative synspunkter for jordens tilblivelse

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#75798 - 23/11/2006 14:13 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: kristina]
LarsBj
Bruger

Hej Kristina,
Konspirationsteorien ligger i, at der SKAL være en konspiration af bedrageriske videnskabsfolk for at anklagen om "falsk videnskab" falder på plads. Jeg har ofte set dette ligge som en påstand bag argumenterne, når jeg har diskuteret med ungjordskristne.

Deres tro er så meget i modstrid med virkelighedens videnskab, at der SKAL en konspiration til at undertrykke UJK-folkenes "sandhed". Og det kommer altså frem i argumenterne.

Du kan også tænke over argumenterne i tråden "evolutionsteorien som informationsfilter"!

mvh
LarsBj

Ændret af LarsBj (23/11/2006 14:37)

Isaac Newton

Til toppen 
#75799 - 23/11/2006 14:15 Re: Ingen klar skelnen [Re: ]
LarsBj
Bruger

Citat:
Hvis man skal være politisk ukorrekt vil jeg sige, at konspirationsteorier som regel er opfundet af arabere eller muslimer med arabisk baggrund.

Så der er altså en arabisk/muslimsk konspiration om fremstilling af konspirationsteorier?

mvh
LarsBj

Isaac Newton

Til toppen 
#75800 - 23/11/2006 14:36 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: LarsBj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Undskyld jeg insisterer, LarsBj, men kunne det ikke være en fordom, det du skriver her:
Citat:
Konspirationsteorien ligger i, at der SKAL være en konspiration af bedrageriske videnskabsfolk for at anklagen om "falsk videnskab" falder på plads.

Hvorfor SKAL der nødvendigvis være en sådan?

Kunne de pågældende videnskabsfolk - teoretisk set - ikke bare helt enkelt, trods al hæderlighed og umage, tage fejl og nå frem til falske (= forkerte) konklusioner, selv om de er de fleste?

Det er da set før i historisk tid, og der skal meget til at overbevise mig om, at en hel gruppe kristne - of all people! - skulle gøre sig skyldige i forsøg på bedrageri og afvisning af kendsgerninger à la
"hvis det er fakta, så benægter a fakta" - som en statsminister (Knud Kristensen) engang blev landskendt for at sige, men vist egentlig ikke af hjertet mente ....

Det forekommer i hvert fald mig lige så usandsynligt, som hvis det drejede sig om en gruppe videnskabsmænd med speciale i evolutionsteori ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75801 - 23/11/2006 14:50 Re: Ingen klar skelnen [Re: LarsBj]
Anonym
Anonym

Citat:
Så der er altså en arabisk/muslimsk konspiration om fremstilling af konspirationsteorier?

He he - nej desværre, det foregår vist helt spontant uden nogle hemmelige selskabers indblanding. Jeg tror det af og til bliver forklaret med samfundsstrukturen og styreformen i Mellemøsten. Altså, når man ikke har en fri presse eller åben regeringsførelse, opstår sådan noget lettere.

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#75802 - 23/11/2006 15:40 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: kristina]
LarsBj
Bruger

Citat:
Undskyld jeg insisterer, LarsBj, men kunne det ikke være en fordom, det du skriver her:
Citat:
Konspirationsteorien ligger i, at der SKAL være en konspiration af bedrageriske videnskabsfolk for at anklagen om "falsk videnskab" falder på plads.

Hvorfor SKAL der nødvendigvis være en sådan?

Kunne de pågældende videnskabsfolk - teoretisk set - ikke bare helt enkelt, trods al hæderlighed og umage, tage fejl og nå frem til falske (= forkerte) konklusioner, selv om de er de fleste?

Er du klar over, HVOR mange der er tale om?
En, to, ti, nogle grupper rundt omkring, 100 måske, men at hele SANDHEDEN ikke skulle komme frem, vil kræve et komplot, og det er det, mange kreationistiske debattører rent faktisk antyder i deres indlæg. De antyder, at sandheden bliver undertrykt, for eksempel ved, at chefer undertrykker kritiske artikler!

Hvis der for eksempel var videnskabelig evidens for, at radiometriske dateringer ALLE var forkerte, og at jorden dermed var ung, 10-100.000 år, så skulle en væsentlig del af fysikken og geologien være forkert, og de "rigtige" resultater og fund gemt væk. Der ville være ENORM videnskabelig prestige at kunne vælte al denne opfattelse. HVIS man havde videnskabeligt belæg for det, ville ens institut, en selv være berømt fra dag 1 og de involeredes opdagelser så epokegørende, at de stod over for deres livs hæder.
DERFOR kræver undertrykkelse af denne viden, som det jo bliver påstået faktisk sker, et verdensomspændende komplot.
Citat:

Det er da set før i historisk tid, og der skal meget til at overbevise mig om, at en hel gruppe kristne - of all people! - skulle gøre sig skyldige i forsøg på bedrageri og afvisning af kendsgerninger à la
"hvis det er fakta, så benægter a fakta" - som en statsminister (Knud Kristensen) engang blev landskendt for at sige, men vist egentlig ikke af hjertet mente ....

Det forekommer i hvert fald mig lige så usandsynligt, som hvis det drejede sig om en gruppe videnskabsmænd med speciale i evolutionsteori ...

kristina

Ikke forstået! Hvad er pointen og hvad er argumentet for denne????

mvh
LarsBj

Isaac Newton

Til toppen 
#75803 - 23/11/2006 16:09 Bare en tanke... [Re: LarsBj]
Anonym
Anonym

Hvis en sandhed skal skjules, kræver det jo at nogen har erkendt denne sandhed. Min påstand er at ingen - hverken evolutionister eller kreationister - har erkendt den fulde sandhed om universets tilblivelse (selv om kreationister selvfølgelig har erkendt det vigtigste - at Gud står bag).

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#75804 - 23/11/2006 16:09 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: LarsBj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej LarsBj, jeg kan se, at jeg ikke har gjort mig begribelig. Du skriver:

Hvis der for eksempel var videnskabelig evidens for, at radiometriske dateringer ALLE var forkerte, og at jorden dermed var ung, 10-100.000 år, så skulle en væsentlig del af fysikken og geologien være forkert, og de "rigtige" resultater og fund gemt væk. Der ville være ENORM videnskabelig prestige at kunne vælte al denne opfattelse. HVIS man havde videnskabeligt belæg for det, ville ens institut, en selv være berømt fra dag 1 og de involeredes opdagelser så epokegørende, at de stod over for deres livs hæder.
DERFOR kræver undertrykkelse af denne viden, som det jo bliver påstået faktisk sker, et verdensomspændende komplot.

Hør her: .. jeg er overbevist om, at de radiometriske dateringer - og alle mulige andre videnskabelige undersøgelser - i alt væsentligt er korrekte - hvorfor skulle de dog ikke være det, tænker jeg - og at de ved den videnskabelige metode indicerer, at jorden må have den alder, som videnskaben siger at den har, og at der ikke er belæg for at tolke anderledes.

Men stadig udelukker det ikke, at der mangler en afgørende faktor, et for videnskaben ukendt X (lad os kalde det Gud) som unddrager sig enhver videnskabelig undersøgelse, og som - hvis det ellers lod sig gøre at indkalkulere denne ukendte - og grænseløse! - dimension, ville give et ganske andet resultat på bundlinjen.
Eller toplinjen ... eller hvor vi nu skal se frem til at blive konfronteret med den tilstand, som jeg plejer at kalde den virkelige virkelighed ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75805 - 24/11/2006 09:44 Re: Bare en tanke... [Re: ]
Henoch
Bruger

Hej Jalokin

Citat:
Hvis en sandhed skal skjules, kræver det jo at nogen har erkendt denne sandhed. Min påstand er at ingen - hverken evolutionister eller kreationister - har erkendt den fulde sandhed om universets tilblivelse (selv om kreationister selvfølgelig har erkendt det vigtigste - at Gud står bag).

Ved komplotteorier er det nødvendigt, at der ikke er håndfaste beviser på den officielle forklaring - eller i hvert fald at disse beviser ikke er forståelige for den brede offentlighed. Jeg tror godt, at man kan bevise den første månelanding for folk med den rette tekniske viden, men det er nok umuligt at bevise, at der ikke var sprængstof i WTC-tårnene. Komplotteoretikere mener selvfølgelig, at konspiratorerne kender sandheden men prøver at skjule den, fordi den er ubekvem. Det er ikke tit, at man kan få danske UJ-kreationister til at sige dette offentligt (at videnskabsmændene kender sandheden, men vil skjule den), men hvis man går folk lidt på klingen, så er det meget ofte det, de mener. Alternativerne ville jo være, enten at de var dumme, eller at de har ret. Argumentet med at de når til forkerte resultater fordi de arbejder med forkerte forudsætninger, mener jeg, er et pseudoargument. Alle gode videnskabsmænd er i stand til at gøre sig overvejelser over deres forudsætninger og forholde sig til, hvilke resultater de ville være kommet til med andre forudsætninger. Så når hele det naturvidenskabelige establishment afviser eksempelvis teorien om en global syndflod, så må det enten være fordi de er dumme, fordi de er ondsindede eller fordi data ikke passer med en syndflodsteori.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#75806 - 24/11/2006 19:21 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: kristina]
LarsBj
Bruger

Hej Kristina,
Jeg vil ikke diskutere jordens alder, bare forsøge at beskrive den konspiration, jeg har forstået, at visse ungjordskreationister ser for sig, når de skal forklare, hvordan deres tro passer med videnskabelig dokumentation.

Og Gud, nisser, elverpiger og åndemaneri er altså ikke analyserbart med videnskabelige metoder. Inddrager man disse, er det ikke videnskab mere.

mvh
LarsBj

Isaac Newton

Til toppen 
#75807 - 24/11/2006 19:44 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: LarsBj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

LarsBj

Citat:
Og Gud, nisser, elverpiger og åndemaneri er altså ikke analyserbart med videnskabelige metoder. Inddrager man disse, er det ikke videnskab mere.

Enig!
Du er med disse ord helt enig med en gammel kristen fundamentalist!

Heller ikke jeg vil diskutere jordens alder, som jeg ikke ved noget om, og som Bibelen ikke fortæller noget om. Og jeg er så heller ikke helt enig med " visse ungjordskreationister", ser det ud til ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75808 - 25/11/2006 15:29 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: kristina]
Henoch
Bruger

Hej Kristina
Citat:

kristina

Jeg klikkede lige på en bannerreklame på jesusnet.dk. Her havnede jeg på en side, hvor ungjordskreationismens konspirationsteori lines klart op. Der stod:

Citat:
Udviklingslæren - Fakta eller fiktion
Foredrag af tidligere lektor i biologi Roger Oakland Da den katolske kirke sad på magten blev alle, der udtrykte synspunkter, som stred med Kirkens officielle opfattelse (teologisk eller videnskabeligt) gjort tavse på en eller anden måde.

I dag er det ikke Kirken, der har magten, men mennesker, der dyrker det humanistiske livssyn (sætter mennesket over Gud/i Guds sted), så nu er det dem der gør andre tavse, og her bruges udviklingslæren, som et af de vigtigste instrumenter.

Enhver, der vover at sætte spørgsmål ved udviklingslæren bliver gjort til grin og mistænkeliggjort af såkaldte videnskabelige eksperter, som ofte vælger helt at se bort fra åbenlyse fejl i bevisførelsen for læren. Ydermere bliver skolebørn ”tvangsfodret” med dette livssyn og indoktrineret til at tro at det er bevist.

Dette bliver på en klar og letforståelig måde afsløret, som løgn, af Roger Oakland i denne video.

Videoen er originalt med engelsk tale, men for at gøre den tilgængelig for så mange som muligt i Skandinavien har vi udstyret den med danske undertekster Skulle der blive solgt flere videoer end nødvendigt for at finansiere udgifterne til tekstning bliver overskuddet brugt til at støtte bibelundervisning ud fra det bibelsyn, som er beskrevet under denne hjemmesides formål. Eller til tekstning og udgivelse af flere foredrag af Roger Oakland Prisen på videoen er dkr. 175 eller 23,50 Euro plus efterkravslevering.

Tjaeh mere klart kan det vel ikke siges. Danskere kommer som regel ikke med den slags vrøvl offentligt, men det er for mig rystende, at man alligevel linker til det fra f.eks. jesusnet.dk

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#75809 - 25/11/2006 17:36 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: Henoch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

OK Henoch, her har jeg ikke nogen anden kommentar end et stille suk ... det var ikke liiiige sådan jeg ville formulere min skabelsestro .... jeg kendte ikke Roger Oakland og har egentlig heller ikke lyst til at høre mere om ham ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75810 - 25/11/2006 17:48 Re: Konspiration, konspiration - til hver en tid [Re: Henoch]
LarsBj
Bruger

Citat:
Tjaeh mere klart kan det vel ikke siges. Danskere kommer som regel ikke med den slags vrøvl offentligt, men det er for mig rystende, at man alligevel linker til det fra f.eks. jesusnet.dk

Med venlig hilsen
Henoch

Godt eksempel!
Når jeg en gang imellem klikker på det banner for at undersøge, om det ikke blot var en (ond) drøm, men at det faktisk eksisterer trøster jeg mig med, at man ikke kan læse et medies synspunkter af dets reklamer. Alle, trykte som ikke-trykte, medier bringer reklamer for produkter, de ikke moralsk kan støtte. Exemplia gratia er visse rubrikanonncer i visse formiddagsaviser. De selvsamme aviser kan rask væk bringe sønderlemmende artikler om at bekæmpe disse annoncørers forretninger.

Man skal i den barske virkelighed holde forretninger for sig og følelser for sig.

mvh
LarsBj

Ændret af LarsBj (25/11/2006 17:49)

Isaac Newton

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær