Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#75628 - 18/11/2006 14:51 De to skabelsesberetninger
Anonym
Anonym

De to skabelsesberetninger i første mosebog volder mig troværdighedsproblemer som kristendomslærer. Jeg ved godt at jeg som lærer frit kan vælge, hvilken beretning osv. MEN jeg får spørgsmål fra både børn, forældre og pædagoger om netop disse modstridende afsnit.
Mvh.

Til toppen 
#75629 - 22/11/2006 15:36 Re: De to skabelsesberetninger
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Århus
Tak for dit spørgsmål. Det er ikke første gang, vi bliver spurgt om, hvordan vi kan forholde os til, at der er to beretninger om skabelsen i Første Mosebog. Følgende artikler fra vores svararkiv kan forhåbentlig kaste lys over det:

Hvorfor er der to skabelsesberetninger?

Har Bibelen 2 forskellige skabelsesberetninger?

Har Bibelen to forskellige skabelsesberetninger?

Med hensyn til den bibelske skabelsesberetnings troværdighed, vil jeg endvidere anbefale dig denne artikel fra svararkivet:

Hvordan kan jeg tro på skabelsesberetningen?

Jeg håber, det besvarer dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at uddybe dit spørgsmål til vores svarpanel, der er til for at besvare konkrete spørgsmål om Bibelen, kirke og kristendom. Du finder svarpanelet under menupunktet Hvad siger Bibelen?. Her har du også mulighed for at søge i vores svarkiv, der indeholder mere end 800 spørgsmål og svar.

Med venlig hilsen

Peter Dahl
Netmissionær

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær