Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 5 gæster online.

Statistik
2619 Brugere
23 Fora
7463 Tråde
119489 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#75359 - 16/11/2006 17:24 Et forstyrket tegn på de sidste tider?
Anonym
Anonym

Hejsa JesusNet.dk!

Jeg har gået på det sidste og tænkt over om hvad alle disse ting der sker i verdenen i øjeblikket er et tegn på.

1. Er alle vejrskiftningerne og jordens rysten med flodbølger, jordskælv, vulkanudbrud, masser af storme osv. tegnet på at jorden snart går amok (de sidste tider)? Går jorden overhovedet amok? Eller er det blot en skræmme"kampagne"?

2. Ellers kunne det være en helt naturlig reaktion på at jorden har brug for at rase ud grundet naturlige skiftninger i vejret som der sker nogen gange her på jorden. Som jeg læste i Illustreret Videnskab, så kunne det være at jorden blot havde brug for at "lette" trykket såsom sige, ved at skælve ud så jorden kan falde til ro.

3. Hænger det hele sammen?

4. Eller er det måske bare fordi, at vi får mange flere ting atvide igennem medierne idag end vi plejer at gøre. At medierne har mange flere ressourcer, så vi høre meget mere?

Er det noget helt 5, 6 eller noget helt andet?

Men hvad tror du? Kan det være det som vi så meget snakker om: "De sidste tider" eller tror du at det er jordens naturlige gang?

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#75360 - 16/11/2006 18:52 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: ]
mwh
Bruger

Reg.: 28/10/2006
Jeg tror helt sikkert det er tegn som vi bør tage seriøst, dog er de tegn som får mine alarmklokker til at ringe, at kristendommen er ved at blive redefineret verden over. Den store økumenisme, psykologiseringen af kristendommen og oplevelser fremfor teologi.
Jeg synes det er fedt at se sider som fx tagryggen dukke op i det danske landskab.

Jeg er overbevist om at vi lever i de sidste tider, og at vi har gjort det siden Apostlenes Gerninger.

Jesus lever!

Til toppen 
#75361 - 16/11/2006 19:37 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: ]
Anonym
Anonym

Alle folkeslag har til alle tider varslet en kommende endetid og langt de fleste har også formået at aktualisere denne frygt/ dette håb, sådan at netop deres levetid var skuepladsen hvorpå denne endetid skulle udspille sig. Jeg synes selvsagt at det er noget navlepillende fis, som er fjernet fra enhver saglig forholden sig til fakta.

Og ja det er jordens naturlige gang...

Til toppen 
#75362 - 16/11/2006 20:31 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: mwh]
Reuss
Bruger

Reg.: 17/08/2006
Hej mwh
En side som tagryggen.dk der tror på konspirationsteorier kan jeg overhovedet ikke tage seriøs!

/Reuss

Are you my Queen? I didn't vote for you!

Til toppen 
#75363 - 16/11/2006 21:42 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: Reuss]
mwh
Bruger

Har du læst hvad de tror på?

--- snip ---

Hvad vi tror på?
Vi tror. At ”hele Skriften er indåndet af Gud, og den er nyttig til lærdom, til overbevisning, til retledning og til oplæring i retfærdighed, Bibelen er indgivet af Gud.” 2. Tim. 3:16.

At Gud er en treenig Gud.:
1. Gud Faderen.
2. Gud Sønnen
3. Gud Helligånden

* At Gud har skabt alt, der er. (1. Mos kap. 1-2.)
* At Gud har skabt mennesker i sit billede (1.Moseb. 1:26), og at skaberen er Jesus Kristus. (Kol. 1:16.)
* Vi tror, at Jesus Kristus er sand Gud fra evigheds dage og ikke skabt. Vi tror, at Jesus Kristus fødtes som et menneske uden en mands medvirken. Der var aldrig synd i hans liv og han var fuldkommen i alt, hvad han gjorde. (Joh. 8:46.)
* Vi tror, at Jesus gav sit liv som et gudvelbehageligt syndoffer for at forløse dem, der har taget imod ham i tro. (Joh. 1:12.) Ingen tager det fra mig, men jeg sætter det til af mig selv. Jeg har magt til at sætte det til, og jeg har magt til at tage det igen.” Joh. 10:18.
* Vi tror, at Jesus lå i graven i 3 dage og 3 nætter (Matt 16:21), hvorefter han opstod og viste sig for disciplene. Efter 40 dage opstreg han til Himlen og sidder i dag ved Faderens højre hånd (1. Pet. 3:22), hvorfra han skal komme at dømme levende og døde. (2 Tim 4:1.)
* Vi tror på bortrykkelsen, hvor hellige afdøde og dem, der lever og tror på Jesus Kristus som frelser og Herre, bliver rykket op for at møde Jesus i luften. (1. Thess. 4:16.)
* Vi tror, at vi på grund af Jesu blod har adgang til Faderen. (Hebr. 10:19.) ”Der er ikke frelse i nogen anden; thi der er ikke noget andet navn under himmelen, givet iblandt mennesker, ved hvilket vi skulle blive frelste. Der findes ingen frelse i noget andet navn.” Ap.g 4:12.
* Vi tror på dette løfte: ”Men talsmanden, den Helligånd, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alle ting og minde jer om alle ting, som jeg har sagt jer.” Joh .14:26. Og at når: ”talsmanden kommer, som jeg (Jesus) skal sende fra Faderen, Sandhedens Ånd, som udgår fra Faderen, da skal han vidne om mig.” Joh. 15:26.
* Vi tror, at denne jord skal forgå og en ny himmel og en ny jord skabes af Gud. (Åb. 21:1.)
* Vi tror, at alle skal gøre regnskab for ham, som er rede til at dømme levende og døde. (1.Peter 4:5.)
* Og vi tror, at dem, som hører Jesu ord og tror den, som sendte ham, har et evigt liv og kommer ikke til dom, men er gået over fra døden til livet. (Joh. 5:24.)
* Og vi tror på Åndens nådegaver.

--- snip ---

Til toppen 
#75364 - 16/11/2006 21:59 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: Reuss]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Reuss - nu kan en webside vel ikke tro på noget - det kan mennesker, og der i Tagryggen forskellige artikler skrevet af forskellige mennesker.

Jeg har kigget på nogle af dem, og kan se, at der står nogle artikler, som jeg ikke er enig i, men der står bestemt også nogle, som jeg er fuldstændig enig i.

Jeg tror sitet især beskæftiger sig med afsløring af vranglære, og det er der jo i sig selv ikke noget galt med. Det er - desværre - nødvendigt. Og naturligvis også upopulært ...

Men vi skal ikke taget noget for sandt, bare fordi det står skrevet på "Tagryggen" - eller, efter min mening, noget som helst andet sted end lige i vores Bibel!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75365 - 17/11/2006 00:37 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: ]
Anonym
Anonym

Hejsa Cloudhands!

Citat:
Alle folkeslag har til alle tider varslet en kommende endetid og langt de fleste har også formået at aktualisere denne frygt/ dette håb, sådan at netop deres levetid var skuepladsen hvorpå denne endetid skulle udspille sig. Jeg synes selvsagt at det er noget navlepillende fis, som er fjernet fra enhver saglig forholden sig til fakta.

Jeg er enig i dette, at det er et trist fænomen, at mennesker tror de kan fortælle den eneste sande sandhed om hvornår "jordens ende er". Personligt tror jeg kun det er Gud som ved dette og ingen mennesker har nogensinde haft ret eller tilladelse til at vide dette.. Altså hvornår "enden" er.

Der skrives et sted i bibelen at enddag menneskesønnen ikke skal vide hvornår tiden er inde til at det er "dommedag", men kun Gud.

Det er jeg er mést træt af er, at mennesker altid gør sig til Gud og mener at vide hvad det éne og det andet det betyder og at ligepræcis "min" holdning det er den "sunde bibellære".

Men nu var det sådan, at jeg skrev dette indlæg fordi der snakkes om at man kan læse om de "sidste tider" i bibelen. Og udfra dette, var mit spørgsmål så til den enkelte, hvad man mener om dette. Om de sidste tider man snakker om sker på den generelle måde det bliver omtalt eller ej? Om det sker? Om det snart sker?

Mit største spørgsmål er, at hvis man tror på den generelle opfattelse af "de sidste tider", om det så sker snart? Hvad tror man?

Forresten tusind tak for dit indlæg!;)

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#75366 - 17/11/2006 00:43 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: mwh]
Anonym
Anonym

Hej mwh:)

Tusind tak for dit indlæg også!:)

Citat:
Jeg tror helt sikkert det er tegn som vi bør tage seriøst, dog er de tegn som får mine alarmklokker til at ringe, at kristendommen er ved at blive redefineret verden over. Den store økumenisme, psykologiseringen af kristendommen og oplevelser fremfor teologi.

Hvad mener du med at "kristendommen er ved at blive redifeneret"? Hvad mener du med og hvorfor mener du at økumenisme, psykologisering er ved at ødelægge kristendommen? Og er en teologi ikke også en del af en oplevelse om hvad man mener Gud siger og ikke siger?

Er teologien så ikke også farlig?

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#75367 - 17/11/2006 00:50 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Hej Kristina!

Citat:
Jeg tror sitet især beskæftiger sig med afsløring af vranglære, og det er der jo i sig selv ikke noget galt med. Det er - desværre - nødvendigt. Og naturligvis også upopulært ...

Jamen er problemet ikke, at tagryggen også selv kunne indeholde vranglære? Og hvem skal så afsløre déres vranglære?

Og sidst, men størst: Hvilke mennesker kan vide/bestemme hvad der er vranglære eller ej? Til sidst så kunne det jo bare ende med, at alle kristne kaster ordet "vranglære" efter hinanden hvis man er uenige. Netop, tror jeg, fordi vi mennesker har så tralvt med at tage alting i vores egne hænder og tro at vi selv står med selve sandhéden. Har vi ikke taget noget i vores egne hænder som egentligt hører hjemme hos Gud?

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#75368 - 17/11/2006 00:50 Re: Men hvad mener du:) [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Men hvad mener du om "de sidste tider", tror du også at vejret er et signal på at verdenen er ved at gå amok? Eller andet?

De kærligste hilsner
Klaus Hundal

Til toppen 
#75369 - 17/11/2006 01:02 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: ]
Andreas Falck
Bruger

Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
Citat:
Personligt tror jeg kun det er Gud som ved dette og ingen mennesker har nogensinde haft ret eller tilladelse til at vide dette.. Altså hvornår "enden" er.

Jeg tror at du har fat i noget rigtigt her. Jesus siger jo, som du selv henviser til, at ingen kender dagen og timen, end ikke Sønnen men kun Faderen alene.

Men Jesus siger også noget ganske andet: se på markerne og på træerne, når høsten modnes skønner I at høstiden nærmer sig, sådan kan vi også skønne når tiden nærmer sig for dommen. Men et nøjagtigt tidspunkt ligger det ikke vores lod at kende eller beregne os til.

Det vi kan se, når vi studerer profetierne og de deri værende tidsperioder, er at en meget, meget stor del af profetierne allerede er gået i opfyldelse, og at der egentlig kun er forholdsvis få der endnu mangler at blive opfyldt før "enden" kan indtræffe.

Ikke mindst profetiernes i Daniels Bog kapitel 2,7,8 og 9 er værdifulde i denne henseende. Iøvrigt bærer Daniels Bog nøglen til forståelsen af rigtig mange ting i Bibelen, og det er et skrift vi nok burde studere endnu mere grundigt.

Men stadig: vi har ikke fået tilstrækkelig info til at vi kan udregne tidspunktet for "enden" - og det er jo måske godt nok! Vi har fået så tilpas med info, at vi kan skønne at nu må tiden nærme sig. Men hvor mange år endnu, tja det får ikke at vide; om det er 3,5,10,20,100 eller 500, det vil fremtiden afsløre for os.

Men det der er det vigtige, er at vi har vort forhold til Gud i orden, og at vi lever som om enden kunne komme i morgen. Vi ved jo ikke om vi lever i morgen aften, og gør vi ikke det, ja så er enden jo allerede kommet for den ikke lever i morgen aften. Og jeg tror at netop lige præcis dette er det vigtigste af det hele: altid at være rede og altid at have vort forhold til Gud i orden. Så har det egentlig ikke rigtig nogen betydning om dommedag sker i morgen eftermiddag eller om det først sker om 5-600 år eller mere.

Mvh Andreas Falck
http://bibeltro.dk - Bibeltro forkyndelse
http://skabelsen.info - Fordomsfri skabelsesdebat
Begge med debatforum

Til toppen 
#75370 - 17/11/2006 01:18 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: ]
Andreas Falck
Bruger

Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
Citat:
Jamen er problemet ikke, at tagryggen også selv kunne indeholde vranglære? Og hvem skal så afsløre déres vranglære?

Næh, det er egentlig ikke problemet. Problemet (med os alle - mere eller mindre) er at vi helt glemmer hvad Bibelen lærer os om, hvordan vi kan værne os mod vranglære og hvordan vi kan afdække hvad der er vranglære.

Og så er der jo også en hel del af det der står i Bibelen der kan tolkes på mere end blot én enkelt måde, og mange af disse kan være akkurat lige rigtige. Der er så nogle centrale områder, kernepunkter, hvor Bibelen er tilstrækkelig tydeligt til at det kan afgøres hvilken tolkning der er den mest rigtige.

Et af nøgleversene til at forstå det tolkningsprincip Bibelen selv lægger til grund, er Ap.g. 17,11 hvor der står om jøderne i Berøs, at de dagligt granskede skrifterne for at se om det Paulus m.fl. forkyndte, nu også var rigtigt eller om det var vranglære.

Princippet i bibelgranskning, går i al sin enkelthed ud på at finde alle de tekster der er i Bibelen om et givent emne, og så ud fra den samlede tekstmængde at udlede den rette betydning og forståelse. Er der et tekststed der er idt utydelig og noget tvetydigt, så findes der andre tekststeder der er meget klare og tydelige i deres udtalelse. Og vægter man således de samlede informationer fra alle disse tekststeder, så tror jeg at man får meget svært ved at gå helt galt i byen.

Men desværre har vi mennesker jo som regel meget svært ved at erkende at vi måske har tolket dette eller hint forkert, og derfor ofte stædigt og urokkeligt holder fast ved en bestemt tolkning, selv om tydeligvis måtte være forkert, eller vi fastholder en bestemt tolkning, mere på grund af tradition end på grundlag af den faktiske bibeltekst.

Bibeltolkning er på den ene side egentlig ganske let og lige til, og på den anden side er det ofte ganske svært, eller endda mega meget svært at finde frem til den mest rigtige tolkning. Mange mennesker har brugt store dele af deres liv til at granske og studere i de bibelske tekster, og må alligevel erkende at den er en sådan stor guldgrube at man ikke engang efter et langt liv med flittigt bibelstudium, er blevet helt færdig med den.

Mvh Andreas Falck
http://bibeltro.dk - Bibeltro forkyndelse
http://skabelsen.info - Fordomsfri skabelsesdebat
Begge med debatforum

Til toppen 
#75371 - 17/11/2006 09:42 Re: Men hvad mener du:) [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Klaus -
Citat:
Men hvad mener du om "de sidste tider", tror du også at vejret er et signal på at verdenen er ved at gå amok? Eller andet?

Vi lever i de sidste tider, det har vi gjort i et par tusind år,
og det bliver vi ved med indtil Jesu genkomst.
Og han kommer snart, for det har han lovet!

Om det bliver inden jeg får trykket på "Ok - send" eller om x årtusinder, det har jeg slet ingen mening om. Kun ved jeg, at kun at vi hver eneste dag rykker en dag nærmere jordens undergang.

I det store perspektiv er to tusind år meget kort tid, synes jeg ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75372 - 17/11/2006 10:52 Re: Men hvad mener du:) [Re: kristina]
Kristian O. K.
Bruger

Reg.: 08/06/2006
Sted: Herning
Citat:
Kun ved jeg, at kun at vi hver eneste dag rykker en dag nærmere jordens undergang.

Det er jo så sandt, som det er sagt!

Mvh
Kristian

Til toppen 
#75373 - 17/11/2006 14:30 Ordstyrerbemærkning [Re: ]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Citat:

Og ja det er jordens naturlige gang...

Jeg undlader at smide dette indlæg i papirkurven, da der er skrevet et par indlæg som svar til det.

Indlægget er udtryk for en saglig meningstilkendegivelse, som det er helt i orden, at du har, men den med fed markerede sætning, er unødvendigt uvenlig, og i mine øjne i modstrid med Netiketten §1.

Mvh. Steffen

Til toppen 
#75374 - 17/11/2006 23:05 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: Andreas Falck]
mwh
Bruger

Citat:
Hvad mener du med at "kristendommen er ved at blive redifeneret"? Hvad mener du med og hvorfor mener du at økumenisme, psykologisering er ved at ødelægge kristendommen? Og er en teologi ikke også en del af en oplevelse om hvad man mener Gud siger og ikke siger?

Er teologien så ikke også farlig?

Den er ved at blive omdefineret igennem økumenismen og psykologiseringen (prøv fx at læse om bogen af Rick Warren "Det målrettede liv"), reformationen gik ud på at adskille kristendommen fra den Romersk Katolske Kirke, i dag er økumenismen ved at føre den "evangeliske" kirke og alle mulige andre trossamfund tilbage til at tolerere den Romersk Katolske Kirke som en kristen kirke, i stedet for at evangelisere den.

Dit spørgsmål vedrørende teologi ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal svare.

Til toppen 
#75375 - 18/11/2006 04:09 Re: Et forstyrket tegn på de sidste tider? [Re: ]
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Tænk tilbage hvor har du din viden om verdens tilstand fra ehhh TV hvem ejer de store TV selvskaber CNN BBC osv.Det skulle vel aldrig være bankverdnen.AW åhh konspiration men ehh chek det ud det er bankverdenen der ejer mediet chek det ud før i taler.

Hvis i tror af et fuldt hjerte skal i få for intet.Kan en sætning gå mere imod verdens ånd?

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær