Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#75332 - 15/11/2006 07:06 Kors med "tag"
Child-of-God
Bruger

Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Hej Café.

Jeg søger et eller flere kors til at hænge på min væg, men ved ikke hvor jeg kan finde sådanne? Jeg har været i diverse genbrugsbutikker og søgt på nettet uden resultat. Er der nogen, der kan hjælpe med oplysninger?

Jeg søger både kors med og uden Jesus, i træ eller metal - evt. keltiske kors. Hvis korset er tomt (uden Jesus), vil jeg gerne have, at det er lettere udsmykket.

Af mange omveje har jeg fået et lille trækors med Jesus, men korset har også "tag" på ... er der nogen, der kan give mig en forklaring på, hvad dette "tag" skal gøre godt for?

På forhånd tak for Jeres hjælp ...

† Child-of-God †

Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"

Til toppen 
#75333 - 15/11/2006 08:53 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
Anonym
Anonym

Mit gæt er, så det ikke regner på Jesus...

Romerne tænkte: Ja nu har vi pisket ham og klynget ham op på et kors, så må vi trække grænsen dér, vi kan ikke også tage det på vores skuldre at Jesus bliver våd i regnen, lad os give ham et tag over hovedet...

Til toppen 
#75334 - 15/11/2006 09:14 Re: Kors med "tag" [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
CH:
Citat:
Mit gæt er, så det ikke regner på Jesus...
Romerne tænkte: Ja nu har vi pisket ham og klynget ham op på et kors, så må vi trække grænsen dér, vi kan ikke også tage det på vores skuldre at Jesus bliver våd i regnen, lad os give ham et tag over hovedet...

LOL — Ja, romerne var jo trods alt civiliserede mennesker.

— Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#75335 - 15/11/2006 12:44 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Child of God,

det kunne være et tau kors. Det er formet som et stort T ? Bare med skævt tag. ?

Det er meget brugt af den franciskanske del af den Romersk katolske Kirke.Det er noget med hengivenhed til Gud, mener jeg. Se også at jeg jo har valgt brugernavnet tau, ud fra netop et tau kors.

mvh
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#75336 - 15/11/2006 13:06 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Child of God,

du kan gøre et af følgende:

- Stenobutikken, Vesterbrogade i Kbh. Det er en katolsk boghandel, der også vist sælger ikoner, kors osv.

- Gråbrødrenes Bogcafé på Frederiksborgvej 11, Roskilde. Sælger samme som Stenobutikken. Lukket mandag. Åben tir-fre 12-16.30 mener jeg. Lidt mindre udvalg end i Stenobutikken.

- Katolsk InfoButik i Århus på gågaden op mod stationen. På højre side, når man kommer nede fra domkirken og går op mod stationen. Næsten helt i den anden ende af gågaden, mener jeg.

- Kontakt en katolsk præst via www.katolsk.dk "Præster"-knappen ude til venstre i kolonnen der på forsiden af sitet.

Håber det hjælper dig lidt videre i din søgen..

mvh
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#75337 - 16/11/2006 19:38 Re: Kors med "tag" [Re: tau]
Child-of-God
Bruger

Hej Tau.

Tak for dine gode svar, og tak for dine oplysninger. Nu bor jeg langt fra både Århus og Kbh. så hvis jeg skal handle her, er jeg afhængig af at handle online.

Vedr. Taukorset, så er det ikke sådan et kors, jeg har. Mit kors er helt "almindeligt", men blot med et "tag" på. Det undre mig meget, at ingen andre har et bud på, hvad "taget" gør godt for???

† Child-of-God †

Til toppen 
#75338 - 16/11/2006 21:44 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Child of God - -

- jeg har altid regnet med, at taget er der for at beskytte mod vejrliget.

Så vidt jeg husker er der næsten altid tag over de krusifikser er er stillet op ved vejene i katolske lande, og der er tit anbragt en vase med blomster eller en stage med lys på hylden under taget.

Jeg tror ikke taget hører med til selve korset ..

Dette med forbehold for min uvidenhed ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75339 - 16/11/2006 22:36 Re: Kors med "tag" [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

enig, taget er for at tage det værste uvejr over krucifikset på korset ved vejen. Der står et ved Ringsted her på Sjælland. Gammelt katolsk område nemlig med et valfartssted tilknyttet, Skt. Knud Lavard, mener jeg det er, der hører til området.

mvh
Tau.
PS. Til Child of God: Tak for søde ord. Men du kan måske finde tlf. nr. på butikkerne online ud fra mine ord, og så ringe og bestille et kors.

Til toppen 
#75340 - 17/11/2006 21:19 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Child of God.

Der er også Bethesdas boghandel på Rømersgade 17 i København. De plejer også at have kors og den slags.

www.bethesdas.dk

Et sted, jeg altid besøger, når jeg en sjælden gang er i hovedstaden - og ender med at købe mig mere eller mindre fattig. (Eller rig på bøger med mere, om man vil.)

Mvh. Anne.

Til toppen 
#75341 - 17/11/2006 22:16 Re: Kors med "tag" [Re: AnnePande]
Child-of-God
Bruger

Tak for alle Jeres gode svar.

Jeg har nu prøvet de forskellige links og søgt på nogle af de navne på butikker, der er fremkommet. Resultatet er, at der nu er et kors på vej til mig, hvilket jeg glæder mig meget til Vi skal flytte ind i vores nye hjem 3. juledag, og korset skal byde gæster velkommen, som noget af det første de ser: Mit nye kors Tak for hjælpen!

† Child-of-God †

Til toppen 
#75342 - 20/11/2006 14:25 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej

Hvor har du købt det kors? Det er rigtig flot og jeg kunne også godt tænke mig sådan et.

Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#75343 - 20/11/2006 16:05 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
tau
Ordstyrer
Bruger

Velbekomme. Godt du fandt noget, du ku bruge.
Jeg fandt selv en Mariastatuette, jeg godt ku tænke mig.. heh..

mvh
Tau.

Til toppen 
#75344 - 20/11/2006 21:02 Re: Kors med "tag" [Re: Maijannes]
Child-of-God
Bruger

Hej Maijannes.

Jeg har købt korset online ved Steno-Butikken på dette link: Steno-Butikken.
Sig til hvis det ikke lykkedes for dig .. .. så prøver vi på en anden måde at skaffe det til dig ..

† Child-of-God †

Til toppen 
#75345 - 21/11/2006 15:44 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Child...

Jeg har kigget på stenos hjemmeside, men venter lige med at købe til efter jul... Iøvrigt, kan man bestille et kors og så betale det pr. efterkrav eller på giro, ved du det? Synes nemlig ikke det fremgik af hjemmesiden om man kan det

Maijannes

Til toppen 
#75346 - 22/11/2006 17:21 Re: Kors med "tag" [Re: Maijannes]
Child-of-God
Bruger

Hej Maijannes.

Jeg har akkurat fået leveret korset, og det er akkurat lige så fint, som jeg håbede på.

Det er korrekt, at man ikke kan betale med Dankort fra deres hjemmeside og med korset fulgte derfor et girokort.

250,- kr. for korset
35,- kr. til administration og forsendelse
-------------
285,- kr. i alt
-------------

† Child-of-God †

Til toppen 
#75347 - 24/11/2006 16:39 Re: Kors med "tag" [Re: Child-of-God]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hejsa

Mange tak for oplysningen

Maijannes

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær