Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#75078 - 12/11/2006 22:07 hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11?
Gavin
Bruger

Reg.: 12/11/2006
Sted: Trekantsområde
Jeg er en australier, gift med en dansker, der nu bor fast i Danmark. Jeg har en kirkelig baggrund der minder meget om KFS (og er fast støtter af KFS' arbejde). Jeg er 40 år og selvstændig (som oversætter), gift med tre børn - bare for at give lidt sammenhæng inden jeg kommer til sagen :-)

For halvanden år siden stødte jeg på debatten om hvorvidt 9/11 var en falsk handling iscenesat af magtfulde elementer indenfor USA selv. Der gik flere uger hvor jeg lagt det fra mig og tog det op igen, og blev flyttet frem og tilbage af forskellige argumenter fra begge sider. Men til sidst blev jeg overbevist om at der var noget om snakken. Det var specielt et dokument der hedder "Operation Northwoods" og video-optagelserne af WTC bygning 7's kollaps der var "dråben". Du kan hurtigt finde begge del på www.911truth.dk, som har lidt overblik på dansk og så uddybning på forskellige emner på engelsk med god links.

Jeg gjorde ikke meget andet end undersøger sagen de første 12 måneder (i min fritid), men nu ønsker jeg at være mere aktiv i afsløringen af hvad jeg betragter som den meste korrupte og kyniske begivenhed i nyere tid. Ikke for at nævne de grusome efterfølger. Så jeg har været med til at stifte ovenstående hjemmeside, og har været til møder med andre '9/11 truth' folk i Danmark.

Men jeg savner den kristelige dimension i 'fælleskabet'. Er der andre 'der ud' som har fattet en mistanke om 9/11? Jeg mangler også helt håndgribeligt hjælp til at oversætte nøgle tekster til dansk.

Debatten om 9/11 er meget rodet, og der er stærke kræfter mobiliseret for at støtte op omkring 'løgnet'. Fx, nogen af jer har måsket havnet ind på Popular Mechanics 'debunking' sider. Jeg blev selv påvirket da jeg første læste dem. Det var en stor lettelser at alle disse eksperter støttede op om USAs regering og afviste det hele. MEN, læs dem med øjnene åbne. Når man læser de indledende afsnit kan man tydeligt se at de er alt andet end uvildige. De kalder folk som mig 'ekstremister' fordi vi tør sætte spørgsmålstegn ved USA's troværdighed (som bare et eksempel på propagandametoderne).

www.911truth.dk er mit bud på at gøre 9/11 debatten så klar og overskuelig som muligt. Jeg har skåret alle de svage argumenter væk, taget hensyn til modargumenterne, og giver klare kilder for alt. Selv om du har måsket kigget lidt på 9/11 allerede (og ikke blevet overbevist) vil jeg opfordre dig til at kigge igen på vores site.

Ellers mangler jeg lidt sparring med folk som, ligesom mig, er ikke i tvivl om 9/11 og det bredere sammenhæng. Hvordan synes I den spiller ind i Guds planer? Er det bare korruption og almen ondskab som kan muligvis bekæmpes? Eller bevægger begivenhederne nu sig uimodståeligt i retning mod opfyldelse af Danielsbog kap. 7 / Johannesåbenbaring kap. 13?

Til toppen 
#75079 - 12/11/2006 22:27 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: Gavin]
Anonym
Anonym

Jeg ser ikke noget specielt kristeligt i at sværme for konspirationsteorier - og da specielt ikke hvis vi skal tolke Daniels Bog og Johannes' Åbenbaring ud fra tvivlsomme konspirationsteorier.

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#75080 - 13/11/2006 10:05 Det kristeligt i at 'sværme for konsp.teorier' [Re: ]
Gavin
Bruger

Jalokin skriver:
Citat:
Jeg ser ikke noget specielt kristeligt i at sværme for konspirationsteorier

Jeg til gengæld ser noget meget kristeligt i at afsløre løgne og korruption af nærmest ufattelig omfang, og at modstå mord, lemlæstelser og tortur. Flere hundrede uskyldige mænd har siddet fænglset i Guantanemo uden håb om retfærdig behandling i flere år. Bush og Blair har bevidst fremlagt et falsk grundlag til krigen i Iraq, og offrede ca. 3,000 US soldater liv og en halv million Irakker indtil videre - for hvad? En løgn i hvert fald - vi ved stadig ikke hvad deres egentlige motiv var.

Altså Jalokin det skuffer mig at du så ukritisk gengiver en propoganda-betegnelse som "konspirationsteorier" for noget så seriøs som 9/11-kritikken. Jeg kan ikke forlange at du bruge tid på at sætte dig ordentligt ind i debatten - og det tager jo tid - men hold da op med at forklejne kritikken når du ikke har sat dig ind i det. Enhver der grave bare lidt under overfladen vil hurtigt finde at der er i hvertfald seriøse spørsgmål som skal svares.

Nogle fakta:
  • I 1962 lagde militæret i USA planer om at skabe falske terrorbegivenheder og give skylden til Cuba, for at få påskud til militæraktion i landet (Operation Northwoods).
  • I jan. 2003 forslå Bush i en privat møde med Blair at de skulle male US militærfly i FN-farver for at lokke Saddam Hussein til at skyde på dem og derved bryde FN-lov (New York Times).
  • Den tidlige britiske miljøminister fra 1997-2003 (Michael Meacher) er blandt 9/11-kritikkerne (Google video).
  • Der er efterhånden en pæn flok højtstående embedsmænd, militær- og efterretningsfolk som stiller spørgsmål til aspekter af 9/11 (www.patriotsquestion911.com).
  • Det er simpelthen umuligt at WTC-sydtårnet kunne have faldet ned i frit falds hastighed uden hjælp af sprængstof. Læs mine grunde til den påstand her (sektion 5).

I håbet om et lidt mere gennemtænkt og modent svar...

mange hilsner
Gavin

Ændret af Gavin (13/11/2006 10:14)

Til toppen 
#75081 - 13/11/2006 11:03 Re: hvem vil hjælpe afsløre sandheden om 11/9? [Re: Gavin]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Gavin -

Hvad skal vi dog stille op med det, du skriver her?

Hvordan skal vi finde ud af baggrundene for det, der skete den frygtelige dag, 11/9?
Hvis de foreliggende mistanker, som du skriver om, er sande, eller delvis sande,
så er det forfærdeligt!

Hvis de ikke er sande, er det også forfærdeligt!
De ufattelige lidelser har fundet sted og kan ikke annulleres.

Men så vil jeg spørge dig:
Er det dig og mig, der har som opgave at undersøge og afsløre?
Hvis det skulle vise sig muligt at afsløre mere om 11/9-katastrofen, end hvad der allerede officielt er afsløret, hvad kan vi så bruge det til?

Som Pilatus sagde: "Hvad er sandhed?"

Sandt er det i hvert fald, at løgn og korruption og Mammon i høj grad styrer denne faldne verden.
Vi kan så vælge at bruge de kræfter og ressourcer vi hver især har fået givet, til at forsøge at afsløre mest muligt og kræve de værste forbrydere til regnskab.

Vi kan også vælge at lade være!
- og i stedet have fokus på Ham, der skal komme igen og dømme levende og døde, Ham, der kender os alle bedre end vi kender os selv.

Den/det onde er meget stærkere end noget menneske, ja end alle mennesker tilsammen, selv om vi, som så inderligt ønsker fred og retfærdighed, stillede os op i samlet flok for at bekæmpe det.

Det gode budskab er, at vor Herre er stærkere!
Han har vundet kærlighedens sejr over alt ondt, den sejr, som han deler med enhver, som vil følge ham.

Uden Ham kan vi slet intet gøre!
Med Ham kan vi være lys i mørket! Lys og salt!
Det sorteste mørke viger for bare et lille lys!

"Gud give os at skinne så,
som himmellys, skønt af de små ... !"

Og i "Gud, vi er i gode hænder", vers 2, skriver Grundtvig:

"Synd og død og Helveds plage,
al vor magt mod den er tant,
kaldtes en af dem den svage,
os dog brat den overvandt.
Helten under korsets mærke,
han alene bandt de stærke."

Lad os holde os til Ham!

kristina

Til toppen 
#75082 - 13/11/2006 11:30 Hvad er motivet [Re: Gavin]
Anonym
Anonym

Hej Gavin!

Næsten uanset hvilken sag, der bringes op, vil man altid kunne udvælge og vende og dreje fakta til sin fordel.

Svar mig blot på: Hvad skulle den amerikanske regerings motiv være for at iscenesætte et terrorangreb som det den 9/11 2001? Og hvis det var iscenesat, hvorfor var det ikke gjort på en måde så amerikanerne kunne beskylde Saddam?

Hvis det var iscenesat, hvorfor har vi så gentagne gange set videoer, hvor Bin Laden fordømmer USA og alt vestligt og islamister juble over angrebene?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#75083 - 13/11/2006 11:41 Londn, Madrid, ... ? [Re: Gavin]
Anonym
Anonym

Mener du også at terrorangrebene i London og Madrid var iscenesat?

Til toppen 
#75084 - 13/11/2006 12:19 Er det dig og mig, der har som opgave at afsløre? [Re: kristina]
Gavin
Bruger

Hej Kristina

Tak fordi du har taget min opfordring op til lidt 'sparring' om dette emne.
Citat:
Hvordan skal vi finde ud af baggrundene for det, der skete den frygtelige dag, 11/9?

Dem der har tid, energi og motivation må gøre det ved at veje argumenter og beviser på begge sider og bruge deres sund fornuft. Det er desværre en stor og 'rodet' debat. Det er derfor jeg forsøger at gøre det lidt mere overskueligt på www.911truth.dk. Indtil videre kræver det også at man er temmelig skrap til engelsk. Det prøver jeg også at gøre noget ved (for dansker) - men mangler hjælp .

Citat:
Hvis det skulle vise sig muligt at afsløre mere om 11/9-katastrofen, end hvad der allerede officielt er afsløret, hvad kan vi så bruge det til?

Mange ting! Fx, 9/11 blev brugt (og stadig bruges) som grundlag til krig i Afghanistan og Iraq. Der er nok en del kristner der, ligesom jeg gjorde, giver politisk opbakning til disse krig. Hvis hele grundlaget er fuldstændig forfalsket skal vi i hvert fald holde op med at støtte de efterfølgende initiativer. Vi kan også være lidt mere kritisk hvis en ny terrorbegivenhed opstår og bruges, fx, som påskud til krig i Iran.

Citat:
Vi kan så vælge at bruge de kræfter og ressourcer vi hver især har fået givet, til at forsøge at afsløre mest muligt og kræve de værste forbrydere til regnskab. Vi kan også vælge at lade være!- og i stedet have fokus på Ham, der skal komme igen og dømme levende og døde...

Det er et valg som enhver kristen må selv træffe. Men som udsgangpunkt synes jeg vi burde stræbe efter, i det mindste, at kende sandheden, selv om man ikke nødvendigvis vil yde modstand. Personligt gide jeg ikke sluge en eneste løgn mer! Og vil gerne have at andre folk (og specielt andre kristne) forstår hvad der foregår. Derfor har jeg valgt at være aktiv i at sprede kendskabet.

Kan vi vinde? Det er ikke for ingen ting at Satan kaldes 'denne verdens prins'. Den endelige opgøre må Gud klare, vi er ikke stærke nok. Men vi skal være sandhedens børn, i alle livets områder mener jeg, om det gælder den kristne tro, abort, evolutions uvidenskabelige teori, eller krig og terror.

mange hilsner
Gavin

Til toppen 
#75085 - 13/11/2006 15:43 Re: Hvad er motivet [Re: ]
Gavin
Bruger

Hej Jalokin!

Citat:
Næsten uanset hvilken sag, der bringes op, vil man altid kunne udvælge og vende og dreje fakta til sin fordel.

Jo, det er sandt nok. Kan bare ikke se hvad det har med sagen at gøre . Hvordan skulle det være til min fordel at 'dreje fakta'? Jeg er kun interesseret i sandheden. Du må meget gerne overbevise mig om at den officielle udlægning af 9/11 holder vand. Den var trods alt en meget mere behagelig fortolkning af begivenheden end den jeg har noget frem til.

Jeg så gerne at du havde den samme grundlæggende skepsis overfor meddelserne fra det hvide hus, som du har overfor mig. De er nu velkendt som løgner (fx. mht Irak's masseødelæggelsesvåben, hvor det er afsløret at de bevidst manipulerede med oplysningerne). Vi har været alt for gavnmildt til at blive ved og ved med at tage hvad de siger for gode varer.

Citat:
Svar mig blot på: Hvad skulle den amerikanske regerings motiv være for at iscenesætte et terrorangreb som det den 9/11 2001? Og hvis det var iscenesat, hvorfor var det ikke gjort på en måde så amerikanerne kunne beskylde Saddam?

US Neocons afslørede allerede i sep. 2000 ('Rebuilding America's Defences': PNAC) at de ønskede en større militærtilstedeværelse i den persiske bugt:

"Selv om konflikten med Irak kan bruges p.t. som en begrundelse, er behovet for en væsentlig amerikansk militærtilstedeværelse i bugten noget meget størrer end problemet med Saddam Husseins regering. (engelsk: While the unresolved conflict with Iraq provides the immediate justification, the need for a substantial American force presence in the Gulf transcends the issue of the regime of Saddam Hussein)"

USA havde også planer om at invadere Afghanistan flere måneder før 9/11 (BBC). Det var derfor de kunne slå så hurtigt til.

Deres motiv? PNAC-dokumentet snakker om behovet for at sikre kontrol af vigtige resourcer. Nogen mener at det også havde med narkotikker at gøre. Men lige meget hvad motivet var, ved vi jo at de havde planer om at invadere Afghanistan og den persiske bugt før 9/11, og at 9/11 gjorde det muligt at få opbakning, både derhjem og internationalt, til disse planer. Derved kunne 9/11 mener meget om de falske Operation Northwoods planer fra 1962.

Citat:
Hvis det var iscenesat, hvorfor har vi så gentagne gange set videoer, hvor Bin Laden fordømmer USA og alt vestligt og islamister juble over angrebene?

Prøv at være lidt mere kritisk! Er en videobånd på arabisk af en mand der ikke engang ligner Osama Bin Laden tilskrækkelig bevis for at vælte en anden regering og slå tusindvis af civil ihjel? Talebanen sagde at de vil aflevere Bin Laden til en domstol hvis USA havde beviser. Jeg har ikke set andre beviser end "Fatty Bin Laden"-båndet.

Der er så mange ting der 'lugter' mht. Osama Bin Laden
  • Bush er bedste venner med resten af hans familie
  • CIA støttede Bin Laden og mujahedin-hæren med våben og træning mod Russerne i 80erne.
  • På FBI's most wanted side nævnes 9/11 ikke som en forbrydelse han er sigtet for. Han beskrives også som venstre-håndet, som ikke stemmer med videobåndet hvor han skrive noget med hans højre hånd.
Mht. Irak forsøgte de jo ihærdigt at sige der var forbindelser mellem Al Qaeda og Saddam Hussein. Det var simpelthen så langt ud at det lykkedes dem ikke i første omgang at overbevise mange udenfor USA. Et senate-udvalg har lige aflagt en report der endelige afviser nogen forbindelse. Men, militæret har siden investerede masser af penge i propoganda i Irak, rettet delvis mod publikummet derhjem. Og efterhånden tror folk nu på 'Al qaeda i Irak'!! Propaganda duer jo.

Mange hilsner
Gavin

Til toppen 
#75086 - 13/11/2006 16:12 Re: Hvad er motivet [Re: Gavin]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Citat:
Der er så mange ting der 'lugter' mht. Osama Bin Laden
  • Bush er bedste venner med resten af hans familie

• Du får det til at lyde så familiært..

Bin Ladens familie er en af de vigtigste økonomiske faktorer i Saudi Arabien. Og har også politisk en del at sige. Osama har altid været familiens sorte får.

Citat:
  • CIA støttede Bin Laden og mujahedin-hæren med våben og træning mod Russerne i 80erne.

• I 80'erne var det altså russerne, der var fjenden... så selvfølgelig gjorde de det.

Citat:
  • På FBI's most wanted side nævnes 9/11 ikke som en forbrydelse han er sigtet for.

• Det er da ikke en særlig god konspiration, som ikke sørger for, at forbrydelsen kommer op på hjemmesiden. Tror du ikke bare siden er lidt forældet?

Til toppen 
    #75087 - 13/11/2006 16:21 Re: Hvad er motivet [Re: Gavin]
    steffenlaursen
    Bruger

Reg.: 17/12/2004
    Citat:
    Prøv at være lidt mere kritisk! Er en videobånd på arabisk af en mand der ikke engang ligner Osama Bin Laden tilskrækkelig bevis for at vælte en anden regering og slå tusindvis af civil ihjel? Talebanen sagde at de vil aflevere Bin Laden til en domstol hvis USA havde beviser. Jeg har ikke set andre beviser end "Fatty Bin Laden"-båndet.

Haha... vil mene, det var mere suspekt, hvis han talte amerikansk. Jeg har set billederne, der antages ikke at ligne hinanden. Ja, Osama er meget tykkere på 9/11-videoen (sjovt at det amerikanske efterretningsvæsen ikke var klar over at Bin Laden ikke var så tyk - ret amatøragtig forfalskning, skulle man mene).

En anden mulighed er, at Bin Laden har tabt sig... manden levede jo månedsvis i en hule, er det ikke hvad man kan forvente?

Mvh. Steffen

Til toppen 
    #75088 - 13/11/2006 20:39 Re: Londn, Madrid, ... ? [Re: ]
    Gavin
    Bruger

Jalokin skriver:
    Citat:
    Mener du også at terrorangrebene i London og Madrid var iscenesat?

Jeg har kun sat mig grundigt ind i 9/11. Men jeg kender til nogle interessente detalje i forhold til London, Madrid og Bali.

London:
    1. Der var en øjenvidne (Bruce Lait) der sagde at metallet i gulvet i hans togvogn var presset opad som om bomben havde været under vognen, og at han mener ikke der var hverken et menneske eller nogen bagage lige hvor hullet var (Cambridge News):
    Citat:
    "The policeman said 'mind that hole, that's where the bomb was'. The metal was pushed upwards as if the bomb was underneath the train. They seem to think the bomb was left in a bag, but I don't remember anybody being where the bomb was, or any bag"

2. Der var en 'øvelse' i gang på London Underground som lignede den aktuel begivenhed til forveksling. Nedunder er en afskrift fra en BBC radio interview på selve dagen (7 July 2005) - jeg har den som mp3-fil:
    Citat:
    Host: “Lets talk to Peter Power, a former senior officer from Scotland Yard, now Managing Director of Visor Consultants..."
    P.Power: “...at half past nine this morning, we were actually running an exercise for a company with a thousand people in London, based on simultaneous bombs going off precisely at the railway stations that happened this morning. So I still have the hairs on the back of my neck standing upright.”
    Host: “Let me get this quite straight, you were running an exercise to see how you would cope with this, and it happened while you were running the exercise?”
    P.Power: “Precisely.”

Denne øvelse vil have givet den ideelle dækning hvis en af skurkene blev opdaget mens han arbejdede. Gad vide om ikke de fire muslimske drenge var bare en del af øvelsen?

Madrid:
    Manden som beskyldes for at have skaffet sprængstoffet til angrebet var i besiddelse af privat telefonnummeret på lederen af den spanske civil bombe beredskab. Og tre af de mistænkte var 'stikker', der arbejdede for politiet (The Times):
    Citat:
    "The man accused of supplying the dynamite used in the al-Qaeda train bombings in Madrid was in possession of the private telephone number of the head of Spain’s Civil Guard bomb squad, it emerged yesterday...

The revelation has raised fresh concerns in Madrid about links between those held responsible for the March bombings, which killed 190 people, and Spain’s security services, and shortcomings in the police investigation. Señor Suárez Trashorras and two other men implicated in the bombings have already been identified as police informers.

Bali:
    Den tidlige president af Indonesien, Abdurrahman Wahid, sagde i et interview med en autralsk tv-kanal (SBS, 'Dateline') at han mente enten politiet eller forsvaret stod bag den store bombe på Bali (Sydney Morning Herald):
    Citat:
    Asked who he thought planted the second bomb, Mr Wahid said: "Maybe the police ... or the armed forces."

"The orders to do this or that came from within our armed forces not from the fundamentalist people," he says.

The program also claims a key figure behind the formation of terror group Jemaah Islamiah was an Indonesian spy.

Former terrorist Umar Abduh, who is now a researcher and writer, told Dateline Indonesian authorities had a hand in many terror groups.

"There is not a single Islamic group either in the movement or the political groups that is not controlled by (Indonesian) intelligence," he said.

Til toppen 
    #75089 - 13/11/2006 21:04 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: Gavin]
    Anonym
    Anonym

Hej Gavin

Stort respekt for det arbejde du lægger for dagen, ikke så meget på grund af indholdet, som på grund af dit motiv; at hjælpe andre til at gennemskue snyd og bedrag.

Men når det er sagt, så mener jeg også at vi mennesker har en imponerende evne til at se de ting vi gerne vil se. Selvom vi aldrig kan sige os helt fri fra at være påvirkede af vores erfaringer og forudgående viden, altså være helt objektive, så kan vi bestræbe os på at eliminere så mange fejlkilder som muligt.

Jeg har stort set ingen forhåndsviden om, ej heller den store interesse i, hele den her misere som du tilsyneladende går meget op i, men så nøgternt som jeg kan afgøre det på baggrund af den information du har suppleret her, så virker det ikke særligt overbevisende.

Det er her at jeg mener at teorien om at vi mennesker ser det vi vil se kan applikeres. Jeg føler ikke personligt noget engagement i den historie som du har fordybet dig grundigt i og kæmper for, så jeg er som udgangspunkt hverken for eller imod disse, lad os kalde dem konspirationsteorier.

Hvis to forskellige mennesker kan læse alt det du henviser til og få to vidt forskellige konklusioner ud af det; jeg mener f.eks. at det ved første øjekast virker lidt søgt og du mener at det nærmer sig en uhyggelig skjult sandhed, hvem forstår så de foreliggende information mest korrekt?

Forstår du min anke imod dine konspirationsteorier?

Ellers må du bede mig om at uddybe

Til toppen 
    #75090 - 13/11/2006 21:22 Re: Hvad er motivet [Re: Gavin]
    Anonym
    Anonym

Hej Gavin!
    Citat:
    Jeg så gerne at du havde den samme grundlæggende skepsis overfor meddelserne fra det hvide hus, som du har overfor mig. De er nu velkendt som løgner

Næsten alle politikere er løgnere. I USA præsidenten meget magt, derfor tyer han til store løgne.

Men helt ærligt: Hvis den amerikanske regering kunne iscenesætte terrorangrebene d. 11. septemper, hvorfor iscenesatte de dem ikke som et irakisk angreb i stedet for senere at opfinde et tåbelig begrundelse?

Jeg synes ikke dine argumenter holder. Selvfølgelig havde amerikanerne angrebsplaner på Afghanistan. Det var en terrorrede dengang, hvilket var kendt. Osama Bin Laden var også kendt som terrorist og det var kendt at Taliban-regimet var værter for ham. At USA har samarbejdet med al verdens terrorister er ikke noget nyt. Sådan noget sker når man arbejder ud fra filosofien om at min fjendes fjende er min ven (uanset hvor usympatisk den filosofi end er).

Mvh. Jalokin

Til toppen 
    #75091 - 13/11/2006 21:25 Re: Londn, Madrid, ... ? [Re: Gavin]
    Anonym
    Anonym

Hej Gavin!

Ok, lad mig lige få det på det rene: Tror du at terrorangrebene i London, i Madrid og på Bali kunne være iscenesat på samme måde som du mener at angrebene d. 11. september 2001 var det?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
    #75092 - 13/11/2006 22:38 Re: Det kristeligt i at 'sværme for konsp.teorier' [Re: Gavin]
    joppe
    Bruger

Reg.: 09/02/2002
    Sted: Nørrebro, København
    hej Gavin

Jeg har ikke sat mig ind i sagen omkring 9/11 af den simple grund at det ikke interesserer mig. I min, måske kyniske, verden er det underordnet om det var flyverne der fik bygningerne til at kollapse eller om de fik hjælp af andre. Det vigtige i denne situation, mener jeg, er at der var nogle der gik så langt at de kaprede nogle fly og fløj ind i bygningerne.

Men noget der interesserer mig meget er konspirationsteorier. Især konspirationsteorier med religiøse islæt og hvor konspirationsteoretikerne bruger religiøse argumenter. Det har haft min interesse i mange år.
    Som nogle brugere her på jesusnet nok har opdaget, så har denne interesse blevet brugt meget i konspirtioner omkring "new world ordwe", okkultisme og ikke mindst frimureri.

Men noget der har undret mig længe og måske noget du kunne svare på er, om konsprationsteoretikerer der er kristne nogensinde bruger denne gejst og ånd til at afsløse "løgne" og "konspirationer" til at også undersøge den religion de bekender sig til. Kristendommen har jo en masse ubesvarede spørgsmål som kan tolkes og ses på mange måder.

Bruger du nogensine din kritiske sans på kristendommen?

mvh.

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
    #75093 - 14/11/2006 13:37 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: Gavin]
    JesusFreakDK
    Bruger

Reg.: 24/05/2005
    Ja, USA stod helt sikkert bag 11/9 selv - og i virkeligheden er det 2 frimurere i en lille spøgelsesby i "Den store Satan" (USA) der styrer hele verden, og snart vil indføre en ny samfundsorden.

Eller også kunne man få lidt jordforbindelse.

Al respekt til dit engagement, Gavin, og jeg beklager hvis du tager det her alt for personligt, men jeg mener altså at betegnelsen "ekstremist" er rimeligt rammende for folk som mener at USA selv stod bag det største terrorangreb mod USA nogensinde. Jordforbindelse er der altså ikke ret meget af.

Mvh

JF

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
    -Grundtvig

Til toppen 
    #75094 - 14/11/2006 13:49 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: JesusFreakDK]
    Anonym
    Anonym

Citat:
    Eller også kunne man få lidt jordforbindelse.

Al respekt til dit engagement, Gavin, og jeg beklager hvis du tager det her alt for personligt, men jeg mener altså at betegnelsen "ekstremist" er rimeligt rammende for folk som mener at USA selv stod bag det største terrorangreb mod USA nogensinde. Jordforbindelse er der altså ikke ret meget af.

Mvh

JF

Hvis "jordforbindelse" er lig med spydighed, så er det vel også lige meget.

Gavin, der er utvivlsomt løgne og bedrag forbundet med den dag.

Men den største løgn og det største bedrag i verden i dag er at mennesker lever i tro på at Kristus er irrelevant. Dét bedrag er større end noget andet.

Til toppen 
    #75095 - 14/11/2006 14:56 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: ]
    JesusFreakDK
    Bruger

"Men den største løgn og det største bedrag i verden i dag er at mennesker lever i tro på at Kristus er irrelevant. Dét bedrag er større end noget andet."

For een gangs skyld er vi enige, Moe.

-Grundtvig

Til toppen 
    #75096 - 14/11/2006 15:04 Re: at se de ting vi gerne vil se (til CloudHands) [Re: ]
    Gavin
    Bruger

Citat:
    "vi mennesker har en imponerende evne til at se de ting vi gerne vil se"

Jeg har efterhånden nogle år på bagen (40) og nok livserfaring til at jeg kende denne fænomen meget godt. Jeg har dog lidt svært ved at se hvordan du vil tillægge den til mig i denne sammenhæng. Tror du jeg foretrækker den fortolkning at magthavere i USA er så korrupte at de vil slå deres egne folk ihjel for at få påskud til krig? Det gøre jeg aldeles ikke! Det var kun efter at have stødt på uimodståelige beviser og argumenter at jeg blev tvunget til at vælte op og ned på mit verdensbillede (i forhold til hvem de "gode" og "onde" er). Det fremkaldte en stærk reaktion som jeg var flere uger i at komme over igen.
    Citat:
    "Hvis to forskellige mennesker kan læse alt det du henviser til og få to vidt forskellige konklusioner ud af det; jeg mener f.eks. at det ved første øjekast virker lidt søgt og du mener at det nærmer sig en uhyggelig skjult sandhed, hvem forstår så de foreliggende information mest korrekt?"

Det er ikke et spørgsmål om fortolkning/forståelse eller forskellige synspunkter. Enhver som kigger grundigt og fordomsfrit på sagen vil opdage at kritikken er seriøs og hullerne i den officielle forklaring er mange og store. Det lyder nok arrogant at jeg siger du så stærkt. Men min erfaring er at det passer. Grunden til vi ser forskelligt på emnet har derfor mere med fordom og engagement at gøre. Du har ikke den store engagement i emnet, og derfor bruger du heller ikke tid til at sætte dig ordentligt ind i den. Det er ikke kritik, jeg forstår dig godt. Sådan kunne jeg nemt have reageret og der er andre emner som jeg behandler på samme måde (dvs. som jeg gider ikke spilde tid på).

Jeg må også sige at jeg har ikke fremlagt kerneargumenterne her. De kræver grundig behandling så jeg har bare henvist til hjemmesiden hvor de får den behandling. Du kan finde mit bud på de seks bedste argumenter her. Men jeg lover ikke at en overfladisk gennemgang vil være nok til at overbevise dig. Man skal give sig tid til at tygge over det, og også grave lidt ned i dybden for at opdage der er en dybde i kritikken. Jeg har ikke de stor forventninger til du vil gøre det .

Mht til 'fordom' virker det langt ud til stort set alle i forummet (kan jeg fornemme) at påstå at USA selv kunne finde på at iscenesætte 9/11. Jeg har flere gang refereret til Operation Northwoods, men det virker ikke som om nogen har læst den endnu. Northwoods er et dokument hvor det står i sort og hvidt at miltæret i USA (på højeste plan) planlagde falsk terror operationer mod sig selv som de ville give Cuba skylden for, for at få opbakning til krig i Cuba (i 1962). Nu citere jeg bare et af de 9 forslag de fandt frem til:
    Citat:
    8. It is possible to create an incident which will demonstrate convincingly that a Cuban aircraft has attacked and shot down a chartered civil airliner enroute from the United States to Jamaica, Guatemala, Panama or Venezuela. The destination would be chosen only to cause the flight plan route to cross Cuba. The passengers could be a group of college students off on a holiday or any grouping of persons with a common interest to support chartering a non-scheduled flight.

a. An aircraft at Eglin AFB would be painted and numbered as an exact duplicate for a civil registered aircraft belonging to a CIA proprietary organization in the Miami area. At a designated time the duplicate would be substituted for the actual civil aircraft and would be loaded with the selected passengers, all boarded under carefully prepared aliases. The actual registered aircraft would be converted to a drone.

b. Take off times of the drone aircraft and the actual aircraft will be scheduled to allow a rendezvous south of Florida. From the rendezvous point the passenger-carrying aircraft will descend to minimum altitude and go directly into an auxiliary field at Eglin AFB where arrangements will have been made to evacuate the passengers and return the aircraft to its original status. The drone aircraft meanwhile will continue to fly the filed flight plan. When over Cuba the drone will being transmitting on the international distress frequency a "MAY DAY" message stating he is under attack by Cuban MIG aircraft. The transmission will be interrupted by destruction of the aircraft which will be triggered by radio signal. This will allow ICAO radio stations in the Western Hemisphere to tell the US what has happened to the aircraft instead of the US trying to "sell" the incident.

Jeg vil gerne have dokumentet oversat til dansk, men har ikke nået så langt endnu. De snakker også om, bl.a., at synke et skib fyldt med flytninger og springe bomber i Florida.

Mange hilsner
    Gavin

Til toppen 
    #75097 - 14/11/2006 15:40 Re: at se de ting vi gerne vil se (til CloudHands) [Re: Gavin]
    Anonym
    Anonym

Citat:
    Det var kun efter at have stødt på uimodståelige beviser og argumenter at jeg blev tvunget til at vælte op og ned på mit verdensbillede (i forhold til hvem de "gode" og "onde" er)

Det er kun Gud, der har ret til at dele mennesker op i får og bukke - hverken Bush eller Fogh burde gøre det. Det onde er i alle mennesker, men det er forskelligt, hvor meget vi lader os styre af det.

Men jeg vil bare give et eksempel på, hvordan denne konspirationsteorier overfortolker evt. løgne:

Det siges at UA93 blev skudt ned. Dermed konkluderes det, at hele terrorangrebet var en konspiration. Men UA93 var det sidste fly, der forulykkede. Flyet forulykkede mere end 1 time og et kvarter efter det første fly. Altså nok til at amerikansk luftvåben kan have skudt flyet ned - enten fordi de fik ordre til det, eller fordi nogen i al hast tog sagen i egen hånd. Hvis et terrorangreb lignende 11/9 2001 ville ske i dag, ville ethvert fly være i fare for at blive skudt ned, hvilket desværre kan være eneste udvej. At amerikanerne ville skjule en evt. nedskydning kan være meget sandsynlig, selv om der kynisk set havde været gode grunde (som denne artikel på CNN indikerer).

Et andet af punkterne på den side du henviser til, er hvordan de to tårne kunne bryde sammen. Det påstår konspirationsteoretikerne ikke burde kunne lade sig gøre. Men der er gode forklaringer på sammenbrudet, hvilket man kunne læse i adskillige aviser, herunder ugebladet Ingeniøren. Som bevis for påstanden citerer man BT, der havde interviewet en sprængningsekspert. Men den omtalte artikel er fra dagen efter, dvs. at journalisterne har haft fra om eftermiddagen til deadline (dvs. et par time, måske mere) - og sprængningseksperten har ikke kunnet tænke sig om længe før han udtalte sig.

Mvh. Jalokin

Ændret af Jalokin (14/11/2006 15:47)

Til toppen 
    #75098 - 15/11/2006 00:23 Re: Londn, Madrid, ... ? [Re: ]
    Gavin
    Bruger

Jalokin skriver:
    Citat:
    Men helt ærligt: Hvis den amerikanske regering kunne iscenesætte terrorangrebene d. 11. septemper, hvorfor iscenesatte de dem ikke som et irakisk angreb i stedet for senere at opfinde et tåbelig begrundelse?

Jeg synes du undervurderer Afghanistan. Den var åbenbart højeste på listen. Ellers var det fordi de mente de kunne nemmere sælge en krig i Irak pga. Saddam (de vil jo ind i begge steder). Sandheden er at 9/11 gjorde det lettere også at få opbakning til Irak (selv om de fleste ikke købte den direkte forbindelse). Og nu bruger de 9/11 i hver anden sætning når de snakker om hvorfor de skal blive i Irak. Nu tror folk på 'al qaeda i Irak' efter den store propaganda-offensiv.

Jalokin skriver:
    Citat:
    Ok, lad mig lige få det på det rene: Tror du at terrorangrebene i London, i Madrid og på Bali kunne være iscenesat på samme måde som du mener at angrebene d. 11. september 2001 var det?

Jeg ser det som sandsynligt, men jeg har ikke brugt meget tid på disse begivenheder ud over at lægge mærke til, bl.a. de ting jeg nævnte.

Generelt betragter jeg den islamistiske terror-trussel mod vesten som en mythe. Det vil ikke sige der ikke findes et par skør folk med voldelige intentioner, men bare en dråbe i forhold til det overblæste billede man får i medierne. Den vurdering er baseret på mange observationer, for mange at fremlægge her. Men lade os tage et par:

1. Tænk bare på Guantanemo-lejren. USA siger at de er nogen af de værste, mest farlige terrorister der findes. Men hvis man kommer fra de rigtige land bliver man løsladt. Samtlige 8 fra storbritannien blev løsladt uden anklage. De holdte godt nok på dem et år eller to først. Dvs. i 1-2 år var de farlige terrorister og så lige pludselige er de (samtlige 8) uskyldige. Hvorfor skulle vi tro at USA har beviser imod nogen af fangerne? De vil ikke stille dem foran en almindelig domstol. De prøver at få dem dømt skyldige via militær 'tribunals'. Jeg har set en britisk militær-advokat stå frem på BBC-nyhederne og sige at fangerne har ingen håb om 'fair trial'. Rumsfeld et al simpelthen skifter regelerne hver gang de bliver forhindret i at få dem dømt skyldig. Australske militær-advokater har også afsløret at de fik at vide at juryen skulle nok give dem en skyldig dom, lige meget vor svag deres anklagesag var. Højesteret i USA afviste at de kunne bruge disse militær-tribunals - det har sat programmet tilbage for dem. Men så fik Bush en forfærdelig stykke lovgivning igennem lige før valget som legitimisere disse tribunals og gøre det umuligt for terrorister eller 'unlawful enemy combatants' at rejse nogen form for retsag mod USAs regering. Hvem er en 'unlawful enemy combatant'? Hvem som helst de siger er sådan en.
    Citat:
    "The U.S. government has repeatedly said Guantanamo houses only terrorists and people from the battlefields -- the worst of the worst. We know that this claim is not only an exaggeration, but a lie, and Murat Kurnaz's case proves this." (Washington Post)

2. USA er ikke bleg for at bruge tortur for at få en tilståelse. Fx, Maher Arar blev anholdt i USA som en terrormistænkte, flyttet til Syrien hvor han blev fængslet i 10 måneder og udsat for tortur for at få en tilståelse (dr.dk). I dag er han fuldstændig frifundet for nogen form for terrorforbindelser.

3. Medierne trofast rapportere om de mange terror anholdelser over hele verden. Men de siger stort set ikke et ord når 98% af disse mistænkte bliver løsladt uden dom. Tænk, fx, på 'terroristerne' fra Glostrup - hvor blev de af? Og det PET dokument som fik lov at blæse rundt på gaden i Vollsmosesagen. Så blev de dømt i medierne i stedet for i retten. Ud af 701 'terrorister' anholdt i storbritannien havde kun tre islamister blevet dømt 3½ år efter 9/11:
    Citat:
    "Of the 701 people arrested [in the UK] under the Terrorism Act since the September 11 attacks, half have been released without charge and only 17 convicted under the act. Only three of those cases relate to allegations of Islamist extremism." (Guardian, 23 April 2005)

Nå, det bliver sent. Din næste indlæg må vente til imorgen .

Mange hilsner
    Gavin
    www.911truth.dk

Til toppen 
    #75099 - 15/11/2006 13:54 Re: Londn, Madrid, ... ? [Re: Gavin]
    Anonym
    Anonym

Krigen i Afghanistan har bestemt ikke været gratis. Og den har drænet det amerikanske militær for ressourcer, som ellers kunne være brugt i Irak.

Men vil du helt afvise, at Afghanistan var en terrorist-rede?
    Vil du i det hele tage afvise, at der er noget, der hedder islamisk terrorisme?
    Hvad bliver det næste? Mener du at Israel selv skyder Kassam-raketter på sig selv og opfinder busbomber?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
    #75100 - 15/11/2006 15:30 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: Gavin]
    Anonym
    Anonym

Hej Gavin, og velkommen til!,..

Må indrømme jeg synes det hele smager lidt af konspirationsteoritik, og jeg kan ikke rigtigt tage folk alvorligt der siger at 9/11 og bomberne i London er iscenesat og alt muligt af staten selv, ligesom hvis du sagde til mig at Holocaust ikke har fundet sted,....

Sry,... Håber ellers du får nogle fede debatter herinde.

mvh Stud.theol
    Lars

Til toppen 
    #75101 - 15/11/2006 22:09 Svar til Moe [Re: ]
    Gavin
    Bruger

Hej Moe
    Citat:
    Gavin, der er utvivlsomt løgne og bedrag forbundet med den dag.

Men den største løgn og det største bedrag i verden i dag er at mennesker lever i tro på at Kristus er irrelevant. Dét bedrag er større end noget andet.

Det er jeg enig med dig i Moe. Men det betyder ikke at vi ikke skulle tage hånden om nogen af de mindre løgne engang imellem.
    Citat:
    Stræb efter ret,
    hjælp den undertrykte,
    skaf den faderløse ret,
    før enkens sag!

Esajas' bog 1:17

Jeg kan ikke længere tåle at høre om alle de mænd der sidder i bur i Guantanemo uden retterlig adgang, uden at vide hvad de er anklaget før, udsat for tortur. Det samme gælder alle de enker og faderløse efter USA har direkte og indirekte slået en halv million civil ihjel i Irak, ikke for at nævne Afghanistan. Det hele er baseret på en række løgn, og nu synes jeg ikke jeg kan bare se passivt til længere.

Hilsen
    Gavin
    www.911truth.dk

Til toppen 
    #75102 - 16/11/2006 22:43 Re: at se de ting vi gerne vil se (til Jalokin) [Re: ]
    Gavin
    Bruger

Hej Jalokin!
    Citat:
    Men jeg vil bare give et eksempel på, hvordan denne konspirationsteorier overfortolker evt. løgne:

Det siges at UA93 blev skudt ned. Dermed konkluderes det, at hele terrorangrebet var en konspiration. ... At amerikanerne ville skjule en evt. nedskydning kan være meget sandsynlig, selv om der kynisk set havde været gode grunde (som denne artikel på CNN indikerer).

Jeg er enig med dig - det virker sandsynligt at det endeligt lykkedes militæret at gøre deres pligt og 'intercepte' flyet. Jeg synes de skulle bare have fortalt sandheden i så fald, men OK måske valgte de at lyve. Men de forstår at lyvve hva'! Den historie de har opdigtet vedr. de passagerer der gav modstand er blevet fortalt igen og igen og blevet bedre og bedre, og nu har man lavet en film om hele løgnen. Det lykkedes dem at vende en handling de ikke vil kendes ved til en propaganda historie som øger opbakning til krig og den nationale stolthed.

Jeg mener heller ikke UA93 er nok i sig selv til at bevise at USA har selv iscenesat 9/11. Det giver jeg dig også ret i.

Citat:
    Et andet af punkterne på den side du henviser til, er hvordan de to tårne kunne bryde sammen. Det påstår konspirationsteoretikerne ikke burde kunne lade sig gøre. Men der er gode forklaringer på sammenbrudet, hvilket man kunne læse i adskillige aviser, herunder ugebladet Ingeniøren.

Jeg har læst den artikkel du henviser til og jeg har læst de mest interessante del af NIST-rapporten som Ingeniøren har baseret artiklen på. Du er nødt til at forstå at NIST har ikke bevist noget som helst mht. de to tårne. De startede med den opfattelse at fly-skaden og brandene var årsagen til begge kollapse. Og så har de prøvet at forklare hvordan det kunne lade sig gøre. I processen modsiger de fuldstændigt den hidtidige officielle forklaring på kollapsen som alle havde accepteret. De når frem til at flyene må have flået så meget af isoleringen på jernstykkerne væk at de ikke længere var i stand til at modstå ilden. Men hvordan ved de at flyerne må have flået stort set alle brandisoleringen væk - fordi tårnene kollapsede jo! Det vil sige deres argument er cirkulære. Der er mange andre svagheder i rapporten, bl.a. har de ikke forklaret den videre kollaps, overhovedet! - de er tilfreds når de mener de har forklaret hvordan 3-4 etager har styrtet sammen. Jo, de nævner godt nok "rambuk"-teorien (at topstykket så knuser resten af bygningen) men de har overhovedet ikke analyseret denne mekanisme.

NIST siger at WTC2 (sydtårnet) kollapsede i 9 sekunder. Hvis toppen af tårnet faldt ned i fritfalds hastighed vil den ramme jorden efter 9,2 sekunder. Dvs. sydtårnet kollapsede stort set i fritfaldshastighed. Men det kan ikke lade sig gøre uden sprængstof. Lade os sige de top 25 etager faldt 3-4 etager ned i et hak. De opnår en vist hastighed - lade os ignorere den styrke der var tilbage i strukturen og sige 'stykket' falder i frit fald. Så rammer det den første etage af bygningen nedunder som har stadig sin fulde styrke. Noget af energien topstykket har bliver brugt til at knuse beton, flækker svejsninger og kaste jernbjælker langt ud til siderne. Massen af denne etage er stationær og skal skuppes i gang. Dvs. gennemsnitshastigheden for hele den faldende masse nedsættes.

Jeg er i gang med at lave en model som jeg sætter ud på Nettet når jeg er færdig. Hvis man bare tager hensyn til den inerti jeg nævnte i hver etage, kan man ikke kommer ned under en kollaps tid på 10,3 sekunder. Når man bare allokere lidt energi til at knuse beton, kaste jernbjælker ud til siderne, og når man også tage hensyn til at ikke alle massen falder lige ned (en del falder ud til siderne eller blæser væk) - kan man ikke kommer ned under en fald tid på ca. 30 sekunder! Den eneste forklaring på hvad vi kan se i billederne og den fritfaldshastighed er at strukturen nedunder er tilintetgjort INDEN topstykket når den.

Alt det ovenstående har jeg redegjort for her (sektion 5). Siden er ikke oversat til dansk endnu, men bare kig på billederne sidst på siden hvis ikke andet. Den officielle forklaring er at en "rambuk" (fx de top 25 etager) faldt ned og knuste de underliggende 85 etager (selv om stålet var op til 16 gange tykkere ned i bunden). Men når man kigger på billederne, efter støvet forsvinder, er der ingen rambuk. Hvor er den kæmpe hammer som har knust de 47 stålsøjler i kernen - lavet af 100 mm stålplad - som kunne bærer hele bygnings 200,000 tons? Der er ingen hammer, det ligner bogstaveligt en bombetomt.
    Citat:
    om bevis for påstanden citerer man BT, der havde interviewet en sprængningsekspert. Men den omtalte artikel er fra dagen efter, dvs. at journalisterne har haft fra om eftermiddagen til deadline (dvs. et par time, måske mere) - og sprængningseksperten har ikke kunnet tænke sig om længe før han udtalte sig.

Det er mig der har lavet siden, og citatet er mest for at pirre folks nysgerighed. Jeg fremlægger den ikke som bevis. Det er bare en af de mange udtalelser inden skyklapperne bliver sat på, hvor folk beskriver hvad de mener de ser uden hæmninger. Men nu du nævner kort tid til at tænke sig om, gælder det samme kritik for de første udtalelser om at kollapserne sagtens kunne forklares (de kom også ud fra første dag). Og de underdrivede helt vildt bygningernes stålkonstruktion og overdrivede brandene (se samme link for eksempler, sektion 2). BBC præsenterede fx en grafik som var stærkt vildledende, og citerede eksperter der sagde stålet smeltede i ilden selv om det er helt umuligt.

Jeg har forresten holdt et møde med en journalist fra Ingeniøren hvor jeg fremlagde billederne og argumenterne fra ovenstående link. Til sidst havde vedkommende ikke flere indsigelser og kunne godt følge mit argument, og er meget interesseret i at kigge på min model når den er helt færdig.

Mange hilsner
    Gavin
    www.911truth.dk

Til toppen 
    #75103 - 18/11/2006 06:36 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: Gavin]
    Maxtor
    Bruger

Reg.: 28/03/2006
    Ehh jeg vil gerne hjælpe.Jeg er ked af at sige velkommen til virkeligheden.Først og fremest vil jeg sige til dig at du bliver slagtet når du fortæller den faktiske sandhed.Der næst skal du vide er at Gud har styr på det og at tingende sker efter hans vilje om de / i vil det eller ikke.

Jeg har i snart langtid fortalt om dette sataniske angreb på menneskeligheden læs mine tråde og blevet beskyldt for koruption osv osv igen og igen men faktum er at Ladin familien driver forretning med Bush famillien i Olie,Våben og fængsels branchen og Gud ved hvad de laver i Afganistan som aldrig har set så høj en valmue høst før som under NATO og FN/UN.

Jeg ved ikke om Bush har noget ellers at sige i verdens historien men jeg kan nævne at hans bedstefar var primus motor i den tyske Nazi stål indukstri.mon æblet falder langt fra træet tåber!!!!!!Hitler fik magten i Tyskland ved at bruge denne formel (Handling reaktion løsning) .......Handling brænd Rigsdagen ned........Reaktion giv de politiske modstandere skylden.....Løsning Lad mig klare det så kommer der styr på det.

AW AW AW 9/11 er jo en klon af dette Jeg kan ikke sige andet end at det er Gud der spiller med jer for at skabe sit rige efter denne nye verdens orden og Antikrist har udspillet derres role med derres Nye verdens dynasti og sikkert dræbt de fleste af os undervejs så kommer min Herre igen og opretter det evige liv med Gud og dem der ikke ville tro eller på anden måde forvaskede bibelens sande profetier bliver strafet i evig ild forestiller jeg mig måske de bare forsvinder bibelen siger noget andet.

Hvis du endelig vil fordybe dig i denne verdens fald hvilket jeg fraråder på det kraftigste så er her lidt weblinks.......... Bohemiangrove http://www.mt.net/~watcher/bohemiangrove.html , http://cremationofcare.com/illu_bohemian_grove.htm
    http://home.planet.nl/~reijd050/organisations/Bohemian_Grove_members_list.htm

Hvis i er bare lidt grundige vil i finde ud af at der ikke har været en eneste President for USA siden Kennedy der ikke har været medlem af Bohemiangrove dem der brænder et menneske af foran en kæmpe ugle på 40 fod foran det de kalder Molog Bibelen kalder Molog Satan men det er jo nok bare pjat noget de finder på!!

Igen kan jeg bare sige at en bibelsk profeti går i opfyldelse når den siger at intet skal være skjult før jeg kommer.Men igen hold jer til ordet som er Yahsuah/Jesus ham som Gud skabte verden ved Verden skal forgå men Ordet skal aldrig forgå !

Kumunismen Kapetalismen Nazismen vil smelte sammen og skabe en religion en regering en verden satans drøm for en kort tid som bibelen har sagt læs den og brug den til din fordel
    saml jer skatte hos gud ikke i verden.

Til toppen 
    #75104 - 18/11/2006 17:20 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: Maxtor]
    Reuss
    Bruger

Reg.: 17/08/2006
    Hej Maxtor

Citat:
    Ladin familien driver forretning med Bush famillien i Olie,Våben og fængsels branchen

Ved ikke hvor du har det fra, men det er sandt at bin Laden familien driver forretning med Bush familien. Osama bin Laden har altid været familiens sorte får og har derfor ingen relation med forretninger.
    Om det indebærer våben og fængsler og "valumer", skal jeg ikke kunne sige. Men hvis du vil belyse det med et link eller anden form for dokumentation, ville det være rart

Citat:
    Jeg ved ikke om Bush har noget ellers at sige i verdens historien men jeg kan nævne at hans bedstefar var primus motor i den tyske Nazi stål indukstri

Her må jeg skuffe dig. Bush's bedstefar Prescott Bush var ikke nazist. Det er rigtigt at han arbejdede med stål, men det var i USA. Og at han forhandlede med nazisterne er også rigtigt. Som fleste kapitalister vil man jo gerne få penge hvor det er muligt. Dog tværtimod gør det ham ikke til nazist. At han skulle være nazist er et utroligt tyndt rygte og det er ikke et faktum som du påstår.
    Tror du mig ikke, så se her:
    Prescott Bush

Citat:
    Kumunismen Kapetalismen Nazismen vil smelte sammen....

Næppe da kommunisme afskyrer kapitalisme og nazisme. Og Nazisme og kapitalisme afskyrer kommunisme. Men du er atter velkommen til at belyse din opstand med dokumentation.

/Reuss

Are you my Queen? I didn't vote for you!

Til toppen 
    #75105 - 19/11/2006 15:54 Re: Svar til Moe [Re: Gavin]
    JesusFreakDK
    Bruger

"Jeg kan ikke længere tåle at høre om alle de mænd der sidder i bur i Guantanemo uden retterlig adgang, uden at vide hvad de er anklaget før, udsat for tortur. Det samme gælder alle de enker og faderløse efter USA har direkte og indirekte slået en halv million civil ihjel i Irak, ikke for at nævne Afghanistan. Det hele er baseret på en række løgn, og nu synes jeg ikke jeg kan bare se passivt til længere."

Og så kommer du selv med en af de største løgne...

Koalitionen har IKKE slået en halv million civile ihjel i Irak (nu mener jeg i øvrigt tallet var nærmere 6 end 500.000, men dette er irrelevant for spørgsmålet om hvem der har ansvaret).

De dødsfald der kan tilskrives Koalitionen er de der fandt sted under krigen (dvs. 21 (eller 23? Kan ikke huske det...). marts- 1. maj 2003), og ved diverse offensiver under besættelsen (som sluttede i slutningen af juli 2004, if memory serves me well), samt efterfølgende offensiver, omend selv DER er det i mine øjne et tolkningsspørgsmål, fordi civile hele tiden er blevet brugt som menneskelige skjolde - først af Saddam, siden af terroristerne.

At Koalitionen ikke kan tilskrives ansvaret for de konstante terrorbombninger foretaget af islamister og Saddam-tilhængere burde være en selvfølge.

De 600.000 dødsfald er det SAMLEDE antal i Irak siden befrielsen begyndte i slutningen af marts 2003 - ikke dem Koalitionen er ansvarlige for.

Og så et lille bibelord til Saddam-tilhængerne som mener at vi ikke burde have afsat ham:

"Nej, den faste, jeg ønsker,
    er at løse ondskabens lænker
    og sprænge ågets bånd,
    at sætte de undertrykte i frihed,
    og bryde hvert åg;"
    -Esajas, 58:6

Og hvad angår Guantanamo BEHØVER jeg vel ikke trække Romerne, 13 frem, vel??

JF

-Grundtvig

Til toppen 
    #75106 - 19/11/2006 16:50 Re: Svar til Moe [Re: JesusFreakDK]
    Anonym
    Anonym

Citat:

Og så et lille bibelord til Saddam-tilhængerne som mener at vi ikke burde have afsat ham:

"Nej, den faste, jeg ønsker,
    er at løse ondskabens lænker
    og sprænge ågets bånd,
    at sætte de undertrykte i frihed,
    og bryde hvert åg;"
    -Esajas, 58:6

Og hvad angår Guantanamo BEHØVER jeg vel ikke trække Romerne, 13 frem, vel??

JF

650.000 civile er anslået blevet dræbt siden koalitionen gik ind i Irak. Har koalitionen slået dem alle ihjel? Nej. Har koalitionen medvirket til at destabilisere Irak i en sådan grad at det har kostet mere end en halv million mennesker livet? Ja. Er koalitionen en del af løsningen eller problemet ved dette problem? Det må tiden vise. Men det ser ikke godt ud, hvilket er dybt, dybt tragisk.

Det er ikke det, denne diskussion handler om, men det er simpelthen højt utiltalende at gøre mennesker, der er og var imod koalitionens håndtering af Irak til tilhængere af Saddam. Det er at forsimple en meget kompliceret problemstilling. Det kan jeg ikke se hvad nogen har glæde af, andet end dem, der ønsker at stigmatisere deres politiske modstandere. Modspørgsmålet må være hvilke ondskabs lænker det er, der er blevet sprængt, nu hvor situationen efter Saddams afsættelse har krævet flere menneskeliv end tiden med ham som diktator...

Til toppen 
    #75107 - 19/11/2006 22:49 Re: Svar til Moe [Re: ]
    JesusFreakDK
    Bruger

"650.000 civile er anslået blevet dræbt siden koalitionen gik ind i Irak. Har koalitionen slået dem alle ihjel? Nej."

Godt, Ergo kan Koalitionen ikke have ansvaret for deres død.

"Har koalitionen medvirket til at destabilisere Irak i en sådan grad at det har kostet mere end en halv million mennesker livet? Ja."

Destabiliseringen er ikke noget Koalitionen har stået for - men noget som Saddam-loyalister og militante islamister må tage på deres skuldre.

"Det er ikke det, denne diskussion handler om, men det er simpelthen højt utiltalende at gøre mennesker, der er og var imod koalitionens håndtering af Irak til tilhængere af Saddam."

Aha...
    Så selvom man gerne så at Saddam var blevet siddende på magten, så støtter man ikke hans regime?
    Undskyld, men den køber jeg ikke.

"Det er at forsimple en meget kompliceret problemstilling."

Det klassiske forsøg på at slippe udenom en ubehagelig kendsgerning, nemlig denne: Havde det ikke været for Koalitionens invasion og befrielse af Irak så havde Saddam Hussien stadig siddet på magten, i stedet for nu at være blevet idømt sin fortjente straf.
    Var man modstander af befrielsen er man nødvendigvis også modstander af at Saddam Hussein blev fjernet fra magten, og så er det en slåskamp om kejserens skæg hvorvidt man er Saddam-tilhænger eller "blot" Saddam-tolererende.

"Modspørgsmålet må være hvilke ondskabs lænker det er, der er blevet sprængt, nu hvor situationen efter Saddams afsættelse har krævet flere menneskeliv end tiden med ham som diktator..."

Hvis ikke du kalder Saddams regime for ondskabens lænker, så tror jeg ikke vi kan komme videre i diskussionen.
    Rom blev ikke bygget på een dag - og et stabilt demokratisk Irak rejser sig ikke som Fugl Fønix af asken efter et 30 år langt rædselsregime på bare 3 år. At forsøge at bilde folk ind at dette er muligt er ikke seriøst.
    Koalitionens fejl er at vi ikke besatte Irak tungt nok. Havde vi indsat dobbelt så mange styrker til besættelsen ville mulighederne for at få reel kontrol have været NOGET bedre - og måske endda realistiske.
    Denne fejl tror jeg det er for sent at rette op på, idet folkestemningen (igen kommer vi tilbage til vulgus indoctum som omtales i "demokrati-debatten" andetsteds her på JN) har vendt sig mod at sende flere tropper derned.
    "For tænk nu hvis de bliver beskudt!"
    (og det kommer fra en som har haft en fætter i Afghanistan som var involveret i Musa Qala-kampene, og som derfor kender lidt til bekymringer for slægtninge i kampzoner)

Det er min påstand at havde vi besat Irak massivt, og ikke bare delvist, så havde vi været en god del tættere målet, fordi det så ikke havde været de lokale stammeledere som var gået ind og havde sørget for bare NOGENLUNDE ro og orden - men koalitionsstyrkerne.

Problemet med befrielsen af Irak var altså ikke at den fandt sted, men at der ikke blev indsat tropper nok.

-Grundtvig

Til toppen 
    #75108 - 19/11/2006 23:09 Re: Svar til Moe [Re: JesusFreakDK]
    Anonym
    Anonym

Citat:
    "650.000 civile er anslået blevet dræbt siden koalitionen gik ind i Irak. Har koalitionen slået dem alle ihjel? Nej."

Godt, Ergo kan Koalitionen ikke have ansvaret for deres død.

Det siger jeg heller ikke. Du behøver ikke lægge mig ord i munden.

Citat:
    "Har koalitionen medvirket til at destabilisere Irak i en sådan grad at det har kostet mere end en halv million mennesker livet? Ja."

Destabiliseringen er ikke noget Koalitionen har stået for - men noget som Saddam-loyalister og militante islamister må tage på deres skuldre.

Det er en forsimpling. Det er destabiliserende at gå ind med militær magt i et andet land. Det er det på kort sigt. Problemet med Irak er at det korte sigt er ved at blive vældig langt.

Citat:
    "Det er ikke det, denne diskussion handler om, men det er simpelthen højt utiltalende at gøre mennesker, der er og var imod koalitionens håndtering af Irak til tilhængere af Saddam."

Aha...
    Så selvom man gerne så at Saddam var blevet siddende på magten, så støtter man ikke hans regime?
    Undskyld, men den køber jeg ikke.

Der er ingen mennesker der brød sig om at Saddam sad på magten. Der er heller ingen mennesker der er trætte af at slippe af med ham.

Det er ikke ensbetydende med at det var en hensigtsmæssig måde han blev styrtet på. Det kommer måske som en overraskelse, men man kan faktisk have et nuanceret billede af hvordan situationen kunne være tacklet. Tror du jeg sidder og godter mig over at Bush og Blair er malet op i et hjørne? Det er en stor ulykke for Irak at der lå en løgnagtig, kortsigtet og unuanceret forståelse situationen til grund for invasionen.

Citat:
    "Det er at forsimple en meget kompliceret problemstilling."

Det klassiske forsøg på at slippe udenom en ubehagelig kendsgerning, nemlig denne: Havde det ikke været for Koalitionens invasion og befrielse af Irak så havde Saddam Hussien stadig siddet på magten, i stedet for nu at være blevet idømt sin fortjente straf.

Ved du hvad, det ved du faktisk ikke noget som helst om. Det gør jeg heller ikke. Det er sådan et falsk enten-eller.

Citat:
    Var man modstander af befrielsen er man nødvendigvis også modstander af at Saddam Hussein blev fjernet fra magten, og så er det en slåskamp om kejserens skæg hvorvidt man er Saddam-tilhænger eller "blot" Saddam-tolererende.

Du tillægger mig igen holdninger, jeg ikke har givet udtryk for. Hvis det er du, du er nødt til for at føre en høvisk samtale - så er det nok ikke mig, du skal snakke med. Det er klart at du vil tale mig ind i en krog så jeg passer til dit billede af hvem jeg er, men jeg gider ikke stå til regnskab for holdninger, jeg ikke har.

Hvad med et: Er du modstander af at Saddam Hussein blev fjernet med magt, og hvis ja, er du så glad for at han sad ved magten og ønskede du at han fortsat skulle gøre det? Prøv at tal med mig, du.

Vel er jeg da ej modstander af en "befrielse" af Irak! Vel er jeg da ej modstander af at folkene i Irak kan leve i frihed, med alt hvad det indebærer!

Citat:
    "Modspørgsmålet må være hvilke ondskabs lænker det er, der er blevet sprængt, nu hvor situationen efter Saddams afsættelse har krævet flere menneskeliv end tiden med ham som diktator..."

Hvis ikke du kalder Saddams regime for ondskabens lænker, så tror jeg ikke vi kan komme videre i diskussionen.

Og det ved du ikke om jeg gør, for du har ikke spurgt. Du må gerne spørge.

Citat:
    Rom blev ikke bygget på een dag - og et stabilt demokratisk Irak rejser sig ikke som Fugl Fønix af asken efter et 30 år langt rædselsregime på bare 3 år. At forsøge at bilde folk ind at dette er muligt er ikke seriøst.

Jeg er slet ikke uenig. Men det blev brugt som argument for krigens hurtighed at man nok kunne forvente en varm velkomst - blomster og hele hurlumhejet. Naiviteten og uforberedtheden ved aktion Irak er hel forfærdelig, for det er den der gør at den folkelige opbakning nu vakler, og med politikere der lefler for folkestemningen kan det skabe mere ulykke end gavn i Irak.

Citat:
    Koalitionens fejl er at vi ikke besatte Irak tungt nok. Havde vi indsat dobbelt så mange styrker til besættelsen ville mulighederne for at få reel kontrol have været NOGET bedre - og måske endda realistiske.
    Denne fejl tror jeg det er for sent at rette op på, idet folkestemningen (igen kommer vi tilbage til vulgus indoctum som omtales i "demokrati-debatten" andetsteds her på JN) har vendt sig mod at sende flere tropper derned.
    "For tænk nu hvis de bliver beskudt!"
    (og det kommer fra en som har haft en fætter i Afghanistan som var involveret i Musa Qala-kampene, og som derfor kender lidt til bekymringer for slægtninge i kampzoner)

Det er min påstand at havde vi besat Irak massivt, og ikke bare delvist, så havde vi været en god del tættere målet, fordi det så ikke havde været de lokale stammeledere som var gået ind og havde sørget for bare NOGENLUNDE ro og orden - men koalitionsstyrkerne.

Problemet med befrielsen af Irak var altså ikke at den fandt sted, men at der ikke blev indsat tropper nok.

Problemet med befrielsen af Irak var, at det ikke var en befrielse. Som du selv siger - det var der ikke tropper nok til.

Problemet med Irak var også at krigen blev legitimeret med en løgn.

Men det jeg ønskede at pege på er at du i forbindelse med denne diskussion kan tage bibelen til indtægt for alt muligt, og det er jeg ikke sikker på er lige hensigtsmæssigt.

Til toppen 
    #75109 - 19/11/2006 23:35 Re: Svar til Moe [Re: JesusFreakDK]
    Anonym
    Anonym

Hej JesusFreak!
    Citat:

Det er simpelthen topmålet af naivitet!

Nej, koalitionen har ikke stået for destabiliseringen, men amerikanerne har gjort så mange dumheder, som selv Lykketoft kunne forudsige (!).

Derfor har amerikanerne et ansvar. Og danskerne er med i krigen, ergo har vi et medansvar!

Mvh. Jalokin

Til toppen 
    #75110 - 19/11/2006 23:41 Re: Svar til Moe [Re: ]
    JesusFreakDK
    Bruger

"Det er simpelthen topmålet af naivitet!"

Næ - det er et simpelt faktum

"Nej, koalitionen har ikke stået for destabiliseringen, men amerikanerne har gjort så mange dumheder, som selv Lykketoft kunne forudsige (!)."

Hvad (U)Lykketoft angår er alt der kommer fra nogen han er uenig med topmålet af dumhed, så ham kan jeg slet ikke tage seriøst.
    I øvrigt har eventuelle amerikanske dumheder (og så vidt jeg ved har de der har stået bag krigsforbrydelser i Irak enten fået deres straf, eller er i gang med retssagen) intet at gøre med denne diskussion. Spørgsmålet er: Hvem har ansvaret for den anspændte situation i Irak? Er det Koalitionen som befriede landet fra Saddam, eller er det Saddam-loyalisterne og de militante islamister?
    Hvem er det der igen og igen og igen og igen angriber politistationer, markedspladser, moskeer, osv osv? Er det Koalitionens soldater eller føromtate?

"Derfor har amerikanerne et ansvar. Og danskerne er med i krigen, ergo har vi et medansvar!"

Det ansvar jeg kan gå med til at Koalitionen har er at vi ikke besatte Irak tungt NOK som jeg også har skrevet i tidligere svar.

-Grundtvig

Til toppen 
    #75111 - 20/11/2006 00:03 Re: Svar til Moe [Re: ]
    JesusFreakDK
    Bruger

"Det siger jeg heller ikke. Du behøver ikke lægge mig ord i munden."

Nej, men den måde du svarede på efter jeg havde informeret Gavin om at han tog fejl kunne, som jeg læste det, kun ses som om at Koalitionen skulle have ansvaret for ALLE disse menneskers død. Har jeg misforstået dig, og det ikke er det du mener, beklager jeg.

"Det er en forsimpling. Det er destabiliserende at gå ind med militær magt i et andet land. Det er det på kort sigt. Problemet med Irak er at det korte sigt er ved at blive vældig langt."

"Vældig langt" sammenlignet med hvad? Som jeg også skrev blev Rom ikke bygget på een dag - og man kan, også som sagt tidligere, ikke forvente at alt bliver roligt med det samme.
    Nu håber jeg at vi er enige om at den destabiliserende faktor i Irak på nuværende tidspunkt ikke er at vi befriede landet, men at Saddam-loyalister og militante islamister udså sig det spirende irakiske demokrati som mål?

"Der er ingen mennesker der brød sig om at Saddam sad på magten. Der er heller ingen mennesker der er trætte af at slippe af med ham."

Jo - mange sunni-muslimer i Irak som levede godt under hans regime, fordi de var medlemmer af det mindretal som via Saddam sad på magten.

"Det er ikke ensbetydende med at det var en hensigtsmæssig måde han blev styrtet på."

Hvis du kan komme med en anden måde er jeg lutter øren. Bare venligst ikke "Irakerne kunne have væltet ham selv" - den er så tynd at ingen i ramme alvor kan tro på den.

"Det kommer måske som en overraskelse, men man kan faktisk have et nuanceret billede af hvordan situationen kunne være tacklet."

Og det kommer måske som en overraskelse at der faktisk ER problematikker i denne verden som ikke kan håndteres med "Jaaah, lad os nu lige se tiden an, og ikke foretage os noget, så går det nok altsammen alligevel".

"Ved du hvad, det ved du faktisk ikke noget som helst om. Det gør jeg heller ikke. Det er sådan et falsk enten-eller"

Åhja... Fordi irakerne kunne jo SAGTENS være sluppet af med Saddam - og grunden til at de ikke selv klarede det var at de egentlig var ganske godt tilfredse? Det går jeg ikke ud fra at du i ramme alvor mener?
    For der ER kun to muligheder til at noget sker blandt en gruppe mennesker. Enten sker det via noget eller nogen udefrakommende, eller også sker det via gruppen selv...

"Du tillægger mig igen holdninger, jeg ikke har givet udtryk for. Hvis det er du, du er nødt til for at føre en høvisk samtale - så er det nok ikke mig, du skal snakke med."

Jeg tager de logiske konsekvenser af de holdninger du lægger frem.

"Det er klart at du vil tale mig ind i en krog så jeg passer til dit billede af hvem jeg er, men jeg gider ikke stå til regnskab for holdninger, jeg ikke har."

Jeg har ikke noget forudindtaget billede af hvem folk er - jeg ser på det de siger, og drager så konsekvenserne deraf.

"Hvad med et: Er du modstander af at Saddam Hussein blev fjernet med magt, og hvis ja, er du så glad for at han sad ved magten og ønskede du at han fortsat skulle gøre det? Prøv at tal med mig, du."

Fint - hvis du vil, så besvar ovenstående spørgsmål.

"Vel er jeg da ej modstander af en "befrielse" af Irak! Vel er jeg da ej modstander af at folkene i Irak kan leve i frihed, med alt hvad det indebærer!"

Men du er modstander af at Irak rent faktisk BLEV befriet fra Saddam, hvilket er den grundlæggende forudsætning for frihed. Så meget har du jo selv indrømmet.

"Og det ved du ikke om jeg gør, for du har ikke spurgt. Du må gerne spørge."

Du stillede spørgsmålstegn ved hvilke ondskabens lænker der var blevet brudt.
    Dermed har du OGSÅ sagt at du ikke anser Saddams regime for et sådant, da det netop var dette regimes fald jeg snakkede om.

"Jeg er slet ikke uenig. Men det blev brugt som argument for krigens hurtighed at man nok kunne forvente en varm velkomst - blomster og hele hurlumhejet."

Og det fik man også - til at starte med.
    Men fordi vi ikke havde indsat nok tropper til at holde et solidt greb om Irak mistede vi kontrollen - og det var DER den offentlige mening i Irak begyndte at gå Koalitionen imod.
    Fejlen var, som jeg tidligere har nævnt, ikke at vi gik ind i Irak, men at vi ikke gik GRUNDIGT nok ind i Irak.

"Problemet med befrielsen af Irak var, at det ikke var en befrielse. Som du selv siger - det var der ikke tropper nok til."

Jeg har aldrig snakket om at manglen på tropper gjorde at der ikke var tale om en befrielse af Irak! Spørgsmålet om troppernes antal er hamrende irrelevant for om der er tale om en befrielse eller ej, ligesom det stadig havde været en befrielse af Frankrig hvis landet var blevet befriet af en enkelt engelsk faldskærmsdivision, fremfor i hundredetusindevis af allierede (og dermed også "onde og imperialistiske" amerikanske) soldater.
    Det troppeantallet ER relevant for er muligheden for at sætte sig tungt nok på landet til at hindre den nuværende situation.

"Problemet med Irak var også at krigen blev legitimeret med en løgn."

Hvis jeg havde levet i Irak havde jeg været ligeglad om så begrundelsen havde været at Bush og Blair syntes Saddams hat var grim - jeg ville være blevet befriet for en diktator af Stalins og Hitlers format.
    I øvrigt er det ikke helt rigtigt at krigen var illegitim. Sikkerhedsrådets resolution 1441 (mener jeg det var) talte om "alvorlige konsekvenser" for Irak hvis ikke man samarbejdede 100% og betingelsesløst med våbeninspektørene. Dette har selv Hans "Saddam er jo ikke så slem alligevel" Blix indrømmet at man ikke gjorde. Derfor trådte de alvorlige konsekvenser så i kraft.

"Men det jeg ønskede at pege på er at du i forbindelse med denne diskussion kan tage bibelen til indtægt for alt muligt, og det er jeg ikke sikker på er lige hensigtsmæssigt."

Enig her - jeg gav bare Gavin igen efter han havde forsøgt at bruge Biblen til at fremme sin egen agenda... Lidt primitivt, måske, so sue me...

Dette bliver mit sidste svar i aften - da jeg skal op igen kl. 5

-Grundtvig

Til toppen 
    #75112 - 20/11/2006 06:57 Re: Svar til Moe [Re: JesusFreakDK]
    Anonym
    Anonym

Hej Freak.

Du får ikke noget svar fra mig, fordi den "logik" med hvilken du tager konsekvensen af det, du synes jeg siger, ikke er en jeg kan se mig selv hjemme i. Derfor ser jeg ikke nogen grund til at fortsætte samtalen, eller hvad det nu er, det her er.

Til toppen 
    #75113 - 20/11/2006 09:02 Re: Svar til Moe [Re: ]
    JesusFreakDK
    Bruger

Hehe... Sjovt som du bakker ud når man afslører inkonsekvens og fejl i dine indlæg...
    Men ok - så stopper debatten åbenbart her.

-Grundtvig

Til toppen 
    #75114 - 20/11/2006 09:08 Re: Svar til Moe [Re: JesusFreakDK]
    Anonym
    Anonym

Citat:
    Hehe... Sjovt som du bakker ud når man afslører inkonsekvens og fejl i dine indlæg...

Du er velkommen til at behandle dine medmennesker pænt. Vidste du det?

Til toppen 
    #75115 - 20/11/2006 09:41 Re: Svar til Moe [Re: JesusFreakDK]
    Anonym
    Anonym

Freak, du mangler nogle basale kommunikationsevner. JesusNet er for mig at se et forum hvor man taler med hinanden. Du taler til mig, ikke med mig. Prøv dog at lytte og spørge i stedet for at springe op som trold af en æske. Slap dog af, med andre ord.

Jeg svarer på dit spørgsmål nu fordi jeg ikke gider finde mig i din uforskammethed. Det bliver det sidste du hører fra mig med mindre du da har seriøst lyst til at føre en dialog.

Og prøv - bare prøv - at lade være med at drage dine egne konklusioner over det, folk siger. Prøv at spørg dem hvad de mener i stedet for? Hvorfor er det så farligt at tale sammen? Hvad er du bange for?

Citat:
    "Det siger jeg heller ikke. Du behøver ikke lægge mig ord i munden."

Nej, men den måde du svarede på efter jeg havde informeret Gavin om at han tog fejl kunne, som jeg læste det, kun ses som om at Koalitionen skulle have ansvaret for ALLE disse menneskers død. Har jeg misforstået dig, og det ikke er det du mener, beklager jeg.

Du har sådan set aldrig spurgt hvad jeg mener.

Men selvfølgelig er det ikke koalitionen (som jeg ikke skriver med K, fordi den ikke er Gud) der har dræbt 650.000 mennesker. Koalitionens tilstedeværelse har dog medvirket til at det har kunne lade sig gøre for terroristerne at gøre det. Hvilket er dybt ulykkeligt og på ingen måde meningen.

Citat:
    "Det er en forsimpling. Det er destabiliserende at gå ind med militær magt i et andet land. Det er det på kort sigt. Problemet med Irak er at det korte sigt er ved at blive vældig langt."

"Vældig langt" sammenlignet med hvad? Som jeg også skrev blev Rom ikke bygget på een dag - og man kan, også som sagt tidligere, ikke forvente at alt bliver roligt med det samme.
    Nu håber jeg at vi er enige om at den destabiliserende faktor i Irak på nuværende tidspunkt ikke er at vi befriede landet, men at Saddam-loyalister og militante islamister udså sig det spirende irakiske demokrati som mål?

Jeg synes du gør noget gråt meget sort-hvidt.

Situationen i Irak er nu mindre stabil end den var under Saddam Hussein. Jovidst har man skaffet Hussein af vejen, og det er godt, men man har medvirket til at kræfter, der fortiden er endnu stærkere, er blevet sat igang. Man har ladet mennesker stille spørgsmålstegn ved bevæggrundende for indgrebet og dermed gjort en meget vigtig aktion tvivlsom.

Det er fint nok at du siger at man ikke kan forvente at alt bliver roligt med det samme. Men det var den forventning der lå inden man gik ind, og det var den forventning man gik ud med.

Er det destabiliserende at tropperne er i landet? Jeg vælger at tro at det nu er mere stabiliserende end det er destabiliserende. Men det er stadig ikke godt nok, og koalitionen bærer et ansvar for at Irak ser ud som det gør nu.

Citat:
    "Der er ingen mennesker der brød sig om at Saddam sad på magten. Der er heller ingen mennesker der er trætte af at slippe af med ham."

Jo - mange sunni-muslimer i Irak som levede godt under hans regime, fordi de var medlemmer af det mindretal som via Saddam sad på magten.

"Det er ikke ensbetydende med at det var en hensigtsmæssig måde han blev styrtet på."

Hvis du kan komme med en anden måde er jeg lutter øren. Bare venligst ikke "Irakerne kunne have væltet ham selv" - den er så tynd at ingen i ramme alvor kan tro på den.

Det nytter ikke at diskutere kontrafaktisk historie, det vil jeg lade de blinde tilhængere af aktionen i Irak om.

Men det er og har været destabiliserende for den folkelige opbakning at man ikke gav det lidt mere tid og fik flere lande med i koalitionen. Bushs skingre "med mig eller mod mig" retorik satte væsentlige lande af, hvis kendskab til den muslimske verden kunne have været til gavn i Irak.

Det forekommer mig også stadig dybt kontroversielt og skamfuldt at det var løgne, der blev brugt til at forklare interventionen. Det skjuler for den sandhed der er at landet havde brug for en ny start, og det er skammeligt.

Citat:
    "Det kommer måske som en overraskelse, men man kan faktisk have et nuanceret billede af hvordan situationen kunne være tacklet."

Og det kommer måske som en overraskelse at der faktisk ER problematikker i denne verden som ikke kan håndteres med "Jaaah, lad os nu lige se tiden an, og ikke foretage os noget, så går det nok altsammen alligevel".

Talk to the hand.

Citat:
    "Ved du hvad, det ved du faktisk ikke noget som helst om. Det gør jeg heller ikke. Det er sådan et falsk enten-eller"

Åhja... Fordi irakerne kunne jo SAGTENS være sluppet af med Saddam - og grunden til at de ikke selv klarede det var at de egentlig var ganske godt tilfredse? Det går jeg ikke ud fra at du i ramme alvor mener?

Øh, nej, for det har jeg aldrig givet udtryk for? Det her er ikke en "logisk konsekvens" af andet end at du bliver nødt til at male mig ind i et hjørne. Det forekommer mig at der i din sort/hvide verden ikke er plads til nuancer. Jeg kan ikke svare på en forventning, du har til mig som jeg ikke selv har defineret.

Citat:
    For der ER kun to muligheder til at noget sker blandt en gruppe mennesker. Enten sker det via noget eller nogen udefrakommende, eller også sker det via gruppen selv...

Eller begge dele. Det er ret grundlæggende.

..

Citat:
    "Du tillægger mig igen holdninger, jeg ikke har givet udtryk for. Hvis det er du, du er nødt til for at føre en høvisk samtale - så er det nok ikke mig, du skal snakke med."

Jeg tager de logiske konsekvenser af de holdninger du lægger frem.

Nix. Du tager de logiske konsekvenser af dit billede af mig udfra det, jeg har sagt. Du ved jo bedst, ikke?

Citat:
    "Det er klart at du vil tale mig ind i en krog så jeg passer til dit billede af hvem jeg er, men jeg gider ikke stå til regnskab for holdninger, jeg ikke har."

Jeg har ikke noget forudindtaget billede af hvem folk er - jeg ser på det de siger, og drager så konsekvenserne deraf

Det gør du - du drager masser af konsekvenser, f.eks. at jeg konkluderer B når jeg siger A.

Det er her jeg synes du skal spørge hvad det er jeg synes. For ved du hvad: Du tager fejl.

Citat:
    "Hvad med et: Er du modstander af at Saddam Hussein blev fjernet med magt, og hvis ja, er du så glad for at han sad ved magten og ønskede du at han fortsat skulle gøre det? Prøv at tal med mig, du."

Fint - hvis du vil, så besvar ovenstående spørgsmål.

Jeg er ikke modstander af at Saddam blev fjernet ved magt. Jeg kan ikke se hvordan ellers man kunne slippe af med ham.

Det svarer også det andet spørgsmål. Jeg synes Saddam var en uhyggelig despot.

Citat:
    "Vel er jeg da ej modstander af en "befrielse" af Irak! Vel er jeg da ej modstander af at folkene i Irak kan leve i frihed, med alt hvad det indebærer!"

Men du er modstander af at Irak rent faktisk BLEV befriet fra Saddam, hvilket er den grundlæggende forudsætning for frihed. Så meget har du jo selv indrømmet.

Nu gør du det igen. Du hævder at jeg mener det modsatte af hvad jeg rent faktisk siger. Det er ikke en måde at tale på og grunden til at det slutter her.

Jeg er modstander af at det foregik på den måde og med den bevæggrund. Og jeg mener ikke man kan kalde det en befrielse endnu. Forhåbentlig bliver det det.

Citat:
    "Og det ved du ikke om jeg gør, for du har ikke spurgt. Du må gerne spørge."

Du stillede spørgsmålstegn ved hvilke ondskabens lænker der var blevet brudt.
    Dermed har du OGSÅ sagt at du ikke anser Saddams regime for et sådant, da det netop var dette regimes fald jeg snakkede om.

Nu gør du det igen-igen-igen.

Jeg stillede - som jeg gjorde opmærksom på - retorisk spørgsmålstegn ved at tage bibelen til indtægt for politiske handlinger.

Jeg har aldrig sagt at Saddams regime ikke var ondt. Men det bliver jeg jo nødt til at have sagt før at du har en sag, ikke? SÅ DET MÅ JEG MENE.

Get a grip.

Citat:
    "Jeg er slet ikke uenig. Men det blev brugt som argument for krigens hurtighed at man nok kunne forvente en varm velkomst - blomster og hele hurlumhejet."

Og det fik man også - til at starte med.

Nogle steder.

Citat:
    Men fordi vi ikke havde indsat nok tropper til at holde et solidt greb om Irak mistede vi kontrollen - og det var DER den offentlige mening i Irak begyndte at gå Koalitionen imod.

Sjovt nok skete det samtidig med at folk fandt ud af at krigen blev legitimeret med løgne. Sjovt så dumme folk er at blive sure over det?

Kan du ikke selv se hvor ødelæggende det var for operationen at man gik ind på i sandhed dårlige undskyldninger? Hele denne meget vigtige operation hænger i en løs tråd pga - en løgn, nogle synes er 'hvid'??

Irakere dør hver dag, og nu skal vi trække os ud pga løgnen?

Min påstand er at hvis det gode kristne forbillede George Bush ikke havde løjet ville krigen være legitimeret på en anden måde, både her og i visse dele af den muslimske verden.

Citat:
    Fejlen var, som jeg tidligere har nævnt, ikke at vi gik ind i Irak, men at vi ikke gik GRUNDIGT nok ind i Irak.

Nu kunne jeg jo spille dit spil og hævde at du dermed siger at du er tilhænger af løgn.

Men det giver ingen mening. Og det tror jeg ikke på at du er. For det har du ikke sagt.

Citat:
    "Problemet med befrielsen af Irak var, at det ikke var en befrielse. Som du selv siger - det var der ikke tropper nok til."

Jeg har aldrig snakket om at manglen på tropper gjorde at der ikke var tale om en befrielse af Irak! Spørgsmålet om troppernes antal er hamrende irrelevant for om der er tale om en befrielse eller ej, ligesom det stadig havde været en befrielse af Frankrig hvis landet var blevet befriet af en enkelt engelsk faldskærmsdivision, fremfor i hundredetusindevis af allierede (og dermed også "onde og imperialistiske" amerikanske) soldater.

Dit billede af hvad der definerer en befrielse finder jeg indskrænket.

Man slap af med én despot men fik tusindvis af terrorister. Det gjorde Frankrig ikke efter D-dag. Og efter D-dag kom Marshall-hjælpen osv. Befrielsen var en proces. Det er ikke noget der sker 1-2-3.

For mig at se er befrielsen stadig igang. At kalde Irak et befriet land synes jeg er en hån mod de mennesker, der dør hver dag. Men processen er forhåbentlig på rette vej. Jeg mener ikke det er "hamrende irrelevant" for irakerne i Irak.

De er blevet fri for Saddam, de er endnu ikke blevet befriet for efterveerne af Saddams diktatur. Derfor mener jeg også det er hul i hovedet at trække sig ud nu.

Citat:
    Det troppeantallet ER relevant for er muligheden for at sætte sig tungt nok på landet til at hindre den nuværende situation.

"Problemet med Irak var også at krigen blev legitimeret med en løgn."

Hvis jeg havde levet i Irak havde jeg været ligeglad om så begrundelsen havde været at Bush og Blair syntes Saddams hat var grim - jeg ville være blevet befriet for en diktator af Stalins og Hitlers format.

Ah, så stor var Saddam nu ikke.

Jeg forstår ikke du ikke anser løgnen som værende ekstrem ødelægggende for hele opbakningen. Jeg forstår ikke at du negligerer den på denne måde, som om den ikke betyder noget. Det er en sær form for relativisme - "jeg synes at hans hat er grim" - og en krig kræver noget mere folkeretsligt for at være lovlig.

Citat:
    I øvrigt er det ikke helt rigtigt at krigen var illegitim. Sikkerhedsrådets resolution 1441 (mener jeg det var) talte om "alvorlige konsekvenser" for Irak hvis ikke man samarbejdede 100% og betingelsesløst med våbeninspektørene. Dette har selv Hans "Saddam er jo ikke så slem alligevel" Blix indrømmet at man ikke gjorde. Derfor trådte de alvorlige konsekvenser så i kraft.

Når FN var igang med at se behovet for "alvorlige konsekvenser", hvorfor skulle løgnen så til?

Citat:
    "Men det jeg ønskede at pege på er at du i forbindelse med denne diskussion kan tage bibelen til indtægt for alt muligt, og det er jeg ikke sikker på er lige hensigtsmæssigt."

Enig her - jeg gav bare Gavin igen efter han havde forsøgt at bruge Biblen til at fremme sin egen agenda... Lidt primitivt, måske, so sue me...

Dette bliver mit sidste svar i aften - da jeg skal op igen kl. 5

Samtale handler ikke om at "give igen". Det handler om at lytte. Prøv det.

Og hav et godt liv.

Til toppen 
    #75116 - 20/11/2006 10:27 Til JF og Moe [Re: ]
    anniesr
    Bruger

Reg.: 30/03/2005
    Sted: Amager
    Kære Kamphaner,
    JF:
    Citat:

Det gør den for dit vedkommende, i og med at jeg sletter hvert eneste indlæg du poster, hvis det bliver af samme type som dette.
    Jeg vil gerne have du nærlæser netikettens punkt 1,5, 7 og 8 og reflekterer lidt over hvad det mon har at sige ind i din debatstil.

Moe:
    Orientér ordstyrer knappen er skabt til indlæg som ovenstående. Brug den, og hvis jeg reagerer langsomt (har ik internet hjemme for tiden) så pm en anden ordstyrer.

Mvh.

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
    (Leonard Cohen)

Til toppen 
    #75117 - 20/11/2006 11:17 Re: Til JF og Moe [Re: anniesr]
    Anonym
    Anonym

Du har ret, Store S. Undskyld.

Til toppen 
    #75118 - 20/11/2006 14:47 Re: Svar til Moe [Re: ]
    JesusFreakDK
    Bruger

Ja, udmærket. Og gør det også.
    Jeg tillader mig så også bare at kommentere når jeg ikke får svar på mine spørgsmål. Sådan er jeg opdraget...

-Grundtvig

Til toppen 
    #75119 - 21/11/2006 11:32 Re: hvem vil hjælpe aflsøre sandheden om 9/11? [Re: Maxtor]
    Anonym
    Anonym

Tankestreg!

Du siger, Handling, Reaktion, Løsning!?

Men en Reaktion er da ikke at Hitler beskylder andre! Reaktionen må være "reaktionen på rigsdagens nedbrænding" Fx, vrede, fordømmelse, overraskelse.. etc

Til toppen 
    #75120 - 21/11/2006 14:17 Re: Til JF og Moe [Re: anniesr]
    JesusFreakDK
    Bruger

Hej

"1: Vi skal have respekt for hinanden"

Jeg respekterer langt de fleste mennesker - også mennesker jeg er uenige med.
    Men jeg tillader mig at påpege når jeg mener de tager fejl.

"5: Vi skal læse hvad der faktisk står."
    Pff... Fair nok. Siger jeg at jeg mener at 2+2=5, har jeg så ikke også sagt at 2+2 IKKE = 4, og at de der mener således tager fejl? Og har folk så ikke lov til at sige dette?
    Jeg er klar over at det ikke er det samme som det vi taler om her, men princippet i at kunne påpege fejl i det folk mener, også selvom de ikke har skrevet det eksplicit er det samme.

"7: Vi skal prøve at forstå før vi selv vil forstås."
    Jeg forsøger da at forstå - også folk som er uenige med mig.
    Det ville du vide hvis du kendte mig..

"8: Vi skal vise tillid."
    Rigtigt - men læg mærke til "så vidt muligt"...

Altså mener jeg ikke at have overtrådt Netiketten, men mener du at jeg har dette, og at jeg skylder nogen en undskyldning, giver jeg gerne en sådan.

Mvh

JF

-Grundtvig

Til toppen 
    #75121 - 23/11/2006 10:56 Re: Til JF og Moe [Re: JesusFreakDK]
    anniesr
    Bruger

Reg.: 30/03/2005
    Sted: Amager
    Hej JF
    Jeg vil ikke gå ind i en længere diskussion om det her - jeg har bare to afsluttende bemærkninger, som du måske vil synes er pedantiske, men som for mig er udemærkede eksempler på hvor det lige er det går galt:
    Citat:
    Pff... Fair nok...

Jeg ved ikke hvordan du har det med at folk Pff-er dig, men jeg bliver provokeret af det. Måske vi bare har forskellige tolerancetærskler. Hvis du har en høj, så fair nok. Så beder jeg dig bare respektere at andre har en lav, og at Pff og andre former for sarkasme bør overvejes en ekstra gang.

Citat:
    Jeg forsøger da at forstå - også folk som er uenige med mig.
    Det ville du vide hvis du kendte mig..

Men det gør jeg ikke. Jeg vil meget gerne tro at du er en rar og empatisk fyr IRL. Men prøv så at få det flyttet over i dine indlæg også.

Mvh

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
    (Leonard Cohen)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
    Silkjær