Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 8 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115512 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#75044 - 11/11/2006 13:54 Gud greb ind.
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Kære venner på JesusNet.dk :

Nu kommer her en lille hilsen fra mig, Tau.

Det går bare rigtig godt for tiden. Gud er stor.
Jeg er begyndt at meditere, og det giver så stor plads til Gud i mit liv.

Jeg er begyndt på AOF kursus tirsdage og torsdage to timer pr. dag, og så går jeg til madlavning på et værested om fredagen i tre timer.
Det er lige, hvad jeg kan klare med mine sparsomme kræfter.

Og så er jeg jo herinde nogle gange hver dag. Kan rigtig godt lide at debattere med Jer og læse Jeres indlæg.

Dagene flyver, og jeg synes hele tiden, at det er fredag, hvor min mand endelig har weekend, og søndag hvor vi tager i den lokale folkekirke.

Og så forleden fik jeg mail fra min egen katolske præst, at det er helt fint, at jeg kommer i kirke i folkekirken.
Ja, han bifaldt det ligefrem, og han sagde, at det vigtigste er, at jeg kommer i en kirke, og så er det mindre vigtigt, hvilken kirkelig sammenhæng og tradition, jeg kommer i.
Sålænge jeg respekterer mig selv og den tradition, som jeg kommer i kirke i.

Det går altså bare så godt for tiden, og jeg føler endelig, at jeg kan se lys forude, ja, jeg går faktisk i lyset netop nu.

Livet er igen blevet en glæde, og jeg glæder mig meget over glæder og muligheder og oplevelser.

Og så har jeg jo den dejligste mand ved min side. Min elskede Stig, som er fantastisk til at hjælpe og støtte og opmuntre mig. Vi passer så godt sammen. Jeg hjælper også ham, bl.a. ved at tage mig af alle de huslige opgaver, som jeg magter, og ved hele tiden og hver eneste dag at sige, vise og lade ham vide, hvor højt jeg elsker ham. Tror han har det som blommen i et æg..hihi. Tænk at vi fandt hinanden, det er en af Guds helt store gaver.
Vi mødtes for 6 år siden, ingen af os var troende, men nu her efter 6 års samliv og 3 års ægteskab, så er vi begge troende, og vi har ingen problemer med, at han er luthersk, og jeg er katolsk. Det er fantastisk dejligt.

Pas på Jer selv allesammen.

Fred og alt godt,
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#75045 - 12/11/2006 03:20 Re: Gud greb ind. [Re: tau]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Kære Tau

det er bare dejligt at i har hinnanden, det er bare skønt, jeg ønsker jer Guds rige velsignelse

og det andet med ikke at kunne klare så meget, der har jeg også været, men Gud baner vej, lidt efter lidt, omend vejen kan synes lang, så har jeg oplevet mange gode ting undervejs til hvor jeg er idag

KH

Ole

Til toppen 
#75046 - 12/11/2006 13:50 Re: Gud greb ind. [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære tau - tak for din gode hilsen, det er bestemt opmuntrende ord at læse!
Må Gud fortsat øse al sin rige velsignelse ned over dig, så dit bæger flyder over alle bredder!

Her vil jeg forene mig med Evangelist-Lars og istemme hans tilråb til dig: vores dejligste katolik på stedet! - og måske er det endda ikke kun her på stedet, hvor du vist er den eneste, der er katolsk i hovedet .. ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75047 - 12/11/2006 19:43 Re: Gud greb ind. [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Kære kristina

hehe..mange tak. Men I glemmer Joppe, han er også katolik..!!

Og tak for ønske om fortsat velsignelse. Det varmer da helt vildt her i november vejret.

mkh
Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#75048 - 12/11/2006 20:16 Re: Gud greb ind. [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej tau
Citat:
hehe..mange tak. Men I glemmer Joppe, han er også katolik..!!

Ej hvor pinligt! - og nu, hvor du har svaret, kan jeg ikke engang nå at slette og rette og redde mig ud af fadæsen ..

Undskyld, Joppe, jeg håber sandelig ikke du læser med her ... hvis du gør, så tag mig det ikke ilde op, det er bare min sædvanlige aldersrelaterede glemsomhed ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75049 - 13/11/2006 14:30 Re: Gud greb ind. [Re: tau]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Tau.

Jeg har lige set at du har fødselsdag i dag...
TILLYKKE!

Mvh. Anne.

Til toppen 
#75050 - 13/11/2006 15:45 Re: Gud greb ind. [Re: AnnePande]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Annepande

Citat:
Jeg har lige set at du har fødselsdag i dag...
TILLYKKE!

mange tak.
Sødt af dig at lægge mærke til det og ønske mig tillykke.

Som sagt er jeg alene hele dagen, men snart kommer min mand Stig hjem. Og så får vi (katolske , hoho) spisegæster.
Jeg har lavet hjemmelavet kartoffelsalat - min mors opskrift, uhm - og så steger jeg andebryst senere. LÆKKERT. Glæder mig til Stig kommer.

Har fået to kristne cd´er. En med Etta Cameron (fra mine ikke troende forældre, wauw..godt gået!) og en med et kristent kor af en vis person herinde..tak..du ved selv, hvem du er..dejlig gave min ven!!!

mvh
Tau.
Det er ikke min skyld, at det regner idag....jeg har næsten ikke været en streng banan..idag...

Til toppen 
#75051 - 17/11/2006 14:16 Re: Gud greb ind. [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Tau

Rigtig mange tak for et flot og åbenhjertigt indlæg, godt gået

Knus & kram fra Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær