0 registrerede () og
5
gæster online.
|
2619 Brugere
23 Fora
7464 Tråde
119494 Indlæg |
|
#75038 - 18/11/2006 03:58
Re: Golgata
[Re: Maxtor]
|
Bruger
Reg.: 28/03/2006
|
Har i ikke noget at sige.Hvis i vil have guld så må i grave efter det.
|
|
Til toppen
|
|
|
#75039 - 18/11/2006 16:10
[Re: Maxtor]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Peter - - jeg vil da gerne svare dig og sige, at hvis jeg forstår dig ret, så er jeg i alt væsentligt enig med dig i dit indlæg her. Dog ved jeg ikke rigtig med dette afsnit: Citat: .2 når du tror har du fået dig en døds fjende der vil gøre alt for at se dig død uden din skaber da han ved at du er blevet en fare for ham.Derfor er vejen smal at gå på.
Jeg tror ikke, at Djævelen er bange for os som tilhører Herren. Han véd at han er overvundet på Golgatha - Ikke af os, men af Jesus - og at hans dage er talte.
Men i sin totale ondskab vil han friste/lokke/skræmme flest mulige af Guds skabninger med sig i den evige fortabelse. Han har været en løgner fra begyndelsen løgner. Han er stærkere og mere intelligent end noget menneske, og han kan give sig ud for absolut hvad og hvem som helst.
Han er ikke bange for os, det har han ingen grund til at være, for det er allerede ude med ham, vi, som tror på Jesus, har absolut heller ingen grund til at være bange for ham. I Kristus er vi beskyttede! Sådan mener jeg det er.
Og Jesus siger (Joh 8,44-45) til dem, der ikke tror ham, men vil ham til livs:
I har Djævelen til fader, og I er villige til at gøre, hvad jeres fader lyster. Han har været en morder fra begyndelsen, og han står ikke i sandheden, for der er ikke sandhed i ham. Når han farer med løgn, taler han ud fra sig selv; for løgner er han og fader til løgnen. Men jeg siger sandheden, derfor tror I mig ikke.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#75041 - 18/11/2006 17:04
[Re: Nissen]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Brian, du har helt ret! Fra nu får djævelen kun et lille "d" herfra - ynkelig og ufarlig som han er. Og så alligevel ikke!
Næppe nogen er så grundfæstet i troen, at det er en god ide at slappe helt af - vi må hver eneste dag bede "fri os fra den onde" - og det/de onde, som godt kan gøre mægtige gerninger, udgive sig for alt andet end hvad de er, og oven i købet "uddrive" dæmoner ..
Kender du "Ånden i hånden - jeg troede det var Gud" ? kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#75043 - 10/12/2006 16:46
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 28/03/2006
|
Hej Jeg tror du har misforstået noget her satan er ikke bange for dit kød men han frygter dig hvis du er sammen med Yahsuah og Faderen hvorfor tror du han frygter dig når du er det ? Han bæver i sin grundvold fordi at du ved Faderen og sønnen har fået troen og kraften til at at forkynde Guds frelses plan for mennesket og vinde børn til Faderen.Måske bange er det forkerte ord rædselsslagen er nok bedre.
Men husk Hån ikke den onde selv Guds stærkeste Engel truer og håner ikke satan selv efter lang kamp blev der bare sagt Gud straffe dig.
satan kan ikke lide at du har fået kraft ved den førstfødte søn til at tage hans trone fra ham i menneskers liv derfor er en troende ekstra meget under angreb fra det onde hvis du ikke ved det ved du ingen ting.
Mvh Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
|