Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 5 gæster online.

Statistik
2619 Brugere
23 Fora
7464 Tråde
119494 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#75037 - 11/11/2006 05:22 Golgata
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Hej.Jeg vil fortælle lidt om mine tanker om hvad der skete for 2000 år siden og vil med glæde høre om jeres også.

Jesus døde uskyldig og syndfri på golgata for at vi mennesker igen skal stå plet frie foran Gud og have samvære med vores far og skaber.Det eneste der kræves er at vi tror på Jesus/Yahsuah som Guds søn og Gud af et helt hjerte og bekender dette med vores mund.Dette er ikke så let 1 fordi det ligger i vores menneskelige natur at ville se før vi tror .2 når du tror har du fået dig en døds fjende der vil gøre alt for at se dig død uden din skaber da han ved at du er blevet en fare for ham.Derfor er vejen smal at gå på.

Mennesket er af Adames æt og er en synder fra første åndedrag.Synd er noget mennesket gør siden hen som en råden frugt af sit kød og syndens løn er døden.Gud vil ikke se sin skabning død og har lagt en plan for at rede om muligt alle mennesker fra denne frygtelige evige død.Den plan er perfekt ned til sidste dybde.jeg vil prøve at forklare Jesu blod og død er et sone offer for vores skyld,det er en ting.Hvis du vælger at tro blev du dræbt sammen med Jesus og er nu ren ind for Gud og skal arve Guds rige sammen med sønnen du er død fra verden men levende for Gud igen.Det vil sige synden er vasket væk og synderen er død.

Jeg ved disse ting kan være svære at forstå lad mig prøve sådan her en regering vil hash til livs da det fordærver landets borgere.Regeringen griber hårdt ned og får fjernet al hash og puttet alle forhandlere i fængsel. Er den regering nu lykkes med sin mission ? nej det er den ikke for alle Hash planterne er der endnu og stederne hvor der bliver til hach ligeså og ikke længe efter er landet fyldt med hash igen.Ser i hvor jeg vil hen Hash er synd.Synderen er planten og fabrikken.Guds plan tager sig af begge ting Jesus blod renser synd hvis du vælger at tro på ham dør synderen og dennes synd er væk.Mission fuldført og Gud står tilbage med en forædlet race som af fri vilje har valgt ham,folk han kan bruge og stole på.Så kom vælg livet.

Det var 2 ting der skete på Golgata væk med synd væk med synderen altså os.Adam var det første menneske Jesus var det første andet menneske.Et menneske ødelage alt et menneske genopretter alt.Der er en 3 ting vi skal forstå en ting der fik Jesus til at græde på aftenen til sin anholdelse.Det var ikke fordi han var bange og frygtede for sit liv han græd den aften og bad sin far om at lade det bægre gå ham forbi.Han vidste at med sin død og opstandelse ville mennesket være dødt for Gud det pinte ham.Den 2 pagt med mennesket iværksat.Forstår i verden er død nu for Gud kun ved sønnen kan vi være sammen med Gud.Dem der ikke vil høre eller tro er døde.Om i vil tro eller ikke Guds plan er fuldført bibelens ord er sande retfærdige og kærlige og bestemte der kan ikke forhandles det er sket.Så tro og kom og i skal få for intet.

Troende oplever at nu har de valgt at tro og nu er de døde fra verden og levende for Gud igen.Så kommer der en synd de gør ubevidst eller bevidst.Hvad er nu det !!er vi ikke renset og døde fra verden,også sker det og dræder vorres tro.Vi må bruge ordet her det fortæller ikke at synden ikke har forladt verden heller ikke bedrageren og løgneren vores anklager satan det er her en lille tid endnu.I er Target no.1 nu træder Guds plan igen til for Jesu blod og død har båret verdens synd en gang for alle og der er tilgivelse at hent hver gang vi fejler hver gang så giv ikke op men bed af et helt hjerte.Samvitigheden vågner ved tro Guds ånd heligånden hjælper dig og viser dig vejen.Gud har ikke tænkt sig at vi skal gå i ring på en sådan måde.Så igen Guds freldeses plan det at vi er døde fra verden spiller ind nu.Synd er en ting det er der tilgivelse for ved blodet.Men synder er du ikke mere det at forstå at du er død sammen med Jesus det er hemligheden gransk ordet om det Paulus brev til Rom;Jo mere vi forstår at vi er døde med Jesus jo svagere bliver fjendens virke og der gå længre og længre mellem vores nederlag.Fjenden ved dette og frygter det.Husk at han anklager dig ind for Gud men her er Jesus ved hans højre hånd så han er så flink at komme tilbage til dig og give dig samme tur så han om muligt kan gør dig så ked af det at du ikke kan tilgive dig selv,og så har han dig der hvor han vil have dig.Så begrav dig i at forstå at du er død med Jesus og har del i hans løfter.Så vil fjenden midste plads i dit liv og skruen uden ende er knækket.

Tilsidst nogle andre tanker.Vi oplever sikker at vi beder til Gud og så sker der ikke rigtig noget,så kommer fjenden og siger du er vist bare en abe aligevel eller noget andet flinkt der smadre din tro.Måske beder du om noget du har.Jeg siger Herre Herre se det rum der vil jeg gerne ind oh Herre luk mig ind i det rum,uden at forstå at jeg er i det rum så bliver det svært at svare.Der står i ordet at vi har lægdom ved Jesu sår.Der står ikke at du måske har lægdom hvis du beder hårdt og længe.DER STÅR DU HAR ! Ordet siger har du tro som et senups frø kan du flytte et bjerg.Der står ikke at hvis du er specielt from og god så flytter vi det lidt hvis jeg har tid.Der står har du bare lidt tro så ryger det helt ud i havet.Herre herre lad mig finde min plads og være en del af legmet.Ordet siger har du taget imod mig så er du en del af legmet.Herre herre min bil vil ikke starte.Hør her da Jesus vækkede Lasarus fra de døde var det ikke Jesus der flyttede gravstenen det var nogle mænd det var Jesus der gjore det umulige ikke det mulige.Forstå mig ret jeg siger ikke at Gud ikke vil hjælpe dig med din bil jeg siger bare at det kan en mekanikker også.

jeg er ikke meget for at give skrift steder da de kan tages ud af en sammenhæng og fejl tolkes men jeg har et til jer der ikke kan NT Johannes Åbenbaringen Kap. 22 vers 17 så kom følg Gud din skaber.

Må Gud bevare jer og give jer fred Hilsen Peter.

Til toppen 
#75038 - 18/11/2006 03:58 Re: Golgata [Re: Maxtor]
Maxtor
Bruger

Har i ikke noget at sige.Hvis i vil have guld så må i grave efter det.

Til toppen 
#75039 - 18/11/2006 16:10 Re: Golgata [Re: Maxtor]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Peter - - jeg vil da gerne svare dig og sige, at hvis jeg forstår dig ret, så er jeg i alt væsentligt enig med dig i dit indlæg her.

Dog ved jeg ikke rigtig med dette afsnit:
Citat:
.2 når du tror har du fået dig en døds fjende der vil gøre alt for at se dig død uden din skaber da han ved at du er blevet en fare for ham.Derfor er vejen smal at gå på.

Jeg tror ikke, at Djævelen er bange for os som tilhører Herren. Han véd at han er overvundet på Golgatha - Ikke af os, men af Jesus - og at hans dage er talte.

Men i sin totale ondskab vil han friste/lokke/skræmme flest mulige af Guds skabninger med sig i den evige fortabelse. Han har været en løgner fra begyndelsen løgner. Han er stærkere og mere intelligent end noget menneske, og han kan give sig ud for absolut hvad og hvem som helst.

Han er ikke bange for os, det har han ingen grund til at være, for det er allerede ude med ham, vi, som tror på Jesus, har absolut heller ingen grund til at være bange for ham. I Kristus er vi beskyttede!
Sådan mener jeg det er.

Og Jesus siger (Joh 8,44-45) til dem, der ikke tror ham, men vil ham til livs:

I har Djævelen til fader, og I er villige til at gøre, hvad jeres fader lyster. Han har været en morder fra begyndelsen, og han står ikke i sandheden, for der er ikke sandhed i ham. Når han farer med løgn, taler han ud fra sig selv; for løgner er han og fader til løgnen. Men jeg siger sandheden, derfor tror I mig ikke.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75040 - 18/11/2006 16:27 Re: Golgata [Re: kristina]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Hej Kristina,
Citat:
Jeg tror ikke, at Djævelen er bange for os som tilhører Herren. Han véd at han er overvundet på Golgatha - Ikke af os, men af Jesus - og at hans dage er talte.

Jeg ynder faktisk at sige, at djævelen (med lille "d" for at han ikke skal føle sig for vigtig!) lider af en sjælden dårlig hukommelse: Han evner ikke at huske fra langfredag til påskesøndag!

Men så må vi jo hjælpe ham lidt: Amen! Herren er virkelig opstanden! Amen!

/B

Til toppen 
#75041 - 18/11/2006 17:04 Re: Golgata [Re: Nissen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Brian, du har helt ret!
Fra nu får djævelen kun et lille "d" herfra - ynkelig og ufarlig som han er.

Og så alligevel ikke!

Næppe nogen er så grundfæstet i troen, at det er en god ide at slappe helt af - vi må hver eneste dag bede "fri os fra den onde" - og det/de onde, som godt kan gøre mægtige gerninger, udgive sig for alt andet end hvad de er, og oven i købet "uddrive" dæmoner ..

Kender du "Ånden i hånden - jeg troede det var Gud" ?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#75042 - 18/11/2006 23:20 Re: Golgata [Re: Maxtor]
mwh
Bruger

Reg.: 28/10/2006
Jeg er enig med det meste men har dog et par uenigheder.

Citat:

Hvis du vælger at tro blev du dræbt sammen med Jesus og er nu ren ind for Gud og skal arve Guds rige sammen med sønnen du er død fra verden men levende for Gud igen.Det vil sige synden er vasket væk og synderen er død.

Jeg tror at troen er en gave fra Gud, når du så tror på hans Ord kan vi vælge at tage i mod det. Altså vi skal først tro at gaven er reel før vi kan tage imod den.

Citat:
Der står i ordet at vi har lægdom ved Jesu sår.Der står ikke at du måske har lægdom hvis du beder hårdt og længe.DER STÅR DU HAR !

Ved ikke helt om du henviser til lægdom fra fysisk sygdom eller lægdom fra synd. Selv tror jeg der henvises til det sidste.

Kh

Til toppen 
#75043 - 10/12/2006 16:46 Re: Golgata [Re: kristina]
Maxtor
Bruger

Hej Jeg tror du har misforstået noget her satan er ikke bange for dit kød men han frygter dig hvis du er sammen med Yahsuah og Faderen hvorfor tror du han frygter dig når du er det ? Han bæver i sin grundvold fordi at du ved Faderen og sønnen har fået troen og kraften til at at forkynde Guds frelses plan for mennesket og vinde børn til Faderen.Måske bange er det forkerte ord rædselsslagen er nok bedre.

Men husk Hån ikke den onde selv Guds stærkeste Engel truer og håner ikke satan selv efter lang kamp blev der bare sagt Gud straffe dig.

satan kan ikke lide at du har fået kraft ved den førstfødte søn til at tage hans trone fra ham i menneskers liv derfor er en troende ekstra meget under angreb fra det onde hvis du ikke ved det ved du ingen ting.

Mvh Peter

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær