Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#74901 - 10/11/2006 12:26 Det går for stærkt!
Anonym
Anonym

7/11 2006 kl. 19:03: Klaus Hundal poster indlægget Overgreb og homoseksualitet.
10/11 2006 kl. 12:20: 65,3 timer senere er tråden er nået op på 120 indlæg.

Det svarer til knap et indlæg hver halve time - døgnet rundt!

Mit spørgsmål er: Er det ikke alt for meget til at eftertanken kan sænke sig over os debattører?

Ville det ikke være bedre hvis man havde en begrænsning på 1 eller 2 indlæg per dag? Det vil i hvert fald få mig til at tænke mere over hvad jeg skriver.

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74902 - 10/11/2006 12:45 Re: Det går for stærkt! [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Jalokin - ja, jeg må indrømme, at jeg også blev helt forpustet - - men det siges jo at være sundt at få pulsen i vejret en gang imellem!

Det er da også sjældent, at vi får en så voldsom prestissimo-tråd, så mon ikke vi skal lade være med at indføre rationering af indlæg?

Jeg ville være betænkelig ved det, for somme tider kan det være en god ting at hunne reagere hurtigt, fx. få korrigeret sig selv, hvis man ser, at det man lige skrev, blev misforstået - og andre gange, når vi bliver engageret i et eller andet emne, er det inspirerende at kunne "tale" sammen helt spontant og uden for lange indlæg med lange pauser ind imellem - hellere ligesom når man sidder rent fysisk ved samme cafe-bord ...

Hvis der alligevel skulle overvejes begrænsning af indlæg, så vil jeg klart mene, at vi kvindfolk skulle have licens til dobbelt så mange og dobbelt så lange indlæg som jer mænd!

Jeg er nemlig for nylig blevet belært om at "women learn by talking, men by listening"!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74903 - 10/11/2006 14:39 Re: Det går for stærkt! [Re: ]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Jaolkin,

Jeg synes også debatten kørte for hurtigt...

Men et forbud som du lægger op til, tror jeg vil være at skylle bärnet ut med badevannet, som man siger i Sverige.

Problemet er jo ikke, at der er for mange indlæg, men at de er forhastede. Når folk kommer til en debat med den indstilling, at nu skal de andre bare omvendes, så skal der meget lidt til, før vi ender i et regulært skænderi.

I stedet bør vi tænke på, og øve os i, at forstå hinanden! Forstå præcis hvor den anden står, og hvad hans argumenter er og bygger på. Så gik der i hvert fald 10 minutter ekstra.

Dernæst foreslår jeg (for de lidt dybere debatter), at man går ud og tænker over tingene en times tid måske et par dage, og så kommer tilbage og skriver hvad man mener. Hvis debatten da allerede er blevet lukket, var den ikke værd at engagere sig i.

Men en begrænsning på indlæg:
- vil hindre folk i at stille uddybende spørgsmål
- vil hindre folk i at komme med små kommentarer
- vil tvinge folk til at samle alle deres svar i ét indlæg... hvilket tager essensen ud af tråd-visningen
- er noget formynderi!
- er en generalisering: at fordi nogle ikke kan debattere ordentligt, skal alle have hjælp til det.
Efter min mening.

Mvh. Steffen

Til toppen 
#74904 - 10/11/2006 15:08 Re: Det går for stærkt! [Re: kristina]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
I så fald lærer mænd sjældent noget som helst, da vi er notorisk dårlige lyttere.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#74905 - 10/11/2006 19:58 Stop stop stop [Re: ]
Anonym
Anonym

Jeg vidste at jeg aldrig skulle have skrevet det med 1 eller 2 indlæg per dag.

Min pointe er bare: Når debatter kører så hurtigt kommer man ind i en ond cirkel: Oplæggene skrives hurtigere, svarene skrives hurtigere, for hvis man ikke når at svare, er tråden lukket inden man ser sig om osv.

Den ideelle netdebat er måske i virkeligheden redigeret på en eller anden måde?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74906 - 11/11/2006 00:31 Re: Det går for stærkt! [Re: Grev Lindgren]
Anonym
Anonym

Citat:
I så fald lærer mænd sjældent noget som helst, da vi er notorisk dårlige lyttere.

Hvad?

Til toppen 
#74907 - 11/11/2006 01:06 Re: Det går for stærkt! [Re: ]
Anonym
Anonym

LOL

Til toppen 
#74908 - 11/11/2006 14:40 Re: Det går for stærkt! [Re: steffenlaursen]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Steffen:
Citat:
Problemet er jo ikke, at der er for mange indlæg, men at de er forhastede. Når folk kommer til en debat med den indstilling, at nu skal de andre bare omvendes, så skal der meget lidt til, før vi ender i et regulært skænderi.
I stedet bør vi tænke på, og øve os i, at forstå hinanden! Forstå præcis hvor den anden står, og hvad hans argumenter er og bygger på. Så gik der i hvert fald 10 minutter ekstra.
Dernæst foreslår jeg (for de lidt dybere debatter), at man går ud og tænker over tingene en times tid måske et par dage, og så kommer tilbage og skriver hvad man mener. Hvis debatten da allerede er blevet lukket, var den ikke værd at engagere sig i.

Som vi siger om søndagen: Amen! Amen! Aaameen!

Guds fred
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#74909 - 12/11/2006 17:50 Re: Stop stop stop [Re: ]
Kristian O. K.
Bruger

Reg.: 08/06/2006
Sted: Herning
Citat:
Min pointe er bare: Når debatter kører så hurtigt kommer man ind i en ond cirkel: Oplæggene skrives hurtigere, svarene skrives hurtigere, for hvis man ikke når at svare, er tråden lukket inden man ser sig om osv.

Men det er vel ikke et problem - vi må jo, så vidt jeg ved, gerne fortsætte debatten i en ny tråd.

Mvh
Kristian

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær