Kære Forum,
Det er på tide at jeg stopper min deltagelse herinde. For at gøre det lange kort, så er jeg nået til et punkt hvor debatterne ikke længere giver mig hverken nydelse, emner til reflektion eller blot udvikling - og det må høre op nu. Uden vemodighed og uden at fortryde noget.
Jeg vil gerne sige tak for de to år jeg har haft herinde og alle de debatter jeg har haft glæde af. Jeg vil også sige personligt tak for de nye perspektiver, tak til Kristina, Asbjørn, Tau, CloudHands, Nikolaj, Vandrer - plus LarsBJ, Matthias og Kongstad for generel oplysning - og alle de, der har kunnet debattere med mig uden at kalde mig dum, blind og døv og det, der er værre.
Hvis der skulle være nogen af jer i afsnittet ovenfor, der har brug for - eller lyst til - at komme i kontakt med mig for eftertiden må I skrive en privat besked, så I kan få en email-adresse. Jeg vender tilbage til mailboksen her på sitet i løbet af ugen. Min konto bliver stående, til hvis jeg nogensinde skulle få trang til at komme igen.
Til slut vil jeg sige, at jeg startede min deltagelse med den nedenstående signatur (citatet af Ayn Rand) og jeg slutter også med den. Idealet i gerningen at være heroisk og nobel ved kompromisløst at antage, at jeg selv og ingen anden har ansvaret for mine tankers kvalitet - det ideal er også hvad der får mig til at sige stop nu. Stagnation er en forfærdelig ting, og jeg har ikke i sinde at vente på den kommer.
Derfor farvel - og tak.
/Claus
"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking."
-- Ayn Rand