Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 1 af 2: 1 2 >
Muligheder
Gå til
#74606 - 07/11/2006 19:03 Overgreb og homoseksualitet
Anonym
Anonym

Hej JesusNet.dk

Jeg vil lige høre om i (folk der kommer i IndreMission m.fl af den front) godt ved at IndreMissions bagland mener at homoseksualitet "opstår" pga. overgreb?

Jeg vil godt høre om i seriøst mener det og godt ved at det er IM's holdning?

Anerkender i, som er enig i at homoseksualiet opsår pga. overgreb, slet ikke lægelig videnskab og fakta?

Til sidst, men slet ikke mindst. Til jer, som læser bibelens ord for pålydende uden ydligere tolkning, hvor finder i så det sted i bibelen hvor det står direkte?

Det er altsammen totalt ude af proportion. Og jeg vil godt høre om nogen af jer ikke vil gøre noget ved det og tage ansvar for jeres medkristne der bliver katastrofalt undertrykt i jeres kredse?

Jeg synes personligt, at det er fuldstændig grotesk. Jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke er nogen fornuftige mennesker derude? Er der nogen som ikke er enig med IndreMission m.fl?

Hvordan er filosofierne opstået og hvor stammer grunden til homofobien i blandt andet indremission fra?

Citat taget fra www.adamogeva.dk som blandt andet IndreMission står bag:

"Overgreb og homoseksualitet.

En følelse af ensomhed, og følelsen af at være anderledes eller homoseksuel, kan skyldes, at man har haft seksuelle oplevelser med større børn eller voksne. Er det tilfældet for dig, da har du været udsat for et seksuelt overgreb."

Til jer som ikke ved det vil jeg godt sige, at homoseksualitet intet har med overgreb at gøre sålidt som hetroseksualitet har noget med overgreb at gøre. Pædofili og homoseksualitet har INGEN relevans til hinanden.

Hvor er man på vej hen, når lægelige videnskab og fakta bliver erstattet at menneskelige filosofier som udelukkende ér menneskelig opfattelse og idéer.

Jeg er meget bekymret for at man er ved at erstatte Guds lære og vilje med sin egen. Hvor er sikkerheden henne for, at man bygger alene på Guds grund når mennesker bliver undertrykt og får idéer atvide som ikke indeholder nogen form for fakta?

Hvornår blev Guds ord, til at sætte mennesker i frihed, til et ord der undertrykker?

"Hvis altså Sønnen får gjort jer frie, skal I være virkelig frie."

Johannesevangeliet kapitel 8 vers 36

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74607 - 07/11/2006 19:46 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Der står "kan skyldes." (min fremhævning)

Og om homoseksualitet skriver adamogeva.dk også, at:

Citat:
Biologien

Homoseksualitet kan være et resultat af noget, der rent biologisk sker i en krop. Både gener, hormonniveauer i fostertilværelsen og andre biologiske forhold kan være med til at påvirke sandsynligheden for, at man får homoseksuelle følelser. Men det vil nok ikke være hensigtsmæssigt, at beskrive homoseksualitet udelukkende på baggrund af biologiske forhold. Det mest sandsynlige er, at ens opvækst og forhold til andre mennesker (det psykologiske!) har den største betydning for, om man oplever homoseksuelle følelser.

Psykologien

Jeg vil prøve at gøre lidt ud af at beskrive hvilke oplevelser og erfaringer, der kan have gjort, at nogen oplever homoseksuelle følelser – altså det man kan kalde for de psykologiske forklaringer af homoseksualitet. Jeg ved godt, at nogle føler, de så bliver proppet ned i en for lille kasse, som om andre kan sige, hvordan de har haft det, og hvad de har oplevet, siden de har homoseksuelle følelser. Det er ikke meningen, for det tror jeg ikke man kan. Men man kan ad den vej måske nemmere forstå hvad seksualitet er og hvordan vores seksualitet bliver påvirket. Det er altså ikke en endegyldig tolkning/forklaring, som alle må acceptere, men indtil videre er de for mig, den bedste ramme til at forstå, hvad der rent faktisk sker for mange mennesker med homoseksuelle følelser.

Hvad handler de psykologiske forklaringer så om? Blandt andet handler det om:

… at din seksualitet ikke bare er noget du er født med, men den udvikles gennem dit forhold til andre mennesker. Homoseksuelle følelser opstår altså også i den måde man er sammen med andre mennesker på.

… at dit forhold til andre af dit eget køn og det modsatte køn, påvirker dit syn på dig selv som mand eller kvinde. Måske har du oplevelser der har givet dig nogle mande-billeder / kvinde-billeder, som gør at du ikke tør eller kan se dig selv som rigtig mand eller rigtig kvinde.

… at seksuelt misbrug i barndommen skader seksualiteten så den normale seksuelle udvikling forstyrres. Det kan f.eks. føre til foragt eller frygt for det modsatte køn. Og for nogle til udvikling af homoseksualitet.

… at nogle drenge er mere feminine end andre i sind og/eller krop (et biologisk træk!). I den situation kan f.eks. drilleri og øgenavne eller hvis faren ser ned på sin søn, skammer sig over ham eller afviser ham, fordi han virker for pige-agtig føre til et ønske om at være en anden (en pige; en stor, stærk, rigtig mand!). Og måske kan ønsket om at være ’rigtig mand’, forandres til en længsel efter at være sammen med en man synes er en rigtig mand! Ikke først og fremmest en længsel efter sex, men en længsel og et behov for ægte nærvær og fællesskab.

Nogle vil måske føle sig såret over disse beskrivelser, men der er andre der oplever disse psykologiske beskrivelser som positive og befriende. De oplever det, som en hjælp til at forstå deres seksualitet – som måske ellers bare har forvirret dem eller fået dem til at føle sig forkert. Men selvfølgelig må du være klar over, at de beskrivelser her langt fra passer på alle.

De forskellige ovennævnte forklaringer forholder sig alle til heteroseksualiteten, som menneskets oprindelige seksualitet, som er blevet påvirket af forskellige forhold – måske en endnu bredere vifte af forskellige forhold.

Med andre ord hævder adamogeva.dk ikke at homoseksualitet er et resultat af overgreb alene, men at overgreb kan føre til homoseksualitet.

Hvad Indre Missions 'bagland' mener om dette aner jeg i sagens natur ikke noget om, og jeg ved heller ikke hvor du ved det fra?

Ændret af Moe (07/11/2006 19:54)

Til toppen 
#74608 - 07/11/2006 19:52 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Klaus

Må jeg lige minde dig om, at der i dét, du citerer fra adamogeva.dk står »En følelse af ensomhed, og følelsen af at være anderledes eller homoseksuel, kan skyldes, at man har haft seksuelle oplevelser med større børn eller voksne. Er det tilfældet for dig, da har du været udsat for et seksuelt overgreb.« Det kan jeg altså ikke læse anderledes, end at følelser af ensomhed, anderledeshed eller homoseksualitet kan skyldes overgreb, men ikke nødvendigvis gør det.

Hvordan mener du i øvrigt selv, at homoseksualitet opstår, og mener du, at man kan opstille én entydig forklaring, som er gyldig for alle homoseksuelle?

Guds fred
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#74609 - 07/11/2006 20:00 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Jeg skal ikke tale på IMs vegne, men på egne som født, opvokset og fortsat aktiv i Indre Mission.

Citat:
Jeg vil lige høre om i (folk der kommer i IndreMission m.fl af den front) godt ved at IndreMissions bagland mener at homoseksualitet "opstår" pga. overgreb?

Vil gerne vide hvor du har det fra, det skulle ikke undre mig at folk i baglandet mener dette, men jeg har meget svært ved at tro det er repræsentativt for Indre Mission.

Citat:
Jeg vil godt høre om i seriøst mener det og godt ved at det er IM's holdning?

Det er IKKE IMs officielle holdning at homofili opstår på baggrund af overgreb, og nej det er der forhåbentlig ikke ret mange, IMere eller ej der mener.

Det citat du fremhæver fra adamogeva.dk skal jeg ikke forsøge at forsvarer, men i stedet gøre rede for mit eget syn på homofili og dets årsag, et syn jeg er ret overbevist om at mange i IM deler med mig.

Homofili er en synd og går imod Guds skaberordning. Ligeledes er sex uden for ægteskabet en synd der går mod Guds skaberordning. Misundelse af en anden mands ejendom er en synd der går mod Guds skaberordning.

Min pointe er at homofili ikke er anderledes end alle de andre synder som skiller mennesket fra Gud, og hvis nogen i IM eller noget andet sted, rangordner homofili som værende en slemmere synd end deres egen havesyge og dårskab, så har de ikke fattet en skid.

Hvorfor findes der så mennesker med homoseksualitet? Af samme årsag som der i dig og mig findes lysten til at gøre alt muligt andet som er Gud imod, fordi vi er født med arvesynden i os, noget som hos alle mennesker kommer til udtryk, men på forskellig måde.

Med andre ord mener jeg at homofili er noget medfødt, jeg mener også at det er noget der kan opstå efter fødslen pga. ydre påvirkning, men det ændrer ikke ved at homofili er en synd, og at IMere så vel som alle andre skal se på den homofile som Jesus ville have gjort det, med vrede på synden I mennesket, men med kærlighed og omsorg for selve mennesket.

Citat:
Hvornår blev Guds ord, til at sætte mennesker i frihed, til et ord der undertrykker?

Det blev det desværre nok da mennesker fik fat i det. Guds ord er givet mennesket til frelse, og må aldrig blive noget vi dunker hinanden i hovedet med. Det må dog heller aldrig blive så, at vi ikke tør sige klart hvad Ordet taler klart om, og det uanset om det er havesyge, homofili eller andet.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#74610 - 07/11/2006 20:02 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Klaus

Jeg synes du misrepræsenterer og fejlciterer fra adamogeva.dk!

Jeg har lige nærlæst den artikel, du refererer til, og der står jo ikke at homoseksualitet skyldes overgreb!

Der står følgende: En følelse af ensomhed, og følelsen af at være anderledes eller homoseksuel, kan skyldes,, at man har haft seksuelle oplevelser med større børn eller voksne. Er det tilfældet for dig, da har du været udsat for et seksuelt overgreb. Måske har den voksne oven i købet fortalt dig noget, der får dig til at tro, at du er homoseksuel.

Har du været udsat for seksuelle overgreb af en eller anden slags, så er det helt naturligt, at du kæmper med din seksualitet og med at finde ud af, hvem du selv er. Men det er ikke ensbetydende med, at du er homoseksuel. Det handler meget mere om, at et overgreb gør det svært for dig at udvikle dig til den, du er.

Et overgreb kan meget let give dig en oplevelse af, at du er anderledes og kan gøre det svært for dig at være naturligt sammen med jævnaldrende kammerater og tage del i deres måde at snakke om det seksuelle på – og spille op til hinanden på – udfordre hinanden på osv.

Hvis du kan kende dig selv i nogle af disse tanker og oplevelser her, er det vigtigt at søge hjælp. Ingen kan lave om på det, der er sket, eller lave om på dine følelser. Men du skal finde ud af, hvad du gør ved dine følelser, og hvordan du kommer videre på en god måde – så du kan være glad ved at være den du er, og føle både glæde og spænding over din egen seksualitet.

Der er meget hjælp at hente også her på AdamogEva.dk. stil evt. spørgsmål til vores svarpanel "

(Understregningerne er mine ... )

Der står således, at overgreb kan være en årsag til udvikling af homoseksuelle følelser hvilket jeg véd er sandt. Jeg kan bekræfte det, fordi jeg selv har oplevet det, og fordi jeg følte det som en belastning i min ungdom. For mit vedkommende fortonede følelserne sig dog, og forsvandt helt i løbet af nogle år (hvor jeg egentlig godt kunne have brugt adamogeva.dk!) .. hvorefter jeg landede i et lykkeligt ægteskab med en mand.

I adamogeva.dk står står der altså ikke, at overgreb er årsag til udvikling af homoseksuelle følelser!
Kun at det kan forekomme ... og det véd jeg som nævnt er sandt.
Men der kan også kan være andre årsager, det tror jeg bestemt ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74611 - 07/11/2006 22:21 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Grev Lindgren]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Grev Lindgren, du skriver til Klaus:
Citat:
Det citat du fremhæver fra adamogeva.dk skal jeg ikke forsøge at forsvare, men i stedet gøre rede for mit eget syn på homofili og dets årsag, et syn jeg er ret overbevist om at mange i IM deler med mig.

Nej, det er der heller ikke nogen grund til at forsvare, for der står slet ikke det, som Klaus fremhæver, se evt. mit indlæg her i tråden ..

Jeg vil gerne forsvare det der står i adamogeva.dk - det er nemlig korrekt!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74612 - 08/11/2006 01:18 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Hej Kristina:)

Om end der ikke er tale om altid selvom der står:

"En følelse af ensomhed, og følelsen af at være anderledes eller <b>homoseksuel</b>, kan skyldes, at man har haft seksuelle oplevelser med større børn eller voksne. <b>Er det tilfældet for dig, da har du været udsat for et seksuelt overgreb.</b> Måske har den voksne oven i købet fortalt dig noget, der får dig til at tro, at du er homoseksuel."

Igen. Om end der ikke er tale om altid, så ser jeg stadigvæk udtalelsen "kan være årsag til" som ligeså grotesk.

Citat:
Der står således, at overgreb kan være en årsag til udvikling af homoseksuelle følelser hvilket jeg véd er sandt. Jeg kan bekræfte det, fordi jeg selv har oplevet det, og fordi jeg følte det som en belastning i min ungdom. For mit vedkommende fortonede følelserne sig dog, og forsvandt helt i løbet af nogle år (hvor jeg egentlig godt kunne have brugt adamogeva.dk!) .. hvorefter jeg landede i et lykkeligt ægteskab med en mand.

Jeg vil ikke udtale mig om hvad du er og ikke er. Men det rykker stadigvæk ikke ved spørgsmålet om HVORFOR der ses på homoseksualitet som afvigende og unormalt i forhold til hetroseksualitet. Jeg kan jo også spørge om hvorfor mennesker bliver hetroseksuelle. Om en homoseksuel kan være hetroseksuel grundet "en fejl" pga. overgreb.

Sagens kerne er, at homoseksualiten i sig selv, såvel som hetroseksualitet ikke er unaturligt, men at det er overgrebet som er unaturligt.

Alle mennesker skal jo, med alt respekt, finde sig selv. Finde ud af hvem man er og accepterer sig selv med den seksualitet man har.

Der er intet af dette der dermed beviser at homoseksualitet eller hetroseksualitet er grundet en fejl.

Homoseksualitet og hetroseksualitet ligestilles som lige naturligt!

For at gå tilbage til det som indlæget handler om: Så siger man jo netop at homoseksualitet er en unaturlig ting, en fejl eller mindre naturligt når der bliver udtalt at homoseksualiten kan opstå pga. et overgreb. Derved har man jo sagt at det er en afvigelse og grundet en fejl, et problem osv. at man er homoseksuel. I hvert fald har man så sagt at det er mindre naturligt en hetroseksualitet.

Der bliver jo også nævnt igen og igen (fra IndreMission) "at det ikke er Guds mening" og at det er pga. arvesyn osv osv.
Derved mener de fleste IM'er m.fl også at homoseksualiten er mindre naturlig. Bare for at skære det ud i pap.

Det er netop dette jeg vil frem til. Der er absolut ingen lægelige fakta eller beviser på at homoseksualitet skulle kunne opstå pga. overgreb alene eller at det kan opstå nogen gange pga. overgreb.
Hele lægevidenskaben taler imod det. Det er derfor jeg spørger hvorfor at man så så hårdhudet stadigvæk slår fast at homoseksualiten er mindre naturlig når der ikke er nogen fakta for dette?

Hvorfor kan det være "at i" så mener det? Hvordan kan "i" mene det, når der ikke er nogen fakta?

Det er lidt svært at komme videre uden fakta.

En ting er, at man kan mene at homoseksuel praksis er en synd (hvilket jeg også er dybt uenig i, men det er en anden diskussion), men at begynde og komme med filosofier om hvorfor og hvordan det er unaturligt lægevidenskabeligt, uden fakta, det er simpelthen for langt at gå.

Til sidst vil jeg lige nævne, at jeg ikke personligt tror at arvesynden har noget som helst med seksualiten at gøre. Ja vi synder allesammen, men det er noget som vi mere eller mindre bevidst kan komme til. Seksualiten er noget man er, en naturlig del af sig selv, et instinkt så om sige. Det er ikke noget man vælger og derfor ser jeg det helt klart meget problematisk at kalde det en synd, da man så hver der, hvert sekund er en stor synd der går rundt. Det tror jeg simpelthen ikke på.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74613 - 08/11/2006 01:29 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Hej igen Kristina:)

Når jeg først for startet på et indlæg har jeg svært ved at stoppe, men der var lige noget jeg manglede at få med...

Jeg ville lige knytte en kommentar til det sidste indlæg... Sundhedsstyrelsen (som har doneret 40000 kr til projektet) har faktisk taget kontakt til redaktionen på www.adamogeva.dk og påbudt dem at fjerne forskellige udtalelser fordi de strider imod hele lægevidenskaben.

Hvordan kan du støtte sådan en filosofi uden fakta, der går imod hele lægevidenskaben? Hvor kan man gøre dette med ren samvittighed overfor unge følsomme mennesker der spørger sig til råds, uden at være nervøse for hvad det får at konsekvenser for dem?

Desuden er IndreMission i 2005 blevet advaret om at overholde den danske lovgivning.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74614 - 08/11/2006 07:04 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Grev Lindgren]
Child-of-God
Bruger

Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Hej Grev Lindgren.

Citat:
Min pointe er at homofili ikke er anderledes end alle de andre synder som skiller mennesket fra Gud, og hvis nogen i IM eller noget andet sted, rangordner homofili som værende en slemmere synd end deres egen havesyge og dårskab, så har de ikke fattet en skid.

Rigtig god pointe!

† Child-of-God †

Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"

Til toppen 
#74615 - 08/11/2006 08:56 "Lægevidenskaben" [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:
Der er absolut ingen lægelige fakta eller beviser på at homoseksualitet skulle kunne opstå pga. overgreb alene eller at det kan opstå nogen gange pga. overgreb.

Har lægevidenskaben bevist det modsatte?

(vil i øvrigt betvivle at lægevidenskaben kan sige noget dækkende om utroskab; det er en langt mere kompleks problemstilling)

Til toppen 
#74616 - 08/11/2006 08:58 Hvilke udtaleleser? [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:
Sundhedsstyrelsen (som har doneret 40000 kr til projektet) har faktisk taget kontakt til redaktionen på www.adamogeva.dk og påbudt dem at fjerne forskellige udtalelser fordi de strider imod hele lægevidenskaben.

Hvad er det for udtalelser, som adamogeva.dk er blevet "påbudt at fjerne"?

Til toppen 
#74617 - 08/11/2006 09:09 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Jón Poulsen
Bruger

Reg.: 21/04/2006
Sted: Gjern
Hej Klaus

Det er virkelig problematisk at udtale sig 'indremissionsk' - da indremission en en bevægelse af mange slags mennesker - men jo, der er nogle retningslinier. Så vidt jeg ved, er der ikke udarbejdet noget særligt fra IM's side i synet på hvordan homoseksualietet opstår. Så vidt jeg ved, har man blot sagt, at homoseksualitet er en synd på linie med andre synder (utroskab, sladder osv.)

Personligt ved jeg ikke helt hvad jeg mener. Jeg ved ikke om børn fødes med en bestemt slags seksualietet eller ej - men sikkert med en latent orientering.

Med hensyn til pædofili og homoseksualitet - tror du ikke, at det man ofte mener er, at ligesom det viser sig, at mange pædofile, selv har været udsat for pædofili - sådan også nogen gange en homoseksuel, som i sin barndom har været udsat for seksuelt overgreb fra en af sit eget køn? (Jeg må indrømme, at dette er gætværk).

Jón

Til toppen 
#74618 - 08/11/2006 09:26 Re: Advaret mod hvad? [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Citat:
Desuden er IndreMission i 2005 blevet advaret om at overholde den danske lovgivning.

Hvad er det, Indre Mission er blevet advaret imod?

Kristian

Til toppen 
#74619 - 08/11/2006 09:31 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Klaus, hver gang du skriver et indlæg undlader du at svare på de spørgsmål, der er blevet stillet til dig, og i stedet for kaster du bare nye ting ud hele tiden.

Hvis der skal foregå en ordentlig samtale ville det være fint om du kunne prøve at forholde dig lidt til de ting, der bliver indvendt.

Til toppen 
#74620 - 08/11/2006 17:11 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Jón Poulsen]
Anonym
Anonym

Hej Jón

Citat:
Det er virkelig problematisk at udtale sig 'indremissionsk' - da indremission en en bevægelse af mange slags mennesker - men jo, der er nogle retningslinier. Så vidt jeg ved, er der ikke udarbejdet noget særligt fra IM's side i synet på hvordan homoseksualietet opstår. Så vidt jeg ved, har man blot sagt, at homoseksualitet er en synd på linie med andre synder (utroskab, sladder osv.)

Det forstår jeg godt. Alligevel kommer der de samme overbevisninger fra offentlige sider af IndreMission såsom her på JesusNet.dk Basis.nu og i denne situation www.adamogeva.dk. Det er netop dér jeg gerne ville høre forskellige IM'er om de er enige i og tilfredse med de overbevisninger som der bliver fortalt offentligt så om sige. Ellers må der jo være en form for dagsorden hvis alle er enige i disse udtalelser.

Citat:
Med hensyn til pædofili og homoseksualitet - tror du ikke, at det man ofte mener er, at ligesom det viser sig, at mange pædofile, selv har været udsat for pædofili - sådan også nogen gange en homoseksuel, som i sin barndom har været udsat for seksuelt overgreb fra en af sit eget køn? (Jeg må indrømme, at dette er gætværk).

Det er netop sådan en udtalelse som denne, jeg mener der er utrolig utrolig farlig fordi den ikke har nogen form for fakta på sig. Mit spørgsmål går netop på dette her.. Hvorfor tror man at homoseksualitet er opstået pga. nogen særlige omgivelser, pga. nogen fejl i barndommen? Hvor kommer disse idéer fra? At mene homoseksualitet opstår pga. overgreb er meget alvorlige udtalelser og derfor mener jeg også det er totalt grotest at komme med sådan en udmeldning når man ikke kan forsvare den med nogen fakta.

Forestil dig at hetroseksualitet blev angrebet på sådan en måde, så ville det også være ret hvis modparten kom med en begrundelse for denne overbevisning.

Hvorfor er homoseksualitet fra starten af gjordt til noget unaturligt i forhold til hetroseksualitet og hvorfor skal der være sket en bestemt fejl der gør at man er homoseksuel? Hvor har man den idé fra at homoseksualitet må være sket ved en fejl og at det er unaturligt i forhold til andre seksualiteter?

Kan hetroseksualitet også være sket ved et overgreb?

Håber du forstår hvor jeg kommer fra.

PS: TAK for dit brev:) Har først set den nu og skal nok få svaret tilbage:)

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74621 - 08/11/2006 17:13 Re: Advaret mod hvad? [Re: Nardus]
Anonym
Anonym

Jeg ved ikke præcis hvad IndreMission er blevet advaret imod, men det skulle være omkring seksualitet osv.

Kærligst
Klaus

Du kan læse det inde på www.lbl.dk

Til toppen 
#74622 - 08/11/2006 17:15 Re: Hvilke udtaleleser? [Re: ]
Anonym
Anonym

Omkring homoseksualitet. At IM har sagt det "kan opstå" grundet overgreb. Det har ingen lægelige fakta på sig og derfor er det jo rimelig katastrofalt når det er en offentligt og statsstøttet projekt. Det er jo også rimelig pinligt for IM at de svinger sådan nogen udtalelser ud, når de ikke kan forsvare dem.

Kærligst´
Klaus

Til toppen 
#74623 - 08/11/2006 17:17 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Moe:)

Jeg skrev mine 2 indlæg i går og dér var ingen som havde skrevet tilbage på dem endnu..

Grunden til at jeg først svare på alle indlægende nu er fordi jeg arbejder om natten og så sover jeg længe op af dagen:)

Du er velkommen til at skrive løs skal nok svare når jeg står op!:)

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74624 - 08/11/2006 17:22 Re: Advaret mod hvad? [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Du må være mere præcis eller sige, hvor du har udtalelsen fra, hvis det ikke bare skal opfattes som et generelt angreb på Indre Mission!

Såvidt jeg ved, er Indre Mission ikke blevet irettesat omkring seksualitet.

Kristian

Til toppen 
#74625 - 08/11/2006 17:25 Re: "Lægevidenskaben" [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Jalokin

Jeg kunne jo også stille dig det samme spørgsmål til dig:

"Har lægevidenskaben bevist at hetroseksualitet ikke opstår grundet overgreb?"

"Har lægevidenskaben bevist at hetroseksualitet er naturlig?"

Nej det har den ikke, men den har absolut hellerikke bevist at hetroseksualitet er unaturligt.

Det samme gælder for homoseksualitet og det er netop dét jeg gerne vil ind til.

Hvorfor og hvorfra tror man at homoseksualitet er unaturligt i den forstand?

Selve kernen i mit indlæg er: Hvorfor er udgangspunktet i IndreMission at homoseksualitet skulle være unaturligt? Hvorfor har man det sådan? Hvor stammer den idé fra? Hvorfor?

Kan du komme med fakta på at det skulle være opstået pga. overgreb?
Hvis du forsvarer denne teori, så synes jeg også at jeg har krav på at få nogen fakta omkring dette, da du taler imod hele lægevidenskaben med denne udtalelse!

PS: Jeg kunne jo også bare sige, at jeg synes hetroseksualitet er forkert og så fortælle alle medlemmerne i min organisation dette ind. Men uden fatka holder den altså ikke i det offentlige. Kom dog med fakta hvis du er så sikker!

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74626 - 08/11/2006 17:37 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Grev Lindgren]
Anonym
Anonym

Hej Grev Lindgren:)

Citat:
Det citat du fremhæver fra adamogeva.dk skal jeg ikke forsøge at forsvarer, men i stedet gøre rede for mit eget syn på homofili og dets årsag, et syn jeg er ret overbevist om at mange i IM deler med mig.

Homofili er en synd og går imod Guds skaberordning. Ligeledes er sex uden for ægteskabet en synd der går mod Guds skaberordning. Misundelse af en anden mands ejendom er en synd der går mod Guds skaberordning.

Det er helt fint at man selv har den overbevisning at bibelen siger dette, selvom jeg er dybt uenig. Men en anden ting er at bruge sin <b>overbevisning af hvad bibelen siger</b> og så bruge den i en seriøs vejledning af følsomme unge mennesker når den taler imod alt sund fornuft (lægelige videnskab). Vil det så ikke være bedre at lade overbevisningen være op til den enkelte og tale ud fra nogen overbevisninger man ved ikke er fejlagtigt og har fakta på sig. Der er jo mange forskellige holdninger om hvad der er "sund bibeltro" og hvad der ikke er. Dér er vi altså nød til at have en hvis form for ydmyghed.

Citat:
Det blev det desværre nok da mennesker fik fat i det. Guds ord er givet mennesket til frelse, og må aldrig blive noget vi dunker hinanden i hovedet med. Det må dog heller aldrig blive så, at vi ikke tør sige klart hvad Ordet taler klart om, og det uanset om det er havesyge, homofili eller andet.

Lige præcis, vi har ingen ret til at dunke hinanden i hovedet med det. Det var ikke meningen.

Men hvad taler ordet klart om? Det er et bibelspørgsmål. Det er en overbevisnings-sag. Hvordan kan man forsvare en overbevisning ud fra bibelen (én overbevisning om hvad der er sundt eller ej ud af mange) når den dermed taler imod alt lægevidenskab og videnskabelig fakta?

Er det så ikke på tide vi trækker stikket ud og passer lidt på. Kristne, hvor hellige de end føler sig, er ikke læger og videnskabsfolk. Og om sagt, så kan du vel heller ikke være andet end enig i, at overgreb og homoseksualitet er en overbevisning ud af mange. Ikke fakta. Desuden vil jeg gerne høre hvor i bibelen man har den overbevisning fra om overgreb og homoseksualitet? Og hvis man ikke har den derfra, så må vi hellere ligge det op til mennesker som ved hvad de snakker om.

Det er alvorligt.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74627 - 08/11/2006 17:46 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Child-of-God]
Anonym
Anonym

Ja ingen er uden fejl, men synder (mere eller mindre bevidste handlinger) er noget man selv vælger. En seksualitet er noget man har. At sammenligne seksualiten med handlinger som man selv bestemmer er utrolig farligt. Derved tror mennesker at de selv kan styrer deres seksualitet. Og om de kan det eller ej, så er det ikke sundt.

En synd, er som sagt, en handling. Noget man mere eller mindre bevidst begår. Homoseksuel f.eks. er noget man er. Hvis man ser homoseksualiten som en synd. Så går den homoseksuelle jo hele tiden rundt og synder hver dag, hvert sekund. Homoseksuel eller hetroseksuel er noget man er og ikke noget man vælger.

Den byrde som man lægger på menneskers skulder ved at fortælle dem, at deres seksualitet er en synd er enorm. Som tidligere nævnt af en IM'er, så er alle IM'er stort set enige i disse spørgsmål omkring homoseksualitet. Tror i så ikke at én homoseksuel i IndreMission må føle sig totalt bebyrdet? Ikke nok med det, men så er det bare én overbevisning. En overbevisning, som næsten alle IM'er har. En overbevisning.

Hvornår er vores overbevisning blevet vigtigere end ydmyghed overfor vores næste og Guds ord?

Træd dog varsomt. Hvem siger at IM's overbevisning er korrekt.

"Kom til mig i som bære tunge byrder og jeg vil give jer fred."

Hvorfor tror i, at i har ret bare fordi i alle mener det samme? Er I Guds ord, eller er Gud Guds ord?

Det som i mener er en overbevisning om hvad bibelen siger!!

Der er kun én vej til Jesus. Hán er vejen sandheden og livet.

Læs evt. mit første svar til Kristina for mere omkring dette.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74628 - 08/11/2006 17:59 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Nikolaj]
Anonym
Anonym

Hej Nikolaj.

Dejligt at debattere med en hvar nærområdet;)

Du skriver:

Citat:
Må jeg lige minde dig om, at der i dét, du citerer fra adamogeva.dk står »En følelse af ensomhed, og følelsen af at være anderledes eller homoseksuel, kan skyldes, at man har haft seksuelle oplevelser med større børn eller voksne. Er det tilfældet for dig, da har du været udsat for et seksuelt overgreb.« Det kan jeg altså ikke læse anderledes, end at følelser af ensomhed, anderledeshed eller homoseksualitet kan skyldes overgreb, men ikke nødvendigvis gør det.

Nej det er rigtigt, men det jeg ville frem til er at "det kan føre til homoseksualitet" stadigvæk ikke indeholder nogen fakta. Det er stadigvæk lige grotesk. Har jeg skrevet i indlæg jeg lige har besvaret.

Citat:
Hvordan mener du i øvrigt selv, at homoseksualitet opstår, og mener du, at man kan opstille én entydig forklaring, som er gyldig for alle homoseksuelle?

Nej jeg ved ikke hvordan "homoseksualitet opstår" og jeg har ikke noget entydigt svar som er gældende for alle homoseksuelle. Ligeså lidt som jeg har en forklaring på hvorfor og hvordan hetroseksualitet opstår. Ved hetroseksualitet har jeg heller ikke nogen entydig forklaring som gælder for alle hetroseksuelle.

Har du det?

Hvor kommer den idé fra, at homoseksualitet er mindre naturligt? Og hvorfor borer man udelukkende så meget i hvorfor og hvordan homoseksualitet opstår og ikke også i hvordan hetroseksualitet opstår?

Det er jo netop fordi man allerede fra starten af har stemplet homoseksualitet som mindre naturlig - men hvorfor?

Det er mit spørgsmål til dig: Hvorfor mener du at homoseksualitet er mindre naturlig i lægelig forstand? Hvor henter du din videnskabelige viden fra? For overgreb og homoseksualitet er slet ikke nævnt som en gældende fakta i bibelen.

Det er mit spørgsmål.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74629 - 08/11/2006 18:01 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:
Med andre ord hævder adamogeva.dk ikke at homoseksualitet er et resultat af overgreb alene, men at overgreb kan føre til homoseksualitet.

Hvis du tilslutter dig denne overbevisning, vil du så komme med nogen fakta? Det er en rimelig seriøs og alvorlig overbevisning, så jeg vil gerne høre nogen fakta for dette? Hvis du ikke har nogen ting der støtter denne overbevisning, hvordan kan man så bruge den til at vejlede mennesker?

Håber du svarer mig på dette.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74630 - 08/11/2006 18:05 Re: Advaret mod hvad? [Re: Nardus]
Anonym
Anonym

Hejsa igen

Sundhedsstyrelsen har støttet www.adamogeva.dk og da det derfor er statstøttet har de sagt til redaktionen bag siden, at de skal fjerne udtalelserne om overgreb og homoseksualitet da det ikke er korrekt og i overenstemmelse med lægevidenskaben.

Det er rimelig problematisk at www.adamogeva.dk har fået støtte når de så taler imod hele lægevidenskaben med spørgsmålet om homoseksualitet og overgreb blandt andet.. Synes du ikke dette?

Eller er du tilhænger af en filosofi fremfor lægevidenskab?

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74631 - 08/11/2006 18:11 Brev fra sundhedsstyrelsen om www.adamogeva.dk [Re: ]
Anonym
Anonym

Her under kan man læse et brev fra sundhedsstyrelsen omkring www.adamogeva.dk:

"Sundhedsstyrelsen har modtaget jeres henvendelse og læst vedlagte artikel. Sundhedsstyrelsen ønsker ikke at kommentere artiklen, idet man anser det som en diskussion mellem redaktionen af Adamogeva.dk og Sundhedsstyrelsen. Dog vil vi lige kommentere et af de første afsnit af artiklen, hvor der skrives at Sundhedsstyrelsen ved at give støtte til hjemmesiden AdamogEva.dk bakker op om initiativet og giver en art officiel godkendelse af det, som hjemmesiden skriver.

Sundhedstyrelsen har været i dialog med AdamogEva.dk, fordi der ikke er fagligt belæg for visse udtalelser.

Der er ikke tale om et samarbejdsprojekt med Indre Mission om deres hjemmeside AdamogEva.dk. Sundhedsstyrelsen giver projektstøtte til mange projekter, men har ikke ansvar for produktet. Sundhedsstyrelsen søger derfor inden projektsstøtte gives at sikre faglig kvalitet og evidens i de projekter, der opnår støtte. Sundhedsstyrelsen har derfor over for projektansøger (Indre Mission) i 2004 gjort opmærksom på, at de for at opnå støtte fra Sundhedsstyrelsen, må følge den danske lovgivning og Sundhedsstyrelsens anbefalinger og holdninger. Sundhedsstyrelsen har ikke set hjemmesiden inden den blev offentliggjort, men har efterfølgende været i dialog med redaktionen på AdamogEva.dk, fordi Sundhedsstyrelsen ikke finder, at der er fagligt eller videnskabeligt belæg for visse udtalelser. Dette er redaktionen blevet bedt om at rette sig efter.

Mvh
Kristin Gudnason
Center for Forebyggelse
Sundhedsstyrelsen "

Lånt fra: http://www.lbl.dk/index.php?id=1597

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74632 - 08/11/2006 18:28 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Hvorfor skal det gøre så ondt at høre Jesus til?
Hvor stammer ondskaben fra?
Hvornår blev Guds mindste de udelukkede?
Hvornår begyndte de mindste at blive låst ude?
Fra hvornår begyndte Jesus at dømme?
Fra hvornår begyndte Jesus at undertrykke?
Fra hvornår fik vi myndigheden til at dømme?
Fra hvornår blev Jesus budskab om ydmyghed forældet?
Fra hvornår blev vores ord til Guds?
Fra hvornår blev Guds kraft for lille?
Hvornår blev det okay, at være skriftklog?
Fra hvornår hørte himmeriget ikke de mindste til?
Fra hvornår blev kærligheden hul?

Skrevet for og til Guds homoseksuelle børn.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74633 - 08/11/2006 18:30 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:

Citat:

Hvis du tilslutter dig denne overbevisning, vil du så komme med nogen fakta? Det er en rimelig seriøs og alvorlig overbevisning, så jeg vil gerne høre nogen fakta for dette? Hvis du ikke har nogen ting der støtter denne overbevisning, hvordan kan man så bruge den til at vejlede mennesker?

Håber du svarer mig på dette.

Kærligst
Klaus Hundal

Jeg har ikke sagt at det er mit synspunkt.

Jeg har blot uddybet at det ikke alene er adamogeva.dk's synspunkt, sådan som jeg synes du lagde op til at det skulle være.

Men nu du spørger henviser jeg da gerne til Videns- og Formidlingscenteret for Socialt Udsatte: http://www.vfcudsatte.dk/page440.asp

Jeg forstår ikke det odiøse i at hævde at seksuelle overgreb har indflydelse på seksualiteten. At hævde det modsatte er for mig at se en hån mod de mange voldtægtsofre, der bruger mange ressourcer på at komme sig over sådanne traumer, det være sig både kvinder og mænd.

Til toppen 
#74634 - 08/11/2006 18:34 Re: Brev fra sundhedsstyrelsen om www.adamogeva.dk [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Klaus jeg sidder lige med et spørgsmål:

Hvad i alverden har denne diskussion nu med lægevidenskab og sundhedsstyrelse at gøre?
Jeg troede ikke, at hverken I selv, eller vi som er heteroseksuelt orienterede, regnede homoseksualitet for at være en sygdom??

Men at heteroseksualitet er homoseksualitet overlegen - mere "naturlig" kan vi måske vove at sige - mener jeg nok vi kan konkludere ud fra den kendsgerning, at hvis alle mennesker levede homoseksuelt, ville det være ude med menneslægten ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74635 - 08/11/2006 18:42 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

At man kan tro man er homoseksuel er ikke ensbetydende med, at man ér det. Man kan ikke BLIVE homoseksuel eller BLIVE hetroseksuel. Man kan tro man er det, eller ønske man er det pga. trauma.

Men selve det at VÆRE homoseksuel opstår ikke pga. overgreb osv. Det er jo helt tydeligt, at man på adamogeva.dk ønsker at det er pga. overgreb, problemer med en af forældrene i barndommen, så det er noget der kan "helbredes".

Det som jeg vil holde som centrum.. Det jeg vil frem til er: At jeg ikke kan lide den måde www.adamogeva.dk gør homoseksualitet til noget unaturligt. Selve den måde de gør det på på siden hentyder til at homoseksuelle mennesker må have været udsat for overgreb og det er dét jeg ikke kan lide.

Jeg tror godt du ved hvad jeg mener.

Agapa står jo også bag projektet og jeg er ikke dum. Jeg kan godt se hvor den fører hen.

Der er en forskel på at blive forvirret pga. overgreb og så det at være homoseksuel. Man kan ikke automatisk bare sammenkoble overgreb og andre oplevelser som et svar på homoseksualiteten.

Og derved vil jeg så godt spørge... Hvor bliver hjælpen til at accepterer sig som homoseksuel af? Hvorfor er der ikke omvendt også hjælp og information om at homoseksuelle kan tro de er hetroseksuelle når de ikke er det? Det sker hele tiden pga. undertrykkende miljøer osv og det er ikke sundt at rende rundt og undertrykke sin homoseksualitet.

Det tyder jo helt klart på, at mán helst ikke vil stå ved homoseksualiten som en ligeså vigtigt, naturlig og stor del af sig selv som hetroseksualiteten.

Homoseksuelle bliver undertrykte i kristne miljøer og bilder sig selv ind de er hetroseksuelle hvilket er utroligt usundt. Hvorfor tager www.adamogeva.dk ikke et ansvar overfor dette emne? Samt støtter dem i at være sig selv?

Dem er der mange flere af. Det sender jo et tydeligt signal om, at man ikke bryder sig om homoseksualiteten i sig selv.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74636 - 08/11/2006 19:00 Re: Brev fra sundhedsstyrelsen om www.adamogeva.dk [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Citat:
Hvad i alverden har denne diskussion nu med lægevidenskab og sundhedsstyrelse at gøre?
Jeg troede ikke, at hverken I selv, eller vi som er heteroseksuelt orienterede, regnede homoseksualitet for at være en sygdom??

Denne diskussion har helt enkelt noget med lægevidenskab og sundhedsstyrrelsen at gøre fordi at der hævdes på www.adamogeva.dk at homoseksualitet kan opstå pga. overgreb. Sundhedsstyrelsen har netop dérfor skrevet til www.adamogeva.dk fordi de véd at homoseksualitet ikke er en fejl og sygedom. De skriver netop til siden fordi det ikke er en sygdom og derfor skal de rette det der står på siden.

Jeg mener jo netop ikke at homoseksualitet er en sygedom og da sundhedsstyrelsen nok ved hvad der er en sygedom eller ej har de skrevet til www.adamogeva.dk og forklaret dem at homoseksualitet ikke er en sygdeom.

Det er ikke mig eller sundhedsstyrelsen der mener at det er en sygedom.

Citat:
Men at heteroseksualitet er homoseksualitet overlegen - mere "naturlig" kan vi måske vove at sige - mener jeg nok vi kan konkludere ud fra den kendsgerning, at hvis alle mennesker levede homoseksuelt, ville det være ude med menneslægten ..

Omvendt kan man jo også sige, at Gud måske har været så klog at skabe homoseksuelle mennesker for at verden ikke bliver overbefolket, som den er på vej til at blive!

Jeg troede hellerikke at IndreMission ønskede man skulle være som alle andre, men at det er unikt at være lige den man er! Det er i hvert fald det jeg fik atvide i søndagsskolen!!

Kan du huske sangen: Han skabe mine føder, mine hænder og alt ved mig?

Men så må du jo også se hetroseksuelle kvinder der kan få børn som mere naturlig end kvinder der ikke kan eller som ikke vil?

PS: Jeg tror ikke vi behøves være nervøs for at jorden uddør;)

Og hvis at det skulle gå derhen af, jamen så er det da godt vi har kunstig befrugtning.. Men det går IM generelt jo ikke ind for:)

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74637 - 08/11/2006 19:08 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Reg.: 18/06/2006
Hej Jesusnet/Indre Mission (højrefløj)

Jeg syntes det er fint at man har en overbevisning, men mener også bare man skal være varsom.

Vi taler om unge i udvikling, og ved at komme med en overbevisning om hvad der er korrekt og ej, kan det forsage voldsomme skader.

Jeg ser det hele som en meget farlig procces, hvilket jeg ikke er alene om.
Jeg mener at sexologer og læger samt professore må kunne afgøre hvad der er sundt eller ej! Og ikke kristne filosofer.

I alt hvad der handler om sexualitet tror jeg det er vigtigt at vi forholder os til videnskaben, ellers kan det gå grueligt galt.

Jeg kunne jo komme med den samme overbevisning omkring hetereoseksualitet; hetereoseksualtet kan forekomme ved kristnes pårvirkninger i barndommen, som sætter sig som en psykisk belastning i undertrykkelse af homoseksualtet.

Ærligt talt, tror I så selv i har de videnskablige sandheder i Biblen?

I blander kristendommen og videnskaben sammen + JERES ideologi = opskriften på KAOS. Vi finder aldrig frem til noget ved at være snæversynet.

Det er ligesom om Indre Mission samt resten af den fundamentalistiske højrefløj tror at de som MENNESKER ved ALT og har ALLE svar, fordi de er kristne. Come on, think again.

Jeg syntes I har så tralvt med at blande jer i andres liv, i stedet for at bare bede om Jesu vejledning. I tager tro og videnskab i egen hånd, og vil lægge byrder på skuldre der ikke er jeres egne, for at I kan ophøje jer selv!

Jeg finder indre mission og baggrunden for skadelig. Det handler mere om man skal være enig, end Jesus.

Opfylder man ikke JERES krav og ideologi er man sådan set udstødt. Kærligheden er blevet til had mellem to fløje, og den ene fløj som er dømt af jer, søger kontakt og forståelse, men respekten er ikke gengældt. Jeg respektere jeres samfund, men kan ikke acceptere undertrykkelse, og kan derfor ikke acceptere jeres grundlag. For Jesus er langt væk i det, Jesus er ikke centrum i grundlaget, men sat i baggrunden.
Det er JER der sætter orden, hvorimod at det SKAL være Jesus der gør det!

Men det er helt i orden med mig at i har lyst til at skade unge, for ved det vil komme at bide jer i øret igen!
Man kan aldrig slippe godt fra undertrykkelse, bare se Saddam Hussein.

"Invalid tankegang, invalide mennesker,
Drunkner os selv som kattekillinger,
det handler for dem,
at leve ullykkeligt"
Citat: &#1083;&#1102;&#1076;&#1080; &#1080;&#1085;&#1074;&#1072;&#1083;&#1076;&#1080;

Jeg syntes helt ærligt at indre mission gør sig selv lidt til grin ved at stille sig op mod videnskaben!

Jeg beder virkelig for jer, og Takker Jesus for at at jeg er skabt til at leve med min forlovede og for at kristenoghomo.dk er i fremgang, og at de undertrykte kan finde Jesus uden jeres vejledning.

Jeg takker Jesus for at jeg skal giftes med min MAND og takker ham for den kærlighed jeg har til mennesket, også selvom jeg ikke er enig.

Jeg vil give jer alle kram, og bede jer være som jer selv, og ikke som en ideologi!

Jeg kaster mig på knæ for Herren min Gud, og beder ham om MIN/HANS sande vejledning og lader ham styre, og ikke en forening.

Jeg giver mit hjerte til Gud, og lader ham åbne mit hjerte og lade det se kærligheden frem for ideologien!

Kærligst Lars

Formaning er en skjult dom - stop den.

www.jesusord.blogspot.com

Til toppen 
#74638 - 08/11/2006 19:15 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:
At man kan tro man er homoseksuel er ikke ensbetydende med, at man ér det. Man kan ikke BLIVE homoseksuel eller BLIVE hetroseksuel. Man kan tro man er det, eller ønske man er det pga. trauma.

Det er så dit synspunkt. Du er sikkert klar over at der er mange holdninger til og ikke blot en sandhed om hvordan seksualiteten bliver formet.

Citat:
Men selve det at VÆRE homoseksuel opstår ikke pga. overgreb osv. Det er jo helt tydeligt, at man på adamogeva.dk ønsker at det er pga. overgreb, problemer med en af forældrene i barndommen, så det er noget der kan "helbredes".

Det er muligvis din erfaring fra indremissionske kredse, men jeg har lige skimmet artiklerne om homoseksualitet igen, og jeg kan ingen steder se noget der henviser til dette her. Jeg kan ikke se at man hævder homoseksualitet altid opstår som følge af overgreb, jeg kan ikke se at man taler om helbredelse overhovedet - eller det, der ligner. Tværtimod.

Citat:
Det som jeg vil holde som centrum.. Det jeg vil frem til er: At jeg ikke kan lide den måde www.adamogeva.dk gør homoseksualitet til noget unaturligt. Selve den måde de gør det på på siden hentyder til at homoseksuelle mennesker må have været udsat for overgreb og det er dét jeg ikke kan lide.

Jeg tror godt du ved hvad jeg mener.

Klaus, der står ingen steder at det er sådan for alle homoseksuelle.

Forfatteren til artiklen om homoseksualitet skriver faktisk, at:

Citat:
Jeg vil prøve at gøre lidt ud af at beskrive hvilke oplevelser og erfaringer, der kan have gjort, at nogen oplever homoseksuelle følelser – altså det man kan kalde for de psykologiske forklaringer af homoseksualitet. Jeg ved godt, at nogle føler, de så bliver proppet ned i en for lille kasse, som om andre kan sige, hvordan de har haft det, og hvad de har oplevet, siden de har homoseksuelle følelser. Det er ikke meningen, for det tror jeg ikke man kan. Men man kan ad den vej måske nemmere forstå hvad seksualitet er og hvordan vores seksualitet bliver påvirket. Det er altså ikke en endegyldig tolkning/forklaring, som alle må acceptere, men indtil videre er de for mig, den bedste ramme til at forstå, hvad der rent faktisk sker for mange mennesker med homoseksuelle følelser.

Han gør med andre ord det ret tydeligt at det er hans indgangsvinkel. Det bliver på ingen måde fremhævet som en absolut sandhed.

Citat:
Agapa står jo også bag projektet og jeg er ikke dum. Jeg kan godt se hvor den fører hen.

Ikke forstået.

Jeg er udmærket klar over at Agape er blevet det store dyr i åbenbaringen for mange homoseksuelle. Men jeg synes det er luset at lade som om Agape har en hemmelig dagsorden.

Citat:
Der er en forskel på at blive forvirret pga. overgreb og så det at være homoseksuel. Man kan ikke automatisk bare sammenkoble overgreb og andre oplevelser som et svar på homoseksualiteten.

Siger du. Hvad så med de, der er i tvivl om deres seksualitet, bl.a. fordi de har oplevet overgreb? Hvorfor vil du fratage dem muligheden for at nå til bunds i deres følelser?

Jeg synes du stiller det meget karikeret op i forhold til hvordan det fremstår på hjemmesiden.

Citat:
Og derved vil jeg så godt spørge... Hvor bliver hjælpen til at accepterer sig som homoseksuel af? Hvorfor er der ikke omvendt også hjælp og information om at homoseksuelle kan tro de er hetroseksuelle når de ikke er det? Det sker hele tiden pga. undertrykkende miljøer osv og det er ikke sundt at rende rundt og undertrykke sin homoseksualitet.

Jeg citerer igen fra artiklen om hvad homoseksualitet er:

Det handler nemlig ikke om at finde ud af om du ’er det’ eller ej! Det handler om, at du lærer dine følelser at kende, så du kan forholde dig til dem! F.eks. er det ikke en god idé bare at prøve sig frem og på den måde finde ud af, hvad du skal stille op med din seksualitet. Det kan blive meget forvirrende. Jeg tror at samtale med andre, du har tillid til kan være en god hjælp til at finde ud af, hvordan du skal forholde dig til din seksualitet. Og hvis du lever i troen på, at Gud har skabt dig, vil du også kunne få meget ud af at snakke med Gud om det. De to opfordringer gælder ikke kun, når det drejer sig om homoseksuelle følelser, men det er altid en god måde, når man har brug for hjælp til at forstå og gennemskue sine egne følelser og reaktioner.

- og fra den anden, forkætrede artikel:

Men du skal finde ud af, hvad du gør ved dine følelser, og hvordan du kommer videre på en god måde – så du kan være glad ved at være den du er, og føle både glæde og spænding over din egen seksualitet.

Citat:
Men du skal finde ud af, hvad du gør ved dine følelser, og hvordan du kommer videre på en god måde – så du kan være glad ved at være den du er, og føle både glæde og spænding over din egen seksualitet.

Citat:
Homoseksuelle bliver undertrykte i kristne miljøer og bilder sig selv ind de er hetroseksuelle hvilket er utroligt usundt. Hvorfor tager www.adamogeva.dk ikke et ansvar overfor dette emne? Samt støtter dem i at være sig selv?

Hvad mener du med undertrykkelse?

Såvidt jeg kan se i de citater, jeg lægger op til, ønsker man at mennesker skal leve frimodigt og glad med deres seksualitet. Mener du at der er en nuance de har glemt kunne du jo skrive til dem. Jeg har intet billede af den nævnte problemstillings størrelse.

Citat:
Dem er der mange flere af. Det sender jo et tydeligt signal om, at man ikke bryder sig om homoseksualiteten i sig selv.

Kærligst
Klaus Hundal

.. men at man ønsker at også homoseksuelle skal leve et liv i frihed hos Jesus Kristus.

Jeg er ikke speciel vild med den nævnte artikel, men jeg synes at artiklen om hvad homoseksualitet er forekommer meget fair.

Til toppen 
#74639 - 08/11/2006 19:18 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Hej Klaus
Citat:
Dejligt at debattere med en hvar nærområdet;)

Det kan jo være, vi render på hinanden en dag. (Hvis vi altså kan kende hinanden.)
Citat:
Nej det er rigtigt, men det jeg ville frem til er at "det kan føre til homoseksualitet" stadigvæk ikke indeholder nogen fakta. Det er stadigvæk lige grotesk. Har jeg skrevet i indlæg jeg lige har besvaret.

Det kunne da være interessant nok, hvis du kunne henvise til en eller anden form for konkret medicinsk autoritetsperson, der kan bekræfte, at seksuelle overgreb ikke kan få konsekvenser for offerets seksuelle orientering, i stedet for bare at sige, at sådan mener »hele lægevidenskaben«.
Moe har til gengæld linket til en artikel om konsekvenserne af seksuelle overgreb, hvor der bl.a. står: »For andre igen kan homoseksualitet tværtimod være det positive modsvar til den tidlige negative erfaring med eget køn.« En artikel, du vist ikke kommenterede direkte på i dit efterfølgende svar.
Citat:
Nej jeg ved ikke hvordan "homoseksualitet opstår" og jeg har ikke noget entydigt svar som er gældende for alle homoseksuelle. Ligeså lidt som jeg har en forklaring på hvorfor og hvordan hetroseksualitet opstår. Ved hetroseksualitet har jeg heller ikke nogen entydig forklaring som gælder for alle hetroseksuelle.
Har du det?

Nej, slet ikke. Så det er jo fint.
Citat:
Hvor kommer den idé fra, at homoseksualitet er mindre naturligt? Og hvorfor borer man udelukkende så meget i hvorfor og hvordan homoseksualitet opstår og ikke også i hvordan hetroseksualitet opstår?
Det er jo netop fordi man allerede fra starten af har stemplet homoseksualitet som mindre naturlig - men hvorfor?
Det er mit spørgsmål til dig: Hvorfor mener du at homoseksualitet er mindre naturlig i lægelig forstand? Hvor henter du din videnskabelige viden fra?

Nu har jeg sådan set ikke skrevet, at homoseksualitet er unaturligt – ikke for nylig, i hvert fald. Men jeg vil da give Kristina ret i, at heteroseksualitet biologisk set giver mere mening end homoseksualitet, eftersom homoseksualitet ikke resulterer i forplantning. Og dét synes jeg sådan set ikke, I behøver at tage som noget dårligt; som du også selv nævner, er Jorden jo ved at blive overbefolket. I det hele taget er det vel det unaturlige, der gør os til mennesker.
Citat:
For overgreb og homoseksualitet er slet ikke nævnt som en gældende fakta i bibelen.

Jeg forstår faktisk ikke helt, hvad du mener med dén sætning; beklager.

Guds fred
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#74640 - 08/11/2006 19:18 Re: Brev fra sundhedsstyrelsen om www.adamogeva.dk [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Citat:

kristina

Hvorfor forekommer homoseksualitet så i naturen - hvis det er så 'unaturligt'?

Jeg mener ikke man opnår andet end at stigmatisere en gruppe mennesker ved at bruge sådan et udtryk.

Til toppen 
#74641 - 08/11/2006 19:28 Re: Advaret mod hvad? [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Helt ærlig, så synes jeg faktisk, at du gør nar af dem, der har skrevet artiklerne. Det er læger, sygeplejersker, socailrådgivere, sundhedsplejersker, psykologer, lærer osv., der har forfattet langt størstedelen af artiklerne - se her (venstre spalte). Jeg er ret overbevist om, at de har deres faglige identitet og deres viden i orden.

Når man skal finde ny viden, bliver man også nødt til at fremsætte nye teser. Hvis man ikke gjorde det, var der ikke grundlag for forskning - heller ikke i homoseksualitet!

Kristian

Til toppen 
#74642 - 08/11/2006 19:35 Re: Advaret mod hvad? [Re: Nardus]
Lars Hvass
Bruger

Fælles for dem alle er at de blander biblen ind i det, det er farligt!

Til toppen 
#74643 - 08/11/2006 20:00 Re: Brev fra sundhedsstyrelsen om www.adamogeva.dk [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Klaus
Citat:
Denne diskussion har helt enkelt noget med lægevidenskab og sundhedsstyrrelsen at gøre fordi at der hævdes på www.adamogeva.dk at homoseksualitet kan opstå pga. overgreb.

Nå. Men det kan faktisk være tilfældet, det kan jeg bevidne, og har også skrevet det i mit tidligere indlæg:

Jeg kan bekræfte det, fordi jeg selv har oplevet det, og fordi jeg følte det som en belastning i min ungdom. For mit vedkommende fortonede følelserne sig dog, og forsvandt helt i løbet af nogle år (hvor jeg egentlig godt kunne have brugt adamogeva.dk!) .. hvorefter jeg landede i et lykkeligt ægteskab med en mand.

Men sygdom? Nej, slet ikke.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74644 - 08/11/2006 20:09 Re: Advaret mod hvad? [Re: ]
søgende
Bruger

Reg.: 24/09/2004
Hej Klaus.

Ikke fordi jeg vil gøre mig selv til forsvarer af IM (det må de selv finde du af).

Men hvad var det, som Indre Mission "desuden" (formoder du hermed mener noget udover det, som du skrev om i indlægget) blev advaret om? Hvis ikke du kan finde det frem, så må din udtalelse nok fremstå som en fordom, en påstand.

... ret skal være ret - trods alt

Søren.

Til toppen 
#74645 - 08/11/2006 20:19 Re: Advaret mod hvad? [Re: Lars Hvass]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Lars -
Citat:
Fælles for dem alle er at de blander biblen ind i det, det er farligt!

Nu har jeg faktisk ikke fundet nogen bibelhenvisninger i adamogeva.dk, men bortset fra det:
JA! Du har ret: Bibelen er meget farlig for vores ego!

Jesus siger (Matt. 10,38-39 Og den, der ikke tager sit kors op og følger mig, er mig ikke værd.
Den, der har reddet sit liv, skal miste det, og den, der har mistet sit liv på grund af mig, skal redde det.

Tror du på noget af det, der står i Bibelen?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74646 - 08/11/2006 20:59 Re: Brev fra sundhedsstyrelsen om www.adamogeva.dk [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Jamen Moe, jeg har da ikke skrevet "unaturligt" !

Jeg skrev at heteroseksualitet nok er mere naturlig, og skrev oven i købet "naturlig" i gåseøjne. Det er ment i betydningen "mere almindelig", eller "hyppigere forekommede" og det er vel en kendsgerning.
Jeg ved godt at homoseksualitet også forekommer i dyreverdenen ...

Og forresten: Det at være naturlig er ikke værd at stræbe efter!
Ikke med den skadede fordærvede natur, vi jo fødes med her i denne faldne verden ... !
Så jeg vil som kristen stadig kæmpe for at omvende mig fra min selviske egennatur, følge Jesus og rette mig efter hans bud!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74647 - 08/11/2006 21:27 Re: Brev fra sundhedsstyrelsen om www.adamogeva.dk [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Citat:
Jamen Moe, jeg har da ikke skrevet "unaturligt" !

Jeg skrev at heteroseksualitet nok er mere naturlig, og skrev oven i købet "naturlig" i gåseøjne. Det er ment i betydningen "mere almindelig", eller "hyppigere forekommede" og det er vel en kendsgerning.
Jeg ved godt at homoseksualitet også forekommer i dyreverdenen ...

Og forresten: Det at være naturlig er ikke værd at stræbe efter!
Ikke med den skadede fordærvede natur, vi jo fødes med her i denne faldne verden ... !
Så jeg vil som kristen stadig kæmpe for at omvende mig fra min selviske egennatur, følge Jesus og rette mig efter hans bud!

kristina

Men - er udtrykket 'naturligt' så ikke også lidt uanvendeligt i denne her forbindelse?

Til toppen 
#74648 - 08/11/2006 22:01 Re: Advaret mod hvad? [Re: kristina]
Lars Hvass
Bruger

ET Kristina, Jeg bliver lidt sur når du skriver om jeg tror?

For det første rager det dig en høstblomst om jeg er kristen eller muslim.

Men ja jeg tror på Herren Jesus Kristus som min Herre. Men bare fordi jeg ikke følger dit komplot kan jeg godt være kristen.

Der er ikke bibelhenvisninger på adamogeva.dk, men jeg er ikke dum, du ved udemærket godt at de sundhedsplejersker m.m er kristne ell. har en kristen baggrund og en hvis overbevisning. For var min læge med i det stod der ikke det fis på siden.

undskyld tonen men føler mig stødt over din "beskyldning" om jeg tror på noget af det i biblen.

Men kan fortælle dig en ting og det er at Jesus velsigner mig som praktiserende homoseksuel.

Og fordi I har den nedladende og diskriminerende holdning og kalder det Guds ord, så vil jeg absolut ikke lytte på jeres diskriminerende ideologi, men lytter kun til JESUS.

TAK

Til toppen 
#74649 - 08/11/2006 22:06 Re: Brev fra sundhedsstyrelsen om www.adamogeva.dk [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Det jeg vil frem til er, at det dermed ikke er sagt at homoseksualitet er unaturligt og mindre naturlig end hetroseksualitet... Det er det jeg fornemmer der bliver sagt. Både her og mange andre steder hvor IM står bag.

Der er omvendt også homoseksuelle der undertrykker sig selv og prøver at opføre sig hetroseksuelt selvom man ikke er det. Det gør jo heller ikke hetroseksualitet unaturligt. Det handler, som Moe sage, om at finde sig selv og accepterer sig selv.

Og det er så her jeg spørger om hvorfra man har den idé, at homoseksualitet skulle være mindre naturlig? Det er ligefrem mængden der siger dette.

PS: Desuden vil jeg gerne høre hvad du/i mener om, at der ikke omvendt også er støtte til at homoseksuelle kan stå ved sig selv og være den de er, når der er det til hetroseksuelle?

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74650 - 08/11/2006 22:13 Re: Advaret mod hvad? [Re: Nardus]
Anonym
Anonym

Hej Nardus:)

Jeg ønsker absolut ikke at gøre nar af menneskerne bag www.adamogeva.dk. Ligesom, at du siger man må forske i ting, har jeg vel samme ret til at påpege ting overfor www.adamogeva.dk.

Det er netop dette jeg ikke forstår, når du siger det er læger og sygeplejerske osv, hvordan de så kan udtale sig omkring homoseksualitet på denne måde når det slet ikke er det som deres faglige viden består af. Jeg mener, det som de er blevet uddannet i.

De udtalelser om homoseksualitet osv. er en trosmæssig ting som ikke har noget med hvordan man bliver udannet som læge, sygeplejerske osv. Derfor er det ikke så smart at udtale sig religøst når projektet er statsstøttet og offentligt.
Der mener jeg, at det er selvfølgelig okay at have personlige overbevisning, men her bliver den personlige overbevisning brugt til at vejlede unge mennesker til trods for at udtalelserne ikke har nogen reelle fakta på sig.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74651 - 08/11/2006 22:28 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Nikolaj]
Anonym
Anonym

Hej Nikolaj:)

Citat:
Det kunne da være interessant nok, hvis du kunne henvise til en eller anden form for konkret medicinsk autoritetsperson, der kan bekræfte, at seksuelle overgreb ikke kan få konsekvenser for offerets seksuelle orientering, i stedet for bare at sige, at sådan mener »hele lægevidenskaben«.
Moe har til gengæld linket til en artikel om konsekvenserne af seksuelle overgreb, hvor der bl.a. står: »For andre igen kan homoseksualitet tværtimod være det positive modsvar til den tidlige negative erfaring med eget køn.« En artikel, du vist ikke kommenterede direkte på i dit efterfølgende svar.

Det kan godt være jeg ikke lige fik udtrykket præcist nok:) Det jeg mener er, at selve homoseksualiteten i sig selv er en naturlig del og ikke noget man bliver pga. en ubehagelig oplevelse. Homoseksualiteten gælder på akkurat lige vilkår med hetroseksualitet. Lige naturligt, lige normalt.

Det er hvis at mennesker ikke er enige i dette udsagn, at jeg så spørger: Hvorfor og hvorfra har man at homoseksualitet skulle være anormalt? Der taler vi ikke om fordomme eller evt. bibelske overbevisninger.

Citat:
Nej, slet ikke. Så det er jo fint.

Du fik bare spurgt på sådan en måde, så det lød som om at homoseksualitet var unaturligt og noget man blev af en bestemt årsag. Om end af en årsag, så at det lød som om at man var homoseksuel af en mere unaturlig årsag end i forhold til hetroseksualitet. Kort sagt: Du fik det til at lyde mere unormalt end hetroseksualitet.

Jeg kan IKKE have fordomme..! Jeg prøver selv at bekæmpe dem og jeg synes at det er forfærdeligt når vi bare skyder efter hinanden istedet for alle fornuftigt til hinanden. Jeg respekterer dig og alle mennesker som det menneske de er. Når jeg flipper ud er det fordi, at det er én ting jeg ikke kan accepterer... Og det er når man ikke kan accepterer mennesker som de ér og når man undertrykker. Jeg respekterer og accepterer dig og andre IM'er, men ikke holdningen om at undertrykke eller disaccepterer homoseksuelle osv.

Så fik vi det på plads

Citat:
Nu har jeg sådan set ikke skrevet, at homoseksualitet er unaturligt – ikke for nylig, i hvert fald. Men jeg vil da give Kristina ret i, at heteroseksualitet biologisk set giver mere mening end homoseksualitet, eftersom homoseksualitet ikke resulterer i forplantning. Og dét synes jeg sådan set ikke, I behøver at tage som noget dårligt; som du også selv nævner, er Jorden jo ved at blive overbefolket. I det hele taget er det vel det unaturlige, der gør os til mennesker.

Jeg føler mig meget stødt over at du kalder min seksualitet unaturlig. Det er virkelig respektløst.

Den der med overbefolkning er godt nok noget af det mest sjove jeg nogensinde har hørt... hehe. Undskyld mig, men det er altså lidt for komisk.

Til sidst, men slet slet ikke mindst, så mente jeg bare, at jeg aldrig nogensinde har læst at der står noget om at overgreb fører til homoseksualitet i bibelen. Derved synes jeg også, at man skulle lade det lægelige være op til videnfolk og ikke en udviklet filosofi der ingen fakta eller begrundelse har.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74652 - 08/11/2006 22:46 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:

Til sidst, men slet slet ikke mindst, så mente jeg bare, at jeg aldrig nogensinde har læst at der står noget om at overgreb fører til homoseksualitet i bibelen. Derved synes jeg også, at man skulle lade det lægelige være op til videnfolk og ikke en udviklet filosofi der ingen fakta eller begrundelse har.

Kærligst
Klaus Hundal

Nu linkede jeg sådan set til en artikel om overgreb og seksualitet, du ikke har kommenteret på.

Til toppen 
#74653 - 08/11/2006 22:51 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Hej igen Klaus
Citat:
Det kan godt være jeg ikke lige fik udtrykket præcist nok:) Det jeg mener er, at selve homoseksualiteten i sig selv er en naturlig del og ikke noget man bliver pga. en ubehagelig oplevelse.

Men det er du så åbenbart uenig med Videns- og Formidlingscenteret for Socialt Udsatte om, i hvert fald hvis du mener, at homoseksualitet for alle homoseksuelle er noget medfødt, der ikke opstår på grund af (ubehagelige) oplevelser. Fair nok, så fik vi det sat på plads.
Citat:
Lige naturligt, lige normalt.

Jeg synes altså, du skyder dig selv lidt i foden ved at påstå, at homoseksualitet er lige så normalt som heteroseksualitet. Det er det jo ikke. Der går mindst 10 heteroseksuelle på hver homoseksuel. Og jeg forstår ærligt talt heller ikke dit voldsomme behov for at være naturlig og normal. Personligt foretrækker jeg at være menneskelig og speciel.
Citat:
Jeg føler mig meget stødt over at du kalder min seksualitet unaturlig. Det er virkelig respektløst.

Det er jeg da ked af at høre. Men hvis du nu (gen)læser, hvad jeg skrev, så vil du opdage, at jeg sådan set skrev, at jeg ikke regner det at være unaturlig for noget dårligt.
Citat:
Ni: som du også selv nævner, er Jorden jo ved at blive overbefolket.

Kl: Den der med overbefolkning er godt nok noget af det mest sjove jeg nogensinde har hørt... hehe. Undskyld mig, men det er altså lidt for komisk.

Det glæder mig da, hvis jeg kan more dig, men jeg vil da godt lige minde dig om, som jeg sådan set også skrev før, at det var noget, du selv har skrevet, jeg henviste til, nemlig dette:
Citat:
Omvendt kan man jo også sige, at Gud måske har været så klog at skabe homoseksuelle mennesker for at verden ikke bliver overbefolket, som den er på vej til at blive!

Jeg må indrømme, at jeg også selv trak på smilebåndet over dén bemærkning – og jeg går da ud fra, at den var ment i spøg.
Citat:

At du bliver ved med at gentage, at vores holdninger ikke kan underbygges og er i strid med hele lægevidenskaben, får det – tro det eller ej – sådan set ikke til at blive mere rigtigt. Især ikke, når der faktisk er folk, der henviser til seriøse artikler, som du så bare ignorerer. Måske skulle du i stedet tage og underbygge dine egne påstande med nogle fakta. (Det opfordrede jeg dig i øvrigt også til i mit foregående indlæg, hvilket du tilsyneladende ignorerede, men jeg giver ikke så let op.)

Guds fred
Nikolaj

Til toppen 
#74654 - 08/11/2006 23:45 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Nikolaj]
Lars Hvass
Bruger

Undskyld mig nikolaj... men du snakker om vi skal komme med fakta... Kom selv med nogle!

Du er virkelig god til at vie udenom.

Til toppen 
#74655 - 08/11/2006 23:47 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Citat:
Lad os ikke leve som om at Gud ikke findes.

Jamen så stol dog på ham... Hvorfor behøver du så en indre missionsk ideologi?

Til toppen 
#74656 - 09/11/2006 00:00 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:
Citat:
Lad os ikke leve som om at Gud ikke findes.

Jamen så stol dog på ham... Hvorfor behøver du så en indre missionsk ideologi?

Ved du hvad, du kender mig ikke, vi har aldrig talt sammen. Du aner ikke hvem jeg er. Men du tager for givet at jeg er indre missionsk og ikke stoler på Gud fordi...?

Det ville være væsentlig lettere at føre en samtale hvis du læste hvad jeg skrev og forholdt dig til det i stedet for at formode en helt masse ting om min ringhed.

Hvis du virkelig er interesseret i at høre hvad jeg - eller nogle andre mener - så spørg dog ind til det i stedet for at bruge dine indlæg her på at kaste en helt masse udsagn ud i luften og beskylde folk for både det ene og det andet. Det er ikke samtale eller dialog, og er det ikke det du er interesseret i?

Dialog er der hvor mennesker tør møde hinanden og hinandens synspunkter og lade sig udfordre på det. Når du tillægger mig et synspunkt uden at vide hvad jeg mener eller hvem jeg er, så er det ikke længere en dialog.

Og ved du hvad, livet er for kort til at vi taler forbi hinanden.

Ændret af Moe (09/11/2006 00:00)

Til toppen 
#74657 - 09/11/2006 00:10 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Lars, du skriver til Moe
Citat:
Jamen så stol dog på ham [Gud] ... Hvorfor behøver du så en indre missionsk ideologi?

????

Hvad er indre missionsk ideologi for noget?

Jeg var lige inde og kigge på deres hjemmeside for at undersøge sagen, og der står:

Indre Mission - stiftet i 1861 - en forening af troende præster og lægfolk inden for den danske folkekirke.
Formål: lede til Jesus - leve i Ham

Altså den Jesus, som siger (Luk 6,46):
Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger?

Jeg tror godt du kan gå ind for formålet: "lede til Jesus - leve i Ham" ...

.. men mener du, at man godt kan stole på Gud uden at regne med, hvad der står i Bibelen?
I så fald kan vi jo risikere at stole på en gud, som vi slet ikke kender?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74658 - 09/11/2006 01:00 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Klaus!
Citat:
Det er netop sådan en udtalelse som denne, jeg mener der er utrolig utrolig farlig fordi den ikke har nogen form for fakta på sig. Mit spørgsmål går netop på dette her.. Hvorfor tror man at homoseksualitet er opstået pga. nogen særlige omgivelser, pga. nogen fejl i barndommen? Hvor kommer disse idéer fra? At mene homoseksualitet opstår pga. overgreb er meget alvorlige udtalelser og derfor mener jeg også det er totalt grotest at komme med sådan en udmeldning når man ikke kan forsvare den med nogen fakta.

Men har adamogeva.dk hævdet dette? Var påstanden ikke snarere at dette kunne være en af mange forklaringer på homoseksuelle føleleser? Vil du helt afvise den forklaring?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74659 - 09/11/2006 01:04 Re: Hvilke udtaleleser? [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Klaus!

Jeg kan se, at Sundhedsstyrelsen har været "i dialog" med adamogeva.dk - og så vidt jeg husker var det angående et par sætninger om onani, som kunne opfattes forkert (hvis man altså er en halvstuderet P3-vært).

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74660 - 09/11/2006 01:11 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Jalokin!

Hvorfor skulle der være en forklaring på homoseksualitet? Det er dét som er mit spørgsmål. Hvorfor skal der være tale om et eller andet trauma når man snakker om homoseksualitet? Man kan sagtens være homoseksuel uden at have oplevet mere end det normale i livet på ligefod med hetroseksualitet.

Når du siger "forklaringer på homoseksuelle følelser", så lyder det som om at der er sket en form for fejl eller noget der gør at man "bliver" homoseksuel. Hvorfor tror du det?

Det jeg mener er, at det lyder som om du ikke ser homoseksualitet som naturlig. Homoseksualitet er altså ikke en sygedom eller en psykisk forstyrrelse. Det er en seksualitet på ligefod med hetroseksualitet.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74661 - 09/11/2006 01:14 Re: Hvilke udtaleleser? [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Jalokin

Jeg synes nu også det www.adamogeva.dk skriver om onani er lidt langt ude. Onani er en naturlig ting, som der ikke er mange der kan sige sig fri fra.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74662 - 09/11/2006 01:14 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Klaus!
Citat:
Hvorfor skulle der være en forklaring på homoseksualitet? Det er dét som er mit spørgsmål. Hvorfor skal der være tale om et eller andet trauma når man snakker om homoseksualitet? Man kan sagtens være homoseksuel uden at have oplevet mere end det normale i livet på ligefod med hetroseksualitet.

Der findes intet i denne verden, som mennesker ikke søger en forklaring på. Så hvorfor ikke homoseksuelle følelser?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74663 - 09/11/2006 01:16 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Hvorfor har du en trang til netop at finde et svar på lige præcis homoseksualitet?

Hvad tænker du, når du tænker på homoseksualitet? Måske er der nogen fordomme jeg kunne hjælpe dig af med:)

Hvorfor skulle man søge efter en forklaring? Dermed siger du jo netop at homoseksualiteten er afvigende og det er den ikke. Så kan man jo også sige at hetroseksualiteten er afvigende, ja hvis man sammenligner den med homoseksualitet. Det er fordi det jo er 2 forskellige seksualiteter.

Til toppen 
#74664 - 09/11/2006 01:20 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: kristina]
Lars Hvass
Bruger

Bla bla bla.

Vie udenom snak... Igen

Jamen jeg kender godt biblen... Men det beskylder du mig for ikke at gøre.... Jeg stoler på Gud i hvad andre mennesker føler velsignet af Gud, er det!

Jeg stoler nok på Gud til at han evt. har lagt nye planer.

Men det virker som om du tager alt for pålydende.... Hvorfor har du så ikke tørklæde på?

Alt hvad Paulus siger er ikke hvad Jesus siger, Jeg adlyder direkte Bud af Herren og min Gud men ikke af en menneskelig profet... Der er en hvis forskel. Han var menneske og havde også holdninger, og ønsker ikke at ophøje Proffeter frem for Herren.... Det handler om Jesus!

Men Kristina du påstår at indre mission ikke har en ideologi?

Jeg tror på at mange i indre mission ikke er klar over hvad der er bag facaden.....

I 1861 var alt anderledes du, og jeg tror at disse præster personligt bare søgte Jesus og ikke havde planer om at starte det jeg kalder en (sekt).

Angreb, måske.... Men jeg viser stadig min respekt overfor jer som mennesker, men det virker som om I bare ikke vil gengælde det!

Hvorfor er i så bange for homoseksuelle???? Jeg har stadig min tro, men sådanne nogle som jer, ødelægger snart mere end i Gavner...

Og hvis spørgsmålet skulle komme.... JA jeg er VRED. Med grund, fordi at I som kalder jer kristne spytter på mig og mine trosfæller.

Jeg undskylder igen tonen, men min vrede kan kun foresætte så længe at respekten ikke er gengældt.

Til toppen 
#74665 - 09/11/2006 01:30 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Okay så lad os debattere...

Respektere du mig som homoseksuel praktiserende?

Respektere du min tro på Herren Jesus. At jeg ikke følger "Deres" vej, men Jesus's personlige vej for mig?

Jeg kommer ikke med Udsagn om hvem der er hvad, jeg kalder ikke nogen bestemt en synder. Men Guds børn, og vi er alle syndere.

Jeg har været interesseret nok I hvad andre kristne mener, men det er jo komplot efterhånden for de nikker bare til hvad formanden ell. præsten siger og så er det lov.

Jeg savner individuel mening og holding. Tolkning er altid personligt, hvilket det bare ikke er i foreninger, der er det forudindtaget.

Men jeg vil gerne lytte til mere lort om at jeg skal være anderledes og i vil have mig helbredt og at jeg skal undertrykke min person, det sårer mig selvfølgelig, men det må man tage med. Men en ting er groft, og det er at jeg skal overveje "deres" tolkning - men min og andre mindretals er altid helt hen i vejret.

Jeg savner en kristen udover min forlovede - der tør stille sig op og sige hvad de føler inderst inde, og være ligeglade med hvad andre folk tænker og glor. Bare være sig selv, ikke leve op til forenings krav og videre.

Nej jeg kender dig ikke, men sender alligevel tanker bønner og kram til mine kristne brødre som søstre venner som fjender, for ALLE er Guds børn og står ALLE lige!
Træt af forskelsbehandling!

Til toppen 
#74666 - 09/11/2006 01:43 Noget om snakken! [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Klaus!

Det er du velkommen til at mene. Men du burde nok overveje, at dem, der sidder bag skærmen på adamogeva.dk ikke opfinder det de skriver ud af den blå luft. De har rent faktisk været i kontakt med mange mennesker. Så mon ikke, der er noget om snakken?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74667 - 09/11/2006 01:46 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Nikolaj]
Anonym
Anonym

Hej Nikolaj:)

Du er sjov at debattere med:)

Citat:
Men det er du så åbenbart uenig med Videns- og Formidlingscenteret for Socialt Udsatte om, i hvert fald hvis du mener, at homoseksualitet for alle homoseksuelle er noget medfødt, der ikke opstår på grund af (ubehagelige) oplevelser. Fair nok, så fik vi det sat på plads.

Prøv at hør her. Den artikel du refferer til fra "Formidlingscenteret for Social Udsatte" handler om overgreb og hvad det kan føre med sig.

Det er ikke en artikel omhandlende homoseksualiteten i sig selv, men omhandlende hvad der kan ske med mennesker som oplever overgreb. Du kan da ikke seriøst mene, at en artikel omhandlende overgreb omhandler og fuldendt forklare homoseksualitet?

Den forklare at mennesker kan blive så bange for deres eget køn, at de prøver hos det modsatte. Netop fordi de ikke har oplevet noget ubehageligt dér.

Men det er ikke homoseksualitet. Homoseksualitet er at have en lyst til at være sammen med en af samme køn på ligefod med at du har lyst til at være sammen med en kvinde.

Siden der siger ikke at homoseksualitet nogen gange kan "opstå" grundet overgreb. Den forklare birvirkningerne ved overgreb og ikke hvorfor mennesker er homoseksuelle. Som sagt, det er en side om overgreb, socialt udsatte og ikke om homoseksualiteten i sig selv.

Homoseksualitet opstår ligeså lidt og ligesåmeget pga. af overgreb som hetroseksualitet. Der er ikke nogen videnskabelige undersøgelser der bevidner at homoseksualitet "opstår" oftere pga. overgreb end hetroseksualitet "opstår" pga. overgreb.

Generel homoseksualitet opstår på akkurat ligesamme og naturlige måde som hetroseksualitet opstår.

Igen igen. Siden du reffere til snakker om overgreb og hvad det kan "føre med sig" af og ikke generelt om homoseksualitet.

For at få den artikel vi snakker om på det rene.

Det er et videncenter for Social udsatte omkring overgreb.

Overskriften for det vi snakker om i den artikel er: Følgevirkninger (omkring overgreb)

Der bliver snakket om identitetskrise pga. overgreb.

Og der står..:

"Hos nogle mænd kan det resultere i en dybere identitetskrise . Denne kan rumme mange facetter.

Nogle har en diffus, vag selvopfattelse. Andre overspiller maskuliniteten, nogle i et forsøg på at overkomme en egentlig angst for at være homoseksuel . For andre igen kan homoseksualitet tværtimod være det positive modsvar til den tidlige negative erfaring med eget køn ."

Det er ikke den måde homoseksualitet "opstår på". Det er en identitetskrise grundet overgreb vi snakker om her og de følgevirkninger der følger med! IKKE en måde man bliver homoseksuel på.

Hvis man tror, at det betyder at man kan blive homoseksuel pga. dette, så siger det da meget om hvor uvidende man er.. Undskyld, men det gør man.

At være vred på det eget køn og være bange for det og så vende sig imod sit eget er ikke sådan man er homoseksuel eller ensbetydende med man får homoseksuelle lyster.

At være homoseksuel er at udvikle en lyst til at være sammen med/tænde på sit eget køn i puberteten. På ligefod med at en hetroseksuel har det på samme måde med det modsatte køn.

Jeg tror at mange af jer måske tror, at homoseksualitet ikke udvikles på samme måde som hetroseksualitet, og så forstår jeg da egentligt godt at i tror som i gør.

Men homoseksuelle er ikke nogen som oprindeligt har været hetroseksuel hvor man forelsker sig og tænder på en af sit eget køn). På samme måde er en hetroseksuel hellerikke en der oprindeligt har været homoseksuel.

Der tales op følevirkninger og følelser - ikke noget der skaber homoseksualitet!

Jeg vil anbefale jer at låne en bog på biblioteket omkring homoseksualitet, der står det hele i

Jeg synes det her siger meget om hvor lidt du ved om homoseksualitet. Vil du ikke godt låne den bog!;)...

Citat:
Jeg synes altså, du skyder dig selv lidt i foden ved at påstå, at homoseksualitet er lige så normalt som heteroseksualitet. Det er det jo ikke. Der går mindst 10 heteroseksuelle på hver homoseksuel. Og jeg forstår ærligt talt heller ikke dit voldsomme behov for at være naturlig og normal. Personligt foretrækker jeg at være menneskelig og speciel.

Så rødhårede er hellerikke normale fordi der ikke er så mange af dem? Jeg er skam ikke normal:) Jeg er unik. Og det er jeg glad for. Har ikke noget behov for at være noget jeg ikke er, eller at være som "alle andre". Jeg tror slet ikke der er nogen som er "som alle andre".

Men min seksualitet er normal, i den forstand, at den ikke er Unaturlig, afvigende og mere unormal end andres seksualitet. Det er ikke en fejl grundet i bestemte vilkår ligeså lidt som din seksualitet er dette.

Citat:
Det er jeg da ked af at høre. Men hvis du nu (gen)læser, hvad jeg skrev, så vil du opdage, at jeg sådan set skrev, at jeg ikke regner det at være unaturlig for noget dårligt.

Hmm.. Jeg finder det nu rimelige stødende, når jeg ved hvad det er du tænker når du siger det.

Citat:
At du bliver ved med at gentage, at vores holdninger ikke kan underbygges og er i strid med hele lægevidenskaben, får det – tro det eller ej – sådan set ikke til at blive mere rigtigt. Især ikke, når der faktisk er folk, der henviser til seriøse artikler, som du så bare ignorerer. Måske skulle du i stedet tage og underbygge dine egne påstande med nogle fakta. (Det opfordrede jeg dig i øvrigt også til i mit foregående indlæg, hvilket du tilsyneladende ignorerede, men jeg giver ikke så let op.)

Jeg ignorerer ikke artiklen. Jeg har besvaret den i et tidligere indlæg. Jeg behøves ikke at underbygge min ret til at være naturlig homoseksuel, for jeg blev frikendt i 70'erne da homoseksualitet blev slettet på listen over sygdomme. Der blev man klogere og det var da godt.

Den seriøse artikel du refferede til er som sagt omkring overgreb og følgevirkningerne såsom identitetskriser. Det intet med homoseksualiteten i sig selv at gøre. Jeg har skam taget den seriøs.

De kærligste hilsner
Klaus Hundal

Til toppen 
#74668 - 09/11/2006 01:49 Er tolkning personlig? [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Hej Lars!
Citat:
Tolkning er altid personligt, hvilket det bare ikke er i foreninger, der er det forudindtaget.

Her tror jeg du individualiserer kristendommen ud over det mulige. Kirken er Kristi brud, ikke den enkelte kristne. De kristne er ét legeme. Derfor mener jeg ikke man bare kan affeje en diskussion med, at der findes mange holdninger til en sag.

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74669 - 09/11/2006 01:59 Re: Noget om snakken! [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Jalokin:)

Du må undskylde hvis min tone har været lidt for hård.. Kom jeg lige til at tænke på. Undskyld.

..

Hvad tænker du på omkring at der må være noget om snakken?

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74670 - 09/11/2006 02:02 Re: Er tolkning personlig? [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Jeg affejer ikke.... men hvis tolkningen ikke er personlig så burde vi alle have samme mening.

Men når jeg taler med Ånden forbyder det mig at undertrykke mig selv, så jeg kan kun tolke udfra det jeg kender i Kristen tro. Jeg kan ikke sige hvordan du skal tolke eller andre... Men det mener du man kan.

Kirken er kristi brud???

Kirken er et samlingssted for kristne, ikke en brud.

Herren siger selv at det usle kammer er mere værdigt end fællesskabet.....! Sagt på dansk...

men spørgsmål her: hvad præsten tolker er også din tolkning???? Eller?

Til toppen 
#74671 - 09/11/2006 02:07 Re: Noget om snakken! [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Mon ikke der også stikker noget bag for deres holdning? Evt. Kristendom...

Til toppen 
#74672 - 09/11/2006 02:39 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Klaus!
Citat:
Hvorfor har du en trang til netop at finde et svar på lige præcis homoseksualitet?

(mine markeringer)

Har jeg en særlig trang det? Sagde jeg ikke, at mennesker har en trang til at forklare alt?

Rent objektivt er homoseksualtiet en "afvigelse", forstået på den måde, at det rent statistisk ikke er 'normalen'. Der ligger ikke i sig selv noget værdiladet i at man undersøger et fænomen, hvadenten det er 'normalen' eller 'afvigelsen'.

Citat:
Måske er der nogen fordomme jeg kunne hjælpe dig af med:)

Hvilke fordomme skulle det være?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74673 - 09/11/2006 02:45 Re: Noget om snakken! [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Hej Lars!
Citat:
Mon ikke der også stikker noget bag for deres holdning? Evt. Kristendom...

Uden at have spurgt folkene bag adamogeva.dk direkte tør jeg godt æde min gamle hat på at svaret er JA. Og er det nu så galt? Ingen mennesker kan tale om seksualitet uden at gøre det ud fra et værdigrundlag. Og jeg kan ikke se, hvorfor kristen etik skulle være et ringere værdigrundlag end alle mulige andre...

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74674 - 09/11/2006 02:48 Re: Er tolkning personlig? [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Hej Lars!
Citat:
men spørgsmål her: hvad præsten tolker er også din tolkning???? Eller?

Det kommer sandelig an på, hvordan præsten tolker! I den henseende er det mig der vælger min præst, ikke omvendt!

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74675 - 09/11/2006 02:51 Re: Noget om snakken! [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Klaus!

Helt ok :-)

Hvad jeg tænker på omkring, at der er noget om snakken?

Jeg tænker, at de mennesker, der skriver på adamogeva.dk formentlig har en del erfaring som sjælesørgere. Og hvis de skriver noget, så kunne det jo tænkes at deres syn på sagerne er skabt af eller bekræftet af det, de har hørt mange unge fortælle.

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74676 - 09/11/2006 02:57 Kirken som kristi brud [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Hej Lars!
Citat:
Kirken er kristi brud???

Kirken er et samlingssted for kristne, ikke en brud.

Læs Ef 5,31-32 - eller nogle af de lignelser, hvor Jesus sammenligner sig selv med en brudgom eller hans komme med et bryllup.

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74677 - 09/11/2006 03:03 Re: Er tolkning personlig? [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Så skyder du dig da selv i foden, for så vælger du selv hvad du vil høre...

Jeg lader Gud vejlede mig i hvad jeg SKAL høre.... Vælger ikke fast sted....

Til toppen 
#74678 - 09/11/2006 03:06 Re: Noget om snakken! [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Jeg siger ikke at kristen etik er forfærdelig.... Men kan ikke forstå at det skal bruges i videnskaben samt seksuel adfærd... Forstår du?

Til toppen 
#74679 - 09/11/2006 03:09 Re: "Lægevidenskaben" [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Klaus!

Næh, hør nu her. Det er ikke mig, der bringer lægevidenskaben på banen. Det er dig! Du kan være uenig i, at homoseksuelle følelser hos nogle mennesker kan være et resultat af overgreb. Men det ændrer ikke på, at andre mennesker har den erfaring. Og så vidt jeg kan se, ophøjedede adamogeva.dk ikke denne forklaring til en universel sandhed...

Mvh. Jalokin

PS: I øvrigt er der vel snarere psykologi end lægevidenskab, der er tale om?

Til toppen 
#74680 - 09/11/2006 03:16 Re: Noget om snakken! [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Hej Lars
Citat:
Jeg siger ikke at kristen etik er forfærdelig.... Men kan ikke forstå at det skal bruges i videnskaben samt seksuel adfærd... Forstår du?

Nej, det gør jeg faktisk ikke!

For det første mener jeg ikke, at kristen etik i dette tilfælde bliver brug i videnskaben.

For det andet anser jeg det som en selvfølge at kristen etik har noget at sige om seksuel adfærd! Og i øvrigt tror jeg at det gavnlige i meget af dette kan bekræftes af psykologisk forskning (eller sågar naturvidenskabelig).

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74681 - 09/11/2006 05:57 Re: Noget om snakken! [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

hej Jalokin

Selvfølgelig har kristen etik noget at sige om seksuel adfærd.... Forkert ordvalg... Jeg mener bare at selve kristendommen og videnskaben skal adskilles og det samme omkring psykologi og kristendom.

Men jeg syntes nu jeg kan se inde på adamogeva.dk at der er en kristne undertoner/værdier, hvilket jeg mener er upassende i dette sammenhæng. Det må være op til den enkelte, hvordan og hvorledes.

Jeg ved ikke om vi misforstår hinanden, håber jeg ikke...

Kærligst Lars

Til toppen 
#74682 - 09/11/2006 06:27 Dagbogs indlæg! [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

I wish the pain would stop.
My heartache is repeating, cause of them.
Who judge me for being out and proud!
Who trough my heart into a trashcan!

My knees are hurting, of praing
that this complot must stop!
A generation of hate and unknowledge!

My thoughts is driving me crazy,
It's some kind of race,
who try to be most holy?

I didn't choose this, had no choise!
But I choose to be out and proud,
cause I found God and were Blessed!
I couldn't lie to my self or God!

Im not welcome in their community,
I'm freezing out in the dark,
cause they decided to lock the door!
But Then God opened his!

Anger, tears and a broken heart,
Is what I have left - thanks to them!
Who calls themselves Believers?
I'm called human with feelings.

I'm not loosing my religion cause of them. I'm hurt but not crushed, and will not let them do it!

I send prayers and love for brothers and sister - cause my heart will not allow to hate you for who you are - but for what you say and do to me!

Skrev jeg I min dagbog i dag, og syntes det evt. kunne være brugbart at ligge ind her, så man kan se hvor ked og ødelagt man er efter jeres udtalelser!

Til toppen 
#74683 - 09/11/2006 08:07 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Tak for dit svar.

Citat:
Okay så lad os debattere...

Respektere du mig som homoseksuel praktiserende?

Jeg vil gerne respektere dig som det gudsskabte menneske du er, med alt det som dit liv rummer. Så ja, naturligvis.

Citat:
Respektere du min tro på Herren Jesus. At jeg ikke følger "Deres" vej, men Jesus's personlige vej for mig?

Jeg ved ikke hvad du hentyder til med "deres", men selvfølgelig gør jeg det. Jeg har ikke på noget tidspunkt kaldt dig ikke-kristen - det er ikke op til mig. Tror du på Jesus er du en kristen bror som jeg må glæde mig over!

Citat:
Jeg kommer ikke med Udsagn om hvem der er hvad, jeg kalder ikke nogen bestemt en synder. Men Guds børn, og vi er alle syndere.

Vi er helt enige.

Citat:
Jeg har været interesseret nok I hvad andre kristne mener, men det er jo komplot efterhånden for de nikker bare til hvad formanden ell. præsten siger og så er det lov.

Er du sød ikke at lave generaliseringer over hvad jeg mener og nikker til? Tak.

Kristne bør lære at læse og tænke selv. Og kristne bør anerkende kompleksiteten af visse problemstillinger.

Citat:
Jeg savner individuel mening og holding. Tolkning er altid personligt, hvilket det bare ikke er i foreninger, der er det forudindtaget.

Men jeg vil gerne lytte til mere lort om at jeg skal være anderledes og i vil have mig helbredt og at jeg skal undertrykke min person, det sårer mig selvfølgelig, men det må man tage med. Men en ting er groft, og det er at jeg skal overveje "deres" tolkning - men min og andre mindretals er altid helt hen i vejret.

Jeg har ikke talt om helbredelse.

Citat:
Jeg savner en kristen udover min forlovede - der tør stille sig op og sige hvad de føler inderst inde, og være ligeglade med hvad andre folk tænker og glor. Bare være sig selv, ikke leve op til forenings krav og videre.

Nej jeg kender dig ikke, men sender alligevel tanker bønner og kram til mine kristne brødre som søstre venner som fjender, for ALLE er Guds børn og står ALLE lige!
Træt af forskelsbehandling!

Lars, jeg har et billede af at du er et meget såret menneske, og det berører mig. Men det er altså ikke ensbetydende med at de mennesker, du møder herinde repræsenterer det samme som du har mødt før. Det kan godt være indre mission driver JesusNet.dk, men det er da mit indtryk at folk der skriver herinde er en broget flok.

Ændret af Moe (09/11/2006 08:21)

Til toppen 
#74684 - 09/11/2006 08:18 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:
Hej Jalokin!

Kærligst
Klaus Hundal

Jeg synes ikke at det nødvendigvis er udtryk for et syn på homoseksualitet som en sygdom. Lige siden Kinsey (og sikkert også før ham) har man undersøgt og været interesseret hvordan seksualiteten som sådan formes og skabes. Det er i den forbindelse, artiklen jeg henviste til er relevant. Naturligvis har seksuelle overgreb indflydelse på et menneskes seksualitet.

Mennesket er skabt nysgerrigt, med et ønske om at forstå sig selv.

Til toppen 
#74685 - 09/11/2006 08:34 Re: Advaret mod hvad? [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

God morgen Klaus,

Den ene af artiklerne er i hvert fald skrevet af en psykolog. Måske hun har en erfaring, der siger hende, at overgreb kan være en af grundende - ikke nødvendigvis den eneste. Det er jo ikke en nøjagtig redegørelse for alle aspekter i forhold til homoseksualitet - nok fordi det vil blive for omfattende (det er jo ikke en doktorafhandling, der er lavet).

Man uddanner jo også folk i udførelse af abort, selvom en stor gruppe af disse mener, at det er direkte mord på endnu ufødte børn. Men gør dette deres holdning uvidenskabelig?

Kristian

Til toppen 
#74686 - 09/11/2006 08:45 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Anonym
Anonym

Det forekommer mig at vi taler lidt forbi hinanden.

Du startede med at hævde at adamogeva.dk siger at homoseksualitet skyldes overgreb.

Jeg og andre sagde, at adamogeva.dk siger at overgreb KAN føre til homoseksualitet.

Jeg mener ikke at homoseksualitet kan 'forklares' med overgreb til hver en tid.

Men artiklen her understreger at seksuelle overgreb KAN HAVE indflydelse på udviklingen af menneskets seksualitet.

Det er ikke det samme som at hævde at homoseksualitet skyldes overgreb. Men det er at sige at overgreb præger seksualiteten.

Citat:

Prøv at hør her. Den artikel du refferer til fra "Formidlingscenteret for Social Udsatte" handler om overgreb og hvad det kan føre med sig.

Lige præcis - hverken mere eller mindre.

Citat:
Det er ikke en artikel omhandlende homoseksualiteten i sig selv, men omhandlende hvad der kan ske med mennesker som oplever overgreb. Du kan da ikke seriøst mene, at en artikel omhandlende overgreb omhandler og fuldendt forklare homoseksualitet?

Nu må og kan den gode Nikolaj godt svare for sig selv, men du har da fuldstændig ret i at artiklen ikke 'forklarer' homoseksualitet.

Men den understreger hvilken rolle overgreb kan spille for seksualiteten. Hverken mere eller mindre.

Citat:
Den forklare at mennesker kan blive så bange for deres eget køn, at de prøver hos det modsatte. Netop fordi de ikke har oplevet noget ubehageligt dér.

Men det er ikke homoseksualitet. Homoseksualitet er at have en lyst til at være sammen med en af samme køn på ligefod med at du har lyst til at være sammen med en kvinde.

Nu er det så jeg synes du sætter dig til dommer over nogle menneskers seksualitet. Ligesom jeg ikke skal vurdere hvorvidt din seksuelle orientering er 'sand' eller 'falsk', og ligesom det ville være respektløst af mig at tale om 'helbredelse', så skal du heller ikke påstå at nogle menneskers homoseksualitet ikke er homoseksualitet. Vi må respektere det, mennesker siger.

Citat:
Siden der siger ikke at homoseksualitet nogen gange kan "opstå" grundet overgreb. Den forklare birvirkningerne ved overgreb og ikke hvorfor mennesker er homoseksuelle. Som sagt, det er en side om overgreb, socialt udsatte og ikke om homoseksualiteten i sig selv.

Siden hævder jo jvf. dit citat at et seksuelt overgreb kan resultere i homoseksualitet som et 'positivt modsvar'. Så vidt jeg kan se afviser artiklen ikke at andre ting spiller ind der.

Men ikke desto mindre bliver homoseksualitet nævnt som et muligt resultat af et seksuelt overgreb. Du kan naturligvis være uenig i den vurdering, men ikke desto mindre findes den altså hos et officielt organ i DK, og det er altså dermed ikke kun adamogeva.dk der kæder overgreb og seksuel orientering sammen. Jeg tvivler på - omend jeg ikke har undersøgt det - at det der Råd har en religiøs dagsorden.

Citat:
Homoseksualitet opstår ligeså lidt og ligesåmeget pga. af overgreb som hetroseksualitet. Der er ikke nogen videnskabelige undersøgelser der bevidner at homoseksualitet "opstår" oftere pga. overgreb end hetroseksualitet "opstår" pga. overgreb.

Det tror jeg heller ikke der er nogle der hævder.

Citat:
Generel homoseksualitet opstår på akkurat ligesamme og naturlige måde som hetroseksualitet opstår.

Ja, og det er en meget kompleks udvikling som jeg - for nu at være helt ærlig - synes du prøver at simplificere. Vores seksualitet er så dybt rodfæstet i os og bliver præget fra før vi bliver født. Der er mange elementer, der spiller ind. Det er ikke noget, der 'bare' opstår - det er en lang proces.

Citat:
Igen igen. Siden du reffere til snakker om overgreb og hvad det kan "føre med sig" af og ikke generelt om homoseksualitet.

For at få den artikel vi snakker om på det rene.

Det er et videncenter for Social udsatte omkring overgreb.

Overskriften for det vi snakker om i den artikel er: Følgevirkninger (omkring overgreb)

Der bliver snakket om identitetskrise pga. overgreb.

Og der står..:

"Hos nogle mænd kan det resultere i en dybere identitetskrise . Denne kan rumme mange facetter.

Nogle har en diffus, vag selvopfattelse. Andre overspiller maskuliniteten, nogle i et forsøg på at overkomme en egentlig angst for at være homoseksuel . For andre igen kan homoseksualitet tværtimod være det positive modsvar til den tidlige negative erfaring med eget køn ."

Det er ikke den måde homoseksualitet "opstår på". Det er en identitetskrise grundet overgreb vi snakker om her og de følgevirkninger der følger med! IKKE en måde man bliver homoseksuel på.

Ikke desto mindre er det det, der står: At homoseksualitet kan være et positivt modsvar til en tidlig negativ erfaring.

Det synes jeg sådan set ikke sætter homoseksualitet i et dårligt lys! Det siger derimod noget om at kroppen og psyken har en særlig evne til at komme sig over noget så frygteligt som et seksuelt overgreb. Du glemmer at se at siden ikke forholder sig etisk til homoseksualitet overhovedet. Men det lyder det næsten som om du gør - idét at du nærmest kun læser ordet 'homoseksuel' som negativt ladet.

Citat:
Hvis man tror, at det betyder at man kan blive homoseksuel pga. dette, så siger det da meget om hvor uvidende man er.. Undskyld, men det gør man.

At være vred på det eget køn og være bange for det og så vende sig imod sit eget er ikke sådan man er homoseksuel eller ensbetydende med man får homoseksuelle lyster.

Hvis du med "man" mener "alle homoseksuelle i verden" har du ret.
Men for nogle passer dette her.

Citat:
At være homoseksuel er at udvikle en lyst til at være sammen med/tænde på sit eget køn i puberteten. På ligefod med at en hetroseksuel har det på samme måde med det modsatte køn.

Jeg tror at mange af jer måske tror, at homoseksualitet ikke udvikles på samme måde som hetroseksualitet, og så forstår jeg da egentligt godt at i tror som i gør.

Men homoseksuelle er ikke nogen som oprindeligt har været hetroseksuel hvor man forelsker sig og tænder på en af sit eget køn). På samme måde er en hetroseksuel hellerikke en der oprindeligt har været homoseksuel.

Igen synes jeg du simplificerer den menneskelige seksualitet. Vores seksualitet er bestemmende og har indflydelse på så meget mere end hvem, vi bliver forelsket i eller tænder på.

Citat:
Der tales op følevirkninger og følelser - ikke noget der skaber homoseksualitet!

Nu er vi inde ved noget interessant: Seksualitetens skabelse.

Så vidt jeg husker skriver adamogeva.dk ikke noget om det.

Det gør Rådet for Socialt Udsatte heller ikke.

Men begge steder taler om at overgreb kan være medvirkende til seksualitetens dannelse.

Det er ikke det samme som at hævde at man 'fra starten' er det ene eller det andet!

Har du tænkt på det?

adamogeva.dk siger faktisk ikke at vi i bund og grund er heteroseksuelle allesammen! adamogeva.dk sidestiller faktisk de to seksualiteter.

Citat:
Jeg vil anbefale jer at låne en bog på biblioteket omkring homoseksualitet, der står det hele i

Jeg synes det her siger meget om hvor lidt du ved om homoseksualitet. Vil du ikke godt låne den bog!;)...

Citat:

Så rødhårede er hellerikke normale fordi der ikke er så mange af dem? Jeg er skam ikke normal:) Jeg er unik. Og det er jeg glad for. Har ikke noget behov for at være noget jeg ikke er, eller at være som "alle andre". Jeg tror slet ikke der er nogen som er "som alle andre".

Men min seksualitet er normal, i den forstand, at den ikke er Unaturlig, afvigende og mere unormal end andres seksualitet. Det er ikke en fejl grundet i bestemte vilkår ligeså lidt som din seksualitet er dette.

Som du måske har set har jeg tidligere skrevet at jeg ikke synes man kan bruge ordet 'unaturlig' til noget i denne her forbindelse.

Citat:
Jeg ignorerer ikke artiklen. Jeg har besvaret den i et tidligere indlæg. Jeg behøves ikke at underbygge min ret til at være naturlig homoseksuel, for jeg blev frikendt i 70'erne da homoseksualitet blev slettet på listen over sygdomme. Der blev man klogere og det var da godt.

Den seriøse artikel du refferede til er som sagt omkring overgreb og følgevirkningerne såsom identitetskriser. Det intet med homoseksualiteten i sig selv at gøre. Jeg har skam taget den seriøs.

De kærligste hilsner
Klaus Hundal

Og jeg synes som sagt at du prøver at gøre spørgsmålet om seksualitet til et meget simpelt et - at enten er man det ene eller det andet. For mig at se er det som sagt meget mere komplekst, og homoer såvel som heteroer skyder sig selv i foden ved at reducere debatten til et spørgsmål om dét.

En lang smøre herfra.. god dag!

Ændret af Moe (09/11/2006 08:47)

Til toppen 
#74687 - 09/11/2006 09:53 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Jón Poulsen
Bruger

Hej Lars
Jeg var i tvivl om, hvorvidt jeg skulle smide dit indlæg i papirkurven eller ej - men jeg vælger i denne omgang, at lade være. Men Udnlad fremover, at komme med udtalelser så som:
Citat:
Man kan aldrig slippe godt fra undertrykkelse, bare se Saddam Hussein.

Det er en unødvendig og hård sammenligning.

Jón

Til toppen 
#74688 - 09/11/2006 10:05 Re: Hvilke udtaleleser? [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Jamen Klaus, det er jo også lige det, der står i adamogeva.dk! - artiklen indledes
med:

Det er meget almindeligt at onanere i kortere eller længere perioder af ens liv. Tidligere blev onani stemplet som noget farligt, og af mange fordømt som noget urent og forkert. I dag ser man helt anderledes på det – og onani opfattes ikke længere som et problem. Men derfor kan det godt være, at du oplever, at onani for dig har udviklet sig til noget problemfyldt. Mange oplever nemlig, at de ikke kan kontrollere deres lyst og kæmper en fortvivlet kamp for at få kontrol over deres seksualitet. Hvis du har det sådan, så er denne artikel skrevet til dig – i håb om at du må finde glæde i din seksualitet.

Er det langt ude, synes du?

Generelt synes jeg du, at du som anklager står med en meget meget tynd sag -
det ville være dejligt, hvis du ville forholde dig til, hvad der rent faktisk står i det materiale, du angriber.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74689 - 09/11/2006 10:46 Passer ikke [Re: ]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej Klaus

Du skriver at SST har bedt AdamogEva.dk om at fjerne udtalelserne om overgreb og homoseksualitet da det ikke er korrekt og i overenstemmelse med lægevidenskaben. Det er ikke rigtigt. Det lyder som en fjer der er blevet til 5 høns.

SST har bedt AdamogEva.dk om at revidere teksten i to konkrete afsnit, ét vedr. årsager til homoseksualitet og ét vedr. risikoen ved onani. Og det er allerede sket.

De pågældende afsnit var ikke ukorrekte, men blot formuleret på en måde som kunne misforståes.

Mere er der ganske enkelt ikke i den sag. AdamogEva.dk har ingen konflikt med SST.

Vedr. LBL's kritik, så kan jeg henvise til disse kommentarer på LBL's egen hjemmeside: http://www.lbl.dk/index.php?id=1597

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#74690 - 09/11/2006 11:21 Re: Er tolkning personlig? [Re: Lars Hvass]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Lars - du skriver en enkelt sætning her, som jeg synes er meget tankevækkende:
Citat:
Jeg lader Gud vejlede mig i hvad jeg SKAL høre.... Vælger ikke fast sted....

Det bekymrer mig uendelig meget mere end vores mere eller mindre forskellige syn på sex generelt, subsidiært adamogeva.dk - og jeg villle så gerne have, at vi kunne blive ved dette og udveksle tanker herom - lade debatten om seksualiteten hvile, bare et lille bitte øjeblik!
Der er mere i livet end sex, det mener du sikkert også ...

Du lader Gud vejlede dig, skriver du. Amen til det! Det er også mit udgangspunkt.
Næste spørgsmål er så: Når du har brug for vejledning, hvordan finder du så ud af, hvad Gud vil, at du skal gøre?

Jeg kan forstå på dig, at du ikke synes, vi selv skal vælge, hvad vi vil høre. Det er jeg også enig med dig i.

Men hvad skal vi så stille op, når vi gerne vil kende Guds planer og gå på hans veje? Der står i Salme 119:
Dine ord er en lygte for min fod, et lys på min sti.
Hvor kan vi lære Guds ord at kende? I vores lønkammer i selskab med os selv, mediterende på vores egne ønsker, drømme og tanker? Nej, det tror jeg ikke!

Du skriver, at du ikke vælger noget fast sted, og det synes jeg er bekymrende!

Når jeg selv vælger, hvad jeg vil læse, og hvem jeg vil lytte til, så er mit udgangspunkt Bibelen, så jeg lytter kun til de præster som også stoler på, at Bibelen indeholder Guds ord til os, og jeg beder først om fremmest om, at Gud vil åbne mit sind og mine tanker for Hans ord og lede mig efter sin vilje, og ikke lade mig friste til at følge min egen!

Jeg vælger således ikke den præst der lige forekommer mig mest sympatisk, ikke ham, som taler mig efter munden og siger det, som jeg allerhelst vil høre, nej, mit eget kriterium er stadigvæk: Bibelen!

Hvis vi, som er kristne og gerne vi leve et kristent liv, ikke kan samles om dén, så har vi slet intet fælles grundlag/udgangspunkt for vores tro, vi så bøjer vi os ikke for Guds autoritet, men bliver hver især vores egen tolerante gud, som næsten altid sørger for grønt lys?

NB: Dette indlæg handler ikke om seksualitet.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74691 - 09/11/2006 11:42 Re: Noget om snakken! [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Hej Lars!
Citat:
Men jeg syntes nu jeg kan se inde på adamogeva.dk at der er en kristne undertoner/værdier, hvilket jeg mener er upassende i dette sammenhæng. Det må være op til den enkelte, hvordan og hvorledes.

Hvorfor upassende? Forhindrer adamogeva.dk at noget er op til den enkelte?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74692 - 09/11/2006 13:26 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Klaus:
Citat:
Hmm.. Jeg finder det nu rimelige stødende, når jeg ved hvad det er du tænker når du siger det.

Hvad #%&@ ved du om, hvad jeg tænker?! Jeg tror i øvrigt slet ikke, det vil være særlig opbyggeligt for nogen at høre, hvad jeg tænker om dig nu efter dén bemærkning. Så det vil jeg lade være med at udbrede mig yderligere om, men bare sige, at jeg er vred og rystet, og jeg kan ikke lade være med at tænke, hvor dumt det var af mig endnu engang at forsøge at debattere fornuftigt med dig. Det skal ikke gentage sig – det lover jeg – og du skal derfor ikke regne med yderligere svar fra mig. Jeg henviser til Moes svar.

— Nikolaj

Edit: På opfordring vil jeg lige uddybe årsagen til min reaktion. Det er ret tydeligt, at det, du mener, jeg tænker, er, at du som homoseksuel er en særlig fordærvet og afskyelig synder, og at jeg er bedre end dig, og ydermere, at når jeg skriver, at homoseksualitet på en måde er mindre naturligt end heteroseksualitet, så er det for at nedgøre dig, selv om jeg godt nok benægter dette. Sådan er det ikke. Du er ikke en større synder end mig. Det var alt.

Ændret af Nikolaj (09/11/2006 13:47)

Til toppen 
#74693 - 09/11/2006 14:33 Re: Noget om snakken! [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Spil nu ikke dum.... Du ved godt hvad jeg mener...

Unge følsomme (naive) - kan let bare tage det ud som en fast værdi m.m.

adamogeva lader det ikke op til den enkelte, de skriver meget hvordan tingene hænger sammen..... Ikke hvordan i følge deres bibeltro hænger sammen....

Til toppen 
#74694 - 09/11/2006 14:45 Re: Er tolkning personlig? [Re: kristina]
Lars Hvass
Bruger

Okay vi er enige meste af vejen..... Men der hvor jeg ikke er enig, er hvis man vælger præst eller forening m.m for hvad man SELV vil høre, frem for hvad Gud vil have man skal Høre...

Men jeg

Biblen ER vores vejldning, men biblen er også personlig - hvilket al religion er.

Citat:
Når jeg selv vælger, hvad jeg vil læse, og hvem jeg vil lytte til, så er mit udgangspunkt Bibelen, så jeg lytter kun til de præster som også stoler på, at Bibelen indeholder Guds ord til os, og jeg beder først om fremmest om, at Gud vil åbne mit sind og mine tanker for Hans ord og lede mig efter sin vilje, og ikke lade mig friste til at følge min egen!

Præsten er ikke helligere end os, men han formidler Ordet. Jeg stoler på enhver præst men vælger ham ikke udfra hvad Jeg vil Høre - men hvad Ånden ønsker mig at Høre. Ellers følger man bare sine tanker...

Jeg finder mig ikke i at blive fristet til at følge min egen vej!

Men tror vi er enige.... På dette Punkt.... Måske....

Til toppen 
#74695 - 09/11/2006 14:49 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Nikolaj]
Lars Hvass
Bruger

Klaus må have ramt noget... Du svarer jo ikke på en dyt... Du flipper ud over en sætning, og går i forsvar... FInt nok... Men en ordentlig afslutning ville hjælpe - f.eks at du svarede på hans spørgsmål... Men jeg må¨jo tage det sådan at Klaus har 100% din støtte i det han har skrevet, og det er jeg da glad for...

We are here we are queer - get used to it!

Til toppen 
#74696 - 09/11/2006 14:51 Re: Passer ikke [Re: asas]
Anonym
Anonym

Hej Asmussen:)

Jeg beklager hvis jeg også har fået mig formuleret forkert.

Det jeg blot ville frem til i dette indlæg, var ganske enkelt hvad der dækker over udtalelserne på www.adamogeva.dk siden, at jeg ved, IndreMission altid har sådan en lyst til at "forklare" homoseksualitet. Som om at homoseksualiteten ér mindre naturlig og er sket pga. fejl. Jeg véd desuden at IndreMission støtter den opfattelse generelt omkring "fejl" i barndommen som grund til homoseksualitet.

Derfor synes jeg det er naturligt, at jeg markere mig, da dette netop INGEN fakta har på sig. Derfor ville jeg gerne grave dybere i den lyst til at sammenkæde homoseksualitet "og fejl i barndommen". Jeg ved godt, at man blot kan snakke om homoseksualitet og overgreb uden en skjult dagsorden, men jeg synes at der er "sjovt", at det altid er homoseksualiteten som bliver hængt ud på negative måder. Og jeg ville blot sætte spørgsmålstegn ved helhedsbilledet.

Jeg ville gerne spørge om hvorfor der ikke er nogen forskning i hvorfor man bliver hetroseksuel hvis at www.adamogeva.dk (efter pålydende) skulle sidestille disse to seksualiteter som lige naturlige? Der er jo kun fokus på homoseksualitet? Og det er altså en seksualvejledning om alt i livet. Hvor bliver hetroseksualitet af? Det siger, da bare meget om at man ser homoseksualitet som noget anderledes og afvigende. Eller vælg det ord som bedst behager dig. Pointen kan ikke undgåes.

Kærligst
Klaus Hundal

Til toppen 
#74697 - 09/11/2006 14:53 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Jón Poulsen]
Lars Hvass
Bruger

er der censur på denne side? Er der ikke ytringsfrihed?

I ved jo godt at indre mission holder homoseksuelle i cølibat! hvilket er UNDERTRYKKELSE. Hvorfor må man så ikke sidestille det med dikatatur?

Til toppen 
#74698 - 09/11/2006 14:59 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:

I ved jo godt at indre mission holder homoseksuelle i cølibat! hvilket er UNDERTRYKKELSE. Hvorfor må man så ikke sidestille det med dikatatur?

Hej Lars.

Såvidt jeg ved er dette her et privat forum, ejet og drevet af Indre Mission.

Jeg vil meget gerne føre en ordentlig samtale med dig, og det tror jeg også andre gerne vil - men jeg synes du lyder meget skinger. Er du sød at køre dine formuleringer lidt ned i gear, så kan vi også se hinanden i øjnene. Jeg formoder at det også er det, du ønsker når du tidligere siger at du elsker og vil give et kram til dem, du er uenige med.

Det er fint nok at du mener at indre mission dikterer sine venners seksualliv, men sammenligningen med Saddam Hussein er langt ude. Saddam var skyld i adskillige tusinde menneskers død. Indre mission er en privat forening, og i et land - netop med ytringsfrihed - må de mene hvad de vil.

Til toppen 
#74699 - 09/11/2006 15:22 Re: Passer ikke [Re: ]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej Klaus

Når jeg læser de svar du allerede har fået på dine spørgsmål, så synes jeg ikke rigtig jeg har noget vigtigt at tilføje. Du overfortolker og misforstår hvad AdamogEva.dk skriver og det er du gjort tydeligt opmærksom på.

De ting AE skriver om fx homoseksualitet er baseret på fakta og faglig viden om emnet uanset at nogen ikke vil anderkende det.

Jeg forstår ikke dit spørgsmål om forskning i heteroseksualitet. Hvis nu 97% af alle mennesker var homoseksuelle, så synes jeg måske det var på sin plads at undre sig over de sidste 3%. Det er naturligt at man undersøger det som man undrer sig over. Ikke omvendt.

Man kan godt opfatte noget som anderledes og afvigende uden at der ligger nogen form for fordømmelse i det.

Du skriver at AE kun har fokus på homoseksualitet. Hvordan kan du mene det? Har du kun læst de to artikler som handler om det?`Hvad med de 48 andre artikler, som tager udgangspunkt i heteroseksualitet?

Jeg forstår ikke din kritik af AE, Klaus. Jeg kan godt forstå, at du kan opleve dig misforstået og fordømt - også at nogle kristne. Men det synes jeg ikke du kan beskylde AE for.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#74700 - 09/11/2006 15:33 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Lad mig alene kommenterer på den afsender du bruger:

Citat:
Jeg vil hellere hades for det, jeg er, end elskes for det jeg ikke er!

Jeg har det på samme måde, og derfor må jeg leve med det had som mange i verdenen har til mig, fordi jeg fastholder Bibelen som sandheden over hvad samfundet eventuelt for tiden måtte mene.
Jeg kan desværre ikke sige at homoseksualitet ikke er en synd for at du og andre skal synes jeg er cool, når jeg rent faktisk mener det er en synd.
Det betyder ikke at jeg ikke accepterer og respekterer dig og andre mennesker, tværtimod ville jeg vise mangel på respekt hvis jeg bare lukkede arret og ikke sagde min mening.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#74701 - 09/11/2006 16:05 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Lars, du skriver (til Moe):
Citat:

Hvem "véd" noget sådant? Ingen!
Heller ikke du, for det er jo ikke sandt!
Det er en så grov anklage uden mindste hold i virkeligheden, at den giver mig lyst til undersøge, hvad der står i injurielovgivningen ..

Ytringsfriheden har sine grænser, og det er ikke tilladt - i hvert fald ikke på dette debatforum -
"at lyve folk en mening på
hvis vanvid alle kan forstå".

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74702 - 09/11/2006 16:14 At spille dum? [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:
Spil nu ikke dum.... Du ved godt hvad jeg mener...

Gør jeg det? Jeg kan have en idé om, hvad du mener. Men hvis jeg bare forfølger den idé uden at være nogenlunde sikker, er jeg jo forudindtaget (og måske også fordomsfuld).

For mig at se forudsætter en åben dialog at man er mere interesseret i at finde ud af, hvad andre mener, end at have travlt med at overbevise om, at det man selv tror andre mener er det de rent faktisk mener.

Til toppen 
#74703 - 09/11/2006 20:14 Re: At spille dum? [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Tak... Vi er enige.... På det punkt....

Til toppen 
#74704 - 09/11/2006 20:23 Re: Passer ikke [Re: asas]
Lars Hvass
Bruger

Så giv mig navnene på hvad de forskellige sundhedsplejesker hedder m.m... Så må vi undersøge hvilket bagland de kommer fra, for hvis det er kristen lommefilosofi og overbevisninger er det altså ikke videnskab!

Du skal ikke komme og sige det er fakta, det er fundementalt LØGN. Det er JERES overbevisning! Og ikke FAKTA - kun i din verden!

Det er simpelthen for tyndt!

Spørg en psykiater og ikke en fra indre mission ell. kristen. En der har et objektivt syn...

Helt ærligt... overfortolker... Tror jeg ikke, men vil rigtig gerne ind bag facaden på indre mission og se hvad der egentlig sker og hvad holdningen til anden seksuel orientering er!

At føle sig fordømt er da klart... Læs evt mit dagbogs indlæg inde i denne tråd/debat! hvorfor tror du man føler sig fordømt af Jer - fordi vi er det...

I har en klar holdning om at homoseksualitet i praksis er en synd og man skal helbredes - hvorfor har i ellers basis agape???

Hmm.... Det hele lugter koldt og rådent....

Kan stadigvæk kun sammenligne Indre Mission med Sadam Husseins undertrykkelse af anden mening/overbevisning end hans!

Til toppen 
#74705 - 09/11/2006 20:30 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Grev Lindgren]
Lars Hvass
Bruger

Forstår godt hvor du kommer fra og er glad for du er ærlig....

Men du er også den FØRSTE der ærligt tør sige at du ACCEPTERE OG RESPEKTERE MIG FOR DEN JEG ER!

At vi har en anden overbevisning gør kun livet sjovt, men at folk hader mig for min seksualitet er raceforskel (racisme - hatecrimes) Hvilket er forbudt.

Men jeg kan vende den om og sige at homoseksualitet er ikke større synd end at kvinden ikke bærer tørklæde... Det mener jeg er en synd de ikke gør! Og det er ikke histrisk, men Paulus befaler kvinden det! Hun er underlagt manden - manden underlagt af Gud!

Til toppen 
#74706 - 09/11/2006 20:30 Re: Passer ikke [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:

I har en klar holdning om at homoseksualitet i praksis er en synd og man skal helbredes - hvorfor har i ellers basis agape???

Dét med synden har du vist ret i. Men derfra og så til...

... -"man skal helbredes", som du skriver.

Du mener altså at de folk der hér siger at homoseksualitet ikke er en sygdom er fulde af løgn?

Hvor kan du se at indre mission ønsker helbredelse for alle homoseksuelle henne? Det er nyt for mig. Så vidt jeg ved har indre mission i hvert fald én 'ude-af-skabet' homoseksuel ansat.

Indre mission må selvfølgelig forsvare sig selv og sine synspunkter, men jeg synes faktisk at du i hvert fald her i debatten tillægger organisationen nogle synspunkter, som mig bekendt aldrig har været indre missions. Du er velkommen til at sige at jeg tager fejl og så vise mig hvorhenne.

Til toppen 
#74707 - 09/11/2006 20:32 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:
Forstår godt hvor du kommer fra og er glad for du er ærlig....

Men du er også den FØRSTE der ærligt tør sige at du ACCEPTERE OG RESPEKTERE MIG FOR DEN JEG ER!!

Hvorfor er dit udgangspunkt at mennesker på JesusNet ikke vil acceptere og respektere dig? Er det fordi du ikke vil respektere og acceptere dem?

Og Grev Lindgren var ikke den første, det var nemlig mig. Jeg skrev et svar på din besked til mig for længe siden (#82461 på side 8), som du måske ikke har set...?

Omvendt er det vist heller ikke nogle der har skrevet at de ikke respekterer dig!

Ændret af Moe (09/11/2006 20:34)

Til toppen 
#74708 - 09/11/2006 20:33 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: kristina]
Lars Hvass
Bruger

Hatecrimes og sekt iagttagelser er også forbudt!

Du kalder mig vanvittig?

Hvem er det der ligesom krænker hvem?

Vanvid kalder du min overbevisning, det samme gør jeg om din.

Til toppen 
#74709 - 09/11/2006 20:37 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Citat:
Saddam var skyld i adskillige tusinde menneskers død

Han var skyld i ulykke og ubarmhjertighed, sådan føler jeg det med indre mission!

men vil gerne føre en pæn tonen, og sender stdaig tanker og bønner - men finder mig ikke i autoritær udtalser.

Finder mig ikke i nedsættelse af enkelte personer! Og krænkelse af minioritet...

Kan du følge mig?

Til toppen 
#74710 - 09/11/2006 20:40 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Hej Moe...

Jeg skriver at jeg respektere deres valg af forening og overbevisning. Og at jeg acceptere deres valg.

Men jeg fik aldrig respons, lidt underligt... Syntes jeg,...

Sorry - kan ikke altid finde rundt i om der er nye indlæg eftersom der er lidt mange herinde lige pt.

Men en ting jeg ikke kan respektere er holdningen omkring homoseksuelitet som strider imod eu lovgivningen omkring menneskerettigheder.

Til toppen 
#74711 - 09/11/2006 20:41 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:
Citat:
Saddam var skyld i adskillige tusinde menneskers død

Han var skyld i ulykke og ubarmhjertighed, sådan føler jeg det med indre mission!

men vil gerne føre en pæn tonen, og sender stdaig tanker og bønner - men finder mig ikke i autoritær udtalser.

Finder mig ikke i nedsættelse af enkelte personer! Og krænkelse af minioritet...

Kan du følge mig?

Jeg finder mig heller ikke i at enkeltpersoner bliver nedvurderet, eller at minoriteter bliver krænkede, og jeg forstår ikke hvorfor de kristne ikke har gået foran i kampen mod undertrykkelse af homoseksuelle i større grad.

Jeg ser dog ikke ret mange tegn på krænkelse af minoriteter lige præcis i denne her tråd, netop derfor tror jeg det er vigtigt vi taler pænt til hinanden. Du kan jo godt fortælle kristina f.eks. at du ikke bryder dig om hendes brug af ordet vanvid uden at sådan råbe det. Hvis du virkelig ønsker at ændre noget må du justere din måde at sige tingene på, sådan så mennesker rent faktisk lytter til dig og ikke affejer dig. Tag gerne Grev Lindgren som et godt eksempel - han kom med sin holdning på en ordentlig måde, i respekt og venlighed.

Gå foran som et godt eksempel hvis du synes nogle er gal på den!

Til toppen 
#74712 - 09/11/2006 20:45 Re: Passer ikke [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Citat:
Du mener altså at de folk der hér siger at homoseksualitet ikke er en sygdom er fulde af løgn?

Nerj det modsatte

Citat:
Hvor kan du se at indre mission ønsker helbredelse for alle homoseksuelle henne? Det er nyt for mig. Så vidt jeg ved har indre mission i hvert fald én 'ude-af-skabet' homoseksuel ansat.

Jamen mærkeligt nok lever han også i cølibat?

Mht basis agape kalder de min seksualitet for problemfyldt????

Min forlovedes forældre kommer i indre mission og nogle af vores homoseksuelle venner er også ex medlemmer, men at være homoseksuel er jo en katastrofe for de fleste i indre mission.

Det kan også være jeg tager fejl, men så behøver jeg 100% klart svar og ikke tvetydige omviende svar!

Til toppen 
#74713 - 09/11/2006 20:49 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Jeg kan godt se det fra din side, og føler du kan se det fra min.

Jeg er ked af at kristina og jeg er lidt oppe i en spids, men føler mig trådt på... Bogstaveligt talt, og har foklaret hende det før dette også... Men føler ikke hun tager det ikke seriøst at en tåre kan rende ned af kinden.

Føler hun er meget autoritær, hvilket sårer mig!

Til toppen 
#74714 - 09/11/2006 20:50 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:
Hej Moe...

Jeg skriver at jeg respektere deres valg af forening og overbevisning. Og at jeg acceptere deres valg.

Men jeg fik aldrig respons, lidt underligt... Syntes jeg,...

Sorry - kan ikke altid finde rundt i om der er nye indlæg eftersom der er lidt mange herinde lige pt.

Men en ting jeg ikke kan respektere er holdningen omkring homoseksuelitet som strider imod eu lovgivningen omkring menneskerettigheder.

Mit halvgamle svar til dig er vist her:

http://jesusnet.dk/cafethomas/forum/showthreaded.php?Cat=1&Number=82461&page=0&vc=1

Jeg kan ikke tro at EU-lovgivningen om menneskerettighederne forbyder borgerne at mene at noget er synd.

Jeg kender ingen historier om at indre mission har tvunget folk til at 'blive helbredt' for deres seksualitet eller med vold tvunget mennesker til at leve i cølibat. Men jeg aner selvfølgelig ikke hvad der sker rundt omkring i missionshusene, da jeg ikke selv kommer i indre mission.

Noget af det der slår mig når jeg læser det der er blevet skrevet om homoseksualitet fra 'højrefløjen' i tidens løb er et ønske om at der bliver vist kærlighed og omsorg for den homoseksuelle. At man åbent kalder det synd og opfordrer homoseksuelle til at leve i cølibat (for mig at se er det opfordringer, ikke tvang - og i øvrigt står der ikke noget om cølibat og homoseksualitet i bibelen, men lad nu det ligge) - er jo et udtryk for at man har en omsorg for mennesker og ønsker at hjælpe dem til at leve et liv som kristne i overensstemmelse med det, man mener at finde i bibelen.

Du kan selvfølgelig sige at det er en misforstået kærlighed, men det er faktisk et udtryk for omsorg, sådan som jeg ser det. Man ønsker at hjælpe mennesker til at leve et liv med Jesus. Dét liv koster noget for alle som tager hans ord alvorligt - læs blot bjergprædikenen. Den omkostning er ikke reserveret til en bestemt seksuel minoritet. Den gælder alle syndere, og det er jo som bekendt os alle sammen.

Til toppen 
#74715 - 09/11/2006 20:56 Re: Passer ikke [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:
Citat:

Nerj det modsatte

Hov- det er jeg ikke sikker på jeg helt forstår.

Altså - indre mission siger ikke at homoseksualitet er en sygdom. Mener du at det er det, man siger?

Citat:
Citat:

Jamen mærkeligt nok lever han også i cølibat?

Det må han vel godt - det skal du vel ikke bestemme, ligesom indre mission ikke skal bestemme hvordan du lever?

Hvis det er den konsekvens han kommer frem til ved at læse bibelen, så Guds fred over ham. Det gør ham vel ikke til 'mindre' homoseksuel. Som jeg har sagt tidligere til Klaus handler seksualiteten jo om meget mere end selve seksualakten og forelskelsen.

Citat:
Mht basis agape kalder de min seksualitet for problemfyldt????

Helt ærlig, hvis man mener at homoseksualitet er synd er det vel ikke så mærkeligt?

Al synd er jo problemfyldt.

Citat:
Min forlovedes forældre kommer i indre mission og nogle af vores homoseksuelle venner er også ex medlemmer, men at være homoseksuel er jo en katastrofe for de fleste i indre mission.

Det kan meget vel være, men det er vist ikke kun i indre mission, det er sådan. Selvom tingene ændrer sig er det jo bredt i befolkningen stadigvæk noget delvist tabu-belagt noget. Det er i hvert fald mit indtryk. Jeg tror det er en kulturel ting mere end det er en religiøs ting. Men det er blot et gæt fra min side!

Jeg håber ikke at jeg behøver at sige at det jo selvfølgelig er noget lort at det er sådan.. Når man læser Klaus' historie på LBL så håber jeg da virkelig ikke at den er repræsentativ for særlig mange. Jeg har skrevet til Klaus om det, men han har aldrig svaret på min PM..

Det Klaus har oplevet har foreningen indre mission vist ikke haft noget med at gøre, i øvrigt, men nogle mennesker der kommer i den.

Citat:
Det kan også være jeg tager fejl, men så behøver jeg 100% klart svar og ikke tvetydige omviende svar!

Jeg sidder og tænker på at jeg vist ikke helt ved hvad det er, du gerne vil have svar på..

Ændret af Moe (09/11/2006 20:59)

Til toppen 
#74716 - 09/11/2006 21:01 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Citat:
Jeg kan ikke tro at EU-lovgivningen om menneskerettighederne forbyder borgerne at mene at noget er synd.

Men basis agapes (indre mission) omvendelses kurser m.m vil blive ulovliggjort. Religion og psykologi må ikke blandes sammen.

Har man et problem med sin seksualitet kan man snakke med sin læge om det?

Citat:
Jeg kender ingen historier om at indre mission har tvunget folk til at 'blive helbredt' for deres seksualitet eller med vold tvunget mennesker til at leve i cølibat. Men jeg aner selvfølgelig ikke hvad der sker rundt omkring i missionshusene, da jeg ikke selv kommer i indre mission.

Hvad så med at blive frosset ude af indre missions samfund? Psykisk vold?

Citat:
Noget af det der slår mig når jeg læser det der er blevet skrevet om homoseksualitet fra 'højrefløjen' i tidens løb er et ønske om at der bliver vist kærlighed og omsorg for den homoseksuelle. At man åbent kalder det synd og opfordrer homoseksuelle til at leve i cølibat (for mig at se er det opfordringer, ikke tvang - og i øvrigt står der ikke noget om cølibat og homoseksualitet i bibelen, men lad nu det ligge) - er jo et udtryk for at man har en omsorg for mennesker og ønsker at hjælpe dem til at leve et liv som kristne i overensstemmelse med det, man mener at finde i bibelen.

Men jeg følger ikke deres vejledning og er frosset ude af dem? Det hænger ikke sammen med omsorg. Jeg SKAL leve i cølibat før jeg er accepteret hos mange i indre mission.

Citat:
Du kan selvfølgelig sige at det er en misforstået kærlighed, men det er faktisk et udtryk for omsorg, sådan som jeg ser det. Man ønsker at hjælpe mennesker til at leve et liv med Jesus. Dét liv koster noget for alle som tager hans ord alvorligt - læs blot bjergprædikenen. Den omkostning er ikke reserveret til en bestemt seksuel minoritet. Den gælder alle syndere, og det er jo som bekendt os alle sammen.

Jeg kan vel godt leve som kristen selvom jeg ikke er 100% enige med indre mission? Det drejer sig jo om tolkning...
Hvilket næsten aldrig er ens... Og hvem har så svaret - tror jeg Gud har.

Til toppen 
#74717 - 09/11/2006 21:09 Re: Passer ikke [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Nu bliver den længere og længere... Lad os fatte os i korthed så vi holder fokus.

Citat:
Altså - indre mission siger ikke at homoseksualitet er en sygdom. Mener du at det er det, man siger?

Nej! Og håber ikke nogen gør det. Men hvordan kan basis så helbrede/omvende homoseksuelle? De har altså en skala fra 1-10 om hvor homoseksuel man er... Og det er fakta! Er undersøgt!

Det må han vel godt - det skal du vel ikke bestemme, ligesom indre mission ikke skal bestemme hvordan du lever?

Hvis det er den konsekvens han kommer frem til ved at læse bibelen, så Guds fred over ham. Det gør ham vel ikke til 'mindre' homoseksuel. Som jeg har sagt tidligere til Klaus handler seksualiteten jo om meget mere end selve seksualakten og forelskelsen.
Citat:

Ja det må han godt, men kan jeg blive ansat som praktiserende? nej, for så kan jeg ikke hører under deres ideologi?

Citat:
Jeg sidder og tænker på at jeg vist ikke helt ved hvad det er, du gerne vil have svar på..

Hvad de mener om homoseksualitet, hvorfor jeg skal undertrykke mig selv og min Guds skabte person, og om de ACCEPTERE OG RESPEKTERE Mit valg om ikke at leve i cølibat?

Til toppen 
#74718 - 09/11/2006 21:13 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:
Citat:

Men basis agapes (indre mission) omvendelses kurser m.m vil blive ulovliggjort. Religion og psykologi må ikke blandes sammen.

Så vidt jeg forstår Basis så har de set at mennesker har oplevet at nogle af de, der fandt deres seksualitet problematisk har arbejdet med det og ændret orientering. Sådan som jeg forstår Kinsey kan det forklares psykologisk og der er derfor ikke brug for at bruge ord som 'omvendelse' eller 'helbredelse'.

Men det er ikke alle der ønsker det eller oplever det, og jeg har ikke noget billede af at Basis presser på for at det skal ske - netop fordi seksualiteten er så følsom.

Jeg har aldrig været på sådan et 'kursus', men har meget svært ved at forestille mig at der skulle foregå ulovligheder der.

Du må altså huske på at der findes folk der oplever deres seksualitet problematisk! Det hjælper ikke dem at fortælle dem at de ikke har et problem hvis de oplever det modsat.

Citat:
Har man et problem med sin seksualitet kan man snakke med sin læge om det?

Citat:

Hvad så med at blive frosset ude af indre missions samfund? Psykisk vold?

Det er fælt, grimt, hæsligt og rædselsfuldt, men det er ikke indre mission, der gør det, men de mennesker der kommer i indre mission. Jeg tror godt at vi kan blive enige om at indre mission kunne gøre mere for at skrue ned for homofobien rundt omkring, men som sagt, jeg kommer der ikke og ved ikke hvad er blevet gjort.

Der er meget jeg ikke ved!

Citat:
Men jeg følger ikke deres vejledning og er frosset ude af dem? Det hænger ikke sammen med omsorg. Jeg SKAL leve i cølibat før jeg er accepteret hos mange i indre mission.

Jeg synes du rammer hovedet på sømmet her med problematikken. Jeg har ikke så meget at tilføje til det.

Citat:
Jeg kan vel godt leve som kristen selvom jeg ikke er 100% enige med indre mission? Det drejer sig jo om tolkning...
Hvilket næsten aldrig er ens... Og hvem har så svaret - tror jeg Gud har.

Selvfølgelig kan du det! Indre mission definerer ikke kristendommen.

Men man ønsker at advare mennesker fra at bevæge sig væk fra Jesus ved at gøre det, man mener strider imod det Jesus sagde. Jeg er ikke i tvivl om at det kan gøres mere elegant (og at man kunne prøve at gribe ind overfor f.eks. løgn og snyd i stedet for), men jeg tror altså faktisk at intentionen er at man ønsker mennesker skal leve i tæt fællesskab med Jesus resten af deres liv.

Kan du se det?

Til toppen 
#74719 - 09/11/2006 21:18 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Så har jeg læst det indlæg.... havde jeg ikke læst før....

Meget rørt blev jeg.

Såret.. meget for Gud velsigner mig og hjælper mig til at rejse mig mod mængden for at prædike om kærlighed.

Men jeg kommer fra en katolsk - orthodoks familie. Hvilken jeg ikke ses med mere.

Depression - var følgen af jeg undertrykkte mig selv i mange år.

Nu må jeg leve med angst - hvilket ikke er nemt når det forekommer...

Jeg har følt megen nedstrielse og nu sætter jeg mig op mod mængden der vil sætte dagsorden for at fortælle at vi er flere end indre mission og (højrefløjen).

Jeg vil ikke længe lade mig dømmes af overbevisninger, men konkret fakta... Tolkning er ikke fakta - overbevisning er ikke fakta, men videnskab ér!

Til toppen 
#74720 - 09/11/2006 21:23 Re: Passer ikke [Re: Lars Hvass]
Anonym
Anonym

Citat:
Nej! Og håber ikke nogen gør det. Men hvordan kan basis så helbrede/omvende homoseksuelle? De har altså en skala fra 1-10 om hvor homoseksuel man er... Og det er fakta! Er undersøgt!

Er det ikke bare Kinseys skala?

http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale

Den nyder da vist stadig stor respekt i videnskabelige kredse.

Citat:
Ja det må han godt, men kan jeg blive ansat som praktiserende? nej, for så kan jeg ikke hører under deres ideologi?

Jamen, han vil jo ikke være praktiserende? Hvorfor skal han så partout være det?

Citat:

Hvad de mener om homoseksualitet, hvorfor jeg skal undertrykke mig selv og min Guds skabte person, og om de ACCEPTERE OG RESPEKTERE Mit valg om ikke at leve i cølibat?

Jeg kunne godt tænke mig at en af de mennesker, der rent faktisk kommer i indre mission svarede på det her. Vi er inde ved kernen af din kritik af indre mission, og der kan eller vil jeg ikke kunne forsvare dem.

Til toppen 
#74721 - 09/11/2006 21:25 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Kommentere bare lige dette:

Citat:
Men man ønsker at advare mennesker fra at bevæge sig væk fra Jesus ved at gøre det, man mener strider imod det Jesus sagde. Jeg er ikke i tvivl om at det kan gøres mere elegant (og at man kunne prøve at gribe ind overfor f.eks. løgn og snyd i stedet for), men jeg tror altså faktisk at intentionen er at man ønsker mennesker skal leve i tæt fællesskab med Jesus resten af deres liv.

Jeg finder absolut ikke noget direkte jesuscitat hvor der står at man skal frosse homoseksuelle ude, eller at homoseksuel + praksis er en synd.

Alt hvad der står om begær m.m kan ikke tolkes som homoseksualitet, men pædofile og voldtægtsforbrydere. hvilket jeg gerne vil bemærke jeg ikke er

Jesus er mit centrum, derfor har jeg det svært med at være "medlem" af en forening. For jeg er allerede"medlem" af Jesus,.... Og man er alligevel altid lidt uening, og så vil jeg ikke hvis jeg ikke kan gå 100% ind for det....

Til toppen 
#74722 - 09/11/2006 21:31 Re: Passer ikke [Re: ]
Lars Hvass
Bruger

Citat:
Er det ikke bare Kinseys skala?

http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale

Den nyder da vist stadig stor respekt i videnskabelige kredse.

Jamen den blev lavet da det blev betegnet som en sygdom, og min psykolog sagde at i 1986 røg den i papirkurven, selvom nogen stadig er tilhænger af den.

Citat:
Jamen, han vil jo ikke være praktiserende? Hvorfor skal han så partout være det?

Siger jeg IKKE han skal, men spørger om jeg som praktiserende homoseksuel kan være et ikon for indre mission? tror jeg næppe, for der kommer deres ideologi ind!

jeg vil heller ikke angribe dem, men have konkret svar!

Til toppen 
#74723 - 09/11/2006 21:53 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Hej Lars,

Du virker som om du har haft nogle meget negative oplevelser rundt omkring. Det er jeg selvfølgelig ked af, men jeg kan jo ikke rigtig gå og undskylde på vejne af andre... hvis jeg har såret dig tidligere, så undskylder jeg... lad os starte forfra!

Tilbage til stridspunktet: Hvad er sandhed? Hvad er sandheden om homoseksualitet?
Citat:
Jeg vil ikke længe lade mig dømmes af overbevisninger, men konkret fakta... Tolkning er ikke fakta - overbevisning er ikke fakta, men videnskab ér!

Og straks efter kommer dette her:
Citat:
Jamen den blev lavet da det blev betegnet som en sygdom, og min psykolog sagde at i 1986 røg den i papirkurven, selvom nogen stadig er tilhænger af den.

Som (for mig at se) klart viser, at der er uenighed i videnskabens verden, og at de videnskabelige fakta har ændret sig på ikke mere end 20 år. Tror du, at de lærebøger vi bruger i psykologi i dag, bliver brugt i 2026?

Er videnskaben en autoritet inden for kærlighed og spørgsmål om rigtigt og forkert?

Men lad os nu antage, at videnskaben har ret for en gangs skyld: Er alt hvad mennesket har en naturlig, ikke-sygelig tendens til godt? Hvordan kommer du til den konklusion?

Desuden: Angående betegnelsen "ideologi"... Det er et meget polemisk ladet ord, og jeg tror vi begge sætter dialogen højere end polemikken? Jeg mener ikke spørgsmålet om homoseksualitet er ideologisk, men etisk, så skal vi ikke hellere bruge et ord som "etik-forståelse" eller bare "etik".

Mvh. Steffen

Til toppen 
#74724 - 09/11/2006 23:16 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: steffenlaursen]
Lars Hvass
Bruger

Jamen hvad er etik så?

Etik og moral skal bruges sammen. For uden morale er der ingen etik. Og det ville ikke være moralsk korrakt at lyve - derfor heller ikke etisk.

Videnskaben er bred, men at blande andre ting i videnskab gør det bare endnu mere indviklet.

Homoseksualitet er ligeså etisk korrekt som hetereoseksualitet, hvis det er kærlighed og ikke bare sexual driften! Ikke at jeg skal blande mig i nogens privatliv. Men at elske en person af næsten hele hjerte - for jesus fylder mest - er "størst".

Jeg ser det som etisk forkert at man i kristne sammenhæng "forbyder" homoseksuel praksis - derved at sige at man skal undertrykke en naturlig lyst. Lysten til at være sammen med kærligheden. Forene sig med et menneske, troskab er etisk korrekt uanset hvilken seksualitet.

Jeg syntes al kærlighed er godt, men alt hvad der er ondt er ondskab.

Men vil gerne pointere at jeg ikke vil kalde Indre Mission for en etisk forening, for nogle steder mangler der et moralsk henseende, og kan derfor stadig kun komme til den konklusion at Indre Mission har en ideologi som de ønsker at videre bringe.

Jeg gengælder din undskyldning med ydmyg bøn - men ønsker mere at fronten mod homofobien var større. For at man på den måde undgik misforståelser/fordomme som destruere ens tankegang og psykiske bevidsthed.

Det er også enormt farligt at kalde noget for simpel kristen etik - hvilket nogen gør herinde - for hvordan ved de det? KUN og KUN Herren har svaret. Så at på den måde at sætte sig som dommer for hvad der er kristen etik eller ej kan jeg ikke støtte. Og dette beviser jo bare engang til at nogle eller mange (jeg har mødt fra IM) lever på en ideologi.

Jeg vil gerne pointere at IKKE ALLE IM'ER er sådan mødt én der ikke er, men ellers.... Og det finder jeg foruroligende...

Er det IM eller Troen der sejre?

Evt fordom ved jeg ikke men er det rigtigt at; Im vil undgå folkekirken hvis staten vedtager Homoseksuelle vielser i Kirken?
Hvis dette er rigtig, er der jo en ideologi blandt IM at homoseksualitet ikke er ligeså værdigt?

Og er det IM der bestemmer i Kirken?

Eller staten som ejer den?

Lig mærke til at jeg bruger Ordet Etik om selve kristendommen, men Indre Mission er en forening og bygger videre på en ideologi omkring kristendommen, men som sagt er det jo ikke IM der er kristendommen.

Håber ikke det var for langt???

Ved godt jeg er sprunget lidt i det hele men var nød til at finde svar fra Ånden til hvad jeg kunne svare.

Ændret af Lars Hvass (09/11/2006 23:17)

Til toppen 
#74725 - 10/11/2006 10:08 Re: Er tolkning personlig? [Re: Lars Hvass]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Lars
Citat:
Præsten er ikke helligere end os, men han formidler Ordet. Jeg stoler på enhver præst men vælger ham ikke udfra hvad Jeg vil Høre - men hvad Ånden ønsker mig at Høre. Ellers følger man bare sine tanker...

Jeg finder mig ikke i at blive fristet til at følge min egen vej!

Vi er helt enige her!

Vi skal være på vagt, så vi ikke forveksler vore egne stærke følelser og ønsker og tanker med Guds ord.

Der står mange ting i Bibelen, som jeg ville ønske ikke stod der, og som jeg tit er fristet til at læse hen over, og som jeg netop derfor må tvinge mig selv til at standse ved og meditere over ..

Jeg tror nemlig ikke på, at bibeltolkning skal være valgfri og personlig - så risikerer vi, at vi hver især bliver kristne "på vores egen måde" i stedet for at være ét: Jesu Kristi legeme ..

Han er vintræet, vi er grenene!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74726 - 10/11/2006 10:36 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: Lars Hvass]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Lars, hvem krænker hvem? Hvem hader hvem?

Læs lige en gang til, hvad det var jeg skrev! Jeg kaldte dig ikke vanvittig, det kunne ikke falde mig ind!

Jeg skrev og kritiserede det, som jeg synes du og Klaus gør: at I tillægger IM og adamogeva.dk og os andre her holdninger og meninger som vi ikke har, og aldrig har haft, og som jeg synes ville være vanvittige!

Det ville da virkelig være vanvittigt, om vi som kristne mennesker skulle være fjendtligt stemt over for brødre og søstre (eller for nogen som helst andre for den sags skyld) ...

DET synes JEG er krænkende og sørgeligt!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#74727 - 10/11/2006 12:20 Re: Overgreb og homoseksualitet [Re: ]
Jón Poulsen
Bruger

Tråd lukkes pga længde

Til toppen 
Side 1 af 2: 1 2 >

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær