1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#74706 - 09/11/2006 20:30
Re: Passer ikke
[Re: Lars Hvass]
|
Anonym
Anonym
|
Citat:
I har en klar holdning om at homoseksualitet i praksis er en synd og man skal helbredes - hvorfor har i ellers basis agape???
Dét med synden har du vist ret i. Men derfra og så til...
... -"man skal helbredes", som du skriver.
Du mener altså at de folk der hér siger at homoseksualitet ikke er en sygdom er fulde af løgn?
Hvor kan du se at indre mission ønsker helbredelse for alle homoseksuelle henne? Det er nyt for mig. Så vidt jeg ved har indre mission i hvert fald én 'ude-af-skabet' homoseksuel ansat.
Indre mission må selvfølgelig forsvare sig selv og sine synspunkter, men jeg synes faktisk at du i hvert fald her i debatten tillægger organisationen nogle synspunkter, som mig bekendt aldrig har været indre missions. Du er velkommen til at sige at jeg tager fejl og så vise mig hvorhenne.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74707 - 09/11/2006 20:32
Re: Overgreb og homoseksualitet
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Forstår godt hvor du kommer fra og er glad for du er ærlig....
Men du er også den FØRSTE der ærligt tør sige at du ACCEPTERE OG RESPEKTERE MIG FOR DEN JEG ER!!
Hvorfor er dit udgangspunkt at mennesker på JesusNet ikke vil acceptere og respektere dig? Er det fordi du ikke vil respektere og acceptere dem?
Og Grev Lindgren var ikke den første, det var nemlig mig. Jeg skrev et svar på din besked til mig for længe siden (#82461 på side 8), som du måske ikke har set...?

Omvendt er det vist heller ikke nogle der har skrevet at de ikke respekterer dig!

Ændret af Moe (09/11/2006 20:34)
|
|
Til toppen
|
|
|
#74708 - 09/11/2006 20:33
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 18/06/2006
Sted: Århus
|
Hatecrimes og sekt iagttagelser er også forbudt!
Du kalder mig vanvittig?
Hvem er det der ligesom krænker hvem?
Vanvid kalder du min overbevisning, det samme gør jeg om din.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74709 - 09/11/2006 20:37
[Re: ]
|
Bruger
|
Citat: Saddam var skyld i adskillige tusinde menneskers død
Han var skyld i ulykke og ubarmhjertighed, sådan føler jeg det med indre mission!
men vil gerne føre en pæn tonen, og sender stdaig tanker og bønner - men finder mig ikke i autoritær udtalser.
Finder mig ikke i nedsættelse af enkelte personer! Og krænkelse af minioritet...
Kan du følge mig?
|
|
Til toppen
|
|
|
#74710 - 09/11/2006 20:40
|
Bruger
|
Hej Moe...
Jeg skriver at jeg respektere deres valg af forening og overbevisning. Og at jeg acceptere deres valg.
Men jeg fik aldrig respons, lidt underligt... Syntes jeg,...
Sorry - kan ikke altid finde rundt i om der er nye indlæg eftersom der er lidt mange herinde lige pt.
Men en ting jeg ikke kan respektere er holdningen omkring homoseksuelitet som strider imod eu lovgivningen omkring menneskerettigheder.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74711 - 09/11/2006 20:41
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Citat: Saddam var skyld i adskillige tusinde menneskers død
Han var skyld i ulykke og ubarmhjertighed, sådan føler jeg det med indre mission!
men vil gerne føre en pæn tonen, og sender stdaig tanker og bønner - men finder mig ikke i autoritær udtalser.
Finder mig ikke i nedsættelse af enkelte personer! Og krænkelse af minioritet...
Kan du følge mig?
Jeg finder mig heller ikke i at enkeltpersoner bliver nedvurderet, eller at minoriteter bliver krænkede, og jeg forstår ikke hvorfor de kristne ikke har gået foran i kampen mod undertrykkelse af homoseksuelle i større grad.
Jeg ser dog ikke ret mange tegn på krænkelse af minoriteter lige præcis i denne her tråd, netop derfor tror jeg det er vigtigt vi taler pænt til hinanden. Du kan jo godt fortælle kristina f.eks. at du ikke bryder dig om hendes brug af ordet vanvid uden at sådan råbe det. Hvis du virkelig ønsker at ændre noget må du justere din måde at sige tingene på, sådan så mennesker rent faktisk lytter til dig og ikke affejer dig. Tag gerne Grev Lindgren som et godt eksempel - han kom med sin holdning på en ordentlig måde, i respekt og venlighed.
Gå foran som et godt eksempel hvis du synes nogle er gal på den! 
|
|
Til toppen
|
|
|
#74712 - 09/11/2006 20:45
|
Bruger
|
Citat: Du mener altså at de folk der hér siger at homoseksualitet ikke er en sygdom er fulde af løgn?
Nerj det modsatte
Citat: Hvor kan du se at indre mission ønsker helbredelse for alle homoseksuelle henne? Det er nyt for mig. Så vidt jeg ved har indre mission i hvert fald én 'ude-af-skabet' homoseksuel ansat.
Jamen mærkeligt nok lever han også i cølibat?
Mht basis agape kalder de min seksualitet for problemfyldt????
Min forlovedes forældre kommer i indre mission og nogle af vores homoseksuelle venner er også ex medlemmer, men at være homoseksuel er jo en katastrofe for de fleste i indre mission.
Det kan også være jeg tager fejl, men så behøver jeg 100% klart svar og ikke tvetydige omviende svar!
|
|
Til toppen
|
|
|
#74713 - 09/11/2006 20:49
|
Bruger
|
Jeg kan godt se det fra din side, og føler du kan se det fra min.
Jeg er ked af at kristina og jeg er lidt oppe i en spids, men føler mig trådt på... Bogstaveligt talt, og har foklaret hende det før dette også... Men føler ikke hun tager det ikke seriøst at en tåre kan rende ned af kinden.
Føler hun er meget autoritær, hvilket sårer mig!
|
|
Til toppen
|
|
|
#74714 - 09/11/2006 20:50
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Hej Moe...
Jeg skriver at jeg respektere deres valg af forening og overbevisning. Og at jeg acceptere deres valg.
Men jeg fik aldrig respons, lidt underligt... Syntes jeg,...
Sorry - kan ikke altid finde rundt i om der er nye indlæg eftersom der er lidt mange herinde lige pt.
Men en ting jeg ikke kan respektere er holdningen omkring homoseksuelitet som strider imod eu lovgivningen omkring menneskerettigheder.
Mit halvgamle svar til dig er vist her:
http://jesusnet.dk/cafethomas/forum/showthreaded.php?Cat=1&Number=82461&page=0&vc=1
Jeg kan ikke tro at EU-lovgivningen om menneskerettighederne forbyder borgerne at mene at noget er synd.
Jeg kender ingen historier om at indre mission har tvunget folk til at 'blive helbredt' for deres seksualitet eller med vold tvunget mennesker til at leve i cølibat. Men jeg aner selvfølgelig ikke hvad der sker rundt omkring i missionshusene, da jeg ikke selv kommer i indre mission.
Noget af det der slår mig når jeg læser det der er blevet skrevet om homoseksualitet fra 'højrefløjen' i tidens løb er et ønske om at der bliver vist kærlighed og omsorg for den homoseksuelle. At man åbent kalder det synd og opfordrer homoseksuelle til at leve i cølibat (for mig at se er det opfordringer, ikke tvang - og i øvrigt står der ikke noget om cølibat og homoseksualitet i bibelen, men lad nu det ligge) - er jo et udtryk for at man har en omsorg for mennesker og ønsker at hjælpe dem til at leve et liv som kristne i overensstemmelse med det, man mener at finde i bibelen.
Du kan selvfølgelig sige at det er en misforstået kærlighed, men det er faktisk et udtryk for omsorg, sådan som jeg ser det. Man ønsker at hjælpe mennesker til at leve et liv med Jesus. Dét liv koster noget for alle som tager hans ord alvorligt - læs blot bjergprædikenen. Den omkostning er ikke reserveret til en bestemt seksuel minoritet. Den gælder alle syndere, og det er jo som bekendt os alle sammen.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74715 - 09/11/2006 20:56
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Citat: Du mener altså at de folk der hér siger at homoseksualitet ikke er en sygdom er fulde af løgn?
Nerj det modsatte
Hov- det er jeg ikke sikker på jeg helt forstår.
Altså - indre mission siger ikke at homoseksualitet er en sygdom. Mener du at det er det, man siger?
Citat:
Citat: Hvor kan du se at indre mission ønsker helbredelse for alle homoseksuelle henne? Det er nyt for mig. Så vidt jeg ved har indre mission i hvert fald én 'ude-af-skabet' homoseksuel ansat.
Jamen mærkeligt nok lever han også i cølibat?
Det må han vel godt - det skal du vel ikke bestemme, ligesom indre mission ikke skal bestemme hvordan du lever?
Hvis det er den konsekvens han kommer frem til ved at læse bibelen, så Guds fred over ham. Det gør ham vel ikke til 'mindre' homoseksuel. Som jeg har sagt tidligere til Klaus handler seksualiteten jo om meget mere end selve seksualakten og forelskelsen.
Citat: Mht basis agape kalder de min seksualitet for problemfyldt????
Helt ærlig, hvis man mener at homoseksualitet er synd er det vel ikke så mærkeligt?
Al synd er jo problemfyldt.
Citat: Min forlovedes forældre kommer i indre mission og nogle af vores homoseksuelle venner er også ex medlemmer, men at være homoseksuel er jo en katastrofe for de fleste i indre mission.
Det kan meget vel være, men det er vist ikke kun i indre mission, det er sådan. Selvom tingene ændrer sig er det jo bredt i befolkningen stadigvæk noget delvist tabu-belagt noget. Det er i hvert fald mit indtryk. Jeg tror det er en kulturel ting mere end det er en religiøs ting. Men det er blot et gæt fra min side!
Jeg håber ikke at jeg behøver at sige at det jo selvfølgelig er noget lort at det er sådan.. Når man læser Klaus' historie på LBL så håber jeg da virkelig ikke at den er repræsentativ for særlig mange. Jeg har skrevet til Klaus om det, men han har aldrig svaret på min PM.. 
Det Klaus har oplevet har foreningen indre mission vist ikke haft noget med at gøre, i øvrigt, men nogle mennesker der kommer i den.
Citat: Det kan også være jeg tager fejl, men så behøver jeg 100% klart svar og ikke tvetydige omviende svar!
Jeg sidder og tænker på at jeg vist ikke helt ved hvad det er, du gerne vil have svar på.. 
Ændret af Moe (09/11/2006 20:59)
|
|
Til toppen
|
|
|
#74716 - 09/11/2006 21:01
|
Bruger
|
Citat: Jeg kan ikke tro at EU-lovgivningen om menneskerettighederne forbyder borgerne at mene at noget er synd.
Men basis agapes (indre mission) omvendelses kurser m.m vil blive ulovliggjort. Religion og psykologi må ikke blandes sammen.
Har man et problem med sin seksualitet kan man snakke med sin læge om det?
Citat: Jeg kender ingen historier om at indre mission har tvunget folk til at 'blive helbredt' for deres seksualitet eller med vold tvunget mennesker til at leve i cølibat. Men jeg aner selvfølgelig ikke hvad der sker rundt omkring i missionshusene, da jeg ikke selv kommer i indre mission.
Hvad så med at blive frosset ude af indre missions samfund? Psykisk vold?
Citat: Noget af det der slår mig når jeg læser det der er blevet skrevet om homoseksualitet fra 'højrefløjen' i tidens løb er et ønske om at der bliver vist kærlighed og omsorg for den homoseksuelle. At man åbent kalder det synd og opfordrer homoseksuelle til at leve i cølibat (for mig at se er det opfordringer, ikke tvang - og i øvrigt står der ikke noget om cølibat og homoseksualitet i bibelen, men lad nu det ligge) - er jo et udtryk for at man har en omsorg for mennesker og ønsker at hjælpe dem til at leve et liv som kristne i overensstemmelse med det, man mener at finde i bibelen.
Men jeg følger ikke deres vejledning og er frosset ude af dem? Det hænger ikke sammen med omsorg. Jeg SKAL leve i cølibat før jeg er accepteret hos mange i indre mission.
Citat: Du kan selvfølgelig sige at det er en misforstået kærlighed, men det er faktisk et udtryk for omsorg, sådan som jeg ser det. Man ønsker at hjælpe mennesker til at leve et liv med Jesus. Dét liv koster noget for alle som tager hans ord alvorligt - læs blot bjergprædikenen. Den omkostning er ikke reserveret til en bestemt seksuel minoritet. Den gælder alle syndere, og det er jo som bekendt os alle sammen.
Jeg kan vel godt leve som kristen selvom jeg ikke er 100% enige med indre mission? Det drejer sig jo om tolkning... Hvilket næsten aldrig er ens... Og hvem har så svaret - tror jeg Gud har.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74717 - 09/11/2006 21:09
|
Bruger
|
Nu bliver den længere og længere... Lad os fatte os i korthed så vi holder fokus. Citat: Altså - indre mission siger ikke at homoseksualitet er en sygdom. Mener du at det er det, man siger?
Nej! Og håber ikke nogen gør det. Men hvordan kan basis så helbrede/omvende homoseksuelle? De har altså en skala fra 1-10 om hvor homoseksuel man er... Og det er fakta! Er undersøgt!
Det må han vel godt - det skal du vel ikke bestemme, ligesom indre mission ikke skal bestemme hvordan du lever?
Hvis det er den konsekvens han kommer frem til ved at læse bibelen, så Guds fred over ham. Det gør ham vel ikke til 'mindre' homoseksuel. Som jeg har sagt tidligere til Klaus handler seksualiteten jo om meget mere end selve seksualakten og forelskelsen.Citat:
Ja det må han godt, men kan jeg blive ansat som praktiserende? nej, for så kan jeg ikke hører under deres ideologi?
Citat: Jeg sidder og tænker på at jeg vist ikke helt ved hvad det er, du gerne vil have svar på..
Hvad de mener om homoseksualitet, hvorfor jeg skal undertrykke mig selv og min Guds skabte person, og om de ACCEPTERE OG RESPEKTERE Mit valg om ikke at leve i cølibat?
|
|
Til toppen
|
|
|
#74718 - 09/11/2006 21:13
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Citat: Jeg kan ikke tro at EU-lovgivningen om menneskerettighederne forbyder borgerne at mene at noget er synd.
Men basis agapes (indre mission) omvendelses kurser m.m vil blive ulovliggjort. Religion og psykologi må ikke blandes sammen.
Så vidt jeg forstår Basis så har de set at mennesker har oplevet at nogle af de, der fandt deres seksualitet problematisk har arbejdet med det og ændret orientering. Sådan som jeg forstår Kinsey kan det forklares psykologisk og der er derfor ikke brug for at bruge ord som 'omvendelse' eller 'helbredelse'.
Men det er ikke alle der ønsker det eller oplever det, og jeg har ikke noget billede af at Basis presser på for at det skal ske - netop fordi seksualiteten er så følsom.
Jeg har aldrig været på sådan et 'kursus', men har meget svært ved at forestille mig at der skulle foregå ulovligheder der.
Du må altså huske på at der findes folk der oplever deres seksualitet problematisk! Det hjælper ikke dem at fortælle dem at de ikke har et problem hvis de oplever det modsat.
Citat: Har man et problem med sin seksualitet kan man snakke med sin læge om det?
Citat: Jeg kender ingen historier om at indre mission har tvunget folk til at 'blive helbredt' for deres seksualitet eller med vold tvunget mennesker til at leve i cølibat. Men jeg aner selvfølgelig ikke hvad der sker rundt omkring i missionshusene, da jeg ikke selv kommer i indre mission.
Hvad så med at blive frosset ude af indre missions samfund? Psykisk vold?
Det er fælt, grimt, hæsligt og rædselsfuldt, men det er ikke indre mission, der gør det, men de mennesker der kommer i indre mission. Jeg tror godt at vi kan blive enige om at indre mission kunne gøre mere for at skrue ned for homofobien rundt omkring, men som sagt, jeg kommer der ikke og ved ikke hvad er blevet gjort.
Der er meget jeg ikke ved! 
Citat: Men jeg følger ikke deres vejledning og er frosset ude af dem? Det hænger ikke sammen med omsorg. Jeg SKAL leve i cølibat før jeg er accepteret hos mange i indre mission.
Jeg synes du rammer hovedet på sømmet her med problematikken. Jeg har ikke så meget at tilføje til det. 
Citat: Jeg kan vel godt leve som kristen selvom jeg ikke er 100% enige med indre mission? Det drejer sig jo om tolkning... Hvilket næsten aldrig er ens... Og hvem har så svaret - tror jeg Gud har.
Selvfølgelig kan du det! Indre mission definerer ikke kristendommen.
Men man ønsker at advare mennesker fra at bevæge sig væk fra Jesus ved at gøre det, man mener strider imod det Jesus sagde. Jeg er ikke i tvivl om at det kan gøres mere elegant (og at man kunne prøve at gribe ind overfor f.eks. løgn og snyd i stedet for), men jeg tror altså faktisk at intentionen er at man ønsker mennesker skal leve i tæt fællesskab med Jesus resten af deres liv.
Kan du se det?
|
|
Til toppen
|
|
|
#74719 - 09/11/2006 21:18
|
Bruger
|
Så har jeg læst det indlæg.... havde jeg ikke læst før.... Meget rørt blev jeg. Såret.. meget for Gud velsigner mig og hjælper mig til at rejse mig mod mængden for at prædike om kærlighed. Men jeg kommer fra en katolsk - orthodoks familie. Hvilken jeg ikke ses med mere. Depression - var følgen af jeg undertrykkte mig selv i mange år. Nu må jeg leve med angst - hvilket ikke er nemt når det forekommer... Jeg har følt megen nedstrielse og nu sætter jeg mig op mod mængden der vil sætte dagsorden for at fortælle at vi er flere end indre mission og (højrefløjen). Jeg vil ikke længe lade mig dømmes af overbevisninger, men konkret fakta... Tolkning er ikke fakta - overbevisning er ikke fakta, men videnskab ér! 
|
|
Til toppen
|
|
|
#74720 - 09/11/2006 21:23
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Nej! Og håber ikke nogen gør det. Men hvordan kan basis så helbrede/omvende homoseksuelle? De har altså en skala fra 1-10 om hvor homoseksuel man er... Og det er fakta! Er undersøgt!
Er det ikke bare Kinseys skala?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale
Den nyder da vist stadig stor respekt i videnskabelige kredse.
Citat: Ja det må han godt, men kan jeg blive ansat som praktiserende? nej, for så kan jeg ikke hører under deres ideologi?
Jamen, han vil jo ikke være praktiserende? Hvorfor skal han så partout være det?
Citat: Hvad de mener om homoseksualitet, hvorfor jeg skal undertrykke mig selv og min Guds skabte person, og om de ACCEPTERE OG RESPEKTERE Mit valg om ikke at leve i cølibat?
Jeg kunne godt tænke mig at en af de mennesker, der rent faktisk kommer i indre mission svarede på det her. Vi er inde ved kernen af din kritik af indre mission, og der kan eller vil jeg ikke kunne forsvare dem.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74722 - 09/11/2006 21:31
|
Bruger
|
Citat: Er det ikke bare Kinseys skala?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale
Den nyder da vist stadig stor respekt i videnskabelige kredse.
Jamen den blev lavet da det blev betegnet som en sygdom, og min psykolog sagde at i 1986 røg den i papirkurven, selvom nogen stadig er tilhænger af den.
Citat: Jamen, han vil jo ikke være praktiserende? Hvorfor skal han så partout være det?
Siger jeg IKKE han skal, men spørger om jeg som praktiserende homoseksuel kan være et ikon for indre mission? tror jeg næppe, for der kommer deres ideologi ind!
jeg vil heller ikke angribe dem, men have konkret svar!
|
|
Til toppen
|
|
|
#74723 - 09/11/2006 21:53
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
|
Hej Lars, Du virker som om du har haft nogle meget negative oplevelser rundt omkring. Det er jeg selvfølgelig ked af, men jeg kan jo ikke rigtig gå og undskylde på vejne af andre... hvis jeg har såret dig tidligere, så undskylder jeg... lad os starte forfra! Tilbage til stridspunktet: Hvad er sandhed? Hvad er sandheden om homoseksualitet? Citat: Jeg vil ikke længe lade mig dømmes af overbevisninger, men konkret fakta... Tolkning er ikke fakta - overbevisning er ikke fakta, men videnskab ér!
Og straks efter kommer dette her:
Citat: Jamen den blev lavet da det blev betegnet som en sygdom, og min psykolog sagde at i 1986 røg den i papirkurven, selvom nogen stadig er tilhænger af den.
Som (for mig at se) klart viser, at der er uenighed i videnskabens verden, og at de videnskabelige fakta har ændret sig på ikke mere end 20 år. Tror du, at de lærebøger vi bruger i psykologi i dag, bliver brugt i 2026?
Er videnskaben en autoritet inden for kærlighed og spørgsmål om rigtigt og forkert?
Men lad os nu antage, at videnskaben har ret for en gangs skyld: Er alt hvad mennesket har en naturlig, ikke-sygelig tendens til godt? Hvordan kommer du til den konklusion?
Desuden: Angående betegnelsen "ideologi"... Det er et meget polemisk ladet ord, og jeg tror vi begge sætter dialogen højere end polemikken? Jeg mener ikke spørgsmålet om homoseksualitet er ideologisk, men etisk, så skal vi ikke hellere bruge et ord som "etik-forståelse" eller bare "etik".
Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#74724 - 09/11/2006 23:16
[Re: steffenlaursen]
|
Bruger
|
Jamen hvad er etik så? Etik og moral skal bruges sammen. For uden morale er der ingen etik. Og det ville ikke være moralsk korrakt at lyve - derfor heller ikke etisk. Videnskaben er bred, men at blande andre ting i videnskab gør det bare endnu mere indviklet. Homoseksualitet er ligeså etisk korrekt som hetereoseksualitet, hvis det er kærlighed og ikke bare sexual driften! Ikke at jeg skal blande mig i nogens privatliv. Men at elske en person af næsten hele hjerte - for jesus fylder mest  - er "størst". Jeg ser det som etisk forkert at man i kristne sammenhæng "forbyder" homoseksuel praksis - derved at sige at man skal undertrykke en naturlig lyst. Lysten til at være sammen med kærligheden. Forene sig med et menneske, troskab er etisk korrekt uanset hvilken seksualitet. Jeg syntes al kærlighed er godt, men alt hvad der er ondt er ondskab. Men vil gerne pointere at jeg ikke vil kalde Indre Mission for en etisk forening, for nogle steder mangler der et moralsk henseende, og kan derfor stadig kun komme til den konklusion at Indre Mission har en ideologi som de ønsker at videre bringe. Jeg gengælder din undskyldning med ydmyg bøn - men ønsker mere at fronten mod homofobien var større. For at man på den måde undgik misforståelser/fordomme som destruere ens tankegang og psykiske bevidsthed. Det er også enormt farligt at kalde noget for simpel kristen etik - hvilket nogen gør herinde - for hvordan ved de det? KUN og KUN Herren har svaret. Så at på den måde at sætte sig som dommer for hvad der er kristen etik eller ej kan jeg ikke støtte. Og dette beviser jo bare engang til at nogle eller mange (jeg har mødt fra IM) lever på en ideologi. Jeg vil gerne pointere at IKKE ALLE IM'ER er sådan mødt én der ikke er, men ellers.... Og det finder jeg foruroligende... Er det IM eller Troen der sejre? Evt fordom ved jeg ikke men er det rigtigt at; Im vil undgå folkekirken hvis staten vedtager Homoseksuelle vielser i Kirken? Hvis dette er rigtig, er der jo en ideologi blandt IM at homoseksualitet ikke er ligeså værdigt? Og er det IM der bestemmer i Kirken? Eller staten som ejer den? Lig mærke til at jeg bruger Ordet Etik om selve kristendommen, men Indre Mission er en forening og bygger videre på en ideologi omkring kristendommen, men som sagt er det jo ikke IM der er kristendommen. Håber ikke det var for langt??? Ved godt jeg er sprunget lidt i det hele men var nød til at finde svar fra Ånden til hvad jeg kunne svare.
Ændret af Lars Hvass (09/11/2006 23:17)
|
|
Til toppen
|
|
|
#74725 - 10/11/2006 10:08
Re: Er tolkning personlig?
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Lars Citat: Præsten er ikke helligere end os, men han formidler Ordet. Jeg stoler på enhver præst men vælger ham ikke udfra hvad Jeg vil Høre - men hvad Ånden ønsker mig at Høre. Ellers følger man bare sine tanker...
Jeg finder mig ikke i at blive fristet til at følge min egen vej!
Vi er helt enige her! 
Vi skal være på vagt, så vi ikke forveksler vore egne stærke følelser og ønsker og tanker med Guds ord.
Der står mange ting i Bibelen, som jeg ville ønske ikke stod der, og som jeg tit er fristet til at læse hen over, og som jeg netop derfor må tvinge mig selv til at standse ved og meditere over ..
Jeg tror nemlig ikke på, at bibeltolkning skal være valgfri og personlig - så risikerer vi, at vi hver især bliver kristne "på vores egen måde" i stedet for at være ét: Jesu Kristi legeme ..
Han er vintræet, vi er grenene!
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#74726 - 10/11/2006 10:36
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Lars, hvem krænker hvem? Hvem hader hvem?
Læs lige en gang til, hvad det var jeg skrev! Jeg kaldte dig ikke vanvittig, det kunne ikke falde mig ind!
Jeg skrev og kritiserede det, som jeg synes du og Klaus gør: at I tillægger IM og adamogeva.dk og os andre her holdninger og meninger som vi ikke har, og aldrig har haft, og som jeg synes ville være vanvittige!
Det ville da virkelig være vanvittigt, om vi som kristne mennesker skulle være fjendtligt stemt over for brødre og søstre (eller for nogen som helst andre for den sags skyld) ...
DET synes JEG er krænkende og sørgeligt!
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#74727 - 10/11/2006 12:20
|