1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#74308 - 11/11/2006 00:08
Re: Netiketten: bud nr. 8
[Re: museeye]
|
Anonym
Anonym
|
Godt spørgsmål Ole,...
Men Ole, man kan vel nemt udredde at når man har et synspunkt så er det modsatte synpunkt jo fjenden, og det er nemt ikke at respektere "fjenden"
Det er dog synd hvis vi skal se på hinanden i fjende billeder, fordi andre har andre vinkler eller indstillinger!
Så ganske ligetil Ole, good point! med indlægget!
mvh Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#74309 - 11/11/2006 00:20
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 31/03/2006
Sted: Århus V
|
Tak for dine fine ord. Citat: Men Ole, man kan vel nemt udredde at når man har et synspunkt så er det modsatte synpunkt jo fjenden, og det er nemt ikke at respektere "fjenden"
Det er dog synd hvis vi skal se på hinanden i fjende billeder, fordi andre har andre vinkler eller indstillinger!
Men Lars, jeg vil lige korrigere på noget af det, hvormed du vælger at besvare mit indlæg.
Når man har et synspunkt, så er det modsatte synspunkt ikke fjenden, men antitesen! Derom har du selv talt meget, Lars.
Jo, det er nemt ikke at respektere fjenden, eller antitesen i dette tilfælde, men det ikke desto mindre det, Jesus påbyder os. ("Elsk dine fjender...")
Ja, det er da (en) synd, at vi skal se andres synspunkter som fjender, og dermed proppe personen bag synspunktet i en kasse, hvorpå der med store sorte bogstaver er skrevet "FJENDER". Men den fjendekasse er det jo dig, Lars, som pludselig opfinder i denne tråd.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74310 - 11/11/2006 01:00
|
Anonym
Anonym
|
Hej igen Ole,... Jo Ole, det er der meget rigtigt i Ole, og især her Ole, må man passe på at man sørger for det åbne og respektfulde, det kan være svært at beholde den bløde fløjelshanske på i en hed debat, så ole ganske enkelt er pointen at vi og dig Ole, må se hvordan Jesus gjorde, han var også til tider hård i filten, men han kunne også finde god tone.. Min pointe er ikke at man er fjender i en debat, men Ole, at man nemt kommer til at tænke et fjendebillede ind over for andre, desværre... Og jeg står ved min antitesetanke  Hej Hej Ole, og vi ses, ik Ole :P Mvh Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#74312 - 13/11/2006 20:30
|
Anonym
Anonym
|
Hejsa Ole,... Jeg har aldrig taget patent på selve sætningen, men på den måde jeg forklare den! Jeg stiftede bekendtskab med Hegel gennem mine filosofi studier, og mente at det var rigtigt, men viderebyggede min brug og forklaring af dette citat!  Lars - stud.menthol :P
|
|
Til toppen
|
|
|
|