1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#74190 - 31/10/2006 18:02
South Park
|
Bruger
Reg.: 07/10/2006
|
Hejsa dette er så mit første indlæg på Jesusnet. Nu jeg har hilst, kan jeg ligeså godt gå igang med, at skrive det indlæg. (så i ikke behøver at læse i al evighed!) Jeg har smuglæst i rigtig lang tid og er faldet over, de emner der handler om blasfemi (Bla.a Life of Brian) og så tænkte jeg, hvad synes i om South Park? Personlig synes jeg det er skide skægt. Ingen og absolut ingen bliver skånet af dem, uanset hvad du tror på, så kan du være sikker på, at dit verdenssyn er blevet gjort grin med. Hvilket jo er en god ting, da det hurtigt ville blive kedeligt og trivielt hvis det gik ud over de samme hele tiden. Jaja her kommer pointen så med mit indlæg, oprindeligt skrev jeg en hyldest til South Park på Ateist.net og jeg havde en diskussion, med en som mente at South Park er en serie med kristne værdier!!! Jeg blev overrasket, (mildest talt!) men det lykkedes ham faktisk at overbevise mig til en vis grad. 1. Jesus optræder meget ofte i South Park, og er næsten altid den eneste fornuftige voksne i byen. 2. Sidste afsnit blev ateister beskrevet som nogen der lukker lort ud og det gjorde de i bogstaveligste forstand. 3. Øhmm den man elsker tugter man sååååå, kristendommen må have en meget stor og positiv rolle for South Park.  Mvh Lars. Ps. Det sidste argument var mit eget jeg var løbet tør, for argumenter. De to første er dem han fik mig til at tvivle med.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74191 - 31/10/2006 18:27
Re: South Park
[Re: Laurentjj]
|
Bruger
Reg.: 27/05/2003
Sted: Østrvrå, Vendsyssel.
|
Har ikke indtryk af, at South Park er specielt kristent.  I South Park har de faktisk også lavet et billede af Gud ved et par lejligheder: http://www.skierpage.com/images/southparkgod.jpgMen indrømmet, den synes at tage mere pis på Satan end på Gud. Hilsen Dorland.
Romerbrevet 8, v38-39 Thi jeg er vis på, at *intet* kan skille os fra Guds kærlighed.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74192 - 31/10/2006 18:29
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
|
Jeg har det man kalder et paradoksalt forhold til South Park, først og fremmest indrømmer jeg blank at det er hylende morsomt, men samtidigt bryder jeg mig ikke om at både Jesus og andre bliver gjort til grin som de gør, et er at gøre grin med mennesker, men at håne forskellige religioner er probelmatisk, at de håner Jesus er ikke unikt, det gør alle, og han sagde jo selv at sådan ville det være, men Jesus er jo ikke den eneste religiøse figur der står for skud. Lad mig sige det sådan, at jeg absolut ikke vil anbefale nogen at se det.
- When your Karma's gone, my Dogma still stands -
|
|
Til toppen
|
|
|
#74193 - 31/10/2006 18:39
|
Anonym
Anonym
|
Er det nu rigtigt at ingen bliver skånet. Så vidt jeg husker gik Muhammed fri...
Mvh. Jalokin
|
|
Til toppen
|
|
|
#74194 - 31/10/2006 20:06
[Re: ]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Muhammed går så vidt jeg ved ikke fri, de havde lavet et afsnit men kan ikke huske om man turde sende det eller det faldt for selvcensur.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74196 - 31/10/2006 21:12
[Re: Nikolaj]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Lyder rigtigt, har vist også pt. mere travlt med at gøre grin med den nylig afdøde australske krokodille freak, hvilket måske burde give uinvidede en advarsel om hvad SP indeholder, intet er dem helligt.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74197 - 31/10/2006 21:20
[Re: Grev Lindgren]
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
|
Hej Grev Lindgren Citat: Lyder rigtigt, har vist også pt. mere travlt med at gøre grin med den nylig afdøde australske krokodille freak, hvilket måske burde give uinvidede en advarsel om hvad SP indeholder, intet er dem helligt.
Steve Irwin er nu heller ikke specielt hellig for mig. Men okay, jeg vil godt give dig ret i, at det er dårlig stil at gøre grin med en mand, der lige er død.
— Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#74198 - 31/10/2006 21:38
Muhammed gik fri...
|
Anonym
Anonym
|
Ændret af Jalokin (31/10/2006 21:39)
|
|
Til toppen
|
|
|
#74199 - 31/10/2006 21:47
Re: Muhammed gik fri...
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Og her kan læses (engelsk) et resume af den famøse episode... Jeg kunne ikke lade være med at sidde og fnise en lille smule 
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#74200 - 31/10/2006 21:57
Re: Muhammed gik fri...
[Re: anniesr]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Egentlig er det jo mest synd for Kenny....
|
|
Til toppen
|
|
|
#74201 - 01/11/2006 12:14
[Re: Grev Lindgren]
|
Bruger
|
Du vil ikke anbefale nogen det, men du kan godt lide det (ikk?)  Jeg har heller aldrig sagt til andre at de skulle se det men det er nu meget sjovt, at se Cartman give Ben Aflec et handjob, eller en Engelsk lærer der voldtager høns og efterlader visitkort på gerningstedet, kun for at politimesteren som er ordblind bliver nød til at lære at læse!!!  (næstekærlighed  ) Julemanden bliver skudt ned over Irak af et Stinger misil, og bliver taget til fange af irakiske soldater, hvorefter han bliver slæbt ned til et forhørslokale. De torturere ham ved at sætte strøm til hans nosser. Jeg kender ingen anden serie der ville kunne finde på at lave noget sådant. At gøre grin med indbegrebet af kønsløshed ved at sætte strøm til hans nosser synes jeg er ret genialt fundet på. Personligt mener jeg at intet bør være så helligt at man ikke kan tage tykt pis på det, så længe det er ligeligt fordelt, mellem grupperne, alt andet ville være hån ikk?? Mvh Lars.
|
|
Til toppen
|
|
|
#74203 - 02/11/2006 16:56
[Re: AnnePande]
|
Bruger
|
Tjaa det er nok rigtigt. I samme afsnit hvor ateister i bogstaveligste forstand lukkede lort ud blev katolikker også gjort grin med. Jeg synes nu bare det er sjovt, det er jo nok ikke for at fornærme men mere for, at fortælle samfundet at det ikke skader at grine af sig selv. Dette gælder muslimer, kristne, ateister, greenpeace, dyreværnsterrorister, og div. berømtheder.
South Park er (for mig) lidt ligesom kunst, det sætter fokus på sprængfarlige emner, og tager pis på det. Hvornår er det f.eks. ok at gøre grin med Aids? Eller pædofili? Nogen siger aldrig, men jeg mener nu at man bør kunne grine af alt uden at der nødvendigvis er nogen ond mening bag. Afdøde er også sjove!!!
Mvh Lars.
|
|
Til toppen
|
|
|
|