Hej Journalist.
Blot en lille kommentar ...
Jeg synes begrebet "besøgsven" er en alletiders ide, og har selv engang været besøgsven.
Jeg stejler dog over begrebet "besøgsven i julen", fordi begrebet fortæller mig, at det handler om en person, man kun har kontakt med i julen.
Jeg mener ikke, at man kan etablere et forhold til en person for blot at gælde i juledagene. Hvis man gerne vil være noget for andre netop juleaften, vil det være fint at melde sig til diverse julearrangementer, der afholdes i kirkerne og andre steder rundt om i landet.
Personer der møder op til sådanne arrangementer forventer ikke yderligere samvær i det kommende år, andet end det de finder i f.eks. kirken.
Vores jul i år afholdes måske i familiens skød, måske i vores kirke til et arragement (som ovenover), det vides endnu ikke med bestemthed. (Vi skal ikke være hjemme, da vi i juledagene skal flytte)
Skulle vi have afholdt julen hjemme, og var jeg bekendt med, at en i min omgangskreds skulle sidde alene (uanset hvem!), da ville den person være hjertelig velkommen.