Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#74176 - 31/10/2006 15:16 Besøgsven i julen?
journalist
Bruger

Reg.: 31/10/2006
Kære alle besøgende.

I en tid, hvor næstekærlighed ikke altid er det mest anvendte begreb, kunne jeg godt tænke mig at bringe en positiv historie i vores avis, der kunne give stof til eftertanke og inspiration til at gøre noget for andre mennesker.

Jeg er journalist på DAGBLADET/ Frederiksborg Amts Avis, og mine kolleger og jeg har talt om et emne, der kunne være interessant at tage fat på, nemlig besøgsvenner i julen.

Sidder der nogen af jer derude, der tilbringer juleaften med et ældre menneske, der ikke har andre at være sammen med i højtiden? I så fald kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre fra jer, i første omgang til en uforpligtende snak/mail-korrespondance, og hvis interessen er der, til et interview med jer og den person, I har valgt at tilbringe julen med.

Jeg håber at høre fra jer, og kan kontaktes enten i dette forum, på mailen tinne.hansen@db-faa.dk eller på telefon 29 91 02 90.

Med venlig hilsen

Tinne Buchholz Hansen

Til toppen 
#74177 - 31/10/2006 16:10 Re: Besøgsven i julen? [Re: journalist]
Child-of-God
Bruger

Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Hej Journalist.

Blot en lille kommentar ...

Jeg synes begrebet "besøgsven" er en alletiders ide, og har selv engang været besøgsven.

Jeg stejler dog over begrebet "besøgsven i julen", fordi begrebet fortæller mig, at det handler om en person, man kun har kontakt med i julen.

Jeg mener ikke, at man kan etablere et forhold til en person for blot at gælde i juledagene. Hvis man gerne vil være noget for andre netop juleaften, vil det være fint at melde sig til diverse julearrangementer, der afholdes i kirkerne og andre steder rundt om i landet.

Personer der møder op til sådanne arrangementer forventer ikke yderligere samvær i det kommende år, andet end det de finder i f.eks. kirken.

Vores jul i år afholdes måske i familiens skød, måske i vores kirke til et arragement (som ovenover), det vides endnu ikke med bestemthed. (Vi skal ikke være hjemme, da vi i juledagene skal flytte)

Skulle vi have afholdt julen hjemme, og var jeg bekendt med, at en i min omgangskreds skulle sidde alene (uanset hvem!), da ville den person være hjertelig velkommen.

† Child-of-God †

Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"

Til toppen 
#74178 - 02/11/2006 15:35 Re: Besøgsven i julen? [Re: Child-of-God]
journalist
Bruger

Reg.: 31/10/2006
Kære Child-of-God.

Tak for dit besyv på begrebet besøgsvenner.

Jeg kan se, at jeg ikke har udtrykt mig klart i første omgang - det jeg mente var ikke en situation, hvor besøgsvennen ikke udelukkende har samvær med den ensomme juleaften, men en forlængelse af et besøgsven-forløb, hvorefter man fandt det naturligt at invitere vedkommende hjem til sig til hjerternes fest, eller alternativt tilbragte juleaften hos ham eller hende.

Håber det blev afklaret - og det var dejligt at du gerne ville invitere hjem til dig, hvis der var brug for det.

Bedste hilsener

Tinne Buchholz Hansen

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær