Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#74020 - 27/10/2006 16:03 Privatliv og politik
Anonym
Anonym

Jeg faldt over en sætning i en dansk avis:

"NN1 [politiker] er nemlig blevet kæreste med NN2, og han er flyttet fra kone og fire børn og ind hos sin nye kærlighed."

Samme avise beskriver forholdet som "lykke"

I et andet netsted er forholdet omtalt som en 'romance'.

Hvilket fik mig til at tænke på:

1) Hvordan kan medierne vende op og ned på tingene på den måde? Der er tale om en person (NN1), der indleder et forhold med en anden selv om NN1 ved at vedkommende er gift og har fire (!) børn. Der er tale om en mand, der forlader sin kone og fire børn. Det er da dybt tragisk og overhovedet ikke romantisk!

2) Er det ikke et sygdomstegn at en politiker (NN1) fortæller sådan noget fuldstændigt offentligt? Politik handler ganske vidst ikke om privatliv (eller gør det?), men det at man fortæller åbent (uden at frygte vælgernes og andres dom) om et sådan forhold er vel tegn på et moralsk skred?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#74021 - 27/10/2006 16:57 Re: Privatliv og politik [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:
2) Er det ikke et sygdomstegn at en politiker (NN1) fortæller sådan noget fuldstændigt offentligt? Politik handler ganske vidst ikke om privatliv (eller gør det?), men det at man fortæller åbent (uden at frygte vælgernes og andres dom) om et sådan forhold er vel tegn på et moralsk skred?

Mvh. Jalokin

Lige mht 2), så drejer det sig om at Venstre skal finde en ny trafikpolitisk ordfører efter Gitte Lillelund Bech. Hun har trukket sig, fordi hun er blevet kæreste med en departementschef. Fra Transportministeriet. Dermed kan hun vurderes som værende inhabil i nogle sager, og det er hverken hun, Venstre eller Transportministeriet interesseret i. Det er det, der ligger til grund for udmeldingen - et ønske om åbenhed. Det synes jeg er udmærket. Der har tidligere været sager hvor lignende ting ikke kom frem i lyset. Umiddelbart har det hverken relevans eller interesse nu, men det er vel bedre det kommer frem nu end ved en evt. uheldig sag?

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær