Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#73945 - 27/10/2006 09:41 Hvor langsom er Jesus?
museeye
Bruger

Reg.: 31/03/2006
Sted: Århus V
Citat:
Og når jeg er gået bort og har gjort en plads rede for jer, kommer jeg igen og tager jer til mig, for at også I skal være, hvor jeg er.

Men Jesus ER jo gået bort til Faderens højre hånd.
Hvor lang tid kan det dog tage for ham, at gøre en plads rede? (hvad det så end kan betyde)
Burde han ikke snart komme igen?

Til toppen 
#73946 - 27/10/2006 10:57 Re: Hvor langsom er Jesus? [Re: museeye]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej museeye
Citat:
Hvor lang tid kan det dog tage for ham, at gøre en plads rede? (hvad det så end kan betyde)

Burde? Skal vi sende en rykker, synes du? Nej, der er allerede gjort en plads rede til alle Guds retfærdiggjorte.
Det skete da Jesu gerning var fuldbragt.
Men mange har ikke sagt ja til indbydelsen, og har derfor ikke indfundet sig, andre (efterhånden ikke så mange) har nok endnu ikke modtaget den ...

Herren kommer, når tiden er inde, og jeg kan sagtens få øje på en god grund til, at han tøver:
at han vil vinde nogle flere - udfri dem af mørkets magt.

Den dag han gør op med alt ondt, først og fremmest med Djævelen og alle hans engle, da er det for sent at befri den ondes forførte gidsler ..

Hermed lige Bibelens allersidste ord, Åb 22,16-21:

Jeg vidner for enhver, der hører profetordene i denne bog: Føjer nogen noget til dem, vil Gud tilføje ham de plager, der er skrevet om i denne bog, og trækker nogen noget fra ordene i denne profetiske bog, vil Gud fratage ham hans del i livets træ og i den hellige by, som der er skrevet om i denne bog.

Han, der vidner om dette, siger:
»Ja, jeg kommer snart.« Amen, kom, Herre Jesus!

Herren Jesu nåde være med jer alle!

Så lad os bede Johannes' bøn, som samtidig kan forstås som en bøn for alle unåede:
Amen, kom, Herre Jesus!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#73947 - 27/10/2006 12:29 Re: Hvor langsom er Jesus? [Re: museeye]
Jón Poulsen
Bruger

Reg.: 21/04/2006
Sted: Gjern
Tænkte lige på et sted i bibelen (2 Pet 3):

Citat:
v1 Mine kære, det er nu det andet brev, jeg skriver til jer, og i dem begge prøver jeg at vække jeres retfærdige sind ved at minde jer om, v2 at I skal huske de ord, som tidligere er talt af de hellige profeter, og vor Herre og frelsers bud, som I har fået gennem jeres apostle. v3 For først og fremmest skal I vide, at der i de sidste dage vil komme spottere, som følger deres egne lyster, v4 og som hånligt siger: »Hvad bliver der af løftet om hans komme? Siden vore fædre døde, er alting jo blevet ved at være, som det var fra skabelsens begyndelse.« v5 Men de, der påstår dette, overser, at fra gammel tid var der himle til og en jord, som på Guds ord var opstået af vand og gennem vand, v6 og derfor gik den daværende verden da også til grunde ved at blive oversvømmet af vand. v7 Men de nuværende himle og den nuværende jord er i kraft af det samme ord blevet opretholdt og gemt til ilden på dommens dag, når de ugudelige mennesker skal gå fortabt.

v8 Dette ene må I ikke glemme, mine kære, at for Herren er én dag som tusind år, og tusind år som én dag. v9 Herren er ikke sen til at opfylde sit løfte, sådan som nogle mener, men han har tålmodighed med jer, fordi han vil, at ingen skal gå fortabt, men at alle skal nå til omvendelse. v10 Men Herrens dag vil komme som en tyv, og da vil himlene forgå med et brag, og elementerne vil brænde op, og jorden og alt det menneskeskabte på den vil vise sig som det, det er. v11 Da nu alle disse ting må gå i opløsning, hvor helligt og gudfrygtigt bør I da ikke leve, v12 mens I venter på, ja, fremskynder Guds dags komme, da himlene skal gå op i luer og elementerne komme i brand og smelte. v13 Men efter hans løfte venter vi nye himle og en ny jord, hvor retfærdighed bor.

Til toppen 
#73948 - 27/10/2006 17:15 Re: Hvor langsom er Jesus? [Re: museeye]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej museeye,

Vi lever ikke alle til Kristi andet komme. Mange af os vil gå herfra inden det sker. Sker det før vil vi efter døden finde ud af hvilken bolig/hvilket rige, som vi vil komme til at bo i, i evigheden. Der er en bolig til ethvert menneske da alle, uanset tro eller religion, vil fortsætte med at leve i livet efter døden.

Mvh
John

Til toppen 
#73949 - 28/10/2006 02:43 Hvem er rede? [Re: Buus]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære Buus

Citat:
Der er en bolig til ethvert menneske da alle, uanset tro eller religion, vil fortsætte med at leve i livet efter døden.

Mener du også; at deres tro eller religion, kan have bragt dem til at forstå, at Gud er nådig og meget andet af hvad de kristne kirker også lærer, blot på deres egen måde, og dermed være rede til at møde de evige boliger..?

Pax & bonum

Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#73950 - 12/11/2006 19:11 Re: Hvor langsom er Jesus? [Re: Buus]
museeye
Bruger

Hej John

Citat:
Vi lever ikke alle til Kristi andet komme. Mange af os vil gå herfra inden det sker. Sker det før vil vi efter døden finde ud af hvilken bolig/hvilket rige, som vi vil komme til at bo i, i evigheden. Der er en bolig til ethvert menneske da alle, uanset tro eller religion, vil fortsætte med at leve i livet efter døden.

Hvis alle lever videre hinsides døden, hvorfor så overhovedet belemre denne sin tilværelse med at tro, og gøre gode handlinger, når man i stedet kan lade være at tro samt gøre dårlige handlinger?

Forskellen er forsvundet; godt og ondt - ingen forskel. Livet mister sin værdi, og det ville måske være bedre at dø hurtigst muligt? For så slipper man da for at spilde sit liv med mange smerter på denne jord, og hurtigst muligt komme hinsides døden, så den ikke længere er en fare for dette jordeliv.

Måske du vil forklare dig og dit synspunkt?

Til toppen 
#73951 - 12/11/2006 19:19 Re: Hvor langsom er Jesus? [Re: Jón Poulsen]
museeye
Bruger

Citat:
for Herren er én dag som tusind år, og tusind år som én dag

Så for Herren er der efterhånden kun gået 2 dage siden Jesu død og opstandelse?

Citat:
men han har tålmodighed med jer, fordi han vil, at ingen skal gå fortabt, men at alle skal nå til omvendelse.

Hvem menes med "jer"? Er det menighedens medlemmer eller måske hele verdens befolkning?

Citat:
Da nu alle disse ting må gå i opløsning, hvor helligt og gudfrygtigt bør I da ikke leve,

Er det logisk nødvendigt, at man skal leve gudfrygtigt, fordi alle ting engang vil gå i opløsning?

Citat:
mens I venter på, ja, fremskynder Guds dags komme

Hvordan fremskynder "vi" den dag?

Jeg synes stadig ikke, at have fået svar på, hvornår Jesus vil komme igen. Dog står der i vers 10: " Men Herrens dag vil komme som en tyv" - og man kan jo aldrig vide, hvornår tyven kommer.
Men alligevel undrer det mig, at der skal gå så lang tid...

Til toppen 
#73952 - 12/11/2006 19:26 Re: Hvor langsom er Jesus? [Re: kristina]
museeye
Bruger

Hej Kristina

Citat:
Burde? Skal vi sende en rykker, synes du? Nej, der er allerede gjort en plads rede til alle Guds retfærdiggjorte.
Det skete da Jesu gerning var fuldbragt.
Men mange har ikke sagt ja til indbydelsen, og har derfor ikke indfundet sig, andre (efterhånden ikke så mange) har nok endnu ikke modtaget den ...

Ja, "burde"! Herren må af alle stå ved det, Han lover.
Hvis der allerede er gjort en plads til os alle, hvorfor kommer dies iræ (vredens dag) så ikke?
Hvad sker der når de indbudte ikke kommer? Så inviterer Herren de fattige og de undertrykte! Og det undrer mig, at der allerede på forhånd er optalt pladser til "de retfærdige"...

Citat:
Herren kommer, når tiden er inde, og jeg kan sagtens få øje på en god grund til, at han tøver:
at han vil vinde nogle flere - udfri dem af mørkets magt.

Hvis det er grunden til, at dagen endnu ikke er kommet, så forbliver det grunden til evig tid!
Netop fordi Gud har givet mennesket muligheden for at fravælge Ham, så må Han også indse, at Han ikke kan vinde alle. Der må være en grænse - hvornår er den grænse nået?

Til toppen 
#73953 - 16/11/2006 22:21 Re: Hvor langsom er Jesus? [Re: museeye]
mwh
Bruger

Reg.: 28/10/2006
Citat:
Citat:
Og når jeg er gået bort og har gjort en plads rede for jer, kommer jeg igen og tager jer til mig, for at også I skal være, hvor jeg er.

Men Jesus ER jo gået bort til Faderens højre hånd.

Jesus kommer igen efter hans brud Kirken, som består af alle de kristne, først når bruden er klar kan han komme igen efter hende, der bliver dagligt føjet nye lemmer til kirken, hvornår kirken er komplet ved vi ikke, der er en del profetier i Biblen vil blive opfyldt før han kommer, så vi har nogle guider, men vi ved ikke præcist hvornår han kommer, men han kommer og han kommer snart.

Jeg er utroligt glad for han ikke er kommet fx for 3 år siden, for da var jeg ikke kristen og altså ikke en del af kirken og ville gå direkte i helvede, altså en evig adskillelse fra Gud.

En interessant artikel omkring det sprog som Jesus bruger kan du læse her:
http://www.christiandiscussionforums.org/v/showpost.php?p=429047&postcount=25
(kiggede lige hurtigt på linket og det ser vist ud til at serveren er nede lige i øjeblikket, men det kan være du er mere heldig).

Kh

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær