Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7389 - 27/12/2002 15:30 Juletræet?
Charlotte
Bruger

Reg.: 16/10/2002
Sted: Hvide Sande/Danmark
Hej allesammen!

Glædelig jul og godt nytår!
Jeg har ikke været på Jesusnet et stykke tid, men det er godt at komme tilbage igen!

Jeg har lige et spørgsmål mht. juletræet!
Hvordan pynter folk deres juletræ, og hvad betyder pynten?

Hjemme hos mig, har vi altid, siden jeg var helt lille pyntet juletræet med hvide engle, hvide stjerner, søvl og guld kugler, og så stjernen i toppen!
Når vi pynter juletræ, bliver træet -for os- et symbol på himlen over Bethlehem, den første julenat!

Da det er en tradition hos os, vil jeg gerne vide lidt om hvordan det er hos andre!

Kærlig hilsen Charlotte

"For du er dyrebar i mine øjne, højt agtet, og jeg elsker dig." Esajas 43.4

Til toppen 
#7390 - 28/12/2002 14:14 Re: Juletræet? [Re: Charlotte]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej

Jeg er igang med at starte min egen juletradition helt fra bunden. Og sjovt nok kan jeg også bedst lide stjerner og engle.

Men jeg havde aldrig tænkt på det billede du beskriver af det, men det vil jeg helt sikkert tænke på næste år - et dejligt billede.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#7391 - 28/12/2002 22:05 Re: Juletræet? [Re: Charlotte]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Glædelig Jul og godt Nytår til dig også!!

Hos os er det tradition at min lillesøster og jeg pynter juletræet. Vi pynter det også med engle og kugler, sidstnævnte i flere forskellige farver. Vi pynter også med trommer og julehjerter og med en stjerne i toppen. Nogle mennesker har et spir i stedet for en stjerne, men hos os har det altid været en tradition at have en stjerne i toppen. Jeg er desværre ikke opvokset i et kristent hjem, men har selv været så velsignet at få en personlig tro på Jesus og dermed får julen også en hel speciel dimension for mig, håber og beder også om, at min familie en dag må få en personlig tro på Jesus så vi kan være fælles om den.
Det har dog været en tradition i mange år, at min stedfar og jeg går i kirke juleaftensdag, det er jeg rigtig glad for, det er ikke jul for mig før vi har været i kirke, lad så være at kirken er fuld juleaften, det er da bare dejligt, så kan man jo kun håbe og bede om at Gud vil røre ved menneskehjerterne som er der som måske ikke kender ham i forvejen.

Med venlig hilsen Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær