#73870 - 25/10/200614:20Re: "Foran mig går en vej jeg ikke kender"
[Re: ]
Nissen
Bruger
Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Jep - men jeg kan ikke lige finde den nogen steder. Hverken på nettet eller i salmebogen. Men verset som Jalokin citerer er i hvert fald ikke fuldstændig. Den lyder således:
Foran mig er en vej, jeg ikke kender, en sti, hvorom i dag jeg intet véd. Jeg aner ikke, hvad i morgen hænder, om dagen bringer kampe eller fred. Men ét jeg véd: mit liv er i Guds hænder, og Gud er evig kærlighed.
Ja, nemlig. Emil Larsen. Sangen har nr. 35 i Syng for Herren (ELM-forlag). Om hr. Larsen står der i forfatterregisteret: "1900-?, præst i Methodistkirken og Det Danske Missionsforbund, redaktør, forfatter og kirkehistoriker."
#73876 - 25/10/200617:09Re: "Foran mig går en vej jeg ikke kender"
[Re: MadsVJ]
Anonym
Anonym
Citat: Ja, nemlig. Emil Larsen. Sangen har nr. 35 i Syng for Herren (ELM-forlag). Om hr. Larsen står der i forfatterregisteret: "1900-?, præst i Methodistkirken og Det Danske Missionsforbund, redaktør, forfatter og kirkehistoriker."
- Mads
Jeg tror Emil er blevet forfremmet til herligheden siden da.
Tror jeg også. Hvornår han døde (eller om han var død), har nok bare ikke være kendt for ham der har skrevet forfatterregisteret. Ellers havde der nok bare stået: født 1900.