Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7384 - 26/12/2002 20:31 forslag/opfordring til nytårsaften
Vandrer i lyset
Bruger

Reg.: 09/03/2002
Sted: Århus
Dette er ikke et decideret debatoplæg, men en idé...

Inspireret af min julegave, som har mindet mig om bønnens store betydning, fik jeg denne tanke:
jeg har ofte svært ved at be eller føler mig som en dråbe i det store hav når jeg ber. Jeg får hver dag nye bedeemner, og hvor kan det synes uoverskueligt. Ja, heldigvis hjælper ånden mig, men ville det ikke være stort hvis mange bad på samme tid rundt om i landet? Det behøves ikke at være et bestemt emne, men evt. som overordnet en bøn om fornyet vækkelse og endnu mere velsignelse af vores land? Behovet for forbøn er stort...Mit forslag er at vi bad en bøn omkring midnat nytårsaften, den behøvedes slet ikke at være lang, det er nok at tænke et sekund på den treenige gud i hjertet, han ved jo hvad vi vil be om før vi ber.

Til toppen 
#7385 - 27/12/2002 13:27 Re: forslag/opfordring til nytårsaften [Re: Vandrer i lyset]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
god ide

PS: Vi har også noget der hedder alliancebedeuge, det er landsdækkende og tildels tværkirkelig (mener jeg). LM + IM + Babtisterne + folkekirken er i hvert fald med, men der er sikkert flere. Der beder alle menigheder landet over for det samme efter en folder som bliver sendt til formændene/præsterne.
Det er stort at sidde og bede og samtidig vide at der er mange andre der også beder om det samme...

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#7386 - 29/12/2002 00:10 Re: forslag/opfordring til nytårsaften [Re: Vandrer i lyset]
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
Jeg ved at det kan have overordentlig stor betydning at være enige om at bede om noget bestemt på et bestemt tidspunkt.
Da min stedmor var meget syg af kræft, blev hele familien enige om, at bede hver dag klokken 21 dansk tid.
Vi bad om, at hun måtte bliive rask, hvis det kunne forliges med Guds vilje; men først og fremmest om, at Guds vilje måtte ske med hende.
Hun blev ikke helbredt for sin sygdom, men vi blev alle knyttet nærmere til Gud og hinanden, og vi kunne mærke, at der var en særlig fred over hele familien i hele forløbet, som ikke varede mere end 3 måneder. I de tre måneder erfarede vi Guds løfter om, at

Alt, hvad to af jer her på jorden bliver enige om at bede om, det skal de få af min himmelske fader. ( Mattæus 18, 19 )
Måske skulle vi blive enige om, at vi der har mulighed for det, alle klokken 24. nytårsaften beder om, fornyet vækkelse og endnu mere velsignelse af vores land?
Regner vi med Guds løfter- eller hvad

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#7387 - 29/12/2002 08:29 Re: forslag/opfordring til nytårsaften [Re: Esmaralda]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
- JA! I kan tro jeg vil deltage.

Og jeg vil også bede for de mange kristne rundt om i verden, som er forfulgt på grund af deres tro, og jeg vil takke fordi Gud har givet os her i Danmark, at vi frit kan samles og dele vores tro med hinanden, og forkynde den for andre.

Et velsignet nyt år til os alle !

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær