Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#73454 - 23/10/2006 20:00 ???
Anonym
Anonym

Jeg har nogle venner som ofte stiller mig nogle svære spørgsmål, hvor jeg ikke altid ved hvad jeg skal svare. Kan i hjælpe mig?

1) Hvem bliver egentlig frelst, og hvad skal man selv gøre for det?

2) Hvad betydning har dåben i forhold til det at blive frelst?

3) Hvordan kan det være at mange kristne går til alters og får brød og vin, hvad betyder det?

4) Mange synes at det lyder lidt langt ude, at man skal vente med det seksuelle til ægteskabet. Er det stadig det i vejleder til og hvorfor?

5) Alt den snak om alkohol møder man jo også ofte. Jesus brugte jo selv vin. Er det o.k. at drikke sig fuld?

6) I dag er det let at komme med eksempler på piger der står i en situation, hvor det er fristende for dem at vælge abort, og hvor de ofte af læger bliver rådet til det. Hvad tænker i om det?

7) Hvad med diskussionen om kirkelige vielser af bøsser og lesbiske. Kan man være kristen og bøsse?

8) Det er så forvirrende med alle de forskellige kristne foreninger. KFUM, IM, frikirkerne osv. Tror man dybest set ikke på det samme?

På forhånd tak for hjælpen.

Til toppen 
#73455 - 17/11/2006 12:20 Re: ???
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære ven

Du stiller en masse gode, men også meget omfattende spørgsmål, og det vil sprænge rammerne for denne brevkasse, at skulle besvare dem her. I stedet vil jeg henvise dig til vores svararkiv, som rummer svar på en del af de spørgsmål du stiller. Den nemmeste måde at finde frem til svarene på er ved at bruge søgefunktionen eller nøgleord-oversigten. Jeg håber du finder de svar du har brug for.

Hvis du har mere personlige spørgsmål om din tro og dit forhold til kristendommen, så er du meget velkommen til at skrive hertil igen.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær