Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7324 - 25/12/2002 23:06 Kristen Med Fart På
Anonym
Anonym

Jeg ved ikke, om nogle af jer har hørt om den nye www.kmfp.dk, hvor det siges at det er fedt at være kristen. Efter min mening er det rigtigt. Men det hænger bare ikke rigtigt sammen med sidens budskab.

Tag for eksempel "Jesus testen." Hvis du er rigtig dårlig bliver du bandet direkte op i hovedet.

Mange ting på siden synes rimelig blasfemiske. Det er lidt svært at forholde sig til, om den har et kristent budskab eller om den ikke har.

Hvad mener I?

Til toppen 
#7325 - 26/12/2002 09:33 Re: Kristen Med Fart På
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej ps Hansen !

Jeg har været inde og kigge på KMFP og jo, jeg tror det er en kristen hjemmeside!

Søren Kierkegaard har sagt, at hvis man vil sige noget til nogen, så skal man bevæge sig derhen hvor de befinder sig, ellers kan de ikke høre hvad man har at sige.

Det synes jeg, at Søren har ret i.

KFMP appellerer ikke til mig, fordi jeg er et helt andet sted, og heller ikke til dig, kan jeg forstå. Men jeg vil da ønske for vores "konkurrenter" at Gud vil bruge dem til bringe evangeliet til nogen af dem, som vi her på JesusNet ikke kommer i forbindelse med, fordi de græsser på andre græsgange.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#7326 - 26/12/2002 13:58 Re: Kristen Med Fart På [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Nej, det er ikke en kristen hjemmeside. Det er DR2's »Torsdag i 2'eren«, der står bag (dem, der også lavede Banjos Likørstue mm.).

Til toppen 
#7327 - 26/12/2002 17:43 Re: Kristen Med Fart På [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
OK Lars, så er det ikke en kristen hjemmeside!

Men det betyder ikke at Gud ikke kan bruge den til at få en og anden til at overveje det med Jesus.

Gud kan skrive lige på skæve linjer! Og Hans veje - og omveje! - er uransagelige ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#7328 - 26/12/2002 18:13 Re: Kristen Med Fart På [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Det er jeg enig med dig i - synes bare det skulle frem, hvem der egentlig stod bag siden.

Synes dog stadig, der er nogle gode ting på den - men der er også en smule, som jeg gerne så, der var fjernet. Men kristne er meget delt mht. dette site; mange synes den er blasfemisk og burde lukkes, mens jeg egentlig bare synes, den bringer lidt humor med sig samtidig med at fortælle nogle ting på en måde, som vi måske ikke normalt hører det på.

Til toppen 
#7329 - 27/12/2002 13:21 Re: Kristen Med Fart På [Re: ]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej

Jeg er enig med dig i at den er lidt blandet. Men hvis de var mere åbne om hvem der står bag så ville den ikke skaden, men så længe man er i tvivl om det er kristent eller ej kan den villede nogle og det er farligt.

Når man ved at det er "banjos likørstue" der står bag - kan man jo tage det hele som den joke det er.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#7330 - 31/12/2002 11:15 Re: Kristen Med Fart På [Re: Esmaralda]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Esmeralda

De omtalte sider er alt andet end kristne, har kun til formål at latterliggøre kristne og Gud, og her må jeg indrømme at jeg har svært ved at finde det morsomme ....man kan ofte fornemme ånden bag. Een af fyrene fra Kristne med fart på har jo skrevet her på Jesus-net, og det var direkte vammelt!. Det er efterhånden som om at intet er helligt, og når man påtaler det er man en glædesdræber. Den samme "humor" blev præsenteret på TV her i julen, hvor det så var Moses Hansen og korset der stod for skud. Budskabet i "humoren" er at hvis man er troende så ER man virkelig langt ude (enfoldig og snæversynet), og det er ikke morsomt det er satanisk.

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#7331 - 31/12/2002 14:21 Re: Kristen Med Fart På [Re: malli]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Malli

Jeg er fuldstændigt enig med dig - det jeg egentlig ville sige var at siden ikke er nær så farlig når man VED at det ikke er en kristen side. Siden kan være farlig og kan være vildledende hvis nogen tror at det virkelig er kristendom.

Jeg mener også at de er direkte vamle at høre på

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær