1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#73144 - 18/10/2006 17:16
Jesu kristi kirke af de sidste dages hellige
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Vejle
|
Guds fred. Jeg har talt med nogle fra Jesu Kristi kirke af de sidste dages hellige, i går. De ville meget gerne snakke med mig, da jeg fortalte dem at jeg er kristen/Jesus trone. Så de fik min add. og tlf. men vi lavet ikke en aftale med hvornår vi skulle mødes. Jeg har været inden og se deres hjemme side, og fandt at jeg ikke kan stå inden for alt de siger. Jeg har også talt med vores lokale missionær i Odense, han mener at jeg skal sige nej tak til et møde med dem, hvad jeg også har tænkt mig at gøre når de ringer. Nu kunne jeg godt tinge mig at vide hvad I har at sige om det her. sbt<><
Jeres hjerter må ikke forfarts, tro på Gud og tro på mig(Jesus). Joh.14.1
|
|
Til toppen
|
|
|
#73145 - 18/10/2006 20:33
Re: Jesu kristi kirke af de sidste dages hellige
[Re: sbt]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej sbt Mormonerne (medlemmerne af Jesu Kristi Kirke af de sidste dages hellige) har temmelig meget til fælles med os, men der er også væsentlige - og vigtige - trosspørgsmål, som de ser meget anderledes på. Så jeg vil mene, at det er rigtigt af dig at følge din egen fornemmelse og blive hvor du er. Jeg tror, at jeres lokale missionær i Odense har givet dig et godt råd.  Hvad du end vælger: Jeg ønsker dig Guds velsignelse i dit valg! kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#73146 - 18/10/2006 21:08
|
Bruger
Reg.: 30/08/2006
|
Det må du jo selv afgøre. Det missionærerne vil lægge vægt på, hvis du vælger at tale med dem er i første omgang:
Enten at fortælle dig beretningen om Joseph Smith og Mormons Bog.
Eller at fortælle dig en redigeret version af, hvad mormonerne mener livets formål er (det er forøvrigt en meget sød præsentation).
Missionærerne vil også lægge vægt på, at du bør bede om, hvorvidt det du læser i den Mormons Bog de giver dig gratis, nu også er sandt. Som de ræssonerer - det er ikke dem, men Gud (Helligånden) der skal overbevise dig om Mormons Bogs sandhed.
Med venlig hilsen Stig
Videnskab og tro komplementerer hinanden
|
|
Til toppen
|
|
|
#73147 - 19/10/2006 02:38
Tak
|
Bruger
Reg.: 13/11/2004
|
Hej sbt, Tak fordi du bruger det rigtige navn, og ikke et øgenavn (mormonerne), som er givet os af folk udenfor kirken.  Kirken hedder det samme, som den hed på Kristi tid, nemlig Jesu Kristi Kirke. Hvad skulle den ellers hedde? Det er jo Ham vi tror på. Mvh John
|
|
Til toppen
|
|
|
#73148 - 19/10/2006 09:43
Re Det rigtige navn
[Re: Buus]
|
Bruger
Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
|
Hej Buus Citat: Tak fordi du bruger det rigtige navn, og ikke et øgenavn (mormonerne), som er givet os af folk udenfor kirken. Kirken hedder det samme, som den hed på Kristi tid, nemlig Jesu Kristi Kirke. Citat slut. Kommentar: Det er jo ikke helt rigtigt Buus, for den hedder jo Jesu Kristi Kirke af de sidste dages hellige. Og det hed den i hvert fald ikke på Jesus tid, for den første menighed i Jerusalem blev først etableret efter Jesu opstigen til Faderen og Helligånden kom til jorden og den har heller ikke det samme evangelium, nemlig Apostlenes lære, således som den er beskrevet i Apostlenes Gerninger eller i Pauli breve mvh carl
|
|
Til toppen
|
|
|
#73149 - 19/10/2006 10:18
Re: Re Det rigtige navn
[Re: carl]
|
Bruger
Reg.: 13/11/2004
|
Hej Carl,
Kommentar: Det er jo ikke helt rigtigt Buus, for den hedder jo Jesu Kristi Kirke af de sidste dages hellige.
Svar: Jesu Kristi Kirke - sidste dages hellige fordi vi lever i de sidste dage, hvilket de ikke gjorde. Kirken har naturligvis båret hans navn som de troede på. Og hvordan kan en kirke være Herrens kirke hvis den ikke kaldes ved Hans navn? Dersom en kirke kaldes ved Moses's navn, da er det Moses's kirke, eller når den kaldes efter noget andet menneskes navn, da er den det menneskes kirke; men dersom kaldes ved Hans navn, og er bygget på Hans evangelium, så er den Hans kirke, og så vil Faderen vise sine egne gerninger deri. Hvilket jeg bærer vidnesbyrd om sker. Alle de samme embeder og gaver, som virkede i den fordums kirke, virker i Jesu Kristi kirke idag.
Mht. lære så ikke det samme evangelium som nutidens kristendom tror på eller fortolker det, men det samme som de hellige troede på dengang. De tror vi nu engang på Carl. Jesus Kristus har vist sig i vores tid og fortalt at nutidens kristendom er afveget fra hans evangelium og kirke som det var på hans tid. Derfor var en genoprettelse af kirken og gengivelse af tabte dele af Jesu Kristi evangelium nødvendig. Faderen og Jesus Kristus viste sig for Joseph Smith i 1820, som to herliggjorte personer hvis glans og herlighed trodsede enhver beskrivelse. Den ene talte til Joseph idet hans sagde: "Denne er min elskede Søn, hør ham!" Jeg bærer jeg vidnesbyrd om at det virkelig er sket og at vi har et budskab til verden, inkl. til alle religioner uanset hvad de tror på.
Mvh John
|
|
Til toppen
|
|
|
#73150 - 19/10/2006 11:46
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
|
Buus skrev: Citat: sidste dages hellige fordi vi lever i de sidste dage
Tænk, hvis aviserne havde samme tidsramme: SIDSTE NYT: GETTYSBURG FALDET!
mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
|
|
Til toppen
|
|
|
#73151 - 19/10/2006 14:13
[Re: again]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Stig lige præcis. Jeg har også talt en del med missionærer fra LDS-kirken i sin tid, og de sagde også en del om Joseph Smiths åbenbaringer, Mormons Bog og at jeg skulle bede Gud give mig svar på, om Joseph Smith var en sand Guds profet. Kun Gud kunne overbevise mig, og gjorde Han det, kunne jeg tage alt i Mormons Bog for gode varer. Sjovt at de går frem på nøjagtig samme måde, uanset hvem af dem, søstrene og ældsterne (som faktisk ikke var særligt gamle  , de var højst i midten af 20´erne..), man taler med. mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#73152 - 19/10/2006 14:52
|
Bruger
Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
|
Hej Buus Citat: Mht. lære så ikke det samme evangelium som nutidens kristendom tror på eller fortolker det, men det samme som de hellige troede på dengang. De tror vi nu engang på Carl. Jesus Kristus har vist sig i vores tid og fortalt at nutidens kristendom er afveget fra hans evangelium og kirke som det var på hans tid. Derfor var en genoprettelse af kirken og gengivelse af tabte dele af Jesu Kristi evangelium nødvendig. Faderen og Jesus Kristus viste sig for Joseph Smith i 1820, som to herliggjorte personer hvis glans og herlighed trodsede enhver beskrivelse. Citat slut. Kommentar: Apostlene lære er evangeliet om Kristus, som stadig er det samme som på Apostlenes tid. Og alle de religiøse organisationer som i årenes løb hævder at have set Jesus Kristus og fået en ny åbenbarelse er falsk lære Buus.  Paulus skriver tydeligt om de falske, som forkynder en anden lære..... Evangeliet om Kristus er nøjagtig det samme i dag som på Apostlenes tid. Og din lære indeholder den "stedfortrædende dåb" for døde, som sker i visse templer, hvilket er direkte blasfemisk. Paulus skriver om det i 1 Korinterbrev kap. 15, hvor han formaner Korinthermenigheden omkring Opstandelsen. Ofg dette gør han fordi der var kommet vranglære ind og nogle i menigheden begyndte at praktisere dette begreb, som I også gør på baggrund af vers 29. Det holder ikke en meter Buus og er direkte en hån mod evangeliet om Kristus, den opstandne, ham som er og som skal komme igen. Og endelig- Jesus Kristi Kirke af de sidste dages hellige er heller ikke Kristi kirke. Kirken er Kristi legeme, som består af ALLE de som tror på Jesus Kristus, at han var Guds enbårne Søn, at han døde på korset og at Gud oprejste ham fra døden og at han er Herren  Al anden tro er ikke evangeliets sandhed, fordi Kristus er den eneste sande vej til Gud ! mvh carl
|
|
Til toppen
|
|
|
|