1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#73129 - 18/10/2006 11:50
Andre kristne sider
|
Bruger
Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
|
Hej  Kender I andre kristne sider som denne?? Jeg har prøvet at søge på Google, men jeg kan ikke finde nogle.. Eller også kan jeg bare ikke finde ud af at søge :P Jeg kender en del muslimer (fra en forældrehjemmeside) og de er på en masse muslimske sider... Så må der da også være nogle kristne.. Er der ikke? MVH Carrie
<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3
In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti
|
|
Til toppen
|
|
|
#73131 - 18/10/2006 13:55
Re: Andre kristne sider
[Re: Carrie]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Carrie www.jesus.no - norsk jesusside med vidnesbyrd og debat. Jeg har ikke selv været der mere end et par gange, men de har en chat, hvor der også ofte er mennesker online i dagtimerne i modsætning til her på JesusNet. www.ecatholic2000.com - katolsk kristen side med alt hvad hjertet begærer. Jeg er selv meget begejstret for den side. Der er chat (men ofte kun brugere på i nattetimerne eller tidlige morgentimer, pga. siden er amerikansk = der er jo tidsforskel), katekismus, bønner, introduktion til den katolske gudstjeneste (Messe) osv. En rigtig lækker side. Man klikker sig ind på den fra forsiden, hvor der er et billede, man skal klikke på med musen for at gå til den rigtige hoved/forside. God fornøjelse. mvh Tau. PS. Øh..må vi egentlig godt linke til andre sider end JesusNet? Det er da vist lidt reklame?
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#73132 - 18/10/2006 14:07
[Re: tau]
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Hej Tau Citat: PS. Øh..må vi egentlig godt linke til andre sider end JesusNet? Det er da vist lidt reklame?
Øh, tjah, hm... Ved ikke om det er reklame, når Carrie selv spørger efter det. Det tror jeg ikke det er. Ja. Lad os sige, at det er det ikke.
Hvis det ikke går an, håber jeg der er andre ordstyrere som tager affære. I rest my case.
Mvh
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#73134 - 18/10/2006 14:37
[Re: tau]
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Hej Tau, Ja det er så... de fleste regler kan gradbøjes - om det er godt eller skidt tror jeg bare jeg lader være med at udtale mig om... Men altså, bare prøv dig frem og se hvad der sker 
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#73135 - 18/10/2006 14:49
[Re: anniesr]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Annie okay..fint nok. Så lader jeg mit indlæg stå, og så ser vi, om kristina eller en af de andre grønne/røde kommer løbende..  Ellers kunne man også have svaret Carrie i en pm. Det tænkte jeg bare ikke på, da jeg skrev mit indlæg. Og jeg tænkte også, at andre måske kunne have gavn af mit indlæg.  mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#73136 - 18/10/2006 21:17
[Re: Carrie]
|
Bruger
Reg.: 30/08/2006
|
www.jesusnet.dk er nærmest en indremissionsk side www.religion.dk er nærmest folkekirken www.udfordringen.dk er nærmest en side for karismatisk kristne Hvis du bruger specifikke emneord på Google, vil du ryge ind på et hav af forskellige kristne sider. Nogle mere seriøse end andre. Men det kommer jo også an på, hvad det er du leder efter...... Hvis det er debatfora, findes der en masse religiøse debatter rundt omkring. Denne er dog en af de bedre, hvis du spørger mig.....
Med venlig hilsen Stig
Videnskab og tro komplementerer hinanden
|
|
Til toppen
|
|
|
#73137 - 18/10/2006 21:41
[Re: again]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Stig, du skriver Citat: www.jesusnet.dk er nærmest en indremissionsk side www.religion.dk er nærmest folkekirken www.udfordringen.dk er nærmest en side for karismatisk kristne
Jeg tror vi måske kan komme det endnu nærmere:
www.Jesusnet.dk er Indre Missions site - folkekirkeligt/bibeltro orienteret. www.udfordringen.dk er tværkirkelig - mest frikirkeligt/karismatisk orienteret. www.religion.dk er et interreligiøst site - Kristeligt Dagblads portal til den religiøse verden, altså ikke kun den kristne.
True or false?
Andre bud?
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#73138 - 18/10/2006 22:59
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
|
Hej Kristina, du skriver: Citat:
www.Jesusnet.dk er Indre Missions site - folkekirkeligt/bibeltro orienteret.
www.udfordringen.dk er tværkirkelig - mest frikirkeligt/karismatisk orienteret.
Det lyder næsten som om, at "bibeltro" og "karismatisk" er modsætninger - det ser i hvert fald sådan ud i din opstilling.
Jeg tror ikke, at det er det, du mener - og det får mig derfor til endnu engang at tænke, at ordet "bibeltro" er rigtig træls.
Mvh /B
|
|
Til toppen
|
|
|
#73139 - 18/10/2006 23:43
[Re: Nissen]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Brian - Citat: Det lyder næsten som om, at "bibeltro" og "karismatisk" er modsætninger - det ser i hvert fald sådan ud i din opstilling.
Jeg tror ikke, at det er det, du mener - og det får mig derfor til endnu engang at tænke, at ordet "bibeltro" er rigtig træls.
Nej, det er naturligvis ikke det jeg mener. Men, hvordan skal vi dog få det sagt, uden at skulle bruge en masse ord? - det er jo ikke nok at vide, hvad man selv mener, når det ganske rigtigt så let kan misforstås.
"Karismatisk" er egentlig et lige så træls ord som "bibeltro". Der står her i min fremmedordbog, at det betyder "med særlige åndelige egenskaber, som giver nogle mennesker indflydelse og autoritet over andre"!
Hmmm .. måske .. sommetider .. men jeg ved jeg nu ikke rigtig, hvad jeg skal sige til det - ord har det med at skifte betydning, og det går hurtigere og hurtigere.
Jeg mener dog, at de to ord (for tiden!) som regel forstås på den måde, at såkaldte "karismatikere" har en tendens til større vægtlægning på spontane, sansede, oplevede Gudstjenester end på teologien (Ordet og sakramenterne), medens de såkaldte "bibeltro" altid har Skriften som højeste autoritet, altså overrulende følelseslivet.
Mener du, det er det helt forkert opfattet?
Men jo, det ville være rart med et nyt vokabularium! 
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#73140 - 19/10/2006 00:10
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
|
Hej Kristina, Citat: ord har det med at skifte betydning, og det går hurtigere og hurtigere.
Det har du så ganske ret i... ;-)
Citat: Jeg mener dog, at de to ord (for tiden!) som regel forstås på den måde, at såkaldte "karismatikere" har en tendens til større vægtlægning på spontane, sansede, oplevede Gudstjenester end på teologien (Ordet og sakramenterne), medens de såkaldte "bibeltro" altid har Skriften som højeste autoritet, altså overrulende følelseslivet.
Her kommer jeg lidt i tvivl. Jeg tror faktisk ikke, at vi helt kan tillade os at male billedet så sort/hvid op. Det mener jeg ikke af flere grunde - nogle af dem er:
1) Der findes også "bibeltro" blandt vore karismatiske venner.
2) Der findes måske endda karismatikere, der er mere lutheranere end de bedste af slagsen i Indre Mission!
3) Blandt de "bibeltro" i Indre Mission er der jo også en del skismaer i både bibelsyn og i diverse teologiske spørgsmål. Er man så stadig mere bibeltro end karismatikerne?
4) ... osv. ;-)
Som jeg skrev tidligere, så bryder jeg mig faktisk ikke om begrebet "bibeltro" - og ej heller "højrefløj". Det er alt for ekskluderende. Tænk engang: Du var en fodfejl fra at kalde karismatikerne for "ikke-bibeltro". Der tror jeg, at vi gør en del gode solide kristne uret! Nuvel, der findes karismatikere, der har, som du siger, en ret følelsesglad teologi - som jeg følgeligt ville kalde usund. Så måske skulle vi bare øve os i at være nuancerede, når vi omtaler hinanden?! Nå, just a thought...
I øvrigt tror jeg, at vi gør klogest i at kalde "Udfordringen" for en ikke-konfessionel avis. Dvs. avisen ikke har noget fast defineret bagland med bibelsyn og hele moletjavsen, som fx. Indre Missions Tidende har det.
Nå, men hele denne snak kredser igen rundt om en af mine kæpheste: At kunne og ville se bredden i dansk kirkeliv - og at kommunikere inklusivt og ikke eksklusivt.
Mvh Brian - som er glad, da han vandt aftenens bowlingdyst med drengene!
|
|
Til toppen
|
|
|
#73142 - 19/10/2006 10:51
Re: bibeltro karismatikere ..!
[Re: Nissen]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Brian - - måske har jeg udtrykt mig dårligt. Jeg mener ikke det i sig selv er noget negativt at være karismatiker, alene af den grund, at jeg dybest set regner mig selv for at være det ..  Og jeg har nogle kære gamle frikirkelige, karismatiske venner, som jeg ser tit, og som jeg beder og læser sammen med. De har slidt mange Bibler sønder og sammen så bladene flagrer ... de læser meget mere end jeg, så de er da sandelig bibeltro, ingen tvivl om det! Men deres kristne tro er anderledes end min. Det betyder, at vi desværre har måttet enes om, at der er ting, som vi ikke kan tale med hinanden om ... De er bekymrede for mig, om jeg nu også er frelst, da jeg efter deres opfattelse, ikke er rigtig døbt (kun har fået "vasket hår" som spæd) og ikke taler i tunger, og heller ikke har noget ønske om at komme til det. Så de beder i al deres godhed for mig, at jeg dog må blive rigtig omvendt og åndsdøbt, så jeg kan blive bortrykket sammen med dem og ikke skal blive hernede i trængslen ... Det er alvorligt og kærligt ment .. De mener, at det er småting, vi ser forskelligt på ("vi er jo enige om det vigtigste ... ") men i min optik er det noget grundlæggende, der skiller. Jeg ville meget gerne være kirkebred og -inklusiv, som du skriver, men jeg kan ikke! Hvordan gør man?  Jeg vil også meget gerne skrotte de traditionelle ord "bibeltro" og "karismatisk", som ganske rigtigt kan misforstås, jfr. ovenstående, men hvordan skal vi så få det sagt? Eller skal det bare forties, at der er en forskel, som nogle af os synes er stor og andre mener kommer under bagatelgrænsen? Jeg tror næppe, der er andet at gøre, end indtil videre i al venskabelighed og fordragelighed at holde vores Gudstjenester hver for sig, og udskyde det totale kirkefællesskab med alle vores kristne brødre og søstre, til vi mødes på den nye jord?? kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
|