Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#73017 - 23/10/2006 12:43 Re: Frikirke/Folkekirker [Re: ]
søgende
Bruger

Reg.: 24/09/2004
Hej Moe.

Jeg ved naturligvis ikke helt hvad dine venner har tænkt på.

Jeg kommer til at associere til Cantallamessas mange hentydninger a la "det er da ret luthersk, ikke?", hvorefter han udfra hans brug af Luther fremhævede, at katolsk og luthersk teologi ikke ligger så langt fra hinanden og at de reformatoriske uenigheder ikke længere er særligt gældende.

Hvis det er den måde man bruger lutherske pointer (som ikke er særligt lutherske, men nok nærmere kristne), så synes jeg det er slørende for virkelighedens uenigheder.

Søren.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#73018 - 23/10/2006 15:36 Re: Frikirke/Folkekirker [Re: søgende]
pianisten
Bruger

Reg.: 17/05/2006
Citat:
Hej Nikolaj og Moe.

Jeg beklager hvis jeg har udtrykt mig for hårdt.

Min hensigt var at gøre opmærksom på, at det IKKE er korrekt når flere debattører giver udtryk for, at man i Oase tager ansvar for bedømmelse af undervisning på deres sommerstævne (som fx pianisten og KajQrd i deres indlæg). Og jeg ønskede blot at gøre opmærksom på, at jeg blev bekræftet i det ved at høre om Moe's bekendtskaber.

Hvad er det for noget vrøvl - selvfølgelig tager Oases lederskab ansvar for bedømmelsen af al undervisning på SommerOase. Hvorfor mener du ikke, at de gør det??

Citat:

Jeg er sikker på, at Cantalamessa ikke gør noget bevidst. Han er jo ikke uhæderlig. Alligevel føler jeg mig ført bag lyset når der bliver fremstillet en falsk enighed (som jeg stadig vil fastholde er en falsk enighed). Jeg kender heldigvis til de teologiske problemstillinger bag, og har nok derfor bedre forudsætninger for at vurdere hans taler, men hvad med alle de mennesker i teltet, som har slugt det hele råt? De fik slet ingen vejledning og hjælp til dette fra ledelsen på Sommeroase.

Igen: Beklager hvis jeg har fået formuleret mig på en forkert måde. Jeg ønsker at diskutere sagen, ikke personer.

Søren.

Jeg mener, du er helt forkert på den her. Jeg kan slet ikke se, hvorfor der bliver fremstillet en falsk enighed!
Cantalamessa kom til SommerOase for at undervise om Romerbrevet og gjorde det fantastisk godt - det er sagen fuldstændig uvedkommende om han er katolik, folkekirke - eller pinsemand, han havde noget vigtigt på hjerte og berigede os med sin visdom!

Der er var også pinsefolk, en biskop, baptister og flere andre undervisere - viser det også en falsk enighed eller hvad?

Det lyder som om, at du har noget specielt imod katolikker frem for f.eks. frikirker - hvorfor? At dele verden op i lutheranere og katolikker er i mine øjne fuldstændig meningsløst!

- Pianisten

Til toppen 
#73019 - 23/10/2006 15:52 At opdele verden i lutheranere og katolikker... [Re: pianisten]
Anonym
Anonym

Hej pianist!
Citat:
At dele verden op i lutheranere og katolikker er i mine øjne fuldstændig meningsløst!

Vil det sige, at folkekirken i dine øjne kunne melde sig ind i den romersk-katolske kirke i morgen?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#73020 - 23/10/2006 19:02 Tråden lukkes [Re: Katrine]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Så har denne tråd nået den famøse grænse på 100 indlæg og lukkes for overskuelighedens skyld. Debatten er velkommen til at fortsættes i nye tråde.

mvh
ordstyreren

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær