Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#72438 - 09/10/2006 15:33 Bibelen og homoseksualitet
Anonym
Anonym

Hej...

Jeg har religion på hf, hvilket er meget svært, da vi har en lærer der nedgør kristendommen lidt. Og de andre elever ikke er kristne. Der bliver snakket meget om bibelen skal tolkes eller forstås som det står?

Nu har vi fx om homoseksualitet og om der skal finde en velsignelse sted af sådanne forhold? Og da har vi læst om en flok præster der skriver at:
- De enkeltstående, negative udsagn om homoseksualitet er ikke etisk bindende.
- Det er derimod Jesu kærlighedsbudskab.
- Man kan ikke på grundlag af bibelen forsvare det, at det monogame ægteskab mellem mand og kvinde er den eneste gyldige ramme for det seksuelle samliv. Bibelen har nemlig ikke noget entydigt syn på ægteskab og seksualitet.
- Der er ingen principielle grunde til ikke at indføre et ritual for velsignelse af registreret partnerskab.

Alt dette kunne jeg godt tænke mig at høre nogle andres mening om..

På forhånd tak
Susan

Ændret af Netmissionæren (18/10/2006 16:20)

Til toppen 
#72439 - 18/10/2006 16:25 Re: Bibelen og homoseksualitet
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære Susan

Vi har samlet nogle artikler og svar om netop dette på vores temaside om Homoseksualitet og Bibelens menneskesyn. Jeg tror du kan finde svar på nogen af dine spørgsmål her.

Ellers kan du besøge hjemmesiden for Basis, som har flere uddybende artikler om Bibelens syn på sex og homoseksualitet.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær