1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#71645 - 24/09/2006 22:02
En ganske seriøs og oprigtig forespørgsel..
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Halløj allesammen  Her efter jeg har overstået en skøn weekend i det jødiske nytårs lys, kan jeg se frem til Yom Kippur, som er den jødiske forsoningsdag, vores største helligdag.. Det samtidigt også anledning til at forsone mig med jer herinde, som måske har lidt (eller meget) i siden på mig.. Jeg er ikke altid den mest imødekommende og kan (ved jeg) sagtens træde folk over tæerne.. Og jeg ville undre mig meget, hvis ikke jeg også havde gjort det herinde  Så et stort og oprigtigt undskyld til jer alle sammen.. I må meget gerne PM'e mig hvis der er noget I gerne vil sige.. En undskyld er ikke altid nok, forståelsen bør også være der, så jeg håber virkelig, at I melder ud, hvis jeg har optrådt uheldigt.. Alt godt..
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#71647 - 24/09/2006 23:29
Re: En ganske seriøs og oprigtig forespørgsel..
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Bruger
Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
|
Hej Kefas - du skriver:
"I må meget gerne PM'e mig hvis der er noget "...
Du ønskes hermed godt nytår og en god forsoningsfest! Var den week-end ikke ret lang? Nå, spøg tilside... Jeg er så dårlig til forkortelser at det står mig uklart hvordan man pm'er. Mon det har noget med brevskriveri at gøre? Well, I guess one should give you a break. Only a faint memory of this verse relating to the solemn feast just crossed my mind - probably written by Grundig: "Hil dig, _ og forsoner! Verden dig med _ kroner,".. Ellers er jeg fuldstændig blanket af...
Ps: Ja, så var det Stig, der bragte siden om Paulus på bane - thank you again, if I didn't say!
Mvh, pMn "Det jordiske er noget ydre; det himmelske noget indre." Lao Tse
|
|
Til toppen
|
|
|
#71648 - 25/09/2006 15:03
|
Bruger
Reg.: 30/08/2006
|
Nå, nu skal du få..... Nej, jeg synes du er helt OK  PS: Jo, forrresten - du bliver da nødt til at fortælle om dit navn! Kefas er en helleniseret form af aramæisk (klippe), ben er hebraisk (søn) og Adam er hebraisk og betyder enten navnet Adam eller menneske. I NT kaldes Jesus den anden Adam, ligesom Adam kaldes søn af Gud. Hvad er dine tanker med at anvende dette navn?
Ændret af again (25/09/2006 15:06)
Med venlig hilsen Stig
Videnskab og tro komplementerer hinanden
|
|
Til toppen
|
|
|
#71649 - 25/09/2006 16:27
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Halløj Peter, Kefas Ben-Adam og Samuel!  Ét menneske, tre navne! Tak for de fremstrakte hænder!!! Jo, når jeg roder lidt i min hukommelse, kan jeg da godt huske et par gange, hvor du har fået mig til at hvæse lidt, men så satte jeg mig bare på mine hænder til det var dampet af - - så absolut ingen bad feeling! Tværtimod synes jeg det er dejligt at have en rod som dig med her i debatten, én af kristendommens jødiske rødder, mener jeg jo ..  Du ved nok: Tilgivelse er kristnes speciale!  - så du var tilgivet længe før du sagde undskyld!  Jeg har tit tænkt over, hvad der dog mon fik dig til at konvertere til jødedommen, (nu er det vist mig, der skal sige undskyld! - Her er mine røde kinder:  ) og funderet over, at det måske kunne skyldes et sindelag med tendens til at være solidarisk med de mest forfulgte ... I så fald, ikke den værste motivation i verden .. Lad os lade hver eneste dag være en forsoningsdag! kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#71650 - 25/09/2006 18:56
|
Anonym
Anonym
|
Hej Peter
i starten syntes jeg Du var lidt frygtindgydende - måske det var tilsigtet ? Jeg har ved at læse Dine indlæg oplevet Dig som en varm og vidende person der er rar at have i baghånden når man som jeg som nybegyndder er begyndt at sjoske ud i det kristne univers. Du har min største respekt´- selv om jeg indimellem har tænk en smule ilde - tilgiv mig.
mvh Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
#71651 - 25/09/2006 22:31
[Re: ]
|
Bruger
|
Hej Peter.. Jeg ved ikke om det ligefrem var tilsigtet  .. Men jeg ved, at jeg kan komme lidt "hårdt" ud engang imellem.. Det er jo noget vi brænder for, så det kan sikkert sjældent undgåes, at man bliver grebet lidt nu og da.. Men tak for ordene.. Det er altid rart at vide, at man bliver værdsat.. Og uanset hvad du har tænkt, så er du tilgivet.. Alt godt..
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#71652 - 25/09/2006 22:34
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Hej Kristina Citat: Jo, når jeg roder lidt i min hukommelse, kan jeg da godt huske et par gange, hvor du har fået mig til at hvæse lidt, men så satte jeg mig bare på mine hænder til det var dampet af - - så absolut ingen bad feeling!
Det er gengældt .. Godt ord igen.. Jeg er faktisk glad for, at jeg kan få folk lidt op af stolen nu og da... Om det er af begejstring eller irretation er (næsten) underordnet.. Det viser da, at der er nogen der læser og forholder sig til hvad jeg skriver 
Citat: Tværtimod synes jeg det er dejligt at have en rod som dig med her i debatten, én af kristendommens jødiske rødder, mener jeg jo ..
Du ved nok: Tilgivelse er kristnes speciale! - så du var tilgivet længe før du sagde undskyld!
Så er jeg glad for, at jeg allerede er tilgivet for de ting jeg vil gøre fremover 
Citat: Jeg har tit tænkt over, hvad der dog mon fik dig til at konvertere til jødedommen, (nu er det vist mig, der skal sige undskyld! - Her er mine røde kinder: ) og funderet over, at det måske kunne skyldes et sindelag med tendens til at være solidarisk med de mest forfulgte ...
I så fald, ikke den værste motivation i verden ..
Det er en laaaaang historie .. Jeg kan nok bedst beskrive det som en længsel..
Citat: Lad os lade hver eneste dag være en forsoningsdag!
Amén..
Alt godt..
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#71653 - 25/09/2006 22:38
[Re: again]
|
Bruger
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#71655 - 25/09/2006 22:42
[Re: Nissen]
|
Bruger
|
Hej Brian.. Det skal nok komme  Og mange tak.. Fred til dig også..
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#71656 - 26/09/2006 01:58
|
Bruger
Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
|
Kære Kefas - du skrev: "Håber der snart er styr på tingene, så jeg kan bruge tid herinde igen.. Alt godt.." 'Venter med længsel! Og i lige måde
Mvh, pMn "Det jordiske er noget ydre; det himmelske noget indre." Lao Tse
|
|
Til toppen
|
|
|
#71657 - 26/09/2006 11:23
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
|
Hej Kefas
Ja, jeg må da indrømme, at der har været tidspunkter, hvor jeg har syntes, at du var lige grovkornet nok. Jeg tænker særligt på én bestemt episode, men mon ikke du husker den lige så godt som jeg, og hvis ikke, så er der ingen grund til at rippe op i det. Ellers virker du da for det meste som en flinker fyr.
Men jeg synes, det er udmærket at have lejlighed til at forsone sig med hinanden og sige »Tilgiv mig!« Tilgiv mig for måske at være en mindst lige så stor idiot, som jeg nogen gange kan synes, at alle mulige andre er.
Guds fred Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
|