Hej Peter,
Jeg vil lige knytte nogle få ord til som supplement til hvad Lars skrev.
Om man vælger at være anonym eller ej, tror jeg også kommer an på hvad man egentlig gerne
vil på JN. Nogle gange tror jeg at vores "offentlige identitet" kan være en smule forstyrrende - i hvert fald for os selv.
Et halvanonymt forum som dette er, efter min mening, et godt sted at lære nyt eller få efterprøvet meninger som man måske ikke ville tage op en eftermiddag til kirkekaffen. Man kan argumentere frem og tilbage og blive afklaret på forskellige spørgsmål, uden at "skulle stå til regnskab" for dem på samme forpligtende måde.
Hvis f.eks. IM´s generalsekretær havde en profil herinde med navn og det hele, ville alt hvad han ytrede, sikkert af nogle blive tolket som Im´s officielle holdning - også selv om det bare var tanker han gik med privat.
På et forum som dette har vi, i teorien, en god mulighed for at diskutere sager, uden at personerne kommer i vejen.
Citat:
Hvorfor overhovedet være anonym - er det ikke en fornægtelse af hvad vi tror på ?
Det tror jeg ikke nødvendigvis - det kan selvfølgelig ende med at jeg er én person på JN og en anden i virkeligheden, hvilket nok ikke er så smart. Men hvis man er i stand til at håndtere det og undgå at falde i, tror jeg ikke der er noget galt med anonymiteten...
Det er mit gæt på, hvorfor nogle måske vælger at være anonyme. Jeg tror ikke der som sådan er noget galt i det - heller ikke i forhold til et kristent synspunkt. Og er man nysgerrig, er der jo aldrig noget i vejen for at sende en besked til en bruger, og høre hvad vedkommende er for en fisk.. 
Det var lige nogle hurtige tanker herfra.
hav en god dag!