Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#71130 - 18/09/2006 08:19 anonymitet ?
Anonym
Anonym

En venlig bruger af JN skrev en mail til mig med over skriften
" jeg ved hvor du bor " - det var ment som en venlig orientering. Brugeren kunne finde min addresse via min mail.
Syntes I andre at det er noget vi skal tage konsekvens af ? Hvorfor overhovedet være anonym - er det ikke en fornægtelse af hvad vi tror på ?
Kommentarer ønskes.
peter

Til toppen 
#71131 - 18/09/2006 09:31 Re: anonymitet ? [Re: ]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Hej Peter,

Man skal (jo) som grundregel altid huske på, at man aldrig skal publicere noget på nettet, som man ikke ønsker, hele verden (alle!) skal kunne se. Til hver en tid!

Problemet er efter min mening først og fremmest, at robotter systematisk gennemsøger internettet for oplysninger.

Bopælsadresser er i den forbindelse måske ikke så interessante, men e-mails er altid gode, og hvis man ønsker at modtage spam, scam (eg Nigeriabreve) mm, så er en søgbar e-mailadresse, for eksempel i JNs profil vejen frem!

Med andre ord: Lad være med at publicere din private e-mail i profilen her på sitet, med mindre du har et rigtig godt spam-filter, eller hvis du vil undgå alle mulige irriterende henvendelser!

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#71132 - 18/09/2006 10:13 Re: anonymitet ? [Re: ]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Peter,
Jeg vil lige knytte nogle få ord til som supplement til hvad Lars skrev.
Om man vælger at være anonym eller ej, tror jeg også kommer an på hvad man egentlig gerne vil på JN. Nogle gange tror jeg at vores "offentlige identitet" kan være en smule forstyrrende - i hvert fald for os selv.
Et halvanonymt forum som dette er, efter min mening, et godt sted at lære nyt eller få efterprøvet meninger som man måske ikke ville tage op en eftermiddag til kirkekaffen. Man kan argumentere frem og tilbage og blive afklaret på forskellige spørgsmål, uden at "skulle stå til regnskab" for dem på samme forpligtende måde.
Hvis f.eks. IM´s generalsekretær havde en profil herinde med navn og det hele, ville alt hvad han ytrede, sikkert af nogle blive tolket som Im´s officielle holdning - også selv om det bare var tanker han gik med privat.
På et forum som dette har vi, i teorien, en god mulighed for at diskutere sager, uden at personerne kommer i vejen.
Citat:
Hvorfor overhovedet være anonym - er det ikke en fornægtelse af hvad vi tror på ?

Det tror jeg ikke nødvendigvis - det kan selvfølgelig ende med at jeg er én person på JN og en anden i virkeligheden, hvilket nok ikke er så smart. Men hvis man er i stand til at håndtere det og undgå at falde i, tror jeg ikke der er noget galt med anonymiteten...

Det er mit gæt på, hvorfor nogle måske vælger at være anonyme. Jeg tror ikke der som sådan er noget galt i det - heller ikke i forhold til et kristent synspunkt. Og er man nysgerrig, er der jo aldrig noget i vejen for at sende en besked til en bruger, og høre hvad vedkommende er for en fisk..

Det var lige nogle hurtige tanker herfra.
hav en god dag!

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#71133 - 18/09/2006 11:52 Re: anonymitet ? [Re: LarsBj]
Anonym
Anonym

Hej Lars Bj

tak for svaret. Jeg sletter min private email

mvh
Peter

Til toppen 
#71134 - 18/09/2006 11:59 Re: anonymitet ? [Re: anniesr]
Anonym
Anonym

Hej schjelde

Citat:
Og er man nysgerrig, er der jo aldrig noget i vejen for at sende en besked til en bruger, og høre hvad vedkommende er for en fisk..

jeg er helt ening og den mulighed er jo også til stede på JN interne mailsystem. Jeg anfægter ikke dette, og jeg vil gerne understrege at jeg ikke betragter henvendelsen som "uheldig nysgerrighed" eller andet negativt. Jeg syntes egentligt det var en hyggelig og omsorgsfuld henvendelse.

mvh
Peter

Til toppen 
#71135 - 18/09/2006 12:53 Re: anonymitet ? [Re: ]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Selv tak!
I øvrigt: Jeg har set, at nogle steder skriver man e-mailadresser i let forandret form:

personnavn@server.dk skrives f.eks. som personnavn @ server . dk, eller med et tegn (man så meddeler) i mellemrummets plads.

Derved opnår man, at robotterne høster ubrugelige mailadresser, med mindre der anvendes manuel redigering. Og det gider de sjældent!

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#71136 - 18/09/2006 16:24 Re: anonymitet ? [Re: LarsBj]
Anonym
Anonym

Eller skriv personnavn AT server DOT tld
tld = com, dk etc.

Eller et eller andet andet, som mennesker kan forstå, men ikke maskiner.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær