Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 4 gæster online.

Statistik
2628 Brugere
23 Fora
7488 Tråde
119643 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#70903 - 11/09/2006 21:31 Har jeg et kald eller ik'
medom
Bruger

Reg.: 11/09/2006
Jeg er en forvieret person som ikke kan finde ud af om jeg har et kald??? Jeg har ikke fået et syn eller hørt nogle stemmer, men jeg har den min tro på at jeg skal et eller andet. Det kan være frostrernde og tænke på, og jeg kunne godt tænke mig at høre nogle meninger... måske har du det også sådan???

Kh. Christian

Til toppen 
#70904 - 11/09/2006 22:23 Re: Har jeg et kald eller ik' [Re: medom]
Siv
Bruger

Reg.: 03/09/2006
Sted: Skjoldhøj, Brabrand, Aarhus
Kære Medom...

Et 'Kald' kan man få på mange måder. Nogle mennesker får det gennem direkte svar, drømme, syner, hvad folk kommer til at sige en etc, men nogle gange får man svaret på den bøn jeg håber ligger til grund for dit spørgsmål, ved at man får nogle muligheder i livet, som kun Gud kunne have givet én.

Da jeg desværre ikke kender dig som person, kan jeg heller ikke komme med et nærmere bud på hvordan du skal få et fyldest gørende svar på dit relevante spørgsmål!

Mkh Poul L. Sivebæk

May God be with you and may He bless you in all His love and Spirit!

Til toppen 
#70905 - 12/09/2006 02:16 Det åbne kald [Re: medom]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære medom

Et kald har vi alle... nemlig kaldet til at være Menneske for Gud.
Tag dig af den, som er ubeskyttet og uden forsørger, dem som mangler de basale fornødenheder for at kunne føle sig som en del af fællesskabet.
Enhver er kaldet til retfærdighed.
Budene/Læren vejleder den Retfærdige på hans Vej, og bereder Mennesket for dets gerning.

Tænk også på Moses, som var fårehyrde i 40 år, hvor han blev beredt for sit kald. Tænk på Jesus, der ved sin mands modenhed, trådte ind i sin kaldelses tjeneste. I tiden som gik forud for deres kaldelse, lærte de tålmodighed og lydighed.

Som du kan se, er kaldelse et meget vidt begreb, det spænder fra det almene til det individuelle, men på hver sin måde, er de med til at danne et omdrejningspunkt, hvor tingene kan forandre sig.

Du fortæller:
Citat:
Jeg er en forvieret person som ikke kan finde ud af om jeg har et kald???

For at tage det fra en ende, så har du selvfølgelig et kald, men det vigtigeste for dig er, først og fremmest at være dén du ér. Du beskriver dig selv, som en forviret person, med en tro på at du skal et eller andet. Derfor skal jeg ikke fortælle dig, hvad dit kald er, men overlader det trygt til din himmelske Fader, at kende dit kald og huske det for dig.

Jeg vil til gengæld udtrykke nogle tanker og erfaringer om kaldelsen, som måske kan være med til at give dig noget at tage fat i, for at du kan komme videre. Jeg håber også, det kan give stof til en mere generel debat omkring kaldet, så du kan finde svar på dine egne spørgsmål.

Kaldet og udvalgt i det åbne kald
Det gælder ensstemmende for generelle kald til mennesker, om omvendelse og retfærd, samt de mere markante kald, så som Profet eller Lærer, at det er åbne kald, som ligger hen til den, der tager kaldet op. Derfor hedder det; mange er kaldet, men få er udvalgt. For det er ikke alle, som tager kaldet op, men de udvalgte, det er dem, som vandrer for Herrens Åsyn i Retfærd. Det åbne kald, såvel i det små som i det store, betyder ikke, at enhver vil mene; det er mig; ligesom ikke enhver vil kunne klare at stå i kaldet. Når Tiden er inde og den rette ankommer, vil han vide; det er mig; og han vil kunne svare; her er jeg, brug mig!

Du fortæller noget som flere nok kender til:
Citat:
Jeg har ikke fået et syn eller hørt nogle stemmer, men jeg har den min tro på at jeg skal et eller andet.

Når jeg oplever, der er noget jeg ikke forstår, eller noget der er for overvældende til at huske i detaljen, skønt jeg ved det har betydning, så overlader jeg det til Gud, og siger; det må du holde for mig, og du må give mig det, som jeg har brug for det. Så ved jeg, at jeg ikke glemmer det og intet går tabt. Det er også ham, der holder mig fast i mit kald.

Visioner og tale, er noget, som for den der oplever det, er noget de ikke søger, noget de ikke ønsker, eller noget de lærer at kontrollere. Men fælles for dét, vi her kan samle under kaldet og i visionen ér, at det skaber forandring.
Er noget i den retning man forventer, som ligsom markerer et kald?

Løfter
Et stort spørgsmål, som måske kan have rørt sig i nogle, det er Løfterne...!
Jeg behøver ikke sige mere, men lade det være op til en anden, at spinde nogle ord om Løftet, hvis det findes interessant i denne sammenhæng...

Hav en velsignet dag

Pax & Bonum

Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#70906 - 12/09/2006 07:44 Re: Har jeg et kald eller ik' [Re: medom]
Anonym
Anonym

Citat:
Jeg er en forvieret person som ikke kan finde ud af om jeg har et kald??? Jeg har ikke fået et syn eller hørt nogle stemmer, men jeg har den min tro på at jeg skal et eller andet. Det kan være frostrernde og tænke på, og jeg kunne godt tænke mig at høre nogle meninger... måske har du det også sådan???

Kh. Christian

Alle er kaldet til at være lys & salt i verden. Alle.

Du kan prøve at holde dit kald op imod hvad bibelen siger; hvis det stemmer overens, så go for it!

Til toppen 
#70907 - 12/09/2006 08:24 Re: Guds Veje [Re: medom]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hejsa,

Jeg har fået meget glæde ud af at læse bogen "Guds Veje" af Derek Tidball. Han giver en god indføring i, hvad et kald er, og hvordan dette hænger sammen med Guds vilje.

Du kan læse mere om bogen her, hvor du også kan købe den.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#70908 - 12/09/2006 13:26 Re: Har jeg et kald eller ik' [Re: medom]
Jón Poulsen
Bruger

Reg.: 21/04/2006
Sted: Gjern
Hej Medom

Ja, du har et kald! Du har et kald som menneske, at forvalte jorden - dvs passe på den, og bskytte den mod overgreb. Du har et kald til at være næste for dine medmennesker. Og så det, der nok er mest et svar til det du spørger om - Du har et kald lige præcis der hvor du er. Gu kalder dig til tjenste i den situation du står i nu - til at være et vidne for ham - til at pege på ham - og til at leve det liv han har skænket dig.

Mvh Jón

Til toppen 
#70909 - 17/09/2006 17:11 Re: Har jeg et kald eller ik' [Re: medom]
Nedergaard
Bruger

Reg.: 17/09/2006
Sted: Nordjylland
Jeg tror jeg har det lidt lige som dig. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om Gud har kaldet mig til en speciel gerning eller ej, og selv om jeg beder om at Gud vil gøre det klart for mig, og han gør det, er det ikke nok for mig, pga. de tegn han giver, kan jeg altid sammenkæde med tilfældigheder!

Men.. Jeg er kommet der til, hvor jeg må gå ud i tro, og derved må Gud vise mig vejen, og enten lukke døren til det jeg tror jeg skal, eller åbne den.
Det har i hvert fald hjulpet mig, med at holde fast i det som jeg tror jeg er kaldet til!

Jeg ved ikke, hvad du fornemmer du er kaldet til, men gå i tro. Jesus vil være med dig!

-Thomas

Til toppen 
#70910 - 19/09/2006 17:35 Re: Har jeg et kald eller ik' [Re: medom]
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
Jeg tror ikke, at det er altid, at man har lige meget lyst til det, som Gud kalder én til.
Tænk på Jonas, han gjorde da alt for at flygte så langt væk som overhovedet muligt!
Han tænkte sikkert ved sig selv: Hvorfor er det lige mig?
Men det med at bede Gud om at åbne og lukke døre, den kan jeg af personlig erfaring sige, at den er god!
Gud skal nok åbne og lukke døre for dig, så du bliver klar over, hvad han har tænkt -men det er ikke lige så sikkert, at du bliver kaldet til det, som du selv har mest lyst til i første omgang. Men han svigter ikke.
Det står fast!!!

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#70911 - 14/10/2006 06:48 Re: Har jeg et kald eller ik' [Re: medom]
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Jeg har tænkt det samme.Jeg tror at det fungere sådan her når du søger Gud så lukker han op er du sammen med ham så er den gernig du skal gøre også med ham og dig.Det vil sige at være håndværker med herren og du har lyst til det.Gud bygger dig op så hans vilje er din vilje.Bibelen viser mennesker frem som ikke ville og i Jonas tilfælde blev han ædt af Gud ved hvad men Gud fik sin vilje.Sådan er det også med dig og mig hvis Gud vil have dig er der ingen vej uden om og hvis det kræver 3 dage i et hav dyr så bliver det sådan.Men han vil helst at du vil uden aw aw bibelen beskriver jo Guds forsøg på at få Jonas til at gå op til flere gange før det gik som det gik.

Jo mere du følger dit håb jo mere vil du få.Giv med højre hånd uden at din venstre hånd forstår.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær