Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#70766 - 09/09/2006 22:25 Dæmoner
Guffi
Bruger

Reg.: 05/06/2004
Min opfattelse har indtil for nylig været at dæmoner var faldende engle, men nu har jeg læst:

Judas v.6

og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag

2 Peter kp2 v.4

Gud skånede jo ikke de engle, som syndede, men styrtede dem i afgrunden, hvor de holdes i mørkets lænker indtil dommen

Hvis de er fanget til dommen, så kan de da ikke manifestere sig her på jorden!?
Hvad er dæmonernes oprindelse så?

Til toppen 
#70767 - 10/09/2006 22:55 Re: Dæmoner [Re: Guffi]
larskyleen
Bruger

Reg.: 10/09/2006
Hej GUFFI

Hvad er demonernes oprindelse? Jeg ved det ikke med sikkerhed.
Jeg ved at GUD hader denne verden, som vi lever i, fordi den er fuld af synd. Vi har fri adgang til sindsyge gyser film i biograferne, fri adgang til sexindustrien, alkohol, cigaretter og fordærvet mad. Det er en lille kold materilistisk verden, fuld af MAGTBEGÆR og Egoisme. Går man 100% imod denne verden, ender man somregel som hjemløs eller bums inden GUD har set disse menneskers værd og giver dem frelse.

Da GUD vandt krigen i Himmelen sendte han de slagne "sorte" engle til sådan et sted som her. De faldne engles øjne ændrede sig fra at være krystalklare blå til at være alm blå, med små sorte prikker, er jeg blevet fortalt.

Disse engle har magten her i fortabelsen, med mindre de angre og kæmper for SJÆLEN igen. For GUD AF HJERTET.
Dæmoner kan besætte en og være i en, man kan som regel mærke dem, hvis man lever rent, uden synd. ( uden alkohol, kød og blod, egoisme ect.) For at besejre demoner kræver GUD at du BER til GUD. Be for dig selv, stille og roligt af Hjertet. Fortæl gud hvad du tænker og vær i dine egne følelser. En anden vigtig ting er ikke at spise ( fodre demonerne), men FASTE.

For at komme tilbage til dit spørgsmål, så er jeg selv i tvivl, måske kan det tænkes at synderne som døde pga. synd, som altså drømmer eller er i fængsel, fortabelsen eller helvede ect., som dette sted er, måske døde igen i helvede, de fik chancen for at omvende sig, men de gjorde det ikke. Derfor er de fortabte ånder uden bolig, og skal leve her med lænke på, ligesom et fængsel, indtil verdens ende. De kan ingengang få lov til at dø. Disse fortabte piner og plager de gode folk her, så der er en slags kamp mellem godheden og ondskaben.

En anden teori er at der er opstået et indgang "sort hul" til en anden demension, hvor disse onde demoner kommer fra. Dette har jeg fået fortalt.

Jeg håber du kan bruge svaret. Ps. jeg tror det vil hjælpe dig at læse mit spørgsmal om: DRØMME/VIRKELIGHED/SELVMORD
Med venlig hilsen
Lars

Til toppen 
#70768 - 10/09/2006 23:02 Re: Dæmoner [Re: larskyleen]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Citat:
Jeg ved at GUD hader denne verden, som vi lever i, fordi den er fuld af synd.

Det tror jeg nu næppe er tilfældet!

Jeg tror, at Gud elsker denne verden - "for således elskede Gud verden, at han gav sin eneste søn, for at alle der tror på ham, ikke skal fortabes, men have et evigt liv" - Joh3,16

Men omvendt tror jeg, at Gud hader synd - populært kan man høre folk sætte dette på ordsprog:

Gud hader synden, men elsker synderen!

Det er vist nok ikke helt ramt ved siden af, hvis jeg skulle sige det.

Sov godt
/B

Til toppen 
#70769 - 11/09/2006 00:38 Re: Dæmoner [Re: Guffi]
Watson
Bruger

Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
Kære Guffi - du skriver: "Hvis de er fanget til dommen, så kan de da ikke manifestere sig her på jorden!?" Hvad angår de helvedes engle:

Man skulle nok overveje om ikke flere verdener kan være vævet ind i hinanden... Og når Himlen trækker sig tilbage, som det hedder i Forvandlingernes bog, overlades vi til vanens magt, der kun yder liden beskyttelse mod obskure impulser fra djævelsk hold.

Vilkårene for den enkelte beror vel at mærke på noget i denne retning: »Natten er fremrykket, dagen er nær: Lad os aflægge mørkets gerninger og tage lysets rustning på.« Rom.13,12. Man gør med andre ord bedst i at søge beskyttelse før helvede bryder løs.

Mvh, pMn
"Det jordiske er noget ydre;
det himmelske noget indre." Lao Tse

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær