Hej hoeg - ja og amen til alt det du skriver her - jeg har ingen indvendinger!
Den med stueorglet - nej, det var da en tørretumbler kan jeg pludselig huske! - og pingvinerne - og der var vist også et par usynlige lyserøde enhjørninger indover engang - disse fornøjelige udsagn tog jeg kun frem for at tydeliggøre, hvordan vores kristne tro anskues af mennesker, der ikke har det i sig at ville/kunne tro på noget, som der ifølge sagens natur ikke findes en eller anden form for bevis for ...
Og, som du skriver, så ville der så også bare være tale om en tilføjelse til den i forvejen eksisterende videnskabelige viden, som ikke ville have det mindste med kristen tro, håb og kærlighed at gøre.
Egentlig synes jeg også, at den ateistisk grundholdning i udgangspunktet er helt naturlig og forståelig. Vi alle fødes bortvendt fra Gud.
Det forunderlige er snarere, at vi er så mange, der er blevet omvendt .... det var vi aldrig blevet ved egen kraft - uden Guds indgriben - og det viser vel, at vi ikke er statiske eksistenser. Så længe vi lever kan underet ske.
Min (ubeviselige!) påstand er, at når jeg kunne blive omvendt, så kan det ske for absolut hvem som helst .. !
kristina