1 registrerede (1 usynlig) og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#70265 - 03/09/2006 17:11
Jesus var syndfri (?)
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Café
jeg sad idag og tænkte på, at Jesus jo var syndfri. Hvor MÆRKELIGT. Tænk, Han talte aldrig bag nogens ryg, løj ikke, drak sig ikke fuld, var ikke egoistisk, dyrkede ikke udenomsægteskabelig lir, blev aldrig vred på den forkerte måde, var altid den som gjorde det rigtige og det gode. Osv. !!! Somme tider er det svært for mig at fatte, at et menneske kunne være så ren. Kan du forstå det med hjernen, eller er det noget man erkender med ånden, hvis en sådan erkendelse altså findes?
mvh Tau.
Ændret af tau (03/09/2006 17:20)
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#70266 - 03/09/2006 18:07
Re: Jesus var syndfri !
[Re: tau]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej tau - JA!  Menneskesønnen Jesus var, er, og bliver sandelig uden synd! Ellers kunne han jo ikke være Herren - Guds Søn - Gud selv! Forstå det? Mnjaa, hmm .. forstå og forstå ... næh ... det er jo et under! Jeg mener, at hele det kristne budskab ville falde til jorden, hvis Guds enbårne søn, han ved hvem alt er skabt, han som på sit kors har sonet alverdens synd, han som er opstået fra de døde, han som har al magt i himlen og på jorden, han som skal komme igen for at dømme levende og døde .... ...tænk hvis han var en synder! kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#70267 - 03/09/2006 18:30
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Det gør vel ingenting at erkende at der er ting der ligger udenfor vores fatteevne. Kristendommen er bestemt mystisk - fordi Gud er større end os. Spørgsmålet er så om vi tror ham på hans ord eller ej...
|
|
Til toppen
|
|
|
#70268 - 03/09/2006 18:59
[Re: ]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Ja, Moe, det er vi helt enige om! Taus spørgsmål satte et par tanker i gang hos mig, så det stod mig så lysende klart, at Jesu syndfrihed er helt afgørende for vores kristne tro. Ikke at vi nødvendigvis skal fatte det med vores små grå ... det er godt at vi ikke behøver det!  kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#70269 - 03/09/2006 20:20
Re: Jesus var syndfri (?)
|
Bruger
Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
|
Kære Tau! Citat: " Kan du forstå det med hjernen, eller "... Hvis jeg kunne forstå det med hjernen, var der vist ikke mange, der fandt det svært! Faktisk er den omtalte legemsdel jo kun et kodebehandlingsapparat, der omsætter indkomne impulser efter et givent mønster. Når det kommer til stykket er forståelse vel kun en lille ting, som vi dog vanskeligt kan undvære. Spørgsmålet er igen om den givne opfattelse i nogen grad kan godskrives vor egen disciplinære indsats og sensibilitet - eller det alene beror på Guds nåde. Kan der mon findes en smutvej? Jeg synes, du hermed berører et meget væsentligt punkt i den debat, der blussede op omkring 400-tallet ved kirkefader Augustins udgivelse af sine bekendelser... Gad vidst om den helt og aldeles er blusset ned igen? Efter mit skøn stilner den først virkelig af, når hver lejr vil sande sine mangler. At søge fuldkommenhed lyder os idag en kende pretendiøst. Men hvad er man faktisk i færd med -- at gøre verden fuldkommen? Dét ser man ud til at have ganske svært ved! Så ihvertfald kan der stadig tales for og imod... Omtalte skisma tages nærmere i øjesyn på adressen her.
Mvh, pMn "Det jordiske er noget ydre; det himmelske noget indre." Lao Tse
|
|
Til toppen
|
|
|
#70270 - 04/09/2006 22:19
|
Bruger
Reg.: 06/06/2006
Sted: Holstebro
|
Hej Tau! Jeg må indrømme jeg heller ikke selv forstår det... Men der er andre ting jeg ikke fatter.... Jeg tror på Jesus var og er syndfri. Men jeg forstår det ikke. Der er mange ting i den kristne tro menneskers hjerne er for lille til at forstår, og sådan er det nu engang bare... Jeg har mange ting i kristendommen jeg godt gad at forstå. Men jeg ved bare jeg aldrig kommer til det. Og det er det samme her... Henriette
"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"
|
|
Til toppen
|
|
|
#70271 - 04/09/2006 22:23
[Re: Henriette]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Henriette,  ja, der er meget i kristendommen, der er svært at forstå og fatte. Min tidligere sognepræst i folkekirken havde engang en stor bold og en lille flaske med i kirke. Han sagde, at bolden var Gud, og flasken vores evne til at forstå, vores hjerne, var det. Og så lagde han bolden ovenpå flaskens åbning, og sagde så, at Gud kan ikke proppes ned i vores hjerne, Han er for stor og hellig. Så derfor kan vi ikke blive færdige med at lære om Gud. Vi kan altid lære mere og erkende mere. Det var et godt billede, og jeg grinede også af det samtidig midt i alvoren. mvh Tau. 
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#70274 - 04/09/2006 22:30
[Re: steffenlaursen]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Steffen er vi syndfri? Hvordan det? Var det en joke måske? Jeg vil gerne vide, hvad du mente, så fedt hvis du lige gider uddybe, for jeg er vist ikke helt med..  mvh Tau. 
|
|
Til toppen
|
|
|
#70275 - 04/09/2006 23:44
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
|
Fordi Jesus har frelst os. Derfor er vi nu uden synd. Den er fjernet og sonet og tilintetgjort. Nej, det er ikke en joke, selvom det næsten er for godt til at være sandt  Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#70276 - 05/09/2006 09:55
[Re: steffenlaursen]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Ah ok. Så er jeg med!!!
Tak for forklaringen.
mvh Tau.
|
|
Til toppen
|
|
|
#70278 - 07/09/2006 23:42
[Re: AnnePande]
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Hej Anne..
Jeg tror du/I misforstår..
Det er ikke så meget det, at Herren (bH) er større end mennesket forstår, men at vi skal acceptere noget vi ikke forstår/fatter, for at undgå helvede..
Udover det, så baserer jøder heller ikke "frelsen" på, om du accepterer noget du ikke forstår..
Spørg endelig mere ind til det, hvis du stadig ikke forstår..
Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#70280 - 14/09/2006 20:16
[Re: AnnePande]
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Hej Anne..
Bør man ikke have en grund til at have tillid til folk??
Hvad nu, hvis man ikke kan se nogen grund til at have tillid til Jesus eller nt?? Hvis der er for mange ting, der ikke stemmer?? Skal man så se bort fra de ting og vælge at tro alligevel??
Jeg kan godt se dit eksempel med bussen, men problemet er jo, at vi netop er blevet fortalt hvordan den "virker", men nu kommer en anden og siger, at hans bus, som er lavet af elastikker, kan køre os til målet, men kun hans bus og ingen andre.. Skal jeg så straffes for, at jeg ikke har tillid til ham og alligevel vælger at tage en "normal" bus??
Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#70281 - 14/09/2006 20:51
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Hej Kefas.
Ja, det er jo ikke ukendt for menneskeheden som sådan, hvordan en bus virker. Det jeg mente, var bare, at det ikke var noget, jeg selv havde forstand på, men at jeg godt kunne have tillid til, at den virkede alligevel. Og jo. Man sætter lid til det, man synes der er en grund til at sætte lid til. Hvis man bare gør det, fordi nogle andre siger, man skal, er det jo egentlig heller ikke rigtig tillid.
Mvh. Anne.
|
|
Til toppen
|
|
|
#70282 - 15/09/2006 18:05
|
Bruger
Reg.: 15/09/2006
|
jeg tror på at Jesus var/ er syndfri, fordi han er Gud. men det er klart at det er svært at opfange i hjernen, fordi det er for utroligt. så tror at det er noget "ånden" overbeviser en om.
|
|
Til toppen
|
|
|
|