Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#70257 - 20/09/2006 14:55 Re: Jeget's erkendelse? [Re: Watson]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Watson
Citat:
kristina: "Hvordan skal det forstås? Mit jeg består ikke af erkendelse - - tværtimod, vil jeg næsten sige .."
Watson: Jamen så kan jeg vel ikke fornærme nogen ved at ønske dig held og lykke med forståelsen.

Tak ... tror jeg ... men det er nu ikke min ambition at se indad med henblik på at komme til erkendelse af mit store ego (måtte det blive mindre!), men tværtimod at se hen til Kristus Jesus, og hver dag få mere og mere indsigt i, hvad Han har gjort for os, og leve mit liv i Ham, som siger:

Jeg er vintræet, I er grenene. Den, der bliver i mig, og jeg i ham, han bærer megen frugt; for skilt fra mig kan I slet intet gøre.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#70258 - 20/09/2006 15:55 Den anden Verden [Re: Siv]
Watson
Bruger

Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
Kære Siv:

Du behøver såmænd ikke undskylde overfor mig - det er blot i mine øjne overhovedet ikke noget argument at der kan opvises et litterært studium af længere varighed, når sagen dog drejer sig om fænomener i den tilhyllede virkeligheds verden. Hvorvidt en sådan findes eller ej kan sagtens føre til ørkesløse diskussioner - hvilket jeg såvidt evnes afholder mig fra. Der lå heller ikke i mit forslag til dig andet end at man kunne bladre bogen igennem og muligvis få lidt udvidet sans for årvågenhedens mysterium.

Udgangspunktet var som vel bekendt en liden epistel fra din side om sjæl, sind og ånds beskaffenhed samt deres respektive funktioner. Nu hører jeg ikke til dem, der samtidig nærer afsky for filosofi over én kam og så iøvrigt filosoferer på livet løs. Men al den stund kirken ikke tåler seere i sin stald, forbliver dens trosbekendelse mig kuns et farligt mundsvejr... Endnu er jeg vist ikke blevet udskældt for det i denne sammenhæng anvendte referat fra en 'ubrugelig' bog.

Mvh, pMn
"Det jordiske er noget ydre;
det himmelske noget indre." Lao Tse

Til toppen 
#70259 - 20/09/2006 17:33 Re: Jeget's erkendelse? [Re: kristina]
Watson
Bruger

Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
Kære Kristina - du skriver:

... "men det er nu ikke min ambition at se indad med henblik på at komme til erkendelse af mit store ego (måtte det blive mindre!),".. Var det syrlige bemærkninger, du havde noget imod?

"men tværtimod at se hen til Kristus Jesus, og hver dag få mere og mere indsigt"... Godt for dig!

"i, hvad Han har gjort for os, og leve mit liv i Ham,".. Amen. Det kalder jeg en sand berigelse. Så hvad er problemet?

Mvh, pMn
"Det jordiske er noget ydre;
det himmelske noget indre." Lao Tse

Til toppen 
#70260 - 21/09/2006 08:12 Re: Hvad er helvede? [Re: SimonKL]
again
Bruger

Reg.: 30/08/2006
Det ser ikke ud somom han havde lyst til at kommentere på det? Ærgerligt, men sådan er livet jo!

Med venlig hilsen Stig

Videnskab og tro komplementerer hinanden

Til toppen 
#70261 - 21/09/2006 09:32 Re: Hvad er helvede? [Re: again]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
Ja, jeg har også kigget forbi ind i mellem. no answer.... Fair nok, ku ellers ha været cool med en god forklaring. yes yes

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#70262 - 21/09/2006 11:50 Re: Hvad er helvede? [Re: SimonKL]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
og så alligevel, bum bum, trylle trylle, kom der svar her til formiddag: dog kun på min email. og egentligt ikke et svar... bare en kort kommentar:

Citat:
Kære Simon!

Tak for din henvendelse. Jeg beklager, at jeg af forskellige årsager ikke har fået svaret. Og nu er det vel også for sent at gå ind i denne debat. Jeg synes, at det er et vigtigt arbejde, som I gør i Jesusnet, men jeg holder mig tilbage af tidsmæssige årsager.

Jeg kunne godt gå ind i en detaljeret drøftelse af den gamle artikel på Jesusnet. Jeg kan ikke forstå de nævnte tekster anderledes, end at der er tale om evig pine, selvom det er en uhyggelig virkelighed. Vi har netop i gennemgangen af Joh-ev været inde på Joh 3, hvor der tales om dette, at Guds vrede forbliver over et menneske. Det vil jo ikke give god mening at tale om udslettelse i den forbindelse, men der er uhyggeligt nok tale om en vedvarende virkelighed. ...

Mvh

Peter

Så det var ikke så meget et svar, men rart alligevel at tavsheden blev brudt Og så er der vist slået en krølle på halen alligevel.

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#70263 - 22/09/2006 18:23 Re: Hvad er helvede? [Re: again]
Anonym
Anonym

Jeg tror helt sikkert på et helvede som der står i bibelen. Flere peroner som har haft nær døds oplevelser kommer ofte tilbage og kan fortælle grusomme ting om hvad de har set.

Her er en hjemmeside hvor, der er en der har oplevet at være i helvede ved at Gud henrykkede ham dertil. Gud havde ladet ham glemme at han var frelst for at han virkelig skulle se hvordan det var, at være dernede uden noget håb. Han spurgte Gud bagefter hvorfor han havde sendt ham dertil. Gud svarrede " Fordi der er mange af mine egne, der tror dette sted ikke er til som det står i mit ord" Det kan jeg kun sige Amen til! Men... se den hvis du har lyst. Man kan faktisk bestille den gratis fra nettet og få den på en DVD hvis det er.

God fornøjelse:
http://video.google.com/videoplay?docid=3557441432446312669
Hilen Louise

Ps. Den skal ligge "buffe" lidt inden man kan se den uden at den hakker :-)

Til toppen 
#70264 - 22/09/2006 19:34 Trådlukning. [Re: again]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej alle.

Tråden er blevet tilpas lang og lukkes derfor. Der må gerne debatteres videre i en ny tråd, hvis man vil.

Mvh. ordstyreren.

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær