Machine_A
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Efter ændringerne i forum'et kan jeg med stor stor beklagelse se, at indstillingerne for ens billede, vist ved ens indlæg, er blevet ændret. Før hentede forumet det specifikke billede, angivet ved hver enkelt post, for det billede man havde som profilbillede da man skrev indlægget. Nu henter alle poster desværre det aktuelle billede.
Hvad er der galt med det? Jo, Nardus, din sluppert, jeg har jo siddet og grinet mange sene aftener over hvor mange skøre billeder jeg kunne frembringe af Daffy Duck til min profil. Jeg har således haft den store fornøjelse at skifte mellem 10 forskellige, hver gang jeg lavede en ny post - og ikke mindst at kunne sætte det "rigtige" billede ved en post, der kunne udtrykke lige det, der skulle udtrykkes dér.
Men det er desværre slut nu. Hver gang jeg fnisende ændrer mit billede, bliver alle billeder ved alle de indlæg jeg har skrevet ændret. Og jeg havde ellers lige fundet 4 nye billeder af favoritten Daffy.
MA>Efter ændringerne i forum'et kan jeg med stor stor beklagelse se, at indstillingerne >for ens billede, vist ved ens indlæg, er blevet ændret. Før hentede forumet det >specifikke billede, angivet ved hver enkelt post, for det billede man havde som >profilbillede da man skrev indlægget. Nu henter alle poster desværre det aktuelle >billede.
Det er ikke blot billedet, men også alle andre indstillinger, som signatur og antallet af indlæg, der ændrer sig. Før havde jeg min lille "Guds fred, Andreas"-signatur, som automatisk blev vedhæftet alle mine indlæg. Men da jeg også gerne ville have et link til min hjemmeside med (ihvertfald i nogle af mine indlæg) blev min signatur for lang, og jeg besluttede mig for helt at slette den automatiske signatur, og så blot selv sætte den ønskede tekst ind i slutningen af indlægget. Med det resultat, at alle mine gamle indlæg nu ender brat, helt uden signatur. :-(
Jeg tror nok, at det betyder noget i retning af, at fordi Machine A ikke har fortjent bedre, så skal alle vi andre døje - - Det er altså hans skyld det hele, så la os gi ham buksevand!
Eller måske ikke? Hvad siger du, Machine A: er det ulykker, du har fortjent, og som så også regner ned over os andre? Eller er du en stakkels forfulgt uskyldighed? Måske er det slet ikke din karma, der ødelægger dit Daffy-sjov? Måske er det en helt anden? Lad os kaste lod og se, hvem det falder på, og så smider vi vedkommende overbord! Så kan det være, programmet arter sig.
(Har man hørt om windowskarma - ? - vindueskarme på nudansk)
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Kære Machine_A!
Jeg kan godt forstå dine frustrationer over, at du nu ikke længere kan komme med diverse udtryk ved hjælp af billeder - men det har en ganske enkel årsag. Jo flere billeder, der er tilknyttet en profil, jo større er chancen for, at der vil komme fejl. Hvis du kigger rundt på Café Thomas, vil du se en del røde kryser (altså billeder, der ikke kan hentes) - bl.a. fordi folk skifter hjemmeside adresser og glemmer at opdatere links. Det ser ikke vanvittig godt ud! Hermed ikke sagt, at du gør det - men en del gør det/glemmer at de har lavet et indlæg med et billede på Café Thomas.
Med hensyn til signaturen, så er det af hensyn til pladsen i databasen. Det har før været sådan, at signaturen blev gemt som en seperat tekst i databasen sammen med indlægget. Der var altså mulighed for at lave en ny signatur i hvert indlæg, hvis man ændrede det gang på gang. Dette har fungeret fint indtil nu, men databasen er efterhånden blevet temmelig stor og af hensyn til plads/hastighed linkes der nu til én signatur og ikke som før til én signatur for hvert indlæg.
#7012 - 18/12/200211:10Re: En forklaring...
[Re: Nardus]
Machine_A
Bruger
Hej
Jeg forstår skam godt hvorfor det blev ændret. Både det med billede og signatur, da der hurtigt kan spares en betragtelig del i databasen ved at linke til brugeren i stedet for at inkludere det.
Noget helt andet: De dér brugerbedømmelser, hvad blev der af dem? Jeg kan se nogle af jer stadig har dem vist over jeres billede, men ved profil-info vises de ikke længere.
#7014 - 18/12/200212:04Re: En forklaring...
[Re: Machine_A]
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Det er ikke meningen, at de skal figurere nogle steder overhovedet. Det er derfor en fejl, hvis de fremgår ved diverse indlæg. Vil du ikke give mig den fulde interesse for et eksempel på problemet?
Bedømmelserne blev fjernet, da det blev vurderet, at de ikke ville gavne. Bedømmelserne ville jo ofte bære præg af, om man var enig eller uenig og altså ikke vurderet værdien af et indlæg (objektivt).
Jeg syntes egentligt også det var det mest fornuftige at fjerne dem, da det hurtigt kunne misbruges og give et meget forkert indtryk af folk. Ideen er som sådan god nok, men der skal nok nogle meget specielle omstændigheder til, før ideen i praksis virker.
Edit 2: Hov, undskyld du blev lidt sløret på billedet. Men kig lige over dit profilbillede.
#7016 - 18/12/200214:16Re: En forklaring...
[Re: Nardus]
Machine_A
Bruger
Hej igen.
Jeg fik lige en ide: Kan det være fordi dem man har stemt på ligger i en cookie i cache'en? Det er nemlig lissom jeg kan se stjernerne og bedømmelserne hos dem, jeg mindes at have givet en bedømmelse (uha, så har jeg bedømt dig. Puuuha...)
Jeg sletter lige min cookie og kommer igen (undskyld jeg bare plabrer løs med indlæg som dette.)
#7018 - 18/12/200219:17Re: En forklaring...
[Re: Machine_A]
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Ah, okay nu er jeg med. Det er fordi jeg læser forum'et i tråde, og du ser det som en flad visning. Jeg kigger på det og får det væk i løbet af denne uge.
malli
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Andreas
Ud fra esoterisk - buddistisk - osv al mulig anden end kristen tankegang er årsagen til Machine A. s nød på PCen at han har gjort et eller andet i dette eller tidligere liv, og oplever nu konsekvensen af dette. Måske har han slået sin lillesøster?, stjålet Piratus ved købmanden? skudt en sherif i Texas? Mulighederne er mange......Han må simpelthen ind og mærke efter. Vi kan støtte og hjælpe machine A, men det ER kun ham, der kender svaret.
Med venlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
Machine_A
Bruger
Malli ...... det er godt nok svært det her....!
Men .... ok du ramte plet. Lige det ømme punkt. Det er rigtigt. Jeg går til bekendelse. DET VAR MIG!!!
I kan lige så godt få hele historien.
Det var engang ... for længe siden ... jeg tor det var i 34.625 f.Kr. Jeg var Ruag Uarg og jeg ... jeg ... DRÆBTE DEN KANIN ! ! ... Det var ikke min skyld, jeg frøs min fødder. Skulle bruge er par sokker. Det var vinter. Jeg havde ikke noget valg. Det var Survival Of The Best Dressed. Det var naturen selv der lagde op til det. Det var ... og kaninen slog faktisk først.
JEG GJORDE DET. DET VAR MIG. JEG ER SKYYYYYYLDIIIIIG
Ahem, nå jeg havde vist også noget markedsføringsstrategi og en datadaseanalyse jeg lige skulle kigge på...
Du har min dyberste sympati. Kaniner kan faktisk være både farlige og ondskabsfulde, jeg har selv set på en film, hvordan de hoppede op og bed folk i struben, så blodet sprøjtede, og udenfor kaninhulen lå skeletterne og blegede - menneskeskeletter, vel at mærke!
Så jeg tror, du husker forkert - det var dig, der var kaninen! Ikke engang en så dårlig karma som at blive slagtet for at blive til sokker har kunnet redde dig fra noget endnu værre, nemlig computerfnidder og mobning på nettet!
Men du skal ikke være ked af det. Denne reinkarnation er din sidste, hvis du søger din tilflugt til Jesus. Han kan frelse dig fra den rædsel, der kan ligge i at skulle leve om og om igen indtil du er god nok til Himlen......(og nu blev jeg lige pludselig alvorlig)
Ma>Ud fra esoterisk - buddistisk - osv al mulig anden end kristen tankegang er >årsagen til Machine A. s nød på PCen at han har gjort et eller andet i dette eller tidligere >liv, og oplever nu konsekvensen af dette.
Jeg tænkte nok, at det var noget i den dur. Jeg var også en smule nervøs over, at siden Dagnir nu havde svaret på mit indlæg om problemer med signaturen, var det måske mig, der havde opført mig slemt i et tidligere liv, og nu fik det hele i nakken.
Li>Du kunne jo åbne en tråd der hedder karma, og bede Dagnir om en forklaring. Bare >du er forbedret på nogle lidt lange indlæg.
Det ville jeg sådan set ikke have noget imod. Jeg har ikke skrevet på caféen i ret lang tid, og i mellemtiden har der været en hel del diskussioner om Dagnirs livssyn samt om dets angivelige kristne natur. Mens jeg læste dem igennem, var der nogle ting, som jeg havde lyst til at kommentere, og jeg ville ikke have noget imod at starte en diskussion med Dagnir (dog nok ikke under "Ris, ros og hjælp").